Pàgina 41 de 56

Re: Futur de l'estació de França

Publicat: Dilluns 19/01/2015 20:30
Autor: m.h.t.
Comencem el 2015 amb 3 importants projectes referents a l'Estació adjudicats durant el 2014 i que es duran a terme durant aquest 2015:

1. Rehabilitació de la coberta d'andanes de l'Estació de França

La rehabilitació, adjudicada l'any passat, està pendent per aquest any. Ja no caldrà el mallat de seguretat que la cobreix en alguns punts ni hi hauran goteres durant els dies de pluja. Esperem veure reinstal·lades les vidreres trencades i l'estructura sanejada. De fet, alguns vidres porten trencats quasibé 20 anys i a l'estructura li feia falta un sanejament.

FONT: Ara mateix no trobo la nota de premsa, però la vaig llegir i està adjudicat

2. Instal·lació de nou enllumenat autorregulable per estalviar

• Gràcies a un nou sistema d'encès variable dels punts de llum, es preveu un estalvi estimat en el consum elèctric proper als 40.000 euros anuals • Aquesta actuació s'emmarca entre els compromisos d'Adif de reduir de forma sensible el consum energètic en les seves operacions i instal·lacions, a més de ser eficient en el seu ús, disminuir el seu nivell d'emissions i fomentar la cultura de la sostenibilitat


Adif ha adjudicat, per un import de 48.761,5 euros (IVA no inclòs) la instal·lació d'un sistema d'optimització de la il·luminació de les andanes de l'Estació de França de Barcelona. Aquesta actuació permetrà aconseguir un estalvi estimat en el consum proper als 40.000 euros anuals. [...]

Per a això s'implantarà un sistema de telegestió i control, mitjançant tecnologia d'encès variable per radiofreqüència mallada, dels 104 punts de llum existent en la capçalera i la zona d'andanes, que permetrà optimitzar els seus temps i nivell d'encès. [...] Per a la implantació del nou sistema, s'instal·larà un lloc de control informàtic per a la gestió de les lluminàries i dos sensors per diferenciar el tractament dels punts existents en la capçalera d'andanes i dels quals estan instal·lats en aquests últims. [...] També es procedirà a la neteja de les lluminàries i la renovació del cablejat d'alimentació.

FONT: Nota de premsa d'ADIF

3. Rehabilitació del túnel d'accés a l'Estació de França

• Es renovaran aproximadament 1.400 m de via, la qual cosa representa la substitució de 5.400 m de carril i 2.000 travesses i s'executaran treballs per reduir les vibracions i evitar filtracions d'aigua, així com l'acumulació de residus • Aquesta actuació té per objectiu garantir els majors nivells de seguretat, fiabilitat i confort en l'explotació ferroviària


Adif ha licitat l'execució d'obres de renovació de via en el túnel d'accés a l'Estació de França de Barcelona. El pressupost de licitació ascendeix a 960.728,1 euros (sense IVA), i incloent el valor dels subministraments i serveis aportats per Adif. [...] Aquestes operacions es duran a terme en 500 metres en dos de les vies i en 380 en la tercera.

De forma paral·lela, es realitzarà el picat i sanejament de la via en placa, el premuntatge dels nous elements, i el seu posicionament, anivellament i formigonat. El projecte també contempla actuacions per evitar les filtracions d'aigua procedents del nivell freàtic mitjançant la millora del sistema de drenatge i d'evacuació d'aigües. Per a això, s'ampliaran les cunetes de drenatge entrevies existents i l'espai entre aquestes i les parets laterals del túnel, i s'instal·laran cobertes per evitar l'acumulació de residus sòlids urbans procedents de l'exterior. A més, s'executaran estructures de protecció de la infraestructura i nous embornals de majors dimensions i es ressituaran les instal·lacions de seguretat i comunicacions.

Adif planificarà aquests treballs amb l'objectiu de minimitzar les afeccions al trànsit ferroviari, programant la seva execució en franja nocturna i en períodes amb menor circulació de trens.

FONT: Nota de premsa d'ADIF

Només quedaria pendent l'elevació de les andanes que falten per alçar, però això s'adjudicarà properament amb total seguretat.

Re: Futur de l'estació de França

Publicat: Dijous 26/03/2015 14:40
Autor: uriol108
Hola, he fet la seguent proposta a la Web de l'Ajuntament de CoInnovació sobre l'Estació de França, a veure que us sembla !

http://coinnovacio.bcn.cat/go/proposalD ... locale=cat

Re: Futur de l'estació de França

Publicat: Dijous 26/03/2015 14:48
Autor: Don Ramón
uriol108 ha escrit:Hola, he fet la seguent proposta a la Web de l'Ajuntament de CoInnovació sobre l'Estació de França, a veure que us sembla !

http://coinnovacio.bcn.cat/go/proposalD ... locale=cat
Lo siento, no me gusta la propuesta. Para empezar, no es ni de lejos decisión ni competencia del ayuntamiento, de hecho eso es lo que la ha salvado, porque el orate del alcalde quería cerrarla, teniendo a algún ingeniero lacayo comiendole la oreja con que es una estació anticuada e innecesaria. Luego, ya nos hemos gastado un pastizal para el túnel del AVE, no veo absolutamente ningún sentido en ahora ponernos a hacer aún más obras para llevar el AVE a EdF, además cuando lo que habría que hacer es mirar de usar EdF para absorber tráfico convencional, sobre todo regionales (cosa que ya necesitaría de sus obras).

Re: Futur de l'estació de França

Publicat: Dimecres 22/04/2015 0:08
Autor: fredebcnteatre
Don Ramón ha escrit:
uriol108 ha escrit:Hola, he fet la seguent proposta a la Web de l'Ajuntament de CoInnovació sobre l'Estació de França, a veure que us sembla !

http://coinnovacio.bcn.cat/go/proposalD ... locale=cat
Lo siento, no me gusta la propuesta. Para empezar, no es ni de lejos decisión ni competencia del ayuntamiento, de hecho eso es lo que la ha salvado, porque el orate del alcalde quería cerrarla, teniendo a algún ingeniero lacayo comiendole la oreja con que es una estació anticuada e innecesaria. Luego, ya nos hemos gastado un pastizal para el túnel del AVE, no veo absolutamente ningún sentido en ahora ponernos a hacer aún más obras para llevar el AVE a EdF, además cuando lo que habría que hacer es mirar de usar EdF para absorber tráfico convencional, sobre todo regionales (cosa que ya necesitaría de sus obras).
Yo no encuentro mal que algunos TGV acaben en Estación de Francia, poniendo un tercer carril en los tuneles existents se podría crear un par de vías para final de TGV, aunque creo que hay otras cosas más necesarias que llevar el TGV a la Estación de Francia, no lo veo mala idea.

Re: Futur de l'estació de França

Publicat: Dimecres 22/04/2015 8:48
Autor: Fran-Ikarus
Per anar des de la gran estació central de l'AVE a Sagrera fins a la zona d'Estació de França, o vice-versa, ja existirà un tren, que es diu L4...

Re: Futur de l'estació de França

Publicat: Dimecres 22/04/2015 10:58
Autor: wefer
fredebcnteatre ha escrit: creo que hay otras cosas más necesarias que llevar el TGV a la Estación de Francia, no lo veo mala idea.
Si els TGV acabessin a EdF podríem alliberar algunes vies de l'estació de Sants, que actualment es fan servir per estacionar trens. Així es podrien ampliar serveis de Rodalies i Regionals i descongestionar Sants.

Caldria ampliar les andanes fins a 400 metres (hi ha espai més que suficient per fer-ho i seria relativament barat) i connectar amb el túnel de la LAV (la part més complicada).
A EdF es poden tenir còmodament 10 vies amb andana per als TGV (descartant les que tenen la corba més tancada) més unes altres 7 o 8 més d'estacionament fins el túnel. Això permetria tenir totes les vies de Sants com a vies de pas, fent que la capacitat (i marge/fiabilitat) de l'estació augmentés enormement.

Re: Futur de l'estació de França

Publicat: Dimecres 22/04/2015 11:14
Autor: fredebcnteatre
wefer ha escrit:
fredebcnteatre ha escrit: creo que hay otras cosas más necesarias que llevar el TGV a la Estación de Francia, no lo veo mala idea.
Si els TGV acabessin a EdF podríem alliberar algunes vies de l'estació de Sants, que actualment es fan servir per estacionar trens. Així es podrien ampliar serveis de Rodalies i Regionals i descongestionar Sants.
Està clar que amb un tercer carril desde Sagrera es podria fer.

Re: Futur de l'estació de França

Publicat: Dimecres 22/04/2015 11:54
Autor: sequera
Malauradament, no veig de que manera es podria fer arribar l'ample estándar i els 25kv a EDF, amb tercer carril i cizallant tot si , pero amb 3kv.

Conclusió: no és possible.

Re: Futur de l'estació de França

Publicat: Dimecres 22/04/2015 14:30
Autor: jaezcurra
Comencen les obres de rehabilitació de la coberta de les andanes de l'Estació de França
Es va construir el 1928 i la primera i última reforma es va fer el 1992 coincidint amb els Jocs Olímpics. Aquestes obres tindran un cost de 2,8 milions d'euros i se'n farà càrrec Adif
ARA Barcelona | Actualitzada el 22/04/2015 14:26
http://www.ara.cat/societat/Comencen-re ... 65763.html

Re: Futur de l'estació de França

Publicat: Dimecres 22/04/2015 19:44
Autor: bigcoaster
sequera ha escrit:Malauradament, no veig de que manera es podria fer arribar l'ample estándar i els 25kv a EDF, amb tercer carril i cizallant tot si , pero amb 3kv.

Conclusió: no és possible.
I si es treiés una de les tres vies i fos reconvertida a ample internacional? Tampoc hi han tants TGV que vinguin de França com per tenir via doble, amb via única ja faríem. Amb 6 vies amb andana i unes quantes més d'estacionament n'hi hauria prou. Amb aquesta obra espero que tornessin els aclamats tren-hotels internacionals com el Dalí o el Pau Casals.
Veieu factible que es fes una nova via que unís el túnel Sants-Sagrera i anés a parar a EdF? Així també la podríem utilitzar les vies d'estacionament i podríem guanyar vies d'ample ibèric a Sants. Estic parlant d'una via única el més curta i barata possible, ja que no veig gaire útil que acabin serveis amb parada Sants a EdF, tot i que algun de llarg recorregut (Màlaga i Sevilla) ho podrien fer.
L'obra no seria fàcil, però només es tractaria d'una corba de 180º i en via única, i potser encara es podria fer, ara que la zona de la Sagrera està de cap per avall a l'aire lliure, cosa que reduiria molt el cost.

Bé només és una idea, però en general trobo que seria útil disposar d'una estació terminal pura que permeti maniobres i estacionaments.

Re: Futur de l'estació de França

Publicat: Dimecres 22/04/2015 23:34
Autor: Vox
Però prop de la Sagrera no hi haurà un espai per estacionar trens d'alta velocitat?

Vox

Re: Futur de l'estació de França

Publicat: Dijous 23/04/2015 0:09
Autor: wefer
bigcoaster ha escrit:I si es treiés una de les tres vies i fos reconvertida a ample internacional?
Crec que no he explicat bé la meva idea. Jo el que vull dir és fer EdF terminal de tots els trens d'Alta Velocitat (i per tant de llarg recorregut), de tal manera que NOMÉS hi arribaria ample internacional i 25 kV. Ni tercers carrils ni res d'això.
Una possible solució seria fer un túnel pel c/ Castillejos per enllaçar amb el túnel del c/ Mallorca i anul·lant l'actual enllaç a Glòries:
nou-enllac-edf.jpg
nou-enllac-edf.jpg (216.99 KiB) Visualitzat 7248 cops
Això es podria fer, però sorgeixen algunes preguntes:
  • Es pot fer? Sí, amb tuneladora. És només 1 Km.
  • Seria car? Relativament. No seria barat, però sí més barat que altres coses que s'han fet com el propi túnel de Mallorca, o que s'han de fer com la megaestació de Sagrera.
  • Té sentit fer un projecte així? Segurament ara no, a no ser que s'abandonés el projecte de Sagrera o es fes més petita fent-la únicament de pas.
I finalment: té sentit l'EdF? Sí, mentre no existeixi la Sagrera-TAV. Després, no en té cap com a estació de servei normal. Ara, com a museu de la mobilitat, seria un lloc fantàstic.

Re: Futur de l'estació de França

Publicat: Dijous 23/04/2015 10:16
Autor: wefer
Us passo un esquema de com es pot construir una xarxa d'Alta Velocitat lògica i coherent per a Barcelona, aprofitant les infraestructures actuals al màxim, construint-ne algunes de noves i integrant EdF al conjunt:
esquema-BCN-AV-2025.gif
esquema-BCN-AV-2025.gif (22.11 KiB) Visualitzat 9895 cops
Cal apuntar que la necessitat del túnel de Castillejos i la remodelació d'EdF es compensarien amb una reducció de les necessitats de construcció a Sagrera i la no necessitat d'ampliar Sants-Estació. Ambdós punts farien abaratir costos.
El resultat és una xarxa molt coherent i que permet un augment important tant en la circulació de trens com en fiabilitat.

En el tema urbanístic es pot combinar la remodelació d'EdF amb la construcció d'un calaix sobre les vies de sortida, el qual es prolongaria sobre la Ronda Litoral permetent enllaçar de manera diàfana el Parc de la Ciutadella i el Passeig Marítim, sense perjudici de poder construir també alguns edificis sobre el mateix.

Re: Futur de l'estació de França

Publicat: Dijous 23/04/2015 12:28
Autor: Lluis
wefer ha escrit:
bigcoaster ha escrit:I si es treiés una de les tres vies i fos reconvertida a ample internacional?
Crec que no he explicat bé la meva idea. Jo el que vull dir és fer EdF terminal de tots els trens d'Alta Velocitat (i per tant de llarg recorregut), de tal manera que NOMÉS hi arribaria ample internacional i 25 kV. Ni tercers carrils ni res d'això.
Una possible solució seria fer un túnel pel c/ Castillejos per enllaçar amb el túnel del c/ Mallorca i anul·lant l'actual enllaç a Glòries:
nou-enllac-edf.jpg
Això es podria fer, però sorgeixen algunes preguntes:
  • Es pot fer? Sí, amb tuneladora. És només 1 Km.
  • Seria car? Relativament. No seria barat, però sí més barat que altres coses que s'han fet com el propi túnel de Mallorca, o que s'han de fer com la megaestació de Sagrera.
  • Té sentit fer un projecte així? Segurament ara no, a no ser que s'abandonés el projecte de Sagrera o es fes més petita fent-la únicament de pas.
I finalment: té sentit l'EdF? Sí, mentre no existeixi la Sagrera-TAV. Després, no en té cap com a estació de servei normal. Ara, com a museu de la mobilitat, seria un lloc fantàstic.
Interessant... I llavors on enviaries a acabar els regionals del sud?

Re: Futur de l'estació de França

Publicat: Dijous 23/04/2015 21:38
Autor: Don Ramón
wefer ha escrit:
bigcoaster ha escrit:I si es treiés una de les tres vies i fos reconvertida a ample internacional?
Crec que no he explicat bé la meva idea. Jo el que vull dir és fer EdF terminal de tots els trens d'Alta Velocitat (i per tant de llarg recorregut), de tal manera que NOMÉS hi arribaria ample internacional i 25 kV. Ni tercers carrils ni res d'això.
Una possible solució seria fer un túnel pel c/ Castillejos per enllaçar amb el túnel del c/ Mallorca i anul·lant l'actual enllaç a Glòries:
nou-enllac-edf.jpg
Això es podria fer, però sorgeixen algunes preguntes:
  • Es pot fer? Sí, amb tuneladora. És només 1 Km.
  • Seria car? Relativament. No seria barat, però sí més barat que altres coses que s'han fet com el propi túnel de Mallorca, o que s'han de fer com la megaestació de Sagrera.
  • Té sentit fer un projecte així? Segurament ara no, a no ser que s'abandonés el projecte de Sagrera o es fes més petita fent-la únicament de pas.
I finalment: té sentit l'EdF? Sí, mentre no existeixi la Sagrera-TAV. Després, no en té cap com a estació de servei normal. Ara, com a museu de la mobilitat, seria un lloc fantàstic.
A mi todo esto me parece mala idea. Para empezar, el tráfico de AV es mucho menor que el convencional, y La Sagrera ya está tan avanzada la obra que no sería factible dejar de hacer una parte. En cambio, hace muchísima más falta tener una gran estación para el tráfico convencional. Esta propuesta nos dejaría solo con 10 vías en ibérico en Sants (2 más que ahora) y en La Sagrera si dejamos de hacer una de las naves para vías nos quedamos con aún menos vías en ibérico de las 8 que hay proyectadas, máximo 6, tal vez incluso 4 si queremos 4 vías para AV.

Simplemente creo que es mejor el esquema actual de AV, tener una gran playa de vías en La Sagrera, si eso reducir a 4 vías para AV en Sants cuando esté lista la Sagrera, y EdF como gran terminal para las principales líneas regionales del sur y del norte (excepción hecha de la R3 y la R12). No veo el beneficio en tener 14 vías para AV, y aún más vías para AV en Sants y Sagrera, y en cambio quedarnos con una red convencional aún más limitada que ahora.

Re: Futur de l'estació de França

Publicat: Dijous 23/04/2015 21:49
Autor: sequera
Si unifiquem la tensió de tota la xarxa a 25kv i disposem de ERTMS es soluciona el problema.

Només cal instalar el tercer carril, on sigui necessari,

I com Sagrera està disposada en dos nivells, també solucionem el tema del cizallamiento

D'aquesta manera no calen grans obres.

Re: Futur de l'estació de França

Publicat: Dijous 23/04/2015 22:55
Autor: wefer
Lluis ha escrit:Interessant... I llavors on enviaries a acabar els regionals del sud?
Sagrera. Cap problema i tot més unificat.
I de fet el projecte de la Generalitat és portar-los fins La Llagosta.
Don Ramón ha escrit: A mi todo esto me parece mala idea. Para empezar, el tráfico de AV es mucho menor que el convencional,
Per això és ideal portar-lo a EdF.
Don Ramón ha escrit:y La Sagrera ya está tan avanzada la obra que no sería factible dejar de hacer una parte.
La Sagerera... avançada? Amb prou feines han fet els fonaments. En bona part de l'estació ni això!!
Don Ramón ha escrit:En cambio, hace muchísima más falta tener una gran estación para el tráfico convencional.
Sagrera.
Don Ramón ha escrit:en La Sagrera si dejamos de hacer una de las naves para vías nos quedamos con aún menos vías en ibérico de las 8 que hay proyectadas, máximo 6, tal vez incluso 4 si queremos 4 vías para AV.
Jo no he dit de treure vies de convencional a Sagrera.
Don Ramón ha escrit:Simplemente creo que es mejor el esquema actual de AV,
Per mi és un caos.
Don Ramón ha escrit:EdF como gran terminal para las principales líneas regionales del sur y del norte
Has vist com surten de "plens" els regionals i els rodalies d'EdF? De veritat consideres que és una situació ideal?

Re: Futur de l'estació de França

Publicat: Dijous 23/04/2015 23:05
Autor: bigcoaster
sequera ha escrit:Si unifiquem la tensió de tota la xarxa a 25kv i disposem de ERTMS es soluciona el problema.

Només cal instalar el tercer carril, on sigui necessari,

I com Sagrera està disposada en dos nivells, també solucionem el tema del cizallamiento

D'aquesta manera no calen grans obres.
Has donat al clau! Es podria instal·lar tercer carril al túnel de EdF i a 6 o 8 vies de EdF i fer-la servir com a estació terminal quan faci falta (per a trens provinents del nord i que acabin a Barcelona i pel que faci falta) i en canvi, quan faci falta per regionals o rodalies, que les utilitzin també. D'aquesta manera tindríem la xarxa d'ample europeu preparada per qualsevol futur, no gaire llunyà, si s'acaben instaurant els "regionals" a França. Tot això es podria fer sense retallar en ample ibèric i permetent molts més serveis en ample europeu (trens-hotel intencionals, per exemple). A més, de cara al públic normal seria el mateix, ja que ara ja hi han els 130 sovint aturats allí. També es podrien passar al tercer carril unes quantes vies de l'actual platja de vies que hi ha al costat esquerra, i així permetre maniobres i estacionament de composicions.

Re: Futur de l'estació de França

Publicat: Dijous 23/04/2015 23:29
Autor: Don Ramón
wefer ha escrit:
Don Ramón ha escrit: A mi todo esto me parece mala idea. Para empezar, el tráfico de AV es mucho menor que el convencional,
Per això és ideal portar-lo a EdF.
Pero si justamente EdF va bien para absorber mucho tráfico con tantas vías que tiene, ¿por qué sería ideal usar una estación tan grande para tan poco tráfico?
wefer ha escrit:La Sagerera... avançada? Amb prou feines han fet els fonaments. En bona part de l'estació ni això!!
Tienes toda la razón en esto, pero justamente lo que sí esta hecho es el pedazo forado donde irá la playa de vías en ibérico. De aquí a poner o dejar de poner vías, no creo que ya se pueda ahorrar mucho reduciendo la obra.
wefer ha escrit:
Don Ramón ha escrit:En cambio, hace muchísima más falta tener una gran estación para el tráfico convencional.
Sagrera.
Si se deja de hacer una playa de vías como tu propones, esto no será así. Sagrera no tendrá tantas vías, creo que 8 o 10 en la nave de AV, la superior, que si dejamos digamos 4 vías para AV sólamente sobran 6 en ibérico. Y por La Sagrera pasan dos líneas de cercanías, así que en total serían 2 vías para apartar trenes, si me apuras 4 y dejando solo 2 para AV.
wefer ha escrit:
Don Ramón ha escrit:en La Sagrera si dejamos de hacer una de las naves para vías nos quedamos con aún menos vías en ibérico de las 8 que hay proyectadas, máximo 6, tal vez incluso 4 si queremos 4 vías para AV.
Jo no he dit de treure vies de convencional a Sagrera.
No se trata de eso, se trata de dejar de hacer una de las dos naves que habrá para vías, que es lo que entiendo es parte de tu propuesta, con el fin de economizar esta obra. Si hacemos igualmente las dos naves para vías, ¿en qué se puede reducir la obra de La Sagrera?
wefer ha escrit:
Don Ramón ha escrit:Simplemente creo que es mejor el esquema actual de AV,
Per mi és un caos.
¿Por qué? Es bastante sencillo, línea pasante con parada en Sants y en La Sagrera...
wefer ha escrit:
Don Ramón ha escrit:EdF como gran terminal para las principales líneas regionales del sur y del norte
Has vist com surten de "plens" els regionals i els rodalies d'EdF? De veritat consideres que és una situació ideal?
¿Que te hace pensar que los AVEs sí se llenarán en EdF? Los Euromed desde hace un tiempo tienen parada comercial en EdF, y tampoco se llenan.
Yo no he insinuado que se fueran a llenar los trenes en EdF, la estació término nunca recuperará el papel que tuvo una vez, porque el centro de actividad se ha desplazado. Se trataría esencialmente de usarla como un apartadero muy grande para los regionales, que de paso se puede tomar el tren ahí, pero el uso está más en el aparcamiento que en la estación.

Yo lo que no entiendo de tu propuesta es qué pretendes que se haga con el tráfico convencional. Dices "Sagrera", pero La Sagrera tendrá, si se hace tal como esta proyectada, 8 vías en ancho ibérico, con dos líneas de cercanías que pasan. Si desde la GenCat quieren mandar los regionales a la Llagosta, ¿no será porque tienen claro que Sagrera no servirá para dejarlos morir ahí, por falta de espacio? Yo no veo que pueda sustituir cómodamente EdF, sería volver a una situación como ahora, que esta totalmente a tope toda la red. No entiendo por qué es malo que haya siquiera un metro de vía en ibérico más de lo absolutamente necesario. Me parece un concepto tercermundista del tren, si miramos en cualquier otro país hay grandes estaciones, amplias playas de vías, etc., y aquí se supone que EdF va a quedar obsoleta por La Sagrera? Y con los regionales que sería deseable que mejorasen, y mucho, las frecuencias? Tener 8 y 8 vías en la suma de estaciones principales de una ciudad como Barcelona es absolutamente lamentable, no tiene comparativa con ninguna ciudad Europea de tamaño similar. ¿A qué queremos aspirar, a este concepto rancio y nuevorrico de AVE+cercanías(+regionalías), o a un servicio ferroviario amplio y de calidad?

Estas ideas de reducir aún más el espacio para el tráfico convencional me parece muy contraproducente, a la vez que esto de necesitar tropecientasmil vías para AV me parece desmesurado. Sagrera tendrá diez vías para AV, más que para cercanías y regionales, y en Sants hay otras tantas. ¿No basta con eso? ¿Que necesidad puede haber de cargarnos EdF y quitar un montón de vías en ibérico para aún más espacio para AV? Sí, quedaría bien ahí un museo del transporte, pero lo que queda mejor es no tener la red ferroviaria convencional constantemente al borde del colapso. El museo del transporte se podría hacer perfectamente en la Estación del Norte, que no tiene vías de tren.

Re: Futur de l'estació de França

Publicat: Divendres 24/04/2015 12:47
Autor: Lluis
A mi em sembla molt interessant la proposta, que entenc de "reaprofitament" de EdF, assumint que els plans actuals de les autoritats és jubilar EdF un cop obri Sagrera. Crec que el punt de partida d'en Wefer és aquest, no pas que vulgui treure regionals d'EdF, sinó que veu que els treurán sí o sí. D'aquí que digui que "serà un magnífic museu", i d'aquí que proposi fer-ne un ús alternatiu com a terminal de llarga distància.

Aclareixo, llarga distància, no només alta velocitat. Entenc que tots o gariabé tots els LD acabaran sortint i entrant de Barcelona per la LAV fins a Tarragona (o alternativament l'Arbós), i fins a Girona els del nord. Per tant, tots aquells trens que ara surten de les vies 11-12 a Sants deixaran de circular en ibéric per Barcelona i passaran a aturar-se a les vies 1-6 de Sants.

En vista d'això, a EdF només hi arribarien bàsicment els R13/14/15/16. Assumint que es faci l'intercanviador de la Torrassa, les línies de rodalies quedarien balancejades, i especialment les del sud no necessitarien estació terminal a EdF. Per tant, quedará EdF amb 14 vies, per a només 4 serveis regionals, el que no és pas "molt de tràfic convencional". Conseqüència, els passarán a Sagrera, i els poden fer anar a dormir als tallers de SAC un cop acabades les obres. Això no és que ho vulgui jo, és el que crec que passarà.