Futur de l'estació de França

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Re: Futur de l'estació de França

Entrada Autor: Santfeliuenc » Dilluns 30/11/2009 13:21

Hola,

Sí, lo que tengais que hablar de ese tema y matizaciones a realizaros mejor por mensaje privado, se sugiere a todos continuar en esta cadena con el tema de la Estación de Francia, por favor, que es lo que nos ocupa.

:amor

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

xevi
N7
N7
Entrades: 605

Entrada Autor: xevi » Dilluns 25/10/2010 17:05

Hola a tots,

En breu tindré la possibilitat de parlar amb una de les persones que més tindrà a dir i més influirà en el tancament o no de l’estació de França. He pensat en entregar-li un document amb els motius pels quals no s’ha de tancar aquesta estació. Us demano que entre tots m’ajudeu a definir aquests motius i projectes per mirar de convèncer a aquesta persona.

La meva idea bàsica passaria per:

•Totes les línies de Regionals de via convencional (excepte BCN-Manresa-Lleida i BCN-Puigcerdà) origen i destí a l’Estació de França:
- BCN EdF – Girona
- BCN EdF – Tarragona - Lleida
- BCN EdF – La Plana – Lleida
- BCN EdF – Tarragona – Reus – Riba Roja
- BCN EdF – Tarragona – Aldea – Amposta
• Rodalies – Donar-li num. de línia a la R2 sud i mantenir l’origen i el final a l’Estació de França
• Els trens de Renfe que quedin per Via convencional com per exemple, Caspe, València, etc.
• Trambesòs – origen i final a les vies de l’interior de l’Estació de França
• Nou enllaç amb Metro L4 Barceloneta



Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Entrada Autor: Vilarrubla » Dilluns 25/10/2010 17:45

xevi ha escrit:Hola a tots,

En breu tindré la possibilitat de parlar amb una de les persones que més tindrà a dir i més influirà en el tancament o no de l’estació de França. He pensat en entregar-li un document amb els motius pels quals no s’ha de tancar aquesta estació. Us demano que entre tots m’ajudeu a definir aquests motius i projectes per mirar de convèncer a aquesta persona.

La meva idea bàsica passaria per:

•Totes les línies de Regionals de via convencional (excepte BCN-Manresa-Lleida i BCN-Puigcerdà) origen i destí a l’Estació de França:
- BCN EdF – Girona
- BCN EdF – Tarragona - Lleida
- BCN EdF – La Plana – Lleida
- BCN EdF – Tarragona – Reus – Riba Roja
- BCN EdF – Tarragona – Aldea – Amposta
• Rodalies – Donar-li num. de línia a la R2 sud i mantenir l’origen i el final a l’Estació de França
• Els trens de Renfe que quedin per Via convencional com per exemple, Caspe, València, etc.
• Trambesòs – origen i final a les vies de l’interior de l’Estació de França
• Nou enllaç amb Metro L4 Barceloneta
La única crítica que tinc és el Trambesòs. Està previst perllongar-lo fins al World Trade Center, per tant és incompatible amb la teva proposta. Una altra cosa és si cal o no un bon enllaç amb el TRAM amb una parada propera.


El que trobo dolç a tu t'amargue.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 25/10/2010 18:26

Jo afegiria la possibilitat de fer vies soterrades, per tal que l'estació sigui passant, com en el cas de Príncipe Pío a Madrid, i així seria molt més aprofitable.

Xevi, quin és el límit de temps que tenim per donar les nostres propostes? I gràcies per dir-ho aquí ;)



Avatar de l’usuari
iluro
N5
N5
Entrades: 119
Ubicació: El Clot, Barcelona

Entrada Autor: iluro » Dilluns 25/10/2010 19:38

Hola,

Jo veig la estació de França com un comodi pel futur : D' aqui 8 o 10 anys, tindrem Barcelona conectada amb la resta d' Europa per alta velocitat, amb temps de viatge força competitius i un mercat del transport de viatgers liberalitzat. Es facil deduir que hi haurà força demanda de companyies que vulguin operar trens des de diversos punts d' Europa cap a Barcelona. On arribarán aquets trens ? Sants amb prou feina podra absorvir tots els viatjes procedents de la resta d' Espanya, i com Sagrera son estacions de pas, on no serà posible tenir trens aturats 3 o 4 hores per tornar al seu origen.

L'Estació de França ha de ser preservada per a us ferroviari, si aixequem les vies, d' aqui 10 o 20 anys ens apenedirem de la falta de visió, ja que no serà facil trobar un espai on encabir una gran estació ferroviara tan a prop del centre de la ciutat actual i del zones amb gran projecció de futur... Glories, 22@, front marítim....

Ara per ara está mal comunicda, pero tenim el metro Barceloneta allí mateix, i el TRAM, a partir de Meridiana, jo el faria passar pels passeigs de Pujades, Picasso, Isabel II i Colom, son carrers prou amples per emcabir el TRAM i podria tenir parada a la mateixa porta principal de l' estacio.



UT447Barcelona
N6
N6
Entrades: 188

Entrada Autor: UT447Barcelona » Dilluns 25/10/2010 21:12

metring ha escrit:Jo afegiria la possibilitat de fer vies soterrades, per tal que l'estació sigui passant, com en el cas de Príncipe Pío a Madrid, i així seria molt més aprofitable.

Xevi, quin és el límit de temps que tenim per donar les nostres propostes? I gràcies per dir-ho aquí ;)
Aquesta es una bona proposta!



fran83
N3
N3
Entrades: 25

Entrada Autor: fran83 » Dilluns 25/10/2010 21:21

A mi no m'agradaria gens que la tanquessin. L'estació de Sants és ben lletja; la nova estació de sagrera segurament serà millor, però serà un disseny modern i funcional, res a veure amb l'Estació de Fraça. Jo de petit arribava a barcelona baixant a aquesta estació, i la sensació al final del viatge es ben diferent. Penses que has arribat a una ciutat més bonica que si baixes a sants :D (Val a dir però, que el tram de poblenou abans d'arribar a l'estació no es de gran bellesa...

Tinc entès que el zoo acabarà fora de la ciutadella. Jo crec que el tranvia podría girar no per circumvalació, sino una mica més aviat, passant per on ara està el zoo, sense perdre la correspondència amb ciutadella, i parant just davant de la entrada principal de l'estació. A més, sempre tenint en compte que el zoo es suprimirà, es podria fer un 'calaix' amb un pendent molt baix, elevant part del carrer de circumvalaciò, permetent cobrir una mica més les vies, encara que a mi no m'agradaria que arribessin cobertes just fins a l'estació.



Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Entrada Autor: Vilarrubla » Dimarts 26/10/2010 0:02

fran83 ha escrit:A mi no m'agradaria gens que la tanquessin. L'estació de Sants és ben lletja; la nova estació de sagrera segurament serà millor, però serà un disseny modern i funcional, res a veure amb l'Estació de Fraça. Jo de petit arribava a barcelona baixant a aquesta estació, i la sensació al final del viatge es ben diferent. Penses que has arribat a una ciutat més bonica que si baixes a sants :D (Val a dir però, que el tram de poblenou abans d'arribar a l'estació no es de gran bellesa...

Tinc entès que el zoo acabarà fora de la ciutadella. Jo crec que el tranvia podría girar no per circumvalació, sino una mica més aviat, passant per on ara està el zoo, sense perdre la correspondència amb ciutadella, i parant just davant de la entrada principal de l'estació. A més, sempre tenint en compte que el zoo es suprimirà, es podria fer un 'calaix' amb un pendent molt baix, elevant part del carrer de circumvalaciò, permetent cobrir una mica més les vies, encara que a mi no m'agradaria que arribessin cobertes just fins a l'estació.
El Zoo no és suprimeix, es desdobla amb la creació del Zoo Marí i el de Ciutadella perd part per passar-lo al parc i fer una connexió entre el parc i la platja.


El que trobo dolç a tu t'amargue.

xevi
N7
N7
Entrades: 605

Entrada Autor: xevi » Dimarts 26/10/2010 8:39

Tenim temps per preparar una bona carta o un bon document, en principi veuré aquesta persona a finals d'any.
Jo dividiria aquesta carta/document en 2 parts:
1.- Proposta estricatamnet ferroviaria, és a dir, quines línies podrien arribar-hi (Regionals, rodalies...)
2.- Motius pels quals no s'ha de tancar (falta d'espai en un futur, emblemàtica, cèntrica...)



Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dimarts 26/10/2010 9:38

1.- Terminal ferroviària. Els trens amb origen/destí a Barcelona han de sortir tots d'allà.

2.- No hi ha calers per fer l'innecessària estació de la Sagrera. Aquesta ja està feta i en un bon lloc. S'ha de potenciar Sants i recuperar França i oblidar-se de pelotazos urbanístics inassumibles. Com a exemple, la requalificació del Miniestadi que la nova junta del Barça ha vist com a inassumible a nivell patrimonial.


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
uriol108
N8
N8
Entrades: 919
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contacta:

Entrada Autor: uriol108 » Dimarts 26/10/2010 12:05

És una llástima ! l'Estació de França podria ser l'Atocha Barcelonina ! :(

Fent diversos nivells de vies per als Regionals, Rodalies, Alta Velocitat i Metro o Tranvia... :'(



evody
N6
N6
Entrades: 184

Entrada Autor: evody » Dimarts 26/10/2010 12:22

No se visteis en la vanguardia el proyecto para la futura biblioteca en la estacion. Las naves de las vias seran desprovistas de sus forjados y techos, dejando tan solo las vigas tranversales y a merced de la lluvia todo el conjunto. Todo muy bonito y moderno



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 26/10/2010 12:40

uriol108 ha escrit:És una llástima ! l'Estació de França podria ser l'Atocha Barcelonina ! :(

Fent diversos nivells de vies per als Regionals, Rodalies, Alta Velocitat i Metro o Tranvia... :'(
Si se-nyor!!! D'això es tractaria precisament!!!!!!! :plas
evody ha escrit:No se visteis en la vanguardia el proyecto para la futura biblioteca en la estacion. Las naves de las vias seran desprovistas de sus forjados y techos, dejando tan solo las vigas tranversales y a merced de la lluvia todo el conjunto. Todo muy bonito y moderno
Si, en vam parlar a http://transport.cat/viewtopic.php?f=8&t=11226



Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dimarts 26/10/2010 14:06

evody ha escrit:No se visteis en la vanguardia el proyecto para la futura biblioteca en la estacion. Las naves de las vias seran desprovistas de sus forjados y techos, dejando tan solo las vigas tranversales y a merced de la lluvia todo el conjunto. Todo muy bonito y moderno
Sería el sueño húmedo de los gobernantes de m**rd* que tenemos, pero por suerte no es lo que se va a hacer, porque ni es lo que aparece en el proyecto, ni éste va a afectar la playa de vías, ni pueden tocarse las naves metálicas, ya que por fortuna están protegidas.


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
calisay
N7
N7
Entrades: 321
Ubicació: LLacuna L4

Entrada Autor: calisay » Dimarts 26/10/2010 14:20

metring ha escrit:Jo afegiria la possibilitat de fer vies soterrades, per tal que l'estació sigui passant, com en el cas de Príncipe Pío a Madrid, i així seria molt més aprofitable.

Xevi, quin és el límit de temps que tenim per donar les nostres propostes? I gràcies per dir-ho aquí ;)
Totalment d'acord: és el disseny que li escau i li interessa més a l'EdF. lo de Principe Pio és 1 gran obra d'enginyeria


El licor Calisay no se bebe, se saborea

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 26/10/2010 16:08

Aquesta seria la manera de salvar l'Estació, això entraria a l'apartat 2. Si només es queda en terminal, ho faran servir com a excusa per tancar-la.



Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dimarts 26/10/2010 16:18

Recordeu el petit problema del nivell freàtic. La totalitat del túnel passant i de l'estació subterrània quedarà a un nivell inundable i caldrà bombejar aigua constantment, com ja es fa al túnel de la L4. Es el mateix problema pel que no era factible el túnel de l'AVE pel litoral (tot i els manipuladors i analfabets funcionals NIMBY que el defenien).


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dimarts 26/10/2010 17:22

Platanito ha escrit:(tot i els manipuladors i analfabets funcionals NIMBY que el defenien).
Que el defensaven, que el defensaven...

És car, Platanito, però avui dia, al contrari de quan es va fer l'L4, es poden fer túnels impermeables partint de la injecció de formigó al terreny. El túnel pel litoral es podia haver fet, però no tenia sentit fer baixar un túnel des de Sants fins al Paral·lel per després pujar-lo per la meridiana :x

Amés, permetria crear un eix entre França i Sagrera per la Meridiana.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Entrada Autor: Vilarrubla » Dimarts 26/10/2010 17:45

Lluita1714 ha escrit:
Platanito ha escrit:(tot i els manipuladors i analfabets funcionals NIMBY que el defenien).
Que el defensaven, que el defensaven...

És car, Platanito, però avui dia, al contrari de quan es va fer l'L4, es poden fer túnels impermeables partint de la injecció de formigó al terreny. El túnel pel litoral es podia haver fet, però no tenia sentit fer baixar un túnel des de Sants fins al Paral·lel per després pujar-lo per la meridiana :x

Amés, permetria crear un eix entre França i Sagrera per la Meridiana.
Jo diria millor "defensen" XD

I el problema no és només de permeabilitat. Antics dics, zona poc estable pel tipo de terreny, etc. cosa que no passa amb la zona de la SF.


El que trobo dolç a tu t'amargue.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 26/10/2010 18:53

Jo no sé si realment han estudiat aquesta possibilitat. Amb les tècniques actuals, costa de creure que no es pugui arribar a fer. Al cap i a la fi, també deien de la dificultat per fer un túnel per la Diagonal (que no n'hi ha), i ara mireu...



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”