Atropellament massiu a Castelldefels Platja

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Avatar de l’usuari
mikado
N9
N9
Entrades: 1844

Re: Atropellament massiu a Castelldefels Platja

Entrada Autor: mikado » Diumenge 04/07/2010 20:11

El Pseudoperiodista o periodista de vísceras Albert Castillón, sigue a la suya. Menos mal que algunos comentarios lo ponen en su sitio, otros encima le dan la razón.

http://www.lavanguardia.es/lv24h/201006 ... 39516.html

Estación de Castelldefels.

"No podemos poner un vigilante para cada viajero" sentencia el conseller Nadal con la misma contundencia que nos dijo "El túnel del Carmelo es seguro" y no se había consultado a los geólogos. De nuevo el bombero del tripartit sale a sofocar las llamas cuando el incendio está descontrolado. Igual que en el túnel de bateo del campo de beisbol de Sant Boi " fue un fenómeno meteorológico inusual" y ahora se enfrentan a penas de prisión por construir en malas condiciones con permiso municipal.

Ya hemos aprendido que la primera responsabilidad de un cargo público es negarlo todo. Primero con la excusa de "el dolor de las víctimas, es muy reciente…" y luego con comisiones de investigación dirigidas a tapar los errores cometidos. Solo los tribunales penales de justicia y magistrados valientes descubren la verdad. Cuando dice el Conseller que no pueden poner un vigilante para cada viajero, no explica porqué ni un solo vigilante se encontraba en la estación cuando cerca de 1.000 pasajeros llegaron para celebrar la revetlla a Castelldefels-Platja.

No cuenta si el puente elevadizo se cerró para evitar dar un rodeo o para controlar que nadie saliera sin pagar y no argumentó porqué hasta hoy no se ha multado al que atraviesa las vías y ahora se sanciona a todo el mundo. Es muy doloroso para las familias de los fallecidos oír sus reproches y en cambio ver ahora en televisión a decenas de vigilantes de seguridad informando al pasajero en esa estación. Se les paga para evitar riesgos, no para reprochar a los muertos.



Pe Jorba
N6
N6
Entrades: 205

Entrada Autor: Pe Jorba » Diumenge 04/07/2010 20:46

En canvi, és molt interessant l'article de Ramon Folch a "El Periódico" d'avui (4-07-2010), a la seva secció "L'escala de cargol". A la primera part de l'article, titulada "Responsabilitat", escriu:
"Anys enrera, un graciós va entrar al terrari dels cocodrils del zoològic de Barcelona. Hi va deixar un peu. En comptes de sumar avergonyiment a la desgràcia, va demandar el zoo. No se li havia dit que els cocodrils són carnívors voraços. I les tanques no eren prou infranquejables, a prova d'irresponsables com ell. Aquell infortunat episodi no hauria passat d'anècdota lamentable, si no fos que l'actitud del demandant s'ha generalitzat.
"Al baixador de Castelldefels ja només queda el dolor. Que s'accentua en considerar com hauria estat de fàcil d'evitar la tragèdia. Bastava ajustar-se al que els grans no es cansaven de repetir-nos quan érem petits: no travessar les vies. La moda de fer-ho, instaurada per una generació d'adelerats amb escassa o nul.la tradició cultural ferroviària, s'està revelant nefasta. Com explicava un maquinista, "el tren no va pujar pas a l'andana".
"A la reclamació declinatòria de les responsabilitats s'hi ha apuntat fins i tot algun diplomàtic. El populisme continua guanyant terreny. Es tracta de transferir a tercers, si pot ser polítics de partits rivals, la responsabilitat de tot. Penós. El bonisme, combinat amb l'exigència d'irresponsables malcriats, ens pot enfonsar en la pitjor de les misèries morals.
"No han avisat que venia un tren", diu l' un. "En dies així, els trens haurien d'anar més a poc a poc", diu l'altre. A cap encreuament t'avisen quan vénen cotxes. La complexa programació ferroviària no pot dependre del santoral o de qui va de gresca. És parlar per parlar. O no admetre l'evidència: les imprudències acaben malament. No cal culpar tercers. Es veu que els valedors d'aquest model insostenible, acostumats a externalitzar-ho tot, també postulen ara la transferència de les responsabilitats personals."

I, tot seguit, la segona part de l'article de Ramon Folch, titulat "Ferrocarril":

Dit això, admetem que la nostra xarxa ferroviària es troba desbordada. És manifestament insuficient i en bona mesura obsoleta. Als darrers anys s'han fet molts esforços d'adequació , però no pas prou. I no tots prou reeixits. Invertir milionades en AVE per anar de Madrid a Segòvia (...) clama al cel quan la xarxa cau a trossos segons on(...) . Rodalies no estan segregades de la llarga distància. És com si el Talgo passés per les vies del metro. La majoria d'andanes són estretes i incòmodes. Hi ha més barreres arquitectòniques que ascensors. Molts combois no passarien una ITV rigorosa. La informació al passatger és sovint confusa o inexistent. El calvari de les rodalies catalanes és cèlebre. L'oferta a penes cobreix la demanda real i en absolut la potencial.
"El ferrocarril és rígid i onerós. Però imbatible si es tracta de transportar molts passatgers o moltes mercaderies. Res no el supera en eficàcia i en eficiència en grans àrees metropolitanes. A Catalunya, la xarxa no cresqué durant un segle, tot i que la població es triplicà i la mobilitat obligada es decuplicà, pel cap baix. És una gran assignatura mig pendent. I un repte ambiental major, si volem contenir les emissions de gasos amb efecte hivernacle. Ens cal més xarxa i més qualitat de servei. I més sentit de la responsabilitat en els usuaris. Podem prendre mal. Molt més encara."

Ramon Folch dixit. Per a mi, un bon article.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dilluns 05/07/2010 0:09

Amb una cosa sí que estic d'acord amb el Castillón. Aquesta:
Cuando dice el Conseller que no pueden poner un vigilante para cada viajero, no explica porqué ni un solo vigilante se encontraba en la estación cuando cerca de 1.000 pasajeros llegaron para celebrar la revetlla a Castelldefels-Platja.
I ja no pel que va passar, sinó pels múltiples problemes de seguretat i/o informació al viatger que demana una estació, qualsevol, i més aquella amb tota la gent que arribava. Potser no calia un vigilant de seguretat, però sí que clama al cel que no hi hagués cap tipus de personal a l'estació.

Estic fart de sentir que no es pot posar personal a les estacions... però ningú m'argumenta un per què coherent. Qüestió de costos, diuen. Doncs no, per les següents raons:
  1. Com és possible que qualsevol botigueta de barri, per on passen 15 persones al dia, trobem absolutament normal que tingui sempre un dependent o més per servir-nos, i en canvi estacions per on passen centenars o milers de persones al dia ho veiem impossible?
  2. És evident que no tenir personal a les estacions és més barat que tenir-ne. També seria més barat prescindir dels professors a les escoles, dels metges, dels policies i, sobretot, dels polítics. Però no ho fem... oi? Perquè són un servei públic. Aleshores, per què mesurem de manera diferent el personal ferroviari que és tant necessari o més?



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dilluns 05/07/2010 0:10

mikado ha escrit:El Pseudoperiodista o periodista de vísceras Albert Castillón, sigue a la suya. Menos mal que algunos comentarios lo ponen en su sitio, otros encima le dan la razón.

http://www.lavanguardia.es/lv24h/201006 ... 39516.html

Estación de Castelldefels.

"No podemos poner un...

etc,etc...
L´estil del periodista és opinable, tot i que jo el trobo bastant sensacionalista.
Ara bé, escriure en un mitjà com La Vanguardia "puente elevadizo" en lloc de "paso superior", no només és prova de pseudo-pedanteria, és que és per fotre´l al carrer per no saber escriure en castellà.
És La Vanguardia, carai, se suposa que hi ha d´haver un mínim de cultura general per escriure-hi, no?!

No sé vosaltres, però tant en la premsa en català com en la premsa en castellà trobo que hi apareixen cada cop més faltes d´ortografia, de sintaxi i de vocabulari.

Si l´estació de Platja de Castelldefels té "puente elevadizo", imagino que també deu tenir fossar, masmorres i torre de l´homenatge, no? :twisted:
etc, etc...

...evitar riesgos, no para reprochar a los muertos.
p.s: en castellà, s´escriu puente levadizo, i no "elevadizo"



Avatar de l’usuari
canalcole
N9
N9
Entrades: 2074
Facebook: XavierMartinezVidal
Ubicació: PENEDÈS
Contacta:

Entrada Autor: canalcole » Dilluns 05/07/2010 12:12

No fa falta dir res...




Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 05/07/2010 12:16

Ara parlen a Onda Rambla del tema, i diuen que han anat a algunes estacions per veure si la gent encara travessa la via, i diuen que a qualsevol hora, ho fan >:( Diu la Sussanna Gasc que és per "Vagància".

http://www.ondarambla.com/



Avatar de l’usuari
mikado
N9
N9
Entrades: 1844

Entrada Autor: mikado » Dilluns 05/07/2010 12:28

metring ha escrit:Ara parlen a Onda Rambla del tema, i diuen que han anat a algunes estacions per veure si la gent encara travessa la via, i diuen que a qualsevol hora, ho fan >:( Diu la Sussanna Gasc que és per "Vagància".

http://www.ondarambla.com/

Compte amb aquesta paia (Sussanna Gasc) que és la dona del Castillón. I els agrada molt el periodisme especulatiu i groguenc .



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 05/07/2010 12:32

Ja ho sé, però aquest cop ho fa bé i té raó.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23725
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 05/07/2010 16:02

437.001 ha escrit:No sé vosaltres, però tant en la premsa en català com en la premsa en castellà trobo que hi apareixen cada cop més faltes d´ortografia, de sintaxi i de vocabulari.
No només la premsa, el país en general s'està tornant més analfabet. O bé els analfabets perden la vergonya d'ensenyar-ho, que també podria ser.

Com dic sempre: llavors no ens estranyi que la nostra economia (sí, aquella que havia de fer pujar els colors a Alemanya) es trobi a la cua d'Europa.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

twipsy
N6
N6
Entrades: 173
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: twipsy » Dimarts 06/07/2010 20:00

Guigui ha escrit:
437.001 ha escrit:No sé vosaltres, però tant en la premsa en català com en la premsa en castellà trobo que hi apareixen cada cop més faltes d´ortografia, de sintaxi i de vocabulari.
No només la premsa, el país en general s'està tornant més analfabet. O bé els analfabets perden la vergonya d'ensenyar-ho, que també podria ser.

Com dic sempre: llavors no ens estranyi que la nostra economia (sí, aquella que havia de fer pujar els colors a Alemanya) es trobi a la cua d'Europa.
has llegit alguna vegada el 20minutos? no hi ha cap noticia correctament redactada



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 06/07/2010 20:02

Si us plau, no desvieu el tema.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 20/07/2010 16:14

http://www.europapress.cat/politica/not ... 32948.html

Foment preveu tenir el resultat de les investigacions de cara al setembre

BARCELONA, 20 (EUROPA PRESS)

El Ministeri de Foment preveu tenir el resultat de les investigacions entorn de l'accident a l'estació de Castelldefels Platja "de cara al setembre", segons ha afirmat aquest dimarts el secretari d'Estat de Planificació i Infraestructures, Víctor Morlán, en roda de premsa a Barcelona.

L'accident té quatre investigacions obertes en paral·lel: la del Jutjat de Gavà, de la Comissió d'Accidents Ferroviaris --dependent del Ministeri de Foment--, de Renfe i d'Adif. Morlán ha assegurat que "s'està treballant en la finalització de cadascun d'aquests informes".

A l'accident, ocorregut la nit de la revetlla de Sant Joan, van morir 12 persones i van haver 14 ferits, després de ser atropellats per un tren de llarg recorregut mentre travessaven la via per un lloc on no està habilitat el pas per a vianants.



Enric
N7
N7
Entrades: 438

Entrada Autor: Enric » Dimarts 20/07/2010 19:21

http://www.flickr.com/photos/42222108@N06/4808041919/

Aqui está foto que vaig fer ahir al matí a l'estació de Tarragona, habia arribat de Barcelona un doble 490 cap a Alacant, el primer era el 490-205 i aquet segon que es va para al costat meu era el 203, precisament el que va atropellar a Platja de Castelldefels, aixis es veu com esta ara circulant...



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimarts 20/07/2010 20:55

Carai... l'han posat a circular sense ni tan sols arreglar-li els desperfectes de l'atropellament. Què vols que et digui, com a mínim poca delicadesa :roll:



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 20/07/2010 21:48

Ai, per favor, quin mal efecte que fa, i més quan saps el què va passar!



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 30/07/2010 12:40

Titular de darrera hora al 20 minutos:


Última hora: 12.38h
Archivan el caso del accidente de Castelldefels en el que murieron 12 arrollados por un tren.


Ampliació a http://www.elpais.com/articulo/espana/A ... unac_5/Tes

Archivado el caso de la tragedia ferroviaria de Castelldefels

La juez concluye que la causa del accidente fue la temeridad de las víctimas

PERE RÍOS - Barcelona - 30/07/2010

Carpetazo a la tragedia ferroviaria de Castelldefels. El Juzgado de Primera Instancia e Instrucción número 1 de Gavà ha acordado esta mañana el archivo de las diligencias abiertas a raíz del accidente ferroviario de Castelldefels, en el que fallecieron 12 personas al ser arrolladas por un tren.

- El Pais - 24-06-2010

- MARIANO ZAFRA | JORDI CLAPERS | NACHO CATALÁN / EL PAÍS

El accidente se produjo la noche del pasado 23 de junio, cuando las víctimas, junto a un grupo de personas, la mayoría inmigrantes, se dirigían a celebrar la verbena de Sant Joan y pasaron de un adén por mitad de las vías, en lugar de utilizar el paso subterráneo.

Familiares de las víctimas cuestionaron la seguridad de ese túnel y la actuación del maquinista por no advertir de su presencia, pero la resolución judicial concluye, después de revisar la caja negra del tren y de practicar diversas pruebas, que no existen indicios de ningún hecho delicitivo.

La juez considera que el apeadero de Castelldefels en el que se produjo el accidente cumplía la normativa vigente en materia de seguridad, iluminación y accesos para los usuarios. Según a resolución, la causa del trágico suceso fue la actuación imprudente y temeraria de las víctimas, al atravesar la vía por un lugar inapropiado, tal y como dijeron desde el primer momento los responsables de Renfe y la Generalitat.



Avatar de l’usuari
cristian26
N7
N7
Entrades: 544
Ubicació: Granollers

Entrada Autor: cristian26 » Divendres 30/07/2010 13:15

Ha calgut més d'un mes perquè se n'hagin adonat? :martell1


Qui té el cul llogat, no seu quan vol.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23725
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 30/07/2010 14:20

Els procediments judicials, ja se sap que són lents. Ara, m'agradaria si l'ambaixador de l'Equador traurà el cap de sota l'ala, ara que les conclusions "precipitades" s'han tornat definitives, com estava cantat.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

MZA_1600
N7
N7
Entrades: 500

Entrada Autor: MZA_1600 » Divendres 30/07/2010 15:46

Encara queden jutges amb sentit comú!



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23725
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 30/07/2010 16:40

Home, la cosa estava força cantada...


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”