És un embolic L9-L10? Nomenclatura de línies

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Avatar de l’usuari
foronda 141
N8
N8
Entrades: 848
Ubicació: Poblenou

És un embolic L9-L10? Nomenclatura de línies

Entrada Autor: foronda 141 » Dimarts 06/07/2010 12:06

Nota: fil procedent de http://www.transport.cat/viewtopic.php? ... start=1980

Si fem línias amb serveis parcials, i a mes per el ramal del Aeroport pasan dues línias, el metro deixerá de ser tan clar i sencill com es ara, i tindrem un lío de línies semblant a Londres, on es mes difícili orientarse.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23219
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 06/07/2010 12:15

Pitjor a Nova York, a Londres estan més ben senyalitzades les destinacions dels trens que no pas a les L9-10 d'aquí.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 06/07/2010 14:45

foronda 141 ha escrit:Si fem línias amb serveis parcials, i a mes per el ramal del Aeroport pasan dues línias, el metro deixerá de ser tan clar i sencill com es ara, i tindrem un lío de línies semblant a Londres, on es mes difícili orientarse.
Costa orientar-se a FGC? Aquí deixo la pregunta.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
foronda 141
N8
N8
Entrades: 848
Ubicació: Poblenou

Entrada Autor: foronda 141 » Dimarts 06/07/2010 19:12

Doncs jo mateix, que utilitzo FGC ocasionalment, al ser de aquí, se moure'm bé i no tinc problemes, sempre que em fixi en la destinació del tren, ara be, si et dic la veritat encara no m'hi après la nomenclatura dels serveis parcials S8, S55, etc.

En un altre post de fa uns dies, ja vaig escriure que no trovaba gaire sentit que si la R1 te una sola denominació encara que els trens acabesin el recorregut a diversas estacions com Mataró, Arenys, Calella, Blanes etc., FGC no utilitzes el mateix sistema la fi d'evitar denominacions innecesaries.

Pel que fa per la gent que no es d'aqui si que em sembla que serà mes complicat, doncs no tothom coneix tan bé la xarxa com nosaltres. Moltes vegadas hi tingut que informar a turistas despistats cap on tenían que anar.

A Londres, jo tampoc m'he perdut, pro al cercle central per on pasan varies línias t'hi tens que fixar molt, i aixo que soc friki metrero.



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dimarts 06/07/2010 23:45

Però per això, apart de posar la nomenclatura de la línia, a FGC (S55, S5, S8, etc...), al costat, tant RENFE com FGC, el tren porta el nom de l'estació de destí (Sant Cugat, U. Autònoma, Mataró, etc...), per així no cometre error!


Salutacions,

Oriol

jaezcurra
N8
N8
Entrades: 1178
Ubicació: L4 (Selva de Mar, BCN)

Entrada Autor: jaezcurra » Dimecres 07/07/2010 22:47

Yo creo que por poco que se fije la gente, NO tendría que haber problemas para coger un L9 o un L10, según convenga. Tal y como está ahora mismo en las 3 estaciones compartidas, a mí me parece correcto.



Avatar de l’usuari
foronda 141
N8
N8
Entrades: 848
Ubicació: Poblenou

Entrada Autor: foronda 141 » Dimecres 07/07/2010 23:05

Totalment d'acort de que com està ara no hi han problemes, pro lo que comentem es que pasará quand al ramal de l'Aeroport pasin las línias L2 i L9; i al ramal de L-10 i segons sembla de la L2 hi hagin trens que no facin el recorregut complert fent serveis parcials.

A les hores es quand tindrem el lío.



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dimecres 07/07/2010 23:09

No hauriem de tenir cap problema amb això. Ara, això no justifica que calgui simplificar FGC i modificar una mica Renfe per aclarir millor els serveis.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
Nozomi
N8
N8
Entrades: 687

Entrada Autor: Nozomi » Dijous 08/07/2010 8:54

Yo no veo que sea un problema. La gente será que es un poco tontita o se lo hace porque liarse en un Metro pequeñín como el de Barcelona tiene delito. Si me dices "oh, es que tenemos un complejísimo sistema subterráneo como en Nueva York con números, letras, servicios local y exprés, parciales, etc." pues vale, me lo creo, pero considerar un lío lo de la L9/L10 me parece cómico xD

Saludos



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 08/07/2010 11:14

foronda 141 ha escrit:Totalment d'acort de que com està ara no hi han problemes, pro lo que comentem es que pasará quand al ramal de l'Aeroport pasin las línias L2 i L9; i al ramal de L-10 i segons sembla de la L2 hi hagin trens que no facin el recorregut complert fent serveis parcials.
Quan vaig passar a viure a Viena, em vaig fixar, sense que ningú m'ho avisés abans, que alguns trens de l'U6 només anaven fins a Alser Straße en lloc de Heiligenstadt quan acabava l'hora punta. Senzillament, mirava els panells d'andana (semblants als "processant-nova-informació", aka PNI).

En resum: no costa obrir els ulls, oi? I després, un missatge per megafonia abans de Parc Logístic amb un avís tipus: "Parc Logístic. Correspondència amb L9. Aquest tren finalitza aquí el seu recorregut. Els viatgers que vulguin continuar el trajecte fins a Aeroport, agafin la línia 9." acabaria de fer el fet.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23219
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 08/07/2010 17:36

El problema seria, per exemple, a les línies 9 i 10 tinguessin un panell com el de Fabra i Puig :x



Avatar de l’usuari
majosa
N2
N2
Entrades: 11

Entrada Autor: majosa » Dijous 08/07/2010 21:44

Em sembla anomenar l'altre ramal com línia 10 molt "pretenciós" perqué no és totalment independent a diferencia de la majoria de línies de metro que sí ho són.

Després de trobar un lloc on fa vent em disposo a explicar la meva proposta d'enumeració de ramals.

Es pot enumerar a partir del nombre de línia amb lletres el ramal, de manera que el ramal Aeroport-Can Zam rebria L9A i l'altre L9B.

Des del meu punt de vista i trobo certs avantatges com:
  • Quan s'anuncien correspondencies només s'ha de mencionar una línia i no dos: en el tram central només es diria L9 i en els ramals la nomenclatura per ramals
  • Possibilitat de crear més ramals sense sobresaturar la nomenclatura de línies



marc
N8
N8
Entrades: 666
Ubicació: Vic, Osona, Catalunya

Entrada Autor: marc » Dijous 08/07/2010 22:17

Jo crec que l'unic que caldria fer es millorar la informacio de les andanes en el tram comu, com per exemple els termometres que mostren les linies per separat quan realment son una sola, per la resta trobo que la informacio es suficient, i que sino vagin al suburba de Nova York o es passin per la renfe i que despres em diguin si la L9-L10 es liosa. Ara be tot es pot millorar i qualsevol aspecte en aquest sentit sempre sera benvingut


De nou al FTC

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 09/07/2010 10:48

majosa ha escrit:Es pot enumerar a partir del nombre de línia amb lletres el ramal, de manera que el ramal Aeroport-Can Zam rebria L9A i l'altre L9B.
Totalment d'acord. A més, el fet de dur un sol color augmentaria la intel·ligibilitat al plànol i la cartelleria.

Tinc molt la imporessió que el fet de separar-ho en dues línies respon més aviat a qüestions de màrqueing polític que no pas tècniques o pràctiques.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Divendres 09/07/2010 18:58

Guigui ha escrit:
majosa ha escrit:Es pot enumerar a partir del nombre de línia amb lletres el ramal, de manera que el ramal Aeroport-Can Zam rebria L9A i l'altre L9B.
Totalment d'acord. A més, el fet de dur un sol color augmentaria la intel·ligibilitat al plànol i la cartelleria.

Tinc molt la imporessió que el fet de separar-ho en dues línies respon més aviat a qüestions de màrqueing polític que no pas tècniques o pràctiques.
Vols que et digui una cosa? En els meus malsons més humits veig un nou tram central que separarà la L9 de la L10, i la L9 seguirà la ruta Europa/Fira-Aprestadora-Santa Eulàlia-Badal-Les Corts-Francesc Macià-Gràcia-Fontana-Joanic-Dos de Maig-Navas-Sagrera Estació-Santander-Bon Pastor-Can Peixauet.

La L10 seguiria passant per Guinardó-Lesseps-Sarrià-Collblanc-Torrassa...

I serà igual de cara i provocarà la bancarrota de Barcelona.



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5698
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dissabte 10/07/2010 12:33

Doncs sí, L9a i L9b (o L9A i L9b, m'és igual si majúscula o minúscula) hagués estat més realista.

Òbviament, i com insinua en Guigui, d'haver-ho fet així no haurien pogut parlar d'estar inaugurant "una línia cada mes" ;)


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”