El metro fa pudor

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

El metro fa pudor

Entrada Autor: wefer » Dijous 01/07/2010 21:55

Amb el títol ja us ho dic tot.

En començo a estar força part de la pudor insuportable a "humanitat", o directament a suor, que fa absolutament irrespirable l'ambient al metro aquest estiu, sobretot a partir de la tarda i en línies com la L1.

El que m'indigne és que això, altres anys, no passava tant. Però des de l'any passat, TMB a partir de decisions dels nostres "estimats" polítics, va decidir que per ser més ecològics, posarien l'aire condicionat al mínim. I aquest mínim és tant mínim, que a vegades ni es nota.

Total, que amb l'excusa de la (...) ecologia, m'estic fent un fart d'empassar-me olor de suat, així com arribar suat com un porc a casa, que m'estic plantejant de fer servir el metro en la mesura del possible.

No es tracta de fer com quan circulaven els 1000s per la L5, alguns dels quals semblaven càmeres frigorífiques... però coi, és que estem passant a l'altre extrem!!! I els nostres polítics tant ecològics, m'agradaria saber si quan viatgen en els seus cotxes oficials de gran cilindrada ho fan amb l'aire condicionat apagat, també per ser ecològics. Ah no, que això de ser ecològic mola molt... mentre li toqui pringar al veí, és clar.

En resum: en comptes d'anar endavant, anem cap enrere com els crancs



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 01/07/2010 22:13

Jo crec que caldria exigir a la gent anar més neta. Perquè no pot ser que a primera hora del matí, hi hagi gent fent una pudor d'aixella que fa caure les mosques.

El que em sembla és que donem la culpa de tot als altres abans de pensar què podríem fer nosaltres mateixos per a millorar la situació.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Kane_84
N5
N5
Entrades: 145
Ubicació: Artigues|Sant Adrià L2 - Llefià L10

Entrada Autor: Kane_84 » Dijous 01/07/2010 22:23

Guigui ha escrit:Jo crec que caldria exigir a la gent anar més neta. Perquè no pot ser que a primera hora del matí, hi hagi gent fent una pudor d'aixella que fa caure les mosques.

El que em sembla és que donem la culpa de tot als altres abans de pensar què podríem fer nosaltres mateixos per a millorar la situació.
Amb aquesta calor que fa, ja pots anar ben dutxadet que a dins del metro comences a suar i en deu minuts ja estas fet una pena. Afegeix a aquest fet que hi ha gent amb una transpiració molt forta, i que la gent amb sobrepes comença a suar amb el mes minim esforç, com pot ser caminar o estar-se dret.
Ahir vaig agafar la L1 a la tarda, entre Marina i Sagrera, i es veritat que l'aire amb prou feines es nota, nomes se sent el soroll de l'aparell.
Que be ens aniria ara aquell aire a tota pastilla dels 1000!!



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 01/07/2010 22:25

Un altre problema és que, des d'un temps ençà, s'han encaparrat amb les finestres impracticables. És clar, ara tot és estalviar energia, i resulta que ni podem obrir una finestra perquè corri l'aire.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

evody
N6
N6
Entrades: 184

Entrada Autor: evody » Dijous 01/07/2010 23:42

Apart del aire es que tenim molts porcs corrent per la ciutad :llengua quin fastic que fan alguns: jo em foto unes suades de la ai carai! pero no faig pudor !!! Sera per que me dutxo cada dia i em cambio de roba??? xD



Avatar de l’usuari
cristian26
N7
N7
Entrades: 544
Ubicació: Granollers

Entrada Autor: cristian26 » Divendres 02/07/2010 0:36

Kane_84 ha escrit:Amb aquesta calor que fa, ja pots anar ben dutxadet que a dins del metro comences a suar i en deu minuts ja estas fet una pena. Afegeix a aquest fet que hi ha gent amb una transpiració molt forta, i que la gent amb sobrepes comença a suar amb el mes minim esforç, com pot ser caminar o estar-se dret.
Ahir vaig agafar la L1 a la tarda, entre Marina i Sagrera, i es veritat que l'aire amb prou feines es nota, nomes se sent el soroll de l'aparell.
Que be ens aniria ara aquell aire a tota pastilla dels 1000!!
Si vas ben dutxadet de casa, la primera suada no fa pudor. El problema passa quan se sua reiteradament i a la dutxa de casa d'alguns viatgers comencen a sortir teranyines.


Qui té el cul llogat, no seu quan vol.

Avatar de l’usuari
BRILL 18
N7
N7
Entrades: 632
Ubicació: Sant Quirze del Valles

Entrada Autor: BRILL 18 » Divendres 02/07/2010 1:04

cristian26 ha escrit:
Kane_84 ha escrit:Amb aquesta calor que fa, ja pots anar ben dutxadet que a dins del metro comences a suar i en deu minuts ja estas fet una pena. Afegeix a aquest fet que hi ha gent amb una transpiració molt forta, i que la gent amb sobrepes comença a suar amb el mes minim esforç, com pot ser caminar o estar-se dret.
Ahir vaig agafar la L1 a la tarda, entre Marina i Sagrera, i es veritat que l'aire amb prou feines es nota, nomes se sent el soroll de l'aparell.
Que be ens aniria ara aquell aire a tota pastilla dels 1000!!
Si vas ben dutxadet de casa, la primera suada no fa pudor. El problema passa quan se sua reiteradament i a la dutxa de casa d'alguns viatgers comencen a sortir teranyines.
Estic completament d'acord. mira jo soc de suar pero si es necesari dos o tres cops al estiu la dutxa esta per algo i logicament al mati imposible fer pudor per molt que es sui si us plau es questio d'higiene res mes



Avatar de l’usuari
calisay
N7
N7
Entrades: 321
Ubicació: LLacuna L4

Entrada Autor: calisay » Divendres 02/07/2010 8:46

Us puc assegurar que a la L4 a quarts de 7 del matí s'hi va prou fresquet!!!!


El licor Calisay no se bebe, se saborea

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Divendres 02/07/2010 9:38

BRILL 18 ha escrit: si us plau es questio d'higiene res mes
Però no és aquesta la qüestió. No es tracta de si nosaltres ens dutxem o no, es tracta de que hi ha molta gent "guarra" i això s'amplifica a causa de l'insuficient aire condicionat dins d'un espai tancat com és un cotxe del metro.
La falta de neteja personal no la solucionarem d'un dia per l'altre, així que cal posar mesures perquè la gent normal no haguem d'ensumar els porcs. I la única manera és posant l'aire condicionat una mica més alt (només una mica!!!) perquè tots plegats no suem innecessàriament dins dels cotxes del metro.

No és cap utopia, només és abaixar la temperatura un parell de graus, com a qualsevol altre lloc amb aire condicionat.



Avatar de l’usuari
Nozomi
N8
N8
Entrades: 687

Entrada Autor: Nozomi » Divendres 02/07/2010 9:53

Yo tengo diversos sentimientos sobre el tema tratado aquí. Hace dos veranos me quedé en Barcelona y resultaba insoportable bajar al Metro por varios motivos: Esperar en los andenes me recordaba a estar empalado y empezar a dar vueltas como un pollo a l'ast y entrar en los trenes (principalmente uso L2 y L5) era como quedarte criogenizado... así que lo mejor era coger el autobús porque el Metro queda claro que era horrible.

Suerte que este verano lo paso en el pueblo :D
Nozomi l’ha editat per darrera vegada el dia: Divendres 02/07/2010 12:58, en total s’ha editat 1 vegada.



Avatar de l’usuari
Trytasa Baldaquino
N7
N7
Entrades: 330
Ubicació: La Trini (que existe!) - Trinitat Vella L1, 11, 40, 62, 76

Entrada Autor: Trytasa Baldaquino » Divendres 02/07/2010 10:55

Ja ho vaig posar fa temps, pero torno a escriure les diferents pudors que es noten al metro (especialment L1 sentit Santa Coloma, a partir de les 6 de la tarda).

S'hi troben ferums barrejats d'aixella, suor-recent, suor-seca, alcohol, tabac, de 'freiduría', espècies d'ultramar,... quan no pudor a cul, directament.

Al matí es poden combinar amb la variant d'alè pútrid de recent aixecat, alè de cafè-amb-llet o alè de cigaló carregadet...


¿Quin es el millor mitjà de transport?
A- El cotxe
B- El tren
C- L'autobús
D- El tramvia
E- L'avió
F- El que ens faci arribar al lloc de destí en un cost menor (tant econòmic com de temps)

Avatar de l’usuari
calisay
N7
N7
Entrades: 321
Ubicació: LLacuna L4

Entrada Autor: calisay » Divendres 02/07/2010 11:38

Companys!! Si, a sobre, afegim el personal que fuma a les cabines de conducció (cosa que ja vaig comentar fa temps, ja que les normes son iguals per a tots) :nono :nono


El licor Calisay no se bebe, se saborea

Avatar de l’usuari
cristian26
N7
N7
Entrades: 544
Ubicació: Granollers

Entrada Autor: cristian26 » Divendres 02/07/2010 12:39

Nozomi ha escrit:Yo tengo diversos sentimientos sobre el tema tratado aquí. Hace dos veranos me quedé en Barcelona y me resultaba insoportable bajar al Metro por varios motivos: Esperar en los andenes me recordaba a estar empalado y empezar a dar vueltas como un pollo a l'ast y entrar en los trenes (principalmente uso L2 y L5) era como quedarte criogenizado... así que lo mejor era coger el autobús porque el Metro queda claro que era horrible.

Suerte que este verano lo paso en el pueblo :D
Cert, això també passa molt sovint.


Qui té el cul llogat, no seu quan vol.

Avatar de l’usuari
majosa
N2
N2
Entrades: 11

Entrada Autor: majosa » Divendres 02/07/2010 12:54

Ja que abans regalaven novel·les, ara poden regalar desodorants



Avatar de l’usuari
BRILL 18
N7
N7
Entrades: 632
Ubicació: Sant Quirze del Valles

Entrada Autor: BRILL 18 » Divendres 02/07/2010 17:09

wefer ha escrit:
BRILL 18 ha escrit: si us plau es questio d'higiene res mes
Però no és aquesta la qüestió. No es tracta de si nosaltres ens dutxem o no, es tracta de que hi ha molta gent "guarra" i això s'amplifica a causa de l'insuficient aire condicionat dins d'un espai tancat com és un cotxe del metro.
La falta de neteja personal no la solucionarem d'un dia per l'altre, així que cal posar mesures perquè la gent normal no haguem d'ensumar els porcs. I la única manera és posant l'aire condicionat una mica més alt (només una mica!!!) perquè tots plegats no suem innecessàriament dins dels cotxes del metro.

No és cap utopia, només és abaixar la temperatura un parell de graus, com a qualsevol altre lloc amb aire condicionat.
Tens rao es algo me que higiene, i el que dius de la temperatura es cert una mica mes baixa no pasaria res, la veritat es que amb una temperatura comdiuen ara de 26 graus penso que es calor i mes al metro



Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Divendres 02/07/2010 17:46

si vosaltres sabéssiu quantes reclamacions posen cada estiu perquè l'aire condicionat està !!massa fort!!! fliparíeu. Respecte al tema del desodorant, ja hi han hagut moltes proves per "ambientar" l'interior dels trens mitjançant fragàncies de flors. De fet, l'última de la que tinc notícia es va efectuar fa tres o quatre mesos a uns trens de L5.



Avatar de l’usuari
erbuki
N8
N8
Entrades: 765
Ubicació: St. Boi (L70, E79, SB1)

Entrada Autor: erbuki » Divendres 02/07/2010 19:53

majosa ha escrit:Ja que abans regalaven novel·les, ara poden regalar desodorants
No crec que sigui la solució, perquè desodorant sobre suor és doble pudor...



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 02/07/2010 19:57

El LLOP ha escrit:si vosaltres sabéssiu quantes reclamacions posen cada estiu perquè l'aire condicionat està !!massa fort!!! fliparíeu. Respecte al tema del desodorant, ja hi han hagut moltes proves per "ambientar" l'interior dels trens mitjançant fragàncies de flors. De fet, l'última de la que tinc notícia es va efectuar fa tres o quatre mesos a uns trens de L5.
Si, l'any 89, l'ambientador "Rosi", amb olor de roses :D



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 02/07/2010 20:07

El LLOP ha escrit:si vosaltres sabéssiu quantes reclamacions posen cada estiu perquè l'aire condicionat està !!massa fort!!! fliparíeu.
Jo en sóc un assidu. I crec que l'aire condicionat està massa fort. Potser no a l'L1, però sí a les línies 3 i 5, per exemple. No estic disposat a passar-me l'estiu amb mals de cap i refredats.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
xan
N3
N3
Entrades: 32

Entrada Autor: xan » Dissabte 03/07/2010 0:41

Guigui ha escrit: Jo en sóc un assidu. I crec que l'aire condicionat està massa fort. Potser no a l'L1, però sí a les línies 3 i 5, per exemple. No estic disposat a passar-me l'estiu amb mals de cap i refredats.
Exactament! És més, per a mi la L3 és polar i tremolosa i la L1 és pudent i suada.
Això si, a la L9 crec que la temperatura és correcta, encara que una mica tirant a fresca.


I'll be straight with you on the train
They'll never believe it now, we're on our way

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”