Hem actualitzat el fòrum a la última versió disponible, de 2024.
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
TMB invertirà quatre milions per combatre el frau
TMB invertirà quatre milions per combatre el frau
TMB invertirà quatre milions per combatre els usuaris sense bitllet
Els controls massius de títols per sorpresa es generalitzaran tant al metro com a l'autobús
L'operadora instal·larà portes antiretorn en 10 estacions del suburbà, sobretot a la L-1
XABIER BARRENA / Barcelona
Colar-se al metro és un exercici antic, només un segon més jove que la idea de fer pagar bitllet. A la barreja de la picaresca espanyola i d'aquest pensament tan mediterrani que es resumeix en el sóc el més llest del barri se n'hi ha sumat, els últims anys a Barcelona, un altre de caràcter antisistema, per part d'aquells col·lectius més amants de la k que de la c, i la profusió de turistes poc donats al civisme. La barreja, combinada amb la crisi, ha derivat en tot un
boom en el transport barceloní. El transport es finança per una part pel cost del bitllet i, per l'altra, pels diners de les administracions. Cada euro que es deixa d'ingressar per bitlleteria es converteix en un euro més que els ciutadans aporten als comptes de l'operador. Per acabar amb aquesta pràctica, gairebé costum i tradició, Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), el principal operador a l'àrea metropolitana, utilitzarà més de quatre milions d'euros aquest mateix estiu en un ambiciós pla.
TMB opera vuit línies de metro (Ferrocarrils, les altres tres) i tots els recorreguts urbans d'autobús dins de la ciutat de Barcelona. És, per tant, l'empresa que més pateix a la seva pròpia pell la xacra del frau.
El pla, que va ser aprovat recentment pel consell d'administració de TMB, i al qual ha tingut accés EL PERIÓDICO, té com a objectiu, a més de frenar la sagnia econòmica (no quantificada ahir per l'operadora), evitar una degradació de la imatge de la companyia així com la sensació d'inseguretat que té més d'un responsable ciutadà que, després de pagar religiosament el seu bitllet, veu com un subjecte se li enganxa al cos per aprofitar el pas del torniquet.
MAMPARES DE PLÀSTIC / La meitat de la inversió, dos milions d'euros, se l'emporta la instal·lació, aquest estiu, de portes antiretorn en 10 noves estacions del metro. De moment, està confirmada la seva implantació a Hostafrancs, la Florida, Navas i segurament a Rambla Just Oliveras, totes a la L-1, Poble-sec (L-3) i Besòs Mar (L-4).
En l'actualitat, 62 de les 134 estacions ja compten amb aquests tancaments.
Les portes antiretorn són aquelles mampares de doble fulla de plàstic transparent que llisquen des dels costats. Només s'obren en una direcció, indicada mitjançant senyals lluminosos, cosa que ja limita l'acció dels més presumptament llestos. El temps d'obertura d'aquestes portes es pot regular, i en l'actualitat estan programades, sobretot, per evitar accidents i no tant per evitar que es colin sense bitllets adossats als viatgers.
També al metro es reforçarà amb personal auxiliar aquelles estacions (fins a 36) on els estudis de l'empresa han detectat un nivell més alt de frau. El cost setmanal del reforç és de 35.220 euros, cosa que a l'any, és a dir, en 52 setmanes, significa gairebé dos milions més d'euros, en concret 1,81 milions d'euros.
EFECTE PEDAGÒGIC / Finalment, pel que fa referència al suburbà s'intensificarà la realització d'«intervencions massives», petits atacs llampec en què els interventors demanen el bitllet a la gran majoria de viatgers i que ja s'han realitzat entre el gener i el maig en diverses estacions de la xarxa. L'efecte, segons TMB, és doble. L'immediat efecte dissuasori i el pedagògic a mitjà termini en gran part del passatge.
Aquestes accions massives també es realitzaran als autobusos de la companyia. I, com al metro, el lloc on es realitzaran aquestes ràtzies vindrà determinat en funció del frau detectat.
MILLORA TECNOLÒGICA / TMB també invertirà 50.000 euros en la millora tecnològica, ja durant aquest mes de juliol, dels equips encarregats de la intervenció i la gestió de les multes imposades.
Aquesta actuació es realitzarà conjuntament en els dos mitjans de transport i implicarà personal tant del metro com del bus.
Els controls massius de títols per sorpresa es generalitzaran tant al metro com a l'autobús
L'operadora instal·larà portes antiretorn en 10 estacions del suburbà, sobretot a la L-1
XABIER BARRENA / Barcelona
Colar-se al metro és un exercici antic, només un segon més jove que la idea de fer pagar bitllet. A la barreja de la picaresca espanyola i d'aquest pensament tan mediterrani que es resumeix en el sóc el més llest del barri se n'hi ha sumat, els últims anys a Barcelona, un altre de caràcter antisistema, per part d'aquells col·lectius més amants de la k que de la c, i la profusió de turistes poc donats al civisme. La barreja, combinada amb la crisi, ha derivat en tot un
boom en el transport barceloní. El transport es finança per una part pel cost del bitllet i, per l'altra, pels diners de les administracions. Cada euro que es deixa d'ingressar per bitlleteria es converteix en un euro més que els ciutadans aporten als comptes de l'operador. Per acabar amb aquesta pràctica, gairebé costum i tradició, Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), el principal operador a l'àrea metropolitana, utilitzarà més de quatre milions d'euros aquest mateix estiu en un ambiciós pla.
TMB opera vuit línies de metro (Ferrocarrils, les altres tres) i tots els recorreguts urbans d'autobús dins de la ciutat de Barcelona. És, per tant, l'empresa que més pateix a la seva pròpia pell la xacra del frau.
El pla, que va ser aprovat recentment pel consell d'administració de TMB, i al qual ha tingut accés EL PERIÓDICO, té com a objectiu, a més de frenar la sagnia econòmica (no quantificada ahir per l'operadora), evitar una degradació de la imatge de la companyia així com la sensació d'inseguretat que té més d'un responsable ciutadà que, després de pagar religiosament el seu bitllet, veu com un subjecte se li enganxa al cos per aprofitar el pas del torniquet.
MAMPARES DE PLÀSTIC / La meitat de la inversió, dos milions d'euros, se l'emporta la instal·lació, aquest estiu, de portes antiretorn en 10 noves estacions del metro. De moment, està confirmada la seva implantació a Hostafrancs, la Florida, Navas i segurament a Rambla Just Oliveras, totes a la L-1, Poble-sec (L-3) i Besòs Mar (L-4).
En l'actualitat, 62 de les 134 estacions ja compten amb aquests tancaments.
Les portes antiretorn són aquelles mampares de doble fulla de plàstic transparent que llisquen des dels costats. Només s'obren en una direcció, indicada mitjançant senyals lluminosos, cosa que ja limita l'acció dels més presumptament llestos. El temps d'obertura d'aquestes portes es pot regular, i en l'actualitat estan programades, sobretot, per evitar accidents i no tant per evitar que es colin sense bitllets adossats als viatgers.
També al metro es reforçarà amb personal auxiliar aquelles estacions (fins a 36) on els estudis de l'empresa han detectat un nivell més alt de frau. El cost setmanal del reforç és de 35.220 euros, cosa que a l'any, és a dir, en 52 setmanes, significa gairebé dos milions més d'euros, en concret 1,81 milions d'euros.
EFECTE PEDAGÒGIC / Finalment, pel que fa referència al suburbà s'intensificarà la realització d'«intervencions massives», petits atacs llampec en què els interventors demanen el bitllet a la gran majoria de viatgers i que ja s'han realitzat entre el gener i el maig en diverses estacions de la xarxa. L'efecte, segons TMB, és doble. L'immediat efecte dissuasori i el pedagògic a mitjà termini en gran part del passatge.
Aquestes accions massives també es realitzaran als autobusos de la companyia. I, com al metro, el lloc on es realitzaran aquestes ràtzies vindrà determinat en funció del frau detectat.
MILLORA TECNOLÒGICA / TMB també invertirà 50.000 euros en la millora tecnològica, ja durant aquest mes de juliol, dels equips encarregats de la intervenció i la gestió de les multes imposades.
Aquesta actuació es realitzarà conjuntament en els dos mitjans de transport i implicarà personal tant del metro com del bus.
- Santfeliuenc
- N10
- Entrades: 3520
- Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL
Hola,
Dicen que ya están instaladas estas puertas en 62 de las 134 estaciones... pues no sé cómo son exactamente esas puertas, ¿alguna foto o video del funcionamiento? pero si lo que se quiere evitar es que la gente se cuele, el mecanismo que hay que instalar está muy claro cómo debe ser: doble puerta, una a la entrada del torniquete y otra a la salida, de manera que no se te pueda colar nadie. O un torno de acceso donde cuando metas la tarjeta lo que haga sea cerrar unas puertas justo detrás de ti a la vez que permite la abertura de la barra de acceso.
Pero todo esto es inútil si no hay personal de control y de seguridad con autoridad para sancionar y evitar de manera "real" el que alguien se cuele o cometa infracciones. Por muchas puertas que pongan siempre habrá una manera de saltárselas por el forro o de colarse. Si en el momento en que surja esa manera no hay nadie que coja por la pechera a quien se esté colando y lo multe y haga retroceder, ninguna inversión servirá de nada.
Otro ejemplo de inversión: hay 134 estaciones, pongamos a un señor de seguridad, policía, etc. en cada una de ellas, paguémosle 2000 € al mes en 14 pagas, total, en un año salen 3.752.000 €, menos de los 4 millones que van a invertir. No hay molestias de instalación de mamparas de acceso, puertas, obras, pasillos y accesos cortados, fallos de programación, revisiones de calidad a pasar por las puertas cada cierto tiempo, mantenimiento eléctrico y mecánico de las puertas y encima creas empleo o colocas a policías locales o mossos d'esquadra en puntos clave de la red dando una sensación de seguridad al usuario.
Saludos,
Sergio
Dicen que ya están instaladas estas puertas en 62 de las 134 estaciones... pues no sé cómo son exactamente esas puertas, ¿alguna foto o video del funcionamiento? pero si lo que se quiere evitar es que la gente se cuele, el mecanismo que hay que instalar está muy claro cómo debe ser: doble puerta, una a la entrada del torniquete y otra a la salida, de manera que no se te pueda colar nadie. O un torno de acceso donde cuando metas la tarjeta lo que haga sea cerrar unas puertas justo detrás de ti a la vez que permite la abertura de la barra de acceso.
Pero todo esto es inútil si no hay personal de control y de seguridad con autoridad para sancionar y evitar de manera "real" el que alguien se cuele o cometa infracciones. Por muchas puertas que pongan siempre habrá una manera de saltárselas por el forro o de colarse. Si en el momento en que surja esa manera no hay nadie que coja por la pechera a quien se esté colando y lo multe y haga retroceder, ninguna inversión servirá de nada.
Otro ejemplo de inversión: hay 134 estaciones, pongamos a un señor de seguridad, policía, etc. en cada una de ellas, paguémosle 2000 € al mes en 14 pagas, total, en un año salen 3.752.000 €, menos de los 4 millones que van a invertir. No hay molestias de instalación de mamparas de acceso, puertas, obras, pasillos y accesos cortados, fallos de programación, revisiones de calidad a pasar por las puertas cada cierto tiempo, mantenimiento eléctrico y mecánico de las puertas y encima creas empleo o colocas a policías locales o mossos d'esquadra en puntos clave de la red dando una sensación de seguridad al usuario.
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
estic d'acord amb tu Sergio, el problema es que a la majoria (per no dir totes) les estacions hi ha més d'un accés, per la qual cosa farien falta dos policies com a mínim per a cada estació, i a les conflictives més. Pel que fa a la sensació de seguretat i el donar feina, totalment d'acord amb tu.
(Per cert, a les fotografies no hi ha manera de veure les rajoles...).
http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... 0836.shtml
Una hora de realisme
Amb 60 minuts n'hi ha prou per comprovar que una taquilla de metro del passeig de Gràcia és un colador. En aquest temps, 59 persones, la meitat turistes, es van estalviar el bitllet
Divendres, 2 de juliol del 2010
CARLOS MÁRQUEZ DANIEL
BARCELONA
Una hora al davant d'una taquilla del metro del passeig de Gràcia són 60 minuts de vergonya aliena, escenes còmiques i successos enutjosos. Es tracta de redactar una crònica sobre els que es colen al subterrani, però la realitat sempre ofereix imatges que un no s'espera, seqüències més pròpies d'un monòleg de l'enyorat Pepe Rubianes que del transport públic d'una gran ciutat europea.
Després parlarem dels que es colen perquè s'imposa començar amb la història d'una dona en cadira de rodes. Al cap de 15 minuts de recompte de sense bitllets, tres nois d'uns 20 anys i dues senyores, tots d'origen àrab, arriben amb l'objectiu d'agafar la L-3. Una de les dones té una discapacitat i no pot passar per culpa de l'estretor de l'entrada. Tampoc hi cap per la zona de la sortida de viatgers. Per sort, en un extrem hi ha una porta metàl·lica pensada per a aquest tipus de situacions. Però res, no s'obre i tampoc hi ha personal per prémer el botonet que una estona abans una treballadora de TMB ha premut per baixar a les vies.
Al cap de 10 minuts apareixen dos guàrdies de seguretat. No tenen la clau de la sala de control i tampoc aconsegueixen que l'estructura cedeixi. Se'n van cap a la línia 4 amb una promesa: «No es preocupin, d'aquí dos minuts vindrà algú i els obrirà». Passen 15 minuts i els tres nois, ajudats per tothom que passa per allà, es decideixen a aixecar la senyora, que, espantada, s'agafa a tots els caps que pot mentre vola d'un costat a l'altre del tancat. «Gràcies, moltes gràcies», repeteixen els seus acompanyants, que ni de lluny es plantegen validar el bitllet.
Durant els 60 minuts de vigilància, 59 persones han decidit colar-se en aquest accés a les línies 2, 3 i 4. Sempre es podrà dir que és menys d'una per minut, però un cop comprovat el lliure albir, tant d'autòctons com, sobretot, de turistes, més val preguntar-se si alguna cosa dolenta li està passant al metro. «Hi ha de tot, hi ha els que s'han colat tota la vida a totes les parades de metro i els que es pensen que aquesta estació és una conya i que ells no seran menys», resumeix Damián, un argentí que va a Roquetes.
¿I tu, com et coles?
És impossible traçar un perfil del subjecte que baixa a l'andana sense passar per caixa. Hi ha tants homes com dones i amb edats entre els 18 i els 70 anys. Sorprèn que més de la meitat siguin turistes que aprofiten el seu rol de neòfit despistat per estalviar-se uns cèntims del seu pressupost per a les vacances, com també és d'admirar que alguns pares paguin el bitllet i enviïn els seus fills a passar per sota del control.
N'hi ha que executen un salt acrobàtic, esquifits que passen per sota ballant el limbo rock o educats que s'esperen que la gent surti abans d'entrar ells per les portes de retorn. Alguns no ho veuen clar, suen fred i, gairebé a càmera lenta, al final s'hi llancen. Altres es retiren al veure un paio que fa molta estona que és allà; no fos cas que fos un policia de paisà.
Per sort per a TMB, la deficient senyalització fa que nombrosos turistes paguin dues vegades sense voler. Al passar la targeta s'equivoquen de torn i, com que no cedeix, tornen a pagar. Com és habitual, paguen justos per pecadors.
http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... 0836.shtml
Una hora de realisme
Amb 60 minuts n'hi ha prou per comprovar que una taquilla de metro del passeig de Gràcia és un colador. En aquest temps, 59 persones, la meitat turistes, es van estalviar el bitllet
Divendres, 2 de juliol del 2010
CARLOS MÁRQUEZ DANIEL
BARCELONA
Una hora al davant d'una taquilla del metro del passeig de Gràcia són 60 minuts de vergonya aliena, escenes còmiques i successos enutjosos. Es tracta de redactar una crònica sobre els que es colen al subterrani, però la realitat sempre ofereix imatges que un no s'espera, seqüències més pròpies d'un monòleg de l'enyorat Pepe Rubianes que del transport públic d'una gran ciutat europea.
Després parlarem dels que es colen perquè s'imposa començar amb la història d'una dona en cadira de rodes. Al cap de 15 minuts de recompte de sense bitllets, tres nois d'uns 20 anys i dues senyores, tots d'origen àrab, arriben amb l'objectiu d'agafar la L-3. Una de les dones té una discapacitat i no pot passar per culpa de l'estretor de l'entrada. Tampoc hi cap per la zona de la sortida de viatgers. Per sort, en un extrem hi ha una porta metàl·lica pensada per a aquest tipus de situacions. Però res, no s'obre i tampoc hi ha personal per prémer el botonet que una estona abans una treballadora de TMB ha premut per baixar a les vies.
Al cap de 10 minuts apareixen dos guàrdies de seguretat. No tenen la clau de la sala de control i tampoc aconsegueixen que l'estructura cedeixi. Se'n van cap a la línia 4 amb una promesa: «No es preocupin, d'aquí dos minuts vindrà algú i els obrirà». Passen 15 minuts i els tres nois, ajudats per tothom que passa per allà, es decideixen a aixecar la senyora, que, espantada, s'agafa a tots els caps que pot mentre vola d'un costat a l'altre del tancat. «Gràcies, moltes gràcies», repeteixen els seus acompanyants, que ni de lluny es plantegen validar el bitllet.
Durant els 60 minuts de vigilància, 59 persones han decidit colar-se en aquest accés a les línies 2, 3 i 4. Sempre es podrà dir que és menys d'una per minut, però un cop comprovat el lliure albir, tant d'autòctons com, sobretot, de turistes, més val preguntar-se si alguna cosa dolenta li està passant al metro. «Hi ha de tot, hi ha els que s'han colat tota la vida a totes les parades de metro i els que es pensen que aquesta estació és una conya i que ells no seran menys», resumeix Damián, un argentí que va a Roquetes.
¿I tu, com et coles?
És impossible traçar un perfil del subjecte que baixa a l'andana sense passar per caixa. Hi ha tants homes com dones i amb edats entre els 18 i els 70 anys. Sorprèn que més de la meitat siguin turistes que aprofiten el seu rol de neòfit despistat per estalviar-se uns cèntims del seu pressupost per a les vacances, com també és d'admirar que alguns pares paguin el bitllet i enviïn els seus fills a passar per sota del control.
N'hi ha que executen un salt acrobàtic, esquifits que passen per sota ballant el limbo rock o educats que s'esperen que la gent surti abans d'entrar ells per les portes de retorn. Alguns no ho veuen clar, suen fred i, gairebé a càmera lenta, al final s'hi llancen. Altres es retiren al veure un paio que fa molta estona que és allà; no fos cas que fos un policia de paisà.
Per sort per a TMB, la deficient senyalització fa que nombrosos turistes paguin dues vegades sense voler. Al passar la targeta s'equivoquen de torn i, com que no cedeix, tornen a pagar. Com és habitual, paguen justos per pecadors.
Alguien me puede explicar como funcionan esas puertas nuevas que están poniendo?
Gracias
Gracias
Són portes que, així que es passa el bitllet (a l'entrada) o arriba una persona (a la sortida) s'obren. Es tracta de dues fulles de metacrilat que es desplacen lateralment. Un cop ha passat la persona, les portes es tornen a tancar.
El sistema ja no és del tot nou a Barcelona, passa que s'està implantant molt a poc a poc.
El sistema ja no és del tot nou a Barcelona, passa que s'està implantant molt a poc a poc.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Vamos, com aquestes, molt eficaces contra el frau, sens dubte:
«Truly, if there is evil in this world, it lies within the heart of mankind.»
-
- N2
- Entrades: 15
- Ubicació: Barcelona, Sagrada Familia
Tu calculo estaria bien si esos "señores" trabajaran 19 horas cada dia... sin ningun dia de descanso durante los 365 dias del añoSantfeliuenc ha escrit:
Otro ejemplo de inversión: hay 134 estaciones, pongamos a un señor de seguridad, policía, etc. en cada una de ellas, paguémosle 2000 € al mes en 14 pagas, total, en un año salen 3.752.000 €, menos de los 4 millones que van a invertir. No hay molestias de instalación de mamparas de acceso, puertas, obras, pasillos y accesos cortados, fallos de programación, revisiones de calidad a pasar por las puertas cada cierto tiempo, mantenimiento eléctrico y mecánico de las puertas y encima creas empleo o colocas a policías locales o mossos d'esquadra en puntos clave de la red dando una sensación de seguridad al usuario.
No se puede evitar que el "pasaje" que le apetezca entre sin pagar, lo que si se puede aumentar es el numero de ACI's y realizar mas controles (cambiando de rutas, que ahora todo el mundo se las conoce), seguir con la política de jorobarle la cuenta corriente al que no paga etc... La campaña de "et creus mol llest" es una tontería y una forma de tirar el dinero tontamente.
Todas las medidas que salen en la noticia del periódico son de cara a la galería, por presiones políticas, recordad que se acercan elecciones autonomícas y dentro de nada municipales, hay que desviar la atención a otros temas que la gente tenga mas cerca y el fraude en el transporte publico es uno.
Cambiar los tornos por puertas batientes algo evitara, por que alguien tendrá que pagar para el otro se cuele (hasta que todo el mundo use el sistema de la chaqueta/mochila).
En mi opinión la solución es un pase sin contacto que se tenga que validar al entrar y al salir, ya verías como entonces cambiaría todo este tema. Las distribuidoras están preparadas, se han echo pruebas piloto en estaciones como Sagrera y Universidad, solo falta que se decidan a utilizarlo.
Saludos!
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7072
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Efectivament, els controls són la única solució... però també cal millorar-los, sobretot al metro.celularfreak ha escrit: lo que si se puede aumentar es el numero de ACI's y realizar mas controles (cambiando de rutas, que ahora todo el mundo se las conoce)
No fa gaire, vaig veure uns "quillus" que es van colar de la següent manera: com que ningú entrava, el primer va pujar a la màquina i va saltar per sobre la mampara de vidre. Una vegada dins, va obrir una porta de sortida perquè tots els seus amics poguessin passar de gorra. Fins aquí, res fora del normal.
Ara bé, quan anaven a baixar l'andana, a mitja escala veuen que hi havia un parell de membres de seguretat i 5 o 6 revisors, esperant el tren. Cap problema... van donar mitja volta, van esperar que marxessin els revisors, i van agafar el següent tren. Ni tan sols van tenir la "deferència" de donar la volta i sortir del metro per precaució ni se'ls va veure massa preocupats en cap moment.
Evidentment, al vestíbul on va passar això, no hi havia absolutament cap mena de personal, i les càmeres suposo que estan per fer bonic.
Si suposem que de cada 100 vegades que es colin, topin 1 vegada amb els revisors, i burlar-los sigui tant fàcil com donar mitja volta, tampoc farem gaire cosa.
Estem a les mateixes de sempre: no hi ha menys frau perquè no es vol, i s'entesten en tanta automatització perquè algú hi deu sucar de valent. Un cop més, remeto al sistema centreeuropeu: poca sofisticació a les màquines (una ranura que marca el dia i l'hora de la validació), barreres obertes i molts controls aleatoris, per sorpresa i de paisà. Fer això aquí implicaria canviar moltes coses i també reconèixer que fins ara s'ha fet rematadament malament. Però si no ho fan d'una vegada, perdran encara més diners i la sensació d'impunitat no pararà d'augmentar entre tota aquella gentola que es pensa que els serveis públics els paga l'esperit sant.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Jo penso igual. He viscut molts controls aleatoris d'aquests, en llocs on no hi ha barreres per entrar a les estacions i els revisors van de paisà, molt de paisà i la veritat és que d'enxampar gent, poca. Aquí tothom sap que si es cola, la probabilitat que t'enganxi un revisor és mínima (en 25 anys en el metro només m'han demanat el bitllet un sol cop, en canvi, a l'estranger me l'han demanat molts cops més), per tant, no es preocupa. Els estrangers que venen de fora i es colen és justament perquè saben això.Guigui ha escrit:Estem a les mateixes de sempre: no hi ha menys frau perquè no es vol, i s'entesten en tanta automatització perquè algú hi deu sucar de valent. Un cop més, remeto al sistema centreeuropeu: poca sofisticació a les màquines (una ranura que marca el dia i l'hora de la validació), barreres obertes i molts controls aleatoris, per sorpresa i de paisà. Fer això aquí implicaria canviar moltes coses i també reconèixer que fins ara s'ha fet rematadament malament. Però si no ho fan d'una vegada, perdran encara més diners i la sensació d'impunitat no pararà d'augmentar entre tota aquella gentola que es pensa que els serveis públics els paga l'esperit sant.
Amb els controls aleatoris, i sobretot, de paisà s'acabaria la tonteria. I sobretot, han d'anar de paisà, així la gent no podrà fugir al veure el control, perquè simplement se'l trobarà als morros...
Instagram: Ferrocarril | Aviació
-
- N9
- Entrades: 2158
- Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contacta:
Celebro que es prenguin aquestes mesures, crec que venen tard i és lamentable que després de tants anys d'afirmacions triomfalistes dient que el frau era irrisori ara posin fil a l'agulla.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
Precisament, si fins fa poc negaven l'evidència, i ara semblen obrar reconeixent implícitament que no ens han dit la veritat però sense admetre-ho obertament, quina credibilitat han de tenir? Tot plegat em sembla pura retòrica davant un problema que preocupa cada cop més, però que no semblen tenir ganes d'agafar el bou per les banyes. I no serà perquè no hi hagi solucions.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- automotorserie 436
- N7
- Entrades: 557
La política de TMB de supresión de personal es directamente proporcional al aumento de los vigilantes de seguridad. La cuestión es que el vigilante de seguridad si no te ve nunca te pedirá el billete...por tanto, más controles, no sólo en los interiores de los vagones del metro, sino en los pasillos, en las salidas, al bajar de un metro a banda y banda...se aceptan más ideas.
Reobertura dels Carrilets de Girona, Tarragona i Barcelona
4 milions €€€€. Poden servir per:
- No es gasta ni 1€ en validadores anti frau.
- 100 persones en plantilla que costin a TMB 40.000 anuals posant multes. Costs 4.000.000 €
- Multa 100€, reincidents 500€ apartir del 3 frau.
- Nomes que cada interventor posi 1 multa al dia fa una total de 100 interventor x 365 dies = 36500 multes x 100€ = 3.650.000€ anuals.
Els cost anual antifrau, s'autofinancia!!!!
- 100 persones, poden fer que en 1 dia normal en hora punta hi hagin 50 interventors, un per cada 3 estaciones.
- No es gasta ni 1€ en validadores anti frau.
- 100 persones en plantilla que costin a TMB 40.000 anuals posant multes. Costs 4.000.000 €
- Multa 100€, reincidents 500€ apartir del 3 frau.
- Nomes que cada interventor posi 1 multa al dia fa una total de 100 interventor x 365 dies = 36500 multes x 100€ = 3.650.000€ anuals.
Els cost anual antifrau, s'autofinancia!!!!
- 100 persones, poden fer que en 1 dia normal en hora punta hi hagin 50 interventors, un per cada 3 estaciones.
Com m'agradaria ser revisor a metro i fotre multes a tort i a dret, a aquests fills de =($· colons. Gaudiria tant... ,
Un dia als encants vaig veure que venien una placa de revisor o alguna cosa semblant , vaig estar a punt de comprar-la, però aleshores vaig pensar que usar-la deu ser un delicte i ho vaig deixar corre i és que si ho hagués fet m'hagués hagut de multar a mi mateix per delinquir
Un dia als encants vaig veure que venien una placa de revisor o alguna cosa semblant , vaig estar a punt de comprar-la, però aleshores vaig pensar que usar-la deu ser un delicte i ho vaig deixar corre i és que si ho hagués fet m'hagués hagut de multar a mi mateix per delinquir
Ayer en Cornellá Centre L5, a la salida del andén de bajada había entre 7-8 interventores cerrando el paso y revisando el billete a todos los que bajamos del tren. Creo que eramos unas 20 personas, y por lo menos 5 se quedaron ahí puesto que no tenian billete, o lo habían validado al mediodía (eran las 8 de la tarde). Yo debía llevar un par de horitas largas en el metro puesto que estaba haciendo una excursioncita metrera , pensé que me dirían algo pero no, pasó el billete por la maquina, se quedó el hombre dos segundos parado (como pensando "este lleva metido 2 horas aquí abajo, ¿de donde vendra?") y me dejó pasar. De los 5 que se quedaron, todos chavalotes entre los 16-20 años con sus pintas de chulo del barrio e intentando dar explicaciones, el que tenía el billete validado al mediodía decía "pero si lo he picao hace ná", el guardia no le dejó pasar.
Al cabo de un rato dos chavales en la parada del tram comentando lo sucedido, cito palabras textuales "en verdad, si eres de los que pasa de todo, empujón al guardia y a correr, ¿van a ir a por ti?, y si no un guantazo a ver que te hace".
Debía hacer mas de dos años que no pasaba por un control, el último en Paral.lel L2.
Al cabo de un rato dos chavales en la parada del tram comentando lo sucedido, cito palabras textuales "en verdad, si eres de los que pasa de todo, empujón al guardia y a correr, ¿van a ir a por ti?, y si no un guantazo a ver que te hace".
Debía hacer mas de dos años que no pasaba por un control, el último en Paral.lel L2.
L'altre dia va ser molt divertit. Arribem a Sagrera L1, entren 2 interventors. 2 persones, que no anaven juntes, s'aixequen immediatament per sortir del vagó. Els interventors ja no van entrar i van requerir el bitllet als que havien sortit a última hora.. Els que no tenien bitllet s'havien autodelatat.
A mi això també em fa cosa, ja que com tu, passo un parell o més d'hores voltant pel metro, i em fa por que em posin la multa per excés de permanència.Kane_84 ha escrit:Ayer en Cornellá Centre L5, a la salida del andén de bajada había entre 7-8 interventores cerrando el paso y revisando el billete a todos los que bajamos del tren. Creo que eramos unas 20 personas, y por lo menos 5 se quedaron ahí puesto que no tenian billete, o lo habían validado al mediodía (eran las 8 de la tarde). Yo debía llevar un par de horitas largas en el metro puesto que estaba haciendo una excursioncita metrera , pensé que me dirían algo pero no, pasó el billete por la maquina, se quedó el hombre dos segundos parado (como pensando "este lleva metido 2 horas aquí abajo, ¿de donde vendra?") y me dejó pasar.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Suposso que tindran una mica de compassió amb els metreros sempre que no ens pasem de la ratlla amb l'estada a dins del metro. El que no colaba era el paio que portaba un bitllet validat al migdia (eren les vuit de la tarda llargues), i a mes a mes posaria la má al foc a que no era un excursionista metrero.Miquel ha escrit:A mi això també em fa cosa, ja que com tu, passo un parell o més d'hores voltant pel metro, i em fa por que em posin la multa per excés de permanència.