Semàfor de llum blanca al FMB??

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Miquel
Administrador
Entrades: 4422
Ubicació: Barcelona

Semàfor de llum blanca al FMB??

Entrada Autor: Miquel » Dilluns 10/05/2010 18:59

Aquesta és una cosa que em pregunto desde fa temps.
Imatge
Que senyala aquest disc??

Pot ser que indiqui que te una agulla oposada per davant?

Codi: Selecciona’ls tots

Com això. (- = Via / \ Agulla )
--------
-------|-\---------
      X


El metro de Barcelona amb motoristes!

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dilluns 10/05/2010 19:39

És senyal de tren-stop.

Si la senyal està activada, indica que el tren pot rebassar-la sense que salti el tren-stop.

Quan es té una agulla desfavorable, el que hi ha és doble disc vermell.



Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Dilluns 10/05/2010 20:17

la denominació tècnica del senyal és: autorització de rebasament de senyal i con ja s'ha dit, inhibeix la frenada automàtica del tren-stop en un senyal en vermell. És un senyal telecomandat des del CTC excepte a la L4 que s'actua des de l'armari de capçalera d'andana. És un senyal temporal, es a dir, hi ha un temps determinat per fer-la servir. Si es tarda massa, deixa d'actuar. A l'argot del FCMB se li diu "l'Aspa".



Miquel
Administrador
Entrades: 4422
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dilluns 10/05/2010 21:11

Gràcies per les respostes ;)


El metro de Barcelona amb motoristes!

marc
N8
N8
Entrades: 666
Ubicació: Vic, Osona, Catalunya

Entrada Autor: marc » Dimarts 11/05/2010 21:21

I s'utilitza gaire sovint aquesta senyal?


De nou al FTC

pokeroms
N6
N6
Entrades: 239
Ubicació: <M> Ciutat Meridiana

Entrada Autor: pokeroms » Dimecres 12/05/2010 0:40

marc ha escrit:I s'utilitza gaire sovint aquesta senyal?
Jo diria que no, ja que un senyal en vermell tota l'estona no és habitual, però si et serveix d'exemple la setmana passada que va ploure tant, a l'estació d'Espanya de la L3 direcció Trinitat Nova la senyal estava sempre en vermell (possiblement per un curtcircuit en algun circuit de via, etc..), i tenien que autoritzar a tots els trens passar aquest senyal (per tant activar l'aspa tota l'estona).



Salutacions!!! ;)


Vagis on vagis,
Gaudeix del trajecte ;)

josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dimecres 12/05/2010 9:06

Algun cop l'he vist utilitzar, però fa molts anys.
marc ha escrit:I s'utilitza gaire sovint aquesta senyal?


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Dimecres 12/05/2010 9:32

doncs a part de les situacions anormals, aquest dispositiu es fa servir cada dia a l'hora de les retirades.



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dimecres 12/05/2010 16:12

Aquest senyal l'he vist activar pel maquinista a la L4 i el tren marxar amb una rigorosa marxa a la vista fins la següent estació. Vam estar-nos de temps !!!


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
Denisuko
N7
N7
Entrades: 487
Ubicació: Buscant codis ATP
Contacta:

Entrada Autor: Denisuko » Dimecres 19/05/2010 1:41

El LLOP ha escrit:doncs a part de les situacions anormals, aquest dispositiu es fa servir cada dia a l'hora de les retirades.
En algunes linies


Transporte Barcelona - http://www.transportebcn.es

Més Trens = Més Capacitat = Més Freqüència = Més Lentitud = Més Calor = Més Incidències = Més Carteristes.....

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”