Futur de l'estació de França

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Avatar de l’usuari
pcongre
N5
N5
Entrades: 113
Ubicació: Barcelona & Stockholm

Re: Futur de l'estació de França

Entrada Autor: pcongre » Dimarts 04/04/2023 19:16

m.h.t. ha escrit:
Dimarts 10/01/2023 21:45
La Estació de França ¿Un futuro incierto?

Magnífic reportatge-documental d'en José Luis García, d'una hora de durada, que repassa el passat, present i opcions de futur del complex ferroviari, amb un valuós recull d'imatges d'arxiu i entrevistes:

Fuaaa, jo venia a fer un parell de preguntes de principiant sobre la seva història i m'he trobat això :plas
"No querías caldo? Pues toma veintitreinta tazas" :D
Mil mercès per l'enllaç! :ok
/p


Plànols dels metros de Barcelona i Madrid.
El mapa del metro de Barcelona de carto.metro: http://carto.metro.free.fr/metro-tram-barcelona/

Avatar de l’usuari
Elefant
N6
N6
Entrades: 208

Entrada Autor: Elefant » Dijous 13/04/2023 17:14

jgomezs ha escrit:
Dijous 23/03/2023 22:30
No, el que intento dir és que el tren no només ocupa el solc mentre està al túnel, sinò en tot el seu recorregut. Si (per ex.) un R11 arriba a Sagrera a les 10:00, a Clot a les 10:05 i a Passeig de Gràcia a les 10:10, i aquest tren l'envies a EdF, no tindràs cap R2 o R2N aprofitant el solc, perquè per arribar a Passeig de Gràcia a les 10:10, també hauria d'estar a Sagrera a les 10:00 i a Clot a les 10:05. Només podrà aprofitar el solc un tren que surti de EdF. I per tant aquest tren que surt no farà transbord amb el R11 que entra, perquè es creuen a mig camí.
He d'admetre que m'has agafat completamenten pilotes, no ho havia pensat així.
Ara, hi ha el projecte de fer una tercera via a l'R2N em sembla que entre SAC i Montmeló, i també hi ha el projecte de fer entrar l'R3 pel ramal aigües. Amb aixó sí podria tenir sentit la meva proposta, si poden anar "en paral·lel" els trens, ja sigui un R2 i un regional al tram de tres vies de l'R2N, o un R3 i un regional entre la bif. Aigües i el triangle ferroviari, ja que els regionals des-d'enllà passarien a la línia de l'R1. De fet, potser fins i tot seria força encertat de pensar aquests projectes en combinació.



jgomezs
N6
N6
Entrades: 168

Entrada Autor: jgomezs » Dijous 13/04/2023 19:58

Elefant ha escrit:
Dijous 13/04/2023 17:14
Ara, hi ha el projecte de fer una tercera via a l'R2N em sembla que entre SAC i Montmeló, i també hi ha el projecte de fer entrar l'R3 pel ramal aigües. Amb aixó sí podria tenir sentit la meva proposta, si poden anar "en paral·lel" els trens, ja sigui un R2 i un regional al tram de tres vies de l'R2N, o un R3 i un regional entre la bif. Aigües i el triangle ferroviari, ja que els regionals des-d'enllà passarien a la línia de l'R1. De fet, potser fins i tot seria força encertat de pensar aquests projectes en combinació.
Doncs ara que ho dius, la tercera via també està entre SAC i Sagrera LAV, podrien entrar en paral·lel des de Montcada o des de la R3, i el de EdF passar a la via de la R1 a Sagrera, al minut 3:02 del vídeo:
https://m.youtube.com/watch?v=xp543Rpef7w



Avatar de l’usuari
pcongre
N5
N5
Entrades: 113
Ubicació: Barcelona & Stockholm

Entrada Autor: pcongre » Dimecres 16/08/2023 14:04

Mirant els plans actuals per Rodalia
I especulant sobre com, hipotèticament, més endavant es podrien desconnectar els diferents serveis de Rodalia perquè no s'afectin tant entre si com ara en cas d'averia
Em costa veure un escenari a la llarga en què s'hi segueixi fent servir EdF com a estació terminal
bcn2222r1234.png
bcn2222r1234.png (203.15 KiB) Visualitzat 3229 cops
Però, d'altra banda, també em costa veure un escenari en què no acabem traient capacitat viària, en comptes de seguir ampliant-la com el segle passat
I ara estava pensant... què se'n pot fer, de les rondes?
Són massa empinades com per fer-hi passar una nova línia circular pels carrils centrals, de tramvia ni que sigui? (i amb estacions insonoritzades...)
bcn2222tu00.png
bcn2222tu00.png (257.84 KiB) Visualitzat 3229 cops
Si és que no, potser EdF podria fer-se servir d'estació terminal(+tallers?) d'aquesta hipotètica nova línia ~circular, amb unes aprox 20 estacions... què en penseu?


Plànols dels metros de Barcelona i Madrid.
El mapa del metro de Barcelona de carto.metro: http://carto.metro.free.fr/metro-tram-barcelona/

Avatar de l’usuari
Elefant
N6
N6
Entrades: 208

Entrada Autor: Elefant » Dimecres 16/08/2023 21:18

pcongre ha escrit:
Dimecres 16/08/2023 14:04
Mirant els plans actuals per Rodalia
I especulant sobre com, hipotèticament, més endavant es podrien desconnectar els diferents serveis de Rodalia perquè no s'afectin tant entre si com ara en cas d'averia
Em costa veure un escenari a la llarga en què s'hi segueixi fent servir EdF com a estació terminal
Al menys per als regionals/MD cap al sud té sentit. No hi ha massa altres espais per aparcar-los sino. A Montcada-Bifurcació les vies estan en ús per tallers em sembla. Granollers potser? Molt trajecte per anar buits...



Avatar de l’usuari
pcongre
N5
N5
Entrades: 113
Ubicació: Barcelona & Stockholm

Entrada Autor: pcongre » Dimecres 16/08/2023 21:45

Elefant ha escrit:
Dimecres 16/08/2023 21:18
Al menys per als regionals/MD cap al sud té sentit. No hi ha massa altres espais per aparcar-los sino. A Montcada-Bifurcació les vies estan en ús per tallers em sembla. Granollers potser? Molt trajecte per anar buits...
Sí, a més després em sona que MB estarà en obres un temps per connectar R3 amb Aigües;
així que suposo que, amb una mica de sort, hi haurà EdF terminal unes poques dècades més, a aquest pas
Però volia dir a llarg termini...
~"horitzó 2100, què?", per així dir-ho


Plànols dels metros de Barcelona i Madrid.
El mapa del metro de Barcelona de carto.metro: http://carto.metro.free.fr/metro-tram-barcelona/

Avatar de l’usuari
Elefant
N6
N6
Entrades: 208

Entrada Autor: Elefant » Dijous 17/08/2023 23:18

pcongre ha escrit:
Dimecres 16/08/2023 21:45
Sí, a més després em sona que MB estarà en obres un temps per connectar R3 amb Aigües;
així que suposo que, amb una mica de sort, hi haurà EdF terminal unes poques dècades més, a aquest pas
Però volia dir a llarg termini...
~"horitzó 2100, què?", per així dir-ho
Horitzó 2100 suposo que depèn del que es vulgui fer. Això ja és un tema polític. Si per nassos es vol tancar l'EdF, es podrà. Es troba espai a La Sagrera (amb les miserables 8 vies per 2 línies), a MB o a on sigui. La qüestió es la política que hi ha al darrera: Es vol fer una politica de mobilitat pragmàtica que s'adapta a lo que hi ha i ho millora per treure el màxim suc amb menys inversió; o es fa una política idealista que defineix uns objectius i els executa com sigui, fent i desfent lo que calgui?



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”