Futur de l'estació de França

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Re: Futur de l'estació de França

Entrada Autor: Renfe451 » Dimarts 18/02/2014 20:18

Només seria viable la "solució Barajas" amb un punt neutre compatible amb les dues tensions.



Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dimarts 18/02/2014 22:07

Qué buena idea pasar los regionales a UIC! Nos gastamos un pastizal para no mejorar el servicio, para no poder seguir usando buena parte del material rodante que hay en existencia, para no poder usar las estaciones que hay, y para tener que construir nuevas que las sustituyan! ¿Qué mejor manera de gastar el dinero?



Prest
N5
N5
Entrades: 110
Ubicació: R2 Sud

Entrada Autor: Prest » Dimarts 18/02/2014 23:41

genissimon ha escrit:La «cagada» amb l'Estació de França la va fer RENFE amb la remodelació del 1992, al no preveure l'adaptació de les seves vies a l'ample estàndard UIC de 1435mm. i deixar-la apta, només, per a l'ample ibèric.

Quan passi tot això que en Ganz escriu aquí damunt (tots els regionals en ample estàndar), el túnel UIC entre Sants i Sagrera estarà força col·lapsat. Llavors farà falta algun altre túnel que travessi Barcelona en ample UIC. L'aposta podria ser els túnels de la Diagonal i de la Gran Via, opció que seria ideal. Però continuant amb l'estatus ideal, seria que tota la xarxa ferroviària catalana es canviés a l'ample UIC.

En un cas no tan ideal, com a mínim caldria adaptar a tres carrils l'actual túnel del carrer Aragó i els accessos ferroviaris a EDF, tant des del baixador de passeig de Gràcia com des d'El Clot. Aquesta obra permetria que els trens en ample UIC utilitzessin l'Estació de França, tant si venen de Sagrera-AVE com si venen de Sants, parant a passeig de Gràcia. I, sobretot per als trens regionals, seria una millora incorporar la parada de passeig de Gràcia per la seva centralitat. EDF en ample UIC també permetria descongestionar les vies UIC de Sants i Sagrera, ja que els trens s'estacionarien i acabarien/començarien servei a EDF.

Però ja veurem com evoluciona la xarxa ferroviària catalana i l'explotació dels túnels de Barcelona i la seva compatibilitat amb els dos amples de via, en un futur no massa llunyà, donada la curtesa de mires que caracteritza als nostres polítics.

Salut !!
Però teòricament no hauria de ser difícil fer un canvi de vies i adaptar l'estació a UIC o ambdós amples. Potser seria un mal de cap els numerosos canvis de via.
No es volia en un principi fer Sagrera i utilitzar EdF com a terminal per els TAV? Justificant la instal·lació de via Ibèrica fins que el projecte es materialitzés més endavant.

I el problema és que, tot i que Sagrera permeti un augment de capacitat en el moment (no gaire per l'ample ibèric) i faci que els administradors entrin en un èxtasi i vulguin tancar EdF; Eventualment si el tràfic creix: Saturació.

I en defensa del contribuent... Quin malbaratament no donar ús als calers invertits per reformar EdF i soterrar el Ramal Glòries! És ofensiu que, faltant tant espai en un lloc (corredor passant), es vulgui desmantellar un espai ampli, encara que estigui situat "perifèricament". Sobretot en un context de crisi.

Idealment que la xarxa passés a ser completament a UIC sol·lucionaria un grapadet de problemes, però econòmicament impossible.
alf_ ha escrit:Qué buena idea pasar los regionales a UIC! Nos gastamos un pastizal para no mejorar el servicio, para no poder seguir usando buena parte del material rodante que hay en existencia, para no poder usar las estaciones que hay, y para tener que construir nuevas que las sustituyan! ¿Qué mejor manera de gastar el dinero?
[ironia]Ah no, que aquests trens que tenim (470 i 448) són models vells i obsolets, com la seva amplada de via![/ironia]
El problema també no és el fet d'UIC/LAV, sinó que la xarxa abasteix a uns nuclis de població i posant regionals per UIC molts d'aquests nuclis. Paradòxicament, apropa les grans ciutats, pero allunya els nuclis més petits... Perdent la noció d'un servei regional, que passaria a ser intercity.

Llàstima que quan es va tenir oportunitat al sXIX no es va fer el canvi d'ample a UIC en previsió amb el futur.



Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dimecres 19/02/2014 0:25

Hombre, si convertimos la red en ibérico a UIC pues el servicio a los núcleos de población se mantiene, pero no se mejora el servicio, y EdF quedaría adaptada a UIC. Todo igual que ahora, pero en UIC. Insisto, un gasto tonto, porque el ancho ibérico no es cosa de alguna línea aislada sino que toda España y Portugal lo tienen, y una red tan grande justifica la producción en masa de trenes en ese ancho. No se gana nada con esa conversión execpto la interoperabilidad, que tampoco nos aporta tanto, hablamos de LAVs y líneas del siglo XIX que tienen funciones bien distintas. Con buenos enlaces y horarios se consigue casi lo mismo. Es el concepto Japonés de tren de alta velocidad aislado de la red convencional. Ahí no han convertido la red convencional a ancho internacional, y eso que la red convencional es de vía estrecha y casi no permite llegar a 160km/h o más, cosa poco extraña en nuestra red en ibérico.

Ahora, muchos hablan de adaptar los regionales a UIC, para entrarlo por el tunel del AVE y descongestionar las travesías en ibérico. Vale, pero el núcleo de cercanías seguiría siendo en ibérico, y los regionales ya no podrán solaparse con los cercanías. Ergo a partir de donde comienza el núcleo de cercanías tendrían que pasarse a la LAV, y como dices perderían ese carácter regional, porque por ejemplo ya no existirían trenes entre Tarragona y Vilanova, o entre Granollers y Girona. Sería una celebración del centralismo Catalán: Todos los trenes llegan a Barcelona, y a toda ai carai!.



Avatar de l’usuari
Ganz
N7
N7
Entrades: 330
Facebook: https://www.facebook.com/christiancavi
Ubicació: Puigcerdà

Entrada Autor: Ganz » Dimecres 19/02/2014 10:46

Guigui ha escrit:Si et fixes com funciona el contacte entre un pantògraf i una catenària, veuràs que el que proposes és tècnicament inviable.
Però la seva proposta no és pas dolenta, doncs la bona notícia és que la catenària polivalent bicorrent existeix:

http://www.vialibre-ffe.com/noticias.as ... 98&cs=alta

Ara bé: Altres coses són, per un costat, els costos d'aquesta infraestructura i, per l'altre, si ens convé.



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3152
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimecres 19/02/2014 11:40

La reforma de l'EDF al 92 va implicar que gran part de les vies anessin «en placa» però amb fixacions aptes només per a l'ample ibèric dels «seis pies castellanos». I això no només inclou l'estació sinó, també, gran part dels accessos. Adaptar, ara, aquestes vies a ample UIC costa un ronyó i part de l'altre.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Prest
N5
N5
Entrades: 110
Ubicació: R2 Sud

Entrada Autor: Prest » Dimecres 19/02/2014 22:57

genissimon ha escrit:La reforma de l'EDF al 92 va implicar que gran part de les vies anessin «en placa» però amb fixacions aptes només per a l'ample ibèric dels «seis pies castellanos». I això no només inclou l'estació sinó, també, gran part dels accessos. Adaptar, ara, aquestes vies a ample UIC costa un ronyó i part de l'altre.

Salut !!
Les vies de l'estació i la seva platja de Vies està sobre balast i en travesses de fusta... Però ara que ho dius, una bona part del ramal Glòries sí que va sobre formigó.
No crec (tampoc sembla) que sota les travesses de fusta hi hagin anclatges, però en aquesta part del ramal són travesses bibloc... Que deuen ser Ibèriques.
Em sembla curiós que s'alterni la via en placa amb la de balast.

http://tempusfugitvisual.com/20-Anivers ... ona92.html
Interessant reportatge, i es veu la zona abans i després. Del que parlem es pot veure a "Soterramiento del ferrocarril" i "Estación de Francia"



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3152
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dijous 20/02/2014 8:42

Prest ha escrit:Les vies de l'estació i la seva platja de Vies està sobre balast i en travesses de fusta... Però ara que ho dius, una bona part del ramal Glòries sí que va sobre formigó.
No crec (tampoc sembla) que sota les travesses de fusta hi hagin anclatges, però en aquesta part del ramal són travesses bibloc... Que deuen ser Ibèriques.
Em sembla curiós que s'alterni la via en placa amb la de balast.

http://tempusfugitvisual.com/20-Anivers ... ona92.html
Interessant reportatge, i es veu la zona abans i després. Del que parlem es pot veure a "Soterramiento del ferrocarril" i "Estación de Francia"
Tens tota la raó. La zona d'andanes de l'estació va amb balast i travessa de fusta.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dijous 06/03/2014 20:44

Com a pura anècdota, aquest cap de setmana posaré el meu "granet de sorra" al futur de l'Estació de França... utilitzant el Talgo Barcelona-València que hi surt; i... serà el primer cop a la meva vida que l'hauré utilitzada com a estació :?

La veritat és que ha estat una mica casualitat (la combinació preu-horaris em convenia, per sobre de l'Euromed que he utilitzat en ocasions anteriors), però mira...


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

França451
N9
N9
Entrades: 2238
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Dissabte 22/03/2014 18:39

Pues tengo una buena noticia para la promoción de la estación.

Haciendo unas gestiones en hoteles de Barcelona, llegó a mis manos un folleto que incluye un plano turístico con gran parte de la ciudad, que promociona una tienda, Bulevard Des Antiquaris, que está en Passeig de Gràcia 55. Esta tienda, saca unos folletos que reparte, según he visto, por buena parte de hoteles de Barcelona, y por oficinas de turismo. La curiosidad está en que en los planos de la ciudad, uno más amplio y otro de la zona centro, dibujan como edificio histórico de interés muchos de los edificios importantes, y en el plano de la zona centro, marcan como edificio importante la Estaciò de França, incluso dibujan sus cúpulas y edificios de vestíbulo y colindantes, como punto de interés turístico. Este plano, he observado que se reparte a los turistas, como los churros, por lo que, al margen ya de lo que se quiera hacer con ella, provoca que muchos turistas vayan en masa al edificio.

Ojalá otras páginas y planos la destaquen también como punto de interés turístico. El hecho de que se promocione, para Barcelona, está claro que se trata como interés turístico, pero para muchos guiris, al ver que es una estación de tren, la valoran como tal, y es una forma indirecta de defender que siga siéndolo. Cuantas más personas la vean como una estación ferroviaria, más dificultades tendrán las autoridades de modificar su uso.


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

Avatar de l’usuari
TeleAlterna
N2
N2
Entrades: 10

Entrada Autor: TeleAlterna » Dilluns 05/05/2014 10:50

Que pensais con la noticia de que las obras de la Sagrera se estan reactivando en referencia al futuro de la Estación de Francia?



Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dilluns 05/05/2014 11:06

No pienso que tenga mucho que ver... La Sagrera tendrá ocho vias en ibérico, cuatro para cada línea (R1 y R2N). Ni de lejos eso basta para hacer morir ahí todos los regionales o la R2S. De hecho, siendo optimista, La Sagrera podría permitir ese esquema triangular que se había mencionado aquí en el foro antes, de que los trenes pasantes hagan Sants-Sagrera, y los regionales salgan todos de EdF, los del sur van a Sants, y los del norte a La Sagrera. Insisto, siendo optimistas. Es más probable que nuestro gobierno antitrenes y anti todo lo que va sobre vías que no sea el AVE y el Metro, vayan otra vez a por las "terminales de regional" en la Llagosta y Gavà...



Avatar de l’usuari
TeleAlterna
N2
N2
Entrades: 10

Entrada Autor: TeleAlterna » Dijous 05/06/2014 0:46

Después de lo de Can Vies no encontrais paralelismo con Edf? me refiero en lo que hace a la conservación del Patrimonio de las cosas



Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dijous 05/06/2014 15:12

TeleAlterna ha escrit:Después de lo de Can Vies no encontrais paralelismo con Edf? me refiero en lo que hace a la conservación del Patrimonio de las cosas
Són dos casos diferents, un d'ells estava a punt de caure mentre que l'altre funciona perfectament, però sí, cal conservar-lo al ser un patrimoni important de Barcelona. A part de que l'EdF compleix la funció de "tub d'escapament" per a la xarxa de rodalia, tancar-la provocaria encara més el col·lapse actual en que es troba la xarxa.



Toni
N8
N8
Entrades: 766

Entrada Autor: Toni » Dijous 05/06/2014 22:56

Renfe451 ha escrit:
TeleAlterna ha escrit:Después de lo de Can Vies no encontrais paralelismo con Edf? me refiero en lo que hace a la conservación del Patrimonio de las cosas
Són dos casos diferents, un d'ells estava a punt de caure mentre que l'altre funciona perfectament, però sí, cal conservar-lo al ser un patrimoni important de Barcelona. A part de que l'EdF compleix la funció de "tub d'escapament" per a la xarxa de rodalia, tancar-la provocaria encara més el col·lapse actual en que es troba la xarxa.
Evidentment l´Ajuntament vol fer pisos a l´estació de França. L´asquerós bloc de pisos que han fet a 10 metres de l´estructura de l´estació denota clarament el que vol resaltar l´Ajuntament el patrimoni de la ciutat. En lloc de cuidar un edifici singular de la ciutat donat-li un entorn ciudat i que el resalti, el que han fet és un bloc de pisos immens que el tapi i desentoni el més possible. Bravo per l´Ajuntament !!!!!!!!!!!. D´aqui a poc faran un altre bloc de pisos encara més aprop.... fins que ja no càpiguen els trens, fins que ja tot estigui tant just que algú digui que l´estació no serveix..... llavors hauran guanyat, faran pisos al mig de les vies i guanyaran uns pocs dinerons més els de sempre. És el que hi ha.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 05/06/2014 22:58

Toni ha escrit:
Renfe451 ha escrit:
TeleAlterna ha escrit:Después de lo de Can Vies no encontrais paralelismo con Edf? me refiero en lo que hace a la conservación del Patrimonio de las cosas
Són dos casos diferents, un d'ells estava a punt de caure mentre que l'altre funciona perfectament, però sí, cal conservar-lo al ser un patrimoni important de Barcelona. A part de que l'EdF compleix la funció de "tub d'escapament" per a la xarxa de rodalia, tancar-la provocaria encara més el col·lapse actual en que es troba la xarxa.
Evidentment l´Ajuntament vol fer pisos a l´estació de França. L´asquerós bloc de pisos que han fet a 10 metres de l´estructura de l´estació denota clarament el que vol resaltar l´Ajuntament el patrimoni de la ciutat. En lloc de cuidar un edifici singular de la ciutat donat-li un entorn ciudat i que el resalti, el que han fet és un bloc de pisos immens que el tapi i desentoni el més possible. Bravo per l´Ajuntament !!!!!!!!!!!. D´aqui a poc faran un altre bloc de pisos encara més aprop.... fins que ja no càpiguen els trens, fins que ja tot estigui tant just que algú digui que l´estació no serveix..... llavors hauran guanyat, faran pisos al mig de les vies i guanyaran uns pocs dinerons més els de sempre. És el que hi ha.
:plas :plas :plas Totalment d'acord, són un horror aquells blocs!!!



gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Dijous 05/06/2014 23:05

També estic d'acord amb tu, Toni.


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2374
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dijous 05/06/2014 23:22

Jo he sentit, de mà de veïns de la zona, que farien o un hotel o un museu.


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 05/06/2014 23:40

Per experiència pròpia, sé que els rumors entre veïns són això: rumors.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Divendres 06/06/2014 0:44

Renfe451 ha escrit:Són dos casos diferents, un d'ells estava a punt de caure mentre que l'altre funciona perfectament, però sí, cal conservar-lo al ser un patrimoni important de Barcelona. A part de que l'EdF compleix la funció de "tub d'escapament" per a la xarxa de rodalia, tancar-la provocaria encara més el col·lapse actual en que es troba la xarxa.
Can Vies no ha estat mai a punt de caure, que jo sàpiga. El conservaven perfectament i en plè us.



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”