Trens sis cotxes FGC Llobregat-Anoia

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Trens sis cotxes FGC Llobregat-Anoia

Entrada Autor: 437.001 » Divendres 24/09/2010 2:08

Inicio aquest fil per parlar del que cada cop més és una necessitat.

Els trens de FGC de les línies del Llobregat i de l´Anoia són curts, només tres cotxes.

És cert que entre Barcelona i Martorell les freqüències de pas dels trens són excel.lents, però els trens són curts.
FGC s´hauria de plantejar de fer trens de sis cotxes en aquesta línia, almenys els que van fins a Martorell, Can Ros i Molí Nou.

I, ja posats, o pis baix, o andanes altes.

Ara, suposo que és falta de amterial, però ara com ara, i al contrari que a la xarxa del Vallès de FGC, totes les estacions de la xarxa estan perfectament capacitades per acollir trens de sis cotxes, a més és un fet que s´ha donat, especialment, als antics serveis R5+R6, que circulaven (i no sé si algun encara ho fa) acoblats fins a Martorell-Enllaç.



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Divendres 24/09/2010 2:27

Fa temps que em vaig allunyar del nucli de Barcelona i no sé ara, però fa uns tres anys, els serveis L8 en hora punta eren de sis cotxes. A Martorell però només n'he vist un, i eren els R5+R6 que se separaven arribats a l'Enllaç.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

PoLeTe124
N7
N7
Entrades: 458
Facebook: pol.bielsa
Ubicació: Sant Andreu de la Barca (El Palau)
Contacta:

Entrada Autor: PoLeTe124 » Divendres 24/09/2010 14:09

En els dies festius, els R5 i R6, esporàdicament algun S8 es fa en doble composició (6 vagons)
I de doble fins Molí Nou, no hi ha tanta gent com per fer aquesta "tonteria" :roll:



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Divendres 24/09/2010 16:55

Lluita1714 ha escrit:Fa temps que em vaig allunyar del nucli de Barcelona i no sé ara, però fa uns tres anys, els serveis L8 en hora punta eren de sis cotxes. A Martorell però només n'he vist un, i eren els R5+R6 que se separaven arribats a l'Enllaç.
Doncs crec que t'equivoques una mica,abans en hora punta quasi tots els L8 eren simple,els que avaven en doble eren els R5 i R6,tan el que és separaven o s'ajuntaven a Martorell Enllaç(els famosos R5+R6)com els normals i corrents.Algún S33,S4 o S8 de baixada a hora punta del matí també anava en doble peró de L8 pràcticacament cap ni un.

Ja a hora vall al matí com els serveis descendents dels R5 i R6 eren tots en doble,pujaven en servei S8 o S4 a Martorell o Olesa respectivament.Era molt habitual entre les 10 i les 14 veure dobles de 213 en serveis S8 o S4,en els dos sentits,peró especialment de pujada.Algún L8 a hora vall del matí de manera esporàdica sí que és feia en doble composició,peró predominaven en la resta de línies,i els L8 tan en hora punta del matí i la tarda com la resta del dia era en simple,aixó sí,durant uns mesos,quan la Llobregat-Anoia acabava a Av.Carrilet per els esvorancs de Bellvitge,sí que era habitual veure algún L8 a la tarda en doble composició,peró aixó era per qüestió de rotació material,ja que quan cert L8 arribava a Av.Carrilet,li tocava fer un R5 o R6 que a hora punta de la tarda(entre les 18.00 i les 20.00)en sentit ascendent(Manresa i Igualada)sempre anaven en doble,els R6 que sortia de Pl.Espanya a les 18.06 i 19.06 així com els R5 que sortien a les 18.36 i 19.36 de P.Espanya de dilluns a divendres anaven sempre en doble composició,i per rotació de material,entre les 17 i les 19 alguns S8 i S4 de baixada cap a Barcelona eren coberts per unitats en doble.
PoLeTe124 ha escrit:En els dies festius, els R5 i R6, esporàdicament algun S8 es fa en doble composició (6 vagons)
I de doble fins Molí Nou, no hi ha tanta gent com per fer aquesta "tonteria" :roll:
Doncs jo mai he vist cap R6 en cap de setmana en doble composició,En canvi,alguns R5 van sempre en doble en cap de setmana per la demanda que té Montserrat.I per rotació de material,alguns S8(i aixó és més habitual del que et penses) de baixada al migida-primera hora de la tarda són coberts per dobles composicions,a l'igual que algíún S8 de pujada a última hora de la tarda-primera hora del vespre.

Pel que fa al tema,jo crec que alguns trens concrets haurien d'anar en doble composició,especialment alguns R5 Manresa-Barcelona i viceversa de dilluns a divendres,que van molt plens de Pallejà a Barcelona sobretot,especialment el que surt de Pl.Espanya a les 19.36,que amb els antics horaris com he dit abans era en doble.També algún S8 i els S4 hauria d'anar en doble.En alguns trens concrts si no pujes a Pl.Espanya i dels primers,viatges a peu.En cap de setmana més trens haurien d'anar en doble i no nomès els R5 pels turistes de Montserrat,la freqüència és menor i per tan s'hauria de recompensar-lo posant trens en doble.Un dissabte vaig agafar l'R6 que surt de Pl.Espanya a les 20.01 i de peu fins Can Ros!



PoLeTe124
N7
N7
Entrades: 458
Facebook: pol.bielsa
Ubicació: Sant Andreu de la Barca (El Palau)
Contacta:

Entrada Autor: PoLeTe124 » Divendres 24/09/2010 22:14

PoLeTe124 ha escrit:En els dies festius, els R5 i R6, esporàdicament algun S8 es fa en doble composició (6 vagons)
I de doble fins Molí Nou, no hi ha tanta gent com per fer aquesta "tonteria" :roll:
Doncs jo mai he vist cap R6 en cap de setmana en doble composició,En canvi,alguns R5 van sempre en doble en cap de setmana per la demanda que té Montserrat.I per rotació de material,alguns S8(i aixó és més habitual del que et penses) de baixada al migida-primera hora de la tarda són coberts per dobles composicions,a l'igual que algíún S8 de pujada a última hora de la tarda-primera hora del vespre.

Pel que fa al tema,jo crec que alguns trens concrets haurien d'anar en doble composició,especialment alguns R5 Manresa-Barcelona i viceversa de dilluns a divendres,que van molt plens de Pallejà a Barcelona sobretot,especialment el que surt de Pl.Espanya a les 19.36,que amb els antics horaris com he dit abans era en doble.També algún S8 i els S4 hauria d'anar en doble.En alguns trens concrts si no pujes a Pl.Espanya i dels primers,viatges a peu.En cap de setmana més trens haurien d'anar en doble i no nomès els R5 pels turistes de Montserrat,la freqüència és menor i per tan s'hauria de recompensar-lo posant trens en doble.Un dissabte vaig agafar l'R6 que surt de Pl.Espanya a les 20.01 i de peu fins Can Ros!
Algun R6 n'hi ha, o bé, perquè aquell servei es convertirà en un R5, o perquè hi ha bastanta més afluència de gent.. En tot cas, tots els caps de setmana i festius, a sobre què redueixen la freqüència de pas, què posin trens en doble en l'R5, i en hores de més afluència en l'R6



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Divendres 24/09/2010 22:29

Forces R5 van en doble en cap de setmana,peró nomès pensant el la demanda de Montserrat.No pensen en absolut en la demanda que hi ha els dissabtes per anar a Barcelona,per exemple.Si posen 213 a l'R6 en cap de setmana,que sigui per la demanda a Barcelona,per qué al ramal d'Igualada tot i que mai he viatjat per cert ramal en cap de setmana,no hi ha cap lloc així de molta rellevància turística com és Montserrat,i suposo que la demanda del ramal d'Igualada en caps de setmana no crec que sigui gaire alta.

Igualment,se que a vegades a Martorel trens de la S4 i R6 sobretot li enganxa o desenganxa una composició,i una d'elles el treuen de les vies d'estacionament de Martorell i s'estaciona a la via direcció Barcelona davant de tot,i quan arriba un tren procedent d'Igualada i Martorell acoplen les dues uniatts i baixen en doble composició.A sentit contrari és fa cosa semblant,les unitats de cap continuen cap a Igualada o Olesa i les de cua acaben a Martorell.És posible que si hi han R6 en doble en caps de setmana nomès vaguin en doble de Martorell a Barcelona i viceversa,i allà acoplen o desacoplen una unitat.



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Diumenge 26/09/2010 14:24

Espero poder veure algun dia trens adherència 90Km/h-cremallera en aquesta explotació per fer Barcelona-Montserrat sense transbordament i disgregar així el servei turístic del servei comercial normal. Això alliberarà del col.lapse certs trens de la R5.

En tot cas, aquests trens hauran anar dotats de FAP i aturatrens de forma simultània, per tal de no modificar tot el tram Plaça Espanya-Martorell, instal.lant-hi doble balissa.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimarts 28/09/2010 10:20

Ahir, per motius de feina, vaig tenir la desgràcia d'haver d'agafar FGC Llobregat-Anoia en el seu trajecte de Montserrat a BCN. Sí, he dit la desgràcia, perquè el servei és penós. M'explico:

Per començar, només hi ha un cremallera cada hora. Força penós, encara que tenint en compte que és un servei turístic doncs ho acceptarem i punt. No és un bon servei, però és acceptable.
Quan vaig baixar, el cremallera anava ple. Hi havia gent dreta. Comencem malament. El trajecte, llarg, massa llarg, incloent una parada eterna a Monistrol-Vila, totalment prescindible. I el preu del bitllet, dóna ganes d'aixecar els braços i cridar allò de "esto es un atraco", i a sobre el combinat no em serveix pel metro. És igual, ho accepto tot amb resignació, pensant que és un servei turístic i que l'arribada al monestir amb transport privat no és que sigui barata tampoc.

Però el que ve a partir d'aquí, ja no és acceptable.
L'estació de Monistrol va quedar plena amb tota la gent que va baixar del cremallera, i quan 10 minuts després va arribar el tren cap a BCN, ens trobem amb el "trenecito de Feber", és a dir, una 213 en simple. Resultat: sortim de Monistrol ja sense cap seient disponible. Total, només quedaven 23 estacions fins al final (on baixa la majoria de gent) i més d'una hora de viatge. Ideal per anar dret i que encara es vagi omplint més durant el trajecte >:( Tant difícil és posar trens en doble composició a les hores punta?

Si no n'hi havia prou amb la saturació dins del tren on al final la gent seia per tot arreu, fins i tot pujats als espais teòricament dedicats als equipatges, el trenet va parant a gairebé qualsevol estació que es va trobant pel camí amb una desesperant velocitat pròpia d'una tartana del segle XIX. Amb xifres concretes, ens trobem que la velocitat comercial amb prou feines supera els 40 km/h. Un prodigi dels transports de la Catalunya del segle XXI, vaja.

L'anada l'havia fet amb autocar privat, de manera que vaig poder comprovar la diferència de fer el mateix trajecte en transport privat i en transport públic. Tot i que a l'anada vam haver de travessar mitja Barcelona en hora punta, el trajecte es va fer en 50 minuts, tot i la zona 80. La tornada en FGC+metro va comportar 2 hores de viatge pel mateix trajecte, a part de ser força més incòmode.

Com que altra gent de la meva feina va haver de fer el mateix viatge, he fet una petita enquesta sobre la tornada amb FGC. La resposta ha estat la següent: jo no torno a agafar aquesta (...) de tren a no ser que no tingui cap alternativa.

I després hi ha gent que es pregunta per què la gent no agafa el transport públic. En fi...



metrobaix
N6
N6
Entrades: 185

Entrada Autor: metrobaix » Dimarts 28/09/2010 19:47

per aixo fa cosa de 2 anys hem vaig passar al cotxe. Un luxe... 20min a bcn, amb FGC i bus... 1h30.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimecres 29/09/2010 23:10

metrobaix ha escrit:per aixo fa cosa de 2 anys hem vaig passar al cotxe. Un luxe... 20min a bcn, amb FGC i bus... 1h30.
Per desgràcia, ho entenc perfectament. Jo faria el mateix.
I per desgràcia també, els nostres polítics i gestors, sembla que són incapaços d'entendre-ho. O si ho fan, encara pitjor: passen olímpicament de solucionar-ho.



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dijous 30/09/2010 10:59

Per mala sort ningú té cotxes.Jo espero que si en un futur pròxim és fa un carril bus o VAO(el que volen fer a la C-58)a la B-23 i a la A-2,hi haguin autobusos express semidirectes(acutalment ja n'hi ha,peró no gaires)o directes desde els pobles dels FGC fins a Barcelona,ja veuriau com FGC pedria passatgers a punta pala.

Sincerament,és totalment vergonyòs el temps de trajecte,i a segons quines zones de Barcelona vaguis,trigues menys anar a Sant Vicenç de Calders que algunes zones de Barcelona determinades.



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3155
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dijous 30/09/2010 12:01

Mako448 ha escrit:Per mala sort ningú té cotxes.Jo espero que si en un futur pròxim és fa un carril bus o VAO(el que volen fer a la C-58)a la B-23 i a la A-2,hi haguin autobusos express semidirectes(acutalment ja n'hi ha,peró no gaires)o directes desde els pobles dels FGC fins a Barcelona,ja veuriau com FGC pedria passatgers a punta pala.

Sincerament,és totalment vergonyòs el temps de trajecte,i a segons quines zones de Barcelona vaguis,trigues menys anar a Sant Vicenç de Calders que algunes zones de Barcelona determinades.
Portant aquestes paradoxes a l'extrem, Madrid està més a prop de Lleida que Lleida de Manresa (en temps de recorregut ferroviari).

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”