Futur de l'estació de França

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Re: Futur de l'estació de França

Entrada Autor: wefer » Dimecres 22/04/2015 10:58

fredebcnteatre ha escrit: creo que hay otras cosas más necesarias que llevar el TGV a la Estación de Francia, no lo veo mala idea.
Si els TGV acabessin a EdF podríem alliberar algunes vies de l'estació de Sants, que actualment es fan servir per estacionar trens. Així es podrien ampliar serveis de Rodalies i Regionals i descongestionar Sants.

Caldria ampliar les andanes fins a 400 metres (hi ha espai més que suficient per fer-ho i seria relativament barat) i connectar amb el túnel de la LAV (la part més complicada).
A EdF es poden tenir còmodament 10 vies amb andana per als TGV (descartant les que tenen la corba més tancada) més unes altres 7 o 8 més d'estacionament fins el túnel. Això permetria tenir totes les vies de Sants com a vies de pas, fent que la capacitat (i marge/fiabilitat) de l'estació augmentés enormement.



fredebcnteatre
N7
N7
Entrades: 323
Ubicació: R1

Entrada Autor: fredebcnteatre » Dimecres 22/04/2015 11:14

wefer ha escrit:
fredebcnteatre ha escrit: creo que hay otras cosas más necesarias que llevar el TGV a la Estación de Francia, no lo veo mala idea.
Si els TGV acabessin a EdF podríem alliberar algunes vies de l'estació de Sants, que actualment es fan servir per estacionar trens. Així es podrien ampliar serveis de Rodalies i Regionals i descongestionar Sants.
Està clar que amb un tercer carril desde Sagrera es podria fer.



Avatar de l’usuari
sequera
N8
N8
Entrades: 678
Ubicació: L'Hospitalet de Llobregat

Entrada Autor: sequera » Dimecres 22/04/2015 11:54

Malauradament, no veig de que manera es podria fer arribar l'ample estándar i els 25kv a EDF, amb tercer carril i cizallant tot si , pero amb 3kv.

Conclusió: no és possible.



jaezcurra
N8
N8
Entrades: 1176
Ubicació: L4 (Selva de Mar, BCN)

Entrada Autor: jaezcurra » Dimecres 22/04/2015 14:30

Comencen les obres de rehabilitació de la coberta de les andanes de l'Estació de França
Es va construir el 1928 i la primera i última reforma es va fer el 1992 coincidint amb els Jocs Olímpics. Aquestes obres tindran un cost de 2,8 milions d'euros i se'n farà càrrec Adif
ARA Barcelona | Actualitzada el 22/04/2015 14:26
http://www.ara.cat/societat/Comencen-re ... 65763.html



Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Dimecres 22/04/2015 19:44

sequera ha escrit:Malauradament, no veig de que manera es podria fer arribar l'ample estándar i els 25kv a EDF, amb tercer carril i cizallant tot si , pero amb 3kv.

Conclusió: no és possible.
I si es treiés una de les tres vies i fos reconvertida a ample internacional? Tampoc hi han tants TGV que vinguin de França com per tenir via doble, amb via única ja faríem. Amb 6 vies amb andana i unes quantes més d'estacionament n'hi hauria prou. Amb aquesta obra espero que tornessin els aclamats tren-hotels internacionals com el Dalí o el Pau Casals.
Veieu factible que es fes una nova via que unís el túnel Sants-Sagrera i anés a parar a EdF? Així també la podríem utilitzar les vies d'estacionament i podríem guanyar vies d'ample ibèric a Sants. Estic parlant d'una via única el més curta i barata possible, ja que no veig gaire útil que acabin serveis amb parada Sants a EdF, tot i que algun de llarg recorregut (Màlaga i Sevilla) ho podrien fer.
L'obra no seria fàcil, però només es tractaria d'una corba de 180º i en via única, i potser encara es podria fer, ara que la zona de la Sagrera està de cap per avall a l'aire lliure, cosa que reduiria molt el cost.

Bé només és una idea, però en general trobo que seria útil disposar d'una estació terminal pura que permeti maniobres i estacionaments.


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Vox
N8
N8
Entrades: 1255
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: Vox » Dimecres 22/04/2015 23:34

Però prop de la Sagrera no hi haurà un espai per estacionar trens d'alta velocitat?

Vox


I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dijous 23/04/2015 0:09

bigcoaster ha escrit:I si es treiés una de les tres vies i fos reconvertida a ample internacional?
Crec que no he explicat bé la meva idea. Jo el que vull dir és fer EdF terminal de tots els trens d'Alta Velocitat (i per tant de llarg recorregut), de tal manera que NOMÉS hi arribaria ample internacional i 25 kV. Ni tercers carrils ni res d'això.
Una possible solució seria fer un túnel pel c/ Castillejos per enllaçar amb el túnel del c/ Mallorca i anul·lant l'actual enllaç a Glòries:
nou-enllac-edf.jpg
nou-enllac-edf.jpg (216.99 KiB) Visualitzat 7244 cops
Això es podria fer, però sorgeixen algunes preguntes:
  • Es pot fer? Sí, amb tuneladora. És només 1 Km.
  • Seria car? Relativament. No seria barat, però sí més barat que altres coses que s'han fet com el propi túnel de Mallorca, o que s'han de fer com la megaestació de Sagrera.
  • Té sentit fer un projecte així? Segurament ara no, a no ser que s'abandonés el projecte de Sagrera o es fes més petita fent-la únicament de pas.
I finalment: té sentit l'EdF? Sí, mentre no existeixi la Sagrera-TAV. Després, no en té cap com a estació de servei normal. Ara, com a museu de la mobilitat, seria un lloc fantàstic.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dijous 23/04/2015 10:16

Us passo un esquema de com es pot construir una xarxa d'Alta Velocitat lògica i coherent per a Barcelona, aprofitant les infraestructures actuals al màxim, construint-ne algunes de noves i integrant EdF al conjunt:
esquema-BCN-AV-2025.gif
esquema-BCN-AV-2025.gif (22.11 KiB) Visualitzat 9891 cops
Cal apuntar que la necessitat del túnel de Castillejos i la remodelació d'EdF es compensarien amb una reducció de les necessitats de construcció a Sagrera i la no necessitat d'ampliar Sants-Estació. Ambdós punts farien abaratir costos.
El resultat és una xarxa molt coherent i que permet un augment important tant en la circulació de trens com en fiabilitat.

En el tema urbanístic es pot combinar la remodelació d'EdF amb la construcció d'un calaix sobre les vies de sortida, el qual es prolongaria sobre la Ronda Litoral permetent enllaçar de manera diàfana el Parc de la Ciutadella i el Passeig Marítim, sense perjudici de poder construir també alguns edificis sobre el mateix.



Lluis
N6
N6
Entrades: 214
Ubicació: Sants Estació

Entrada Autor: Lluis » Dijous 23/04/2015 12:28

wefer ha escrit:
bigcoaster ha escrit:I si es treiés una de les tres vies i fos reconvertida a ample internacional?
Crec que no he explicat bé la meva idea. Jo el que vull dir és fer EdF terminal de tots els trens d'Alta Velocitat (i per tant de llarg recorregut), de tal manera que NOMÉS hi arribaria ample internacional i 25 kV. Ni tercers carrils ni res d'això.
Una possible solució seria fer un túnel pel c/ Castillejos per enllaçar amb el túnel del c/ Mallorca i anul·lant l'actual enllaç a Glòries:
nou-enllac-edf.jpg
Això es podria fer, però sorgeixen algunes preguntes:
  • Es pot fer? Sí, amb tuneladora. És només 1 Km.
  • Seria car? Relativament. No seria barat, però sí més barat que altres coses que s'han fet com el propi túnel de Mallorca, o que s'han de fer com la megaestació de Sagrera.
  • Té sentit fer un projecte així? Segurament ara no, a no ser que s'abandonés el projecte de Sagrera o es fes més petita fent-la únicament de pas.
I finalment: té sentit l'EdF? Sí, mentre no existeixi la Sagrera-TAV. Després, no en té cap com a estació de servei normal. Ara, com a museu de la mobilitat, seria un lloc fantàstic.
Interessant... I llavors on enviaries a acabar els regionals del sud?


"Les vaques volen? Si ho diu La Retaguadia. Creu-t'ho."... I així tot.

Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Dijous 23/04/2015 21:38

wefer ha escrit:
bigcoaster ha escrit:I si es treiés una de les tres vies i fos reconvertida a ample internacional?
Crec que no he explicat bé la meva idea. Jo el que vull dir és fer EdF terminal de tots els trens d'Alta Velocitat (i per tant de llarg recorregut), de tal manera que NOMÉS hi arribaria ample internacional i 25 kV. Ni tercers carrils ni res d'això.
Una possible solució seria fer un túnel pel c/ Castillejos per enllaçar amb el túnel del c/ Mallorca i anul·lant l'actual enllaç a Glòries:
nou-enllac-edf.jpg
Això es podria fer, però sorgeixen algunes preguntes:
  • Es pot fer? Sí, amb tuneladora. És només 1 Km.
  • Seria car? Relativament. No seria barat, però sí més barat que altres coses que s'han fet com el propi túnel de Mallorca, o que s'han de fer com la megaestació de Sagrera.
  • Té sentit fer un projecte així? Segurament ara no, a no ser que s'abandonés el projecte de Sagrera o es fes més petita fent-la únicament de pas.
I finalment: té sentit l'EdF? Sí, mentre no existeixi la Sagrera-TAV. Després, no en té cap com a estació de servei normal. Ara, com a museu de la mobilitat, seria un lloc fantàstic.
A mi todo esto me parece mala idea. Para empezar, el tráfico de AV es mucho menor que el convencional, y La Sagrera ya está tan avanzada la obra que no sería factible dejar de hacer una parte. En cambio, hace muchísima más falta tener una gran estación para el tráfico convencional. Esta propuesta nos dejaría solo con 10 vías en ibérico en Sants (2 más que ahora) y en La Sagrera si dejamos de hacer una de las naves para vías nos quedamos con aún menos vías en ibérico de las 8 que hay proyectadas, máximo 6, tal vez incluso 4 si queremos 4 vías para AV.

Simplemente creo que es mejor el esquema actual de AV, tener una gran playa de vías en La Sagrera, si eso reducir a 4 vías para AV en Sants cuando esté lista la Sagrera, y EdF como gran terminal para las principales líneas regionales del sur y del norte (excepción hecha de la R3 y la R12). No veo el beneficio en tener 14 vías para AV, y aún más vías para AV en Sants y Sagrera, y en cambio quedarnos con una red convencional aún más limitada que ahora.


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

Avatar de l’usuari
sequera
N8
N8
Entrades: 678
Ubicació: L'Hospitalet de Llobregat

Entrada Autor: sequera » Dijous 23/04/2015 21:49

Si unifiquem la tensió de tota la xarxa a 25kv i disposem de ERTMS es soluciona el problema.

Només cal instalar el tercer carril, on sigui necessari,

I com Sagrera està disposada en dos nivells, també solucionem el tema del cizallamiento

D'aquesta manera no calen grans obres.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dijous 23/04/2015 22:55

Lluis ha escrit:Interessant... I llavors on enviaries a acabar els regionals del sud?
Sagrera. Cap problema i tot més unificat.
I de fet el projecte de la Generalitat és portar-los fins La Llagosta.
Don Ramón ha escrit: A mi todo esto me parece mala idea. Para empezar, el tráfico de AV es mucho menor que el convencional,
Per això és ideal portar-lo a EdF.
Don Ramón ha escrit:y La Sagrera ya está tan avanzada la obra que no sería factible dejar de hacer una parte.
La Sagerera... avançada? Amb prou feines han fet els fonaments. En bona part de l'estació ni això!!
Don Ramón ha escrit:En cambio, hace muchísima más falta tener una gran estación para el tráfico convencional.
Sagrera.
Don Ramón ha escrit:en La Sagrera si dejamos de hacer una de las naves para vías nos quedamos con aún menos vías en ibérico de las 8 que hay proyectadas, máximo 6, tal vez incluso 4 si queremos 4 vías para AV.
Jo no he dit de treure vies de convencional a Sagrera.
Don Ramón ha escrit:Simplemente creo que es mejor el esquema actual de AV,
Per mi és un caos.
Don Ramón ha escrit:EdF como gran terminal para las principales líneas regionales del sur y del norte
Has vist com surten de "plens" els regionals i els rodalies d'EdF? De veritat consideres que és una situació ideal?



Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Dijous 23/04/2015 23:05

sequera ha escrit:Si unifiquem la tensió de tota la xarxa a 25kv i disposem de ERTMS es soluciona el problema.

Només cal instalar el tercer carril, on sigui necessari,

I com Sagrera està disposada en dos nivells, també solucionem el tema del cizallamiento

D'aquesta manera no calen grans obres.
Has donat al clau! Es podria instal·lar tercer carril al túnel de EdF i a 6 o 8 vies de EdF i fer-la servir com a estació terminal quan faci falta (per a trens provinents del nord i que acabin a Barcelona i pel que faci falta) i en canvi, quan faci falta per regionals o rodalies, que les utilitzin també. D'aquesta manera tindríem la xarxa d'ample europeu preparada per qualsevol futur, no gaire llunyà, si s'acaben instaurant els "regionals" a França. Tot això es podria fer sense retallar en ample ibèric i permetent molts més serveis en ample europeu (trens-hotel intencionals, per exemple). A més, de cara al públic normal seria el mateix, ja que ara ja hi han els 130 sovint aturats allí. També es podrien passar al tercer carril unes quantes vies de l'actual platja de vies que hi ha al costat esquerra, i així permetre maniobres i estacionament de composicions.


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Dijous 23/04/2015 23:29

wefer ha escrit:
Don Ramón ha escrit: A mi todo esto me parece mala idea. Para empezar, el tráfico de AV es mucho menor que el convencional,
Per això és ideal portar-lo a EdF.
Pero si justamente EdF va bien para absorber mucho tráfico con tantas vías que tiene, ¿por qué sería ideal usar una estación tan grande para tan poco tráfico?
wefer ha escrit:La Sagerera... avançada? Amb prou feines han fet els fonaments. En bona part de l'estació ni això!!
Tienes toda la razón en esto, pero justamente lo que sí esta hecho es el pedazo forado donde irá la playa de vías en ibérico. De aquí a poner o dejar de poner vías, no creo que ya se pueda ahorrar mucho reduciendo la obra.
wefer ha escrit:
Don Ramón ha escrit:En cambio, hace muchísima más falta tener una gran estación para el tráfico convencional.
Sagrera.
Si se deja de hacer una playa de vías como tu propones, esto no será así. Sagrera no tendrá tantas vías, creo que 8 o 10 en la nave de AV, la superior, que si dejamos digamos 4 vías para AV sólamente sobran 6 en ibérico. Y por La Sagrera pasan dos líneas de cercanías, así que en total serían 2 vías para apartar trenes, si me apuras 4 y dejando solo 2 para AV.
wefer ha escrit:
Don Ramón ha escrit:en La Sagrera si dejamos de hacer una de las naves para vías nos quedamos con aún menos vías en ibérico de las 8 que hay proyectadas, máximo 6, tal vez incluso 4 si queremos 4 vías para AV.
Jo no he dit de treure vies de convencional a Sagrera.
No se trata de eso, se trata de dejar de hacer una de las dos naves que habrá para vías, que es lo que entiendo es parte de tu propuesta, con el fin de economizar esta obra. Si hacemos igualmente las dos naves para vías, ¿en qué se puede reducir la obra de La Sagrera?
wefer ha escrit:
Don Ramón ha escrit:Simplemente creo que es mejor el esquema actual de AV,
Per mi és un caos.
¿Por qué? Es bastante sencillo, línea pasante con parada en Sants y en La Sagrera...
wefer ha escrit:
Don Ramón ha escrit:EdF como gran terminal para las principales líneas regionales del sur y del norte
Has vist com surten de "plens" els regionals i els rodalies d'EdF? De veritat consideres que és una situació ideal?
¿Que te hace pensar que los AVEs sí se llenarán en EdF? Los Euromed desde hace un tiempo tienen parada comercial en EdF, y tampoco se llenan.
Yo no he insinuado que se fueran a llenar los trenes en EdF, la estació término nunca recuperará el papel que tuvo una vez, porque el centro de actividad se ha desplazado. Se trataría esencialmente de usarla como un apartadero muy grande para los regionales, que de paso se puede tomar el tren ahí, pero el uso está más en el aparcamiento que en la estación.

Yo lo que no entiendo de tu propuesta es qué pretendes que se haga con el tráfico convencional. Dices "Sagrera", pero La Sagrera tendrá, si se hace tal como esta proyectada, 8 vías en ancho ibérico, con dos líneas de cercanías que pasan. Si desde la GenCat quieren mandar los regionales a la Llagosta, ¿no será porque tienen claro que Sagrera no servirá para dejarlos morir ahí, por falta de espacio? Yo no veo que pueda sustituir cómodamente EdF, sería volver a una situación como ahora, que esta totalmente a tope toda la red. No entiendo por qué es malo que haya siquiera un metro de vía en ibérico más de lo absolutamente necesario. Me parece un concepto tercermundista del tren, si miramos en cualquier otro país hay grandes estaciones, amplias playas de vías, etc., y aquí se supone que EdF va a quedar obsoleta por La Sagrera? Y con los regionales que sería deseable que mejorasen, y mucho, las frecuencias? Tener 8 y 8 vías en la suma de estaciones principales de una ciudad como Barcelona es absolutamente lamentable, no tiene comparativa con ninguna ciudad Europea de tamaño similar. ¿A qué queremos aspirar, a este concepto rancio y nuevorrico de AVE+cercanías(+regionalías), o a un servicio ferroviario amplio y de calidad?

Estas ideas de reducir aún más el espacio para el tráfico convencional me parece muy contraproducente, a la vez que esto de necesitar tropecientasmil vías para AV me parece desmesurado. Sagrera tendrá diez vías para AV, más que para cercanías y regionales, y en Sants hay otras tantas. ¿No basta con eso? ¿Que necesidad puede haber de cargarnos EdF y quitar un montón de vías en ibérico para aún más espacio para AV? Sí, quedaría bien ahí un museo del transporte, pero lo que queda mejor es no tener la red ferroviaria convencional constantemente al borde del colapso. El museo del transporte se podría hacer perfectamente en la Estación del Norte, que no tiene vías de tren.


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

Lluis
N6
N6
Entrades: 214
Ubicació: Sants Estació

Entrada Autor: Lluis » Divendres 24/04/2015 12:47

A mi em sembla molt interessant la proposta, que entenc de "reaprofitament" de EdF, assumint que els plans actuals de les autoritats és jubilar EdF un cop obri Sagrera. Crec que el punt de partida d'en Wefer és aquest, no pas que vulgui treure regionals d'EdF, sinó que veu que els treurán sí o sí. D'aquí que digui que "serà un magnífic museu", i d'aquí que proposi fer-ne un ús alternatiu com a terminal de llarga distància.

Aclareixo, llarga distància, no només alta velocitat. Entenc que tots o gariabé tots els LD acabaran sortint i entrant de Barcelona per la LAV fins a Tarragona (o alternativament l'Arbós), i fins a Girona els del nord. Per tant, tots aquells trens que ara surten de les vies 11-12 a Sants deixaran de circular en ibéric per Barcelona i passaran a aturar-se a les vies 1-6 de Sants.

En vista d'això, a EdF només hi arribarien bàsicment els R13/14/15/16. Assumint que es faci l'intercanviador de la Torrassa, les línies de rodalies quedarien balancejades, i especialment les del sud no necessitarien estació terminal a EdF. Per tant, quedará EdF amb 14 vies, per a només 4 serveis regionals, el que no és pas "molt de tràfic convencional". Conseqüència, els passarán a Sagrera, i els poden fer anar a dormir als tallers de SAC un cop acabades les obres. Això no és que ho vulgui jo, és el que crec que passarà.


"Les vaques volen? Si ho diu La Retaguadia. Creu-t'ho."... I així tot.

Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Divendres 24/04/2015 15:15

Que digas que "només hi arribarien bàsicment els R13/14/15/16" parece un oxymoron habiendo mencionado cuatro líneas regionales que unen Barcelona y el norte de Catalunya con el sur, la costa mediterránea y Lleida. Duele que parezca estar asumido que estas líneas tengan frecuencias tan deplorables. La R13 tiene dos, DOS salidas al día desde Barcelona, cuando es la línea que tendría que ofrecer el servicio regional de Barcelona a Lleida, que en cambio ha quedado reducido a su mínima expresión desde que esta la LAV (precio Avant: 29,40; precio reg.: 13,50). Para ir en regional a Lleida ahora mismo hay un total de ocho frecuencias diarias (de las que tres por Manresa), que tienen un tiempo de trayecto de entre 2h50 y 3h20 (los que van por Manresa), y hay un único Regional Exprés R13 que hace 2h24 de BCN a Lleida. Este último tiempo es plenamente competitivo con el autocar de ALSA donde el más rápido hace 2h15 (el más lento 3h), y ALSA tiene catorce, CATORCE salidas diarias BCN-Lleida, además a un precio más elevado de 21 euros (37 ida y vuelta).

Esto en lo que respecta a Lleida. Luego, los regionales abarrotados de Tarragona son infames, tienen mejor frecuencia que los de Lleida, pero igual hay deberes por hacer. O no, claro, si de nuevo simplemente se quiere dilapidar la red convencional para que la gente solo puedan ir en AVE/Alvia/Avant o en autocar. Pero por ahora no hay planes de acercar la línea de AV a Tarragona, seguirá parando en Camp de Tarragona, y aún si se acercara a Tarragona no mejoraría casi nada porque a duras penas conseguiría superar los mejores tiempos actuales: Los regional Exprés hacen en el mejor de los casos 1h4, pero se podría apurar hasta los 52 minutos del Euromed quitando las paradas desde St. Vicenç, la línea permite solo 160km/h igualmente.
Los AVEs hacen 31 minutos hasta Camp de Tarragona y los Alvias 37, y a eso, en caso de hacerlos llegar hasta Tarragona central, habrá que sumar una entrada a velocidad normal más la mayor distancia hasta Tarragona central, hablaríamos pues de 40-45 minutos. Precio del Avant: 17,30; precio del Regional Exprés: 7,00.

Y esto ya sin extenderme en cuantas salidas tiene ALSA Barcelona-Madrid, y lo competitiva que podría ser una oferta de Regional Exprés Barcelona-Madrid, como el que hay ahora mismo pero con material que haga 160km/h y algo menos de paradas para mejorar los tiempos.

Si consideramos la continuidad de la desatención a todos estos regionales, y la progresiva reducción de servicios para continuar intentando forzar un trasvase hacia el AVE (pero que efectivamente se va en buena medida al autocar), pues entonces efectivamente EdF quedará obsoleta. Tendremos una oferta ferroviaria dividida entre unos trenes bastante caros y consecuentemente elitarios, y una pésima o nula oferta de trenes económicos, en cambio toda esa demanda de bajo coste acaparada por servicios de autocar. Más allá de la presencia del AVE y esperando que la privatización no llegue también, lo demás de la situación parece similar a la evolución que ha tenido el ferrocarril en algunos países latinoamericanos, pero no en los países europeos que más utilización de trenes ven, como Suiza o Francia.

No creo que ya estemos debatiendo propuestas diferentes, sino directamente visiones diferentes del ferrocarril. Con lo que no quiero decir que la propuesta de Wefer quisiera dar por buena esa política, sino que simplemente la asume como inevitable.


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

Lluis
N6
N6
Entrades: 214
Ubicació: Sants Estació

Entrada Autor: Lluis » Divendres 24/04/2015 16:22

Don Ramón ha escrit:Que digas que "només hi arribarien bàsicment els R13/14/15/16" parece un oxymoron habiendo mencionado cuatro líneas regionales que unen Barcelona y el norte de Catalunya con el sur, la costa mediterránea y Lleida. Duele que parezca estar asumido que estas líneas tengan frecuencias tan deplorables. La R13 tiene dos, DOS salidas al día desde Barcelona, cuando es la línea que tendría que ofrecer el servicio regional de Barcelona a Lleida, que en cambio ha quedado reducido a su mínima expresión desde que esta la LAV (precio Avant: 29,40; precio reg.: 13,50). Para ir en regional a Lleida ahora mismo hay un total de ocho frecuencias diarias (de las que tres por Manresa), que tienen un tiempo de trayecto de entre 2h50 y 3h20 (los que van por Manresa), y hay un único Regional Exprés R13 que hace 2h24 de BCN a Lleida. Este último tiempo es plenamente competitivo con el autocar de ALSA donde el más rápido hace 2h15 (el más lento 3h), y ALSA tiene catorce, CATORCE salidas diarias BCN-Lleida, además a un precio más elevado de 21 euros (37 ida y vuelta).

Esto en lo que respecta a Lleida. Luego, los regionales abarrotados de Tarragona son infames, tienen mejor frecuencia que los de Lleida, pero igual hay deberes por hacer. O no, claro, si de nuevo simplemente se quiere dilapidar la red convencional para que la gente solo puedan ir en AVE/Alvia/Avant o en autocar. Pero por ahora no hay planes de acercar la línea de AV a Tarragona, seguirá parando en Camp de Tarragona, y aún si se acercara a Tarragona no mejoraría casi nada porque a duras penas conseguiría superar los mejores tiempos actuales: Los regional Exprés hacen en el mejor de los casos 1h4, pero se podría apurar hasta los 52 minutos del Euromed quitando las paradas desde St. Vicenç, la línea permite solo 160km/h igualmente.
Los AVEs hacen 31 minutos hasta Camp de Tarragona y los Alvias 37, y a eso, en caso de hacerlos llegar hasta Tarragona central, habrá que sumar una entrada a velocidad normal más la mayor distancia hasta Tarragona central, hablaríamos pues de 40-45 minutos. Precio del Avant: 17,30; precio del Regional Exprés: 7,00.

Y esto ya sin extenderme en cuantas salidas tiene ALSA Barcelona-Madrid, y lo competitiva que podría ser una oferta de Regional Exprés Barcelona-Madrid, como el que hay ahora mismo pero con material que haga 160km/h y algo menos de paradas para mejorar los tiempos.

Si consideramos la continuidad de la desatención a todos estos regionales, y la progresiva reducción de servicios para continuar intentando forzar un trasvase hacia el AVE (pero que efectivamente se va en buena medida al autocar), pues entonces efectivamente EdF quedará obsoleta. Tendremos una oferta ferroviaria dividida entre unos trenes bastante caros y consecuentemente elitarios, y una pésima o nula oferta de trenes económicos, en cambio toda esa demanda de bajo coste acaparada por servicios de autocar. Más allá de la presencia del AVE y esperando que la privatización no llegue también, lo demás de la situación parece similar a la evolución que ha tenido el ferrocarril en algunos países latinoamericanos, pero no en los países europeos que más utilización de trenes ven, como Suiza o Francia.

No creo que ya estemos debatiendo propuestas diferentes, sino directamente visiones diferentes del ferrocarril. Con lo que no quiero decir que la propuesta de Wefer quisiera dar por buena esa política, sino que simplemente la asume como inevitable.

M'estàs mesclant temes diferents. Sóc usuari habitual dels regionals cap a Tarragona, i sí, van sempre a petar, i sí, van gairebé sempre tard o més lents del normal. És evident que convé ampliar la freqüència dels serveis. PERÒ, és que això no te res a veure amb que acabin o no a EdF! Si fos per això ja hi podrien haver més freqüències ara mateix no? I com bé saps no és el cas. Per a que un R16, per exemple, circuli cada hora enlloc de cada dues no necessites més adanes terminals, et serveix amb les mateixes. Per tant, quan parlo de només 4 serveis, no hi te res a veure que puguin millorar la seva freqüència, perque això dependrà de la capacitat de la xarxa. Que s'hagin baixat freqüències del regionals per temes polítics d'afavorir l'AVE és una altre tema, que no te res a veure.

El temps de trajecte dels regionals és força competitiu en general, i el preu també. La freqüència i qualitat de servei dels regionals (i eventualment la velocitat), podrà millorar quan es redueixin els colls d'ampolla (variant de Vandellòs, intercanviador de Torrassa, regionals (també) per Vilafranca, 3r túnel o duplicació de Passeig de Gràcia). I enviar LD per LAV és també una manera d'alleugerir la xarxa convencional en benefici dels regionals. No és incompatible millorar els serveis Regionals amb que hi hagi serveis AV. Per tant, acabar els Regionals a EdF és una opció vàlida, però no un requeriment per a que millorin o no, crec jo.


"Les vaques volen? Si ho diu La Retaguadia. Creu-t'ho."... I així tot.

Avatar de l’usuari
Ganz
N7
N7
Entrades: 330
Facebook: https://www.facebook.com/christiancavi
Ubicació: Puigcerdà

Entrada Autor: Ganz » Divendres 24/04/2015 18:54

No desitjo allargar més l'off-topic, però després d'haver freqüentat la regió de Tarragona ferroviàriament parlant, no m'hi puc estar sense donar el meu punt de vista :

L'ampliació de serveis a l'R14 és senzilla i desitjable . Que per anar a La Selva del Camp de forma directa des de Barcelona hom tingui que esperar fins el tren de les 12:00 em sembla tercermundista, més encara tenint en compte que la infraestructura està remodelada . La solució és ben viable : Allargament d'uns quants BCN-Reus fins a Lleida ! Nogensmenys, dos serveis més anada i tornada vía Valls (allargant dos SVC-Plana Picamoixons) tampoc farien cap mal . La gestió dels horaris dels regionals convencionals a Catalunya corre a càrrec de la generalitat, oi ?



Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Divendres 24/04/2015 21:59

La proposta que jo faig (que crec que és la que, més o menys, comentaven alguns altres usuaris) l'he passada a un esquema de vies. A continuació us deixo la imatge. Son vies d'ample ibèric, i les altres amb tercer carril, per tant no es perd cap de les actuals vies, simplement es guanya capacitat en les que s'hi instal·la el tercer carril. També n'he passat algunes d'estacionament, ja que dona molt més joc per a composicions o estacionament.
Proposta esquema de vies Estació de França.jpg
Proposta esquema de vies Estació de França.jpg (108.13 KiB) Visualitzat 9122 cops


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Divendres 24/04/2015 23:56

Lluis ha escrit:M'estàs mesclant temes diferents. Sóc usuari habitual dels regionals cap a Tarragona, i sí, van sempre a petar, i sí, van gairebé sempre tard o més lents del normal. És evident que convé ampliar la freqüència dels serveis. PERÒ, és que això no te res a veure amb que acabin o no a EdF! Si fos per això ja hi podrien haver més freqüències ara mateix no? I com bé saps no és el cas. Per a que un R16, per exemple, circuli cada hora enlloc de cada dues no necessites més adanes terminals, et serveix amb les mateixes. Per tant, quan parlo de només 4 serveis, no hi te res a veure que puguin millorar la seva freqüència, perque això dependrà de la capacitat de la xarxa. Que s'hagin baixat freqüències del regionals per temes polítics d'afavorir l'AVE és una altre tema, que no te res a veure.
Que se hayan reducido frecuencias en parte es por motivos de favorecer el AVE, sí, pero también hay un tema de falta de capacidad en los túneles urbanos. Mi idea se basa fundamentalmente en no tener los regionales solapandose en Barcelona como ocurre ahora: Si los R11 entrasen directamente a EdF desde El Clot, entonces hacia el sur se podría doblar el número de regionales, usando los surcos liberados por los R11, que en cambio los absorbe esa gran capacidad de EdF, y se liberan vías en Sants. De esta manera, de hoy a mañana se podría mejorar mucho el servicio regional hacia Tarragona, Reus, Lleida, etc.. Luego, cuando desaparezcan los Euromed (que
también mueren en EdF) otro tanto que se podrá mejorar la frecuencia de los regionales. Al mismo tiempo, si los R11 entrasen directos a EdF también se podría aumentar la frecuencia de éstos, porque tampoco se solaparían con los regionales del sur como ocurre ahora. Claro que para ésto último harían falta dos saltos de carnero para que los R11 puedan llegar a EdF sin cizallar.
Lluis ha escrit:El temps de trajecte dels regionals és força competitiu en general, i el preu també. La freqüència i qualitat de servei dels regionals (i eventualment la velocitat), podrà millorar quan es redueixin els colls d'ampolla (variant de Vandellòs, intercanviador de Torrassa, regionals (també) per Vilafranca, 3r túnel o duplicació de Passeig de Gràcia). I enviar LD per LAV és també una manera d'alleugerir la xarxa convencional en benefici dels regionals. No és incompatible millorar els serveis Regionals amb que hi hagi serveis AV. Per tant, acabar els Regionals a EdF és una opció vàlida, però no un requeriment per a que millorin o no, crec jo.
No voltees mis palabras, yo no he dicho que los regionales y la AV sea incompatible, yo he dicho que la capacidad de EdF está mejor empleada para el tráfico convencional, y que para AV ya vale La Sagrera. El tráfico de AV es en buena medida LD más un par de regionales (a precio elevado válgase decir). En cualquier país normal el tráfico LD es el menor, el mayor siendo de cercanías, seguido de regionales. Lo que no me parece de recibo es que haya igual de mucha (¡o más!) infraestructura para unos servicios que casi se limitan a LD, y en cambio sea muy justa la infraestructura dedicada al tráfico convencional, cercanías y regionales. Para AV ya se ha hecho muchísimo, en cambio viene siendo hora de que se haga algo para los regionales. Y yo pienso que es fundamental para poder transformar nuestro servicio regional a algo más parecido a Europa que no al tercer mundo que tengamos una buena infraestructura, por ejemplo una gran estación terminal donde mandar a morir el tráfico regional y que no esté ocupando las pocas vías (en el caso de la Sagrera habrá más vías de AV que en ibérico) disponibles en Sants y Sagrera.


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”