Escales o ascensors en estacions de metro profundes?

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.

Vosaltres agafeu en estacions profundes ascensors o escales mecàniques?

Ascensor, no vull perdre el temps amb moltes escales mecàniques!
15
33%
Ascensor sempre, encara que hi haguessin poques escales
4
9%
Ascensor, per motius justificables (cotxet de nen, etc.)
7
16%
Escales mecàniques, tot i reconèixer que es tarda força en arribar al lloc
11
24%
Escales mecàniques, m'encanten!!
5
11%
A peu, per fer cames!
2
4%
Altres
1
2%
 
Vots totals: 45
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Re: Escales o ascensors en estacions de metro profundes?

Entrada Autor: metring » Dissabte 25/08/2012 0:35

Pujo el fil per explicar que, tot i que ara hi ha més gent que agafa les escales mecàniques, avui hem sabut que en un mes, l'ascensor de Sagrera L9-L10 s'ha espatllat 18 cops, de tant que el fa servir la gent. Està clar, sigui la gent cívica o incívica, etc., que han fracasat estrepitosament en posar dos ascensors petits en aquella estació. No es poden posar amb aquesta profunditat, enlloc d'ascensors de gran capacitat i en l'intercanviador més potent de la xarxa, que és Sagrera, que ja ho era en els temps que només havia enllaç L1-L5. I aquests dies, que la L1 no arribava a Fondo i es feia més l'enllaç a les línies de metro més noves, ha estat una bogeria total i absoluta, amb més avaries als ascensors per l'ús continuat, els quals no estan preparats per això.



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2374
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dissabte 25/08/2012 12:29

Vull fer un comentari, però sobre escales i ascensors en general:
A les persones de la tercera edat, a moltes li donen impressió baixar les escales mecàniques. És a dir, que molts pugen les escales mecàniques bé però li fan por baixar-les, pel que utilitzen l'ascensor o les escales convencionals.


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 25/08/2012 12:43

Adolescent barceloní ha escrit:Vull fer un comentari, però sobre escales i ascensors en general:
A les persones de la tercera edat, a moltes li donen impressió baixar les escales mecàniques. És a dir, que molts pugen les escales mecàniques bé però li fan por baixar-les, pel que utilitzen l'ascensor o les escales convencionals.
+ 1

Si, senyor, aquest és un altre motiu pel qual hi ha gent reticent a les escales mecàniques i no, no és vagància.



U-bahn de BCN
N5
N5
Entrades: 91

Entrada Autor: U-bahn de BCN » Dissabte 25/08/2012 18:42

A la Sagrera diria que es vàren equivocar posant-hi escales mecàniques. No sé si m'erro, pero hi ha 5 trams d'escales dobles per a la pujada i per a la baixada (20, no?) i una il·luminació brutal de tot aquest pou. Quin gasto d'energia no deu tenir això. A banda, en temps no hi acabes d'arribar mai. L'ascensor tot i que sovint cal esperar-ne 2 o 3 pot ser més ràpid. I si el pesques a la primera, va perfecte.
Si hi hagués parades a cada pis, com a uns grans magatzems, no hi ha discusió: escales mecàniques; però si tothom va al mateix destí, hagués estat més útil ascensors grans com hi ha a la major part d'estacions d'aquesta línia. I pot ser els ascensors tinguin un manteniment més delicat que les escales, no ho sé, però també les escales ténen avaries i un manteniment. Però el que és segur es que no caldria tanta energia per il·luminar. També en el funcionament, l'energia que gasta un ascensor deu ser menor. Sols gasta quan funciona i dura molt pocs moments. Si una persona sola baixa per escles mecàniques n'engega 5 trams que segueixen treballant un temps mes desprès de fer-la servir.
Ara no hi ha remei, però caldria tenir-ho previst en futurs prjectes d'estacions fondes i semi fondes. Ara ja sabem que no som rics i que l'energia no és de franc.



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2374
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dissabte 25/08/2012 22:09

:) ;) I fer a les estacions profundes ascensors inclinats? És a dir, fer algo tipus funicular però amb una inclinació de 45º, algo així com els funicular de la Santa Cova a Montserrat, no sé si m'explico...

Mireu, us adjunto un parell d'imatges per tal que pugueu entendre el que us vull dir. Us adjunto dos PDF's, creats per mi mateix amb l'Inkscape. Ja em perdonareu, però és que els PDF ocupen menys espai i és més còmode.
dibuix-2.pdf
Proposta de tipus d'ascensors per instal·lar a estacions profundes: estructura d'una estació amb l'ascensor inclinat
(29.96 KiB) S’ha baixat 244 vegades
dibuix-1.pdf
Proposta de tipus d'ascensors per instal·lar a estacions profundes: estructura de l'ascensor
(28.52 KiB) S’ha baixat 230 vegades
Per si us interessa, he fet servir un tipus de lletra que es diu "HelveticaNeueLT Std", que és el mateix que fa servir TMB per als plànols de metro i tot això.

Què aconseguiríem, així? Fàcil, l'ascensor tindria més capacitat ja que podria fer-se més gran depenent de l'espai disponible. I dos o tres ascensors inclinats com aquest que he dibuixat, però amb grans dimensions, podria absorbir perfectament el trànsit de passatgers dels ascensors. Clar, que per poder fer això, es necessitarien fer pous més allargats.

Potser, paral·lelament a l'ascensor, es podrien instal·lar unes escales mecàniques/escales convencionals.

Clar, que l'ascensor inclinat només seria rendible en estacions amb una profunditat raonable, i amb suficient espai com per posar-los i que siguin grans per absorbir el passatge.

Potser amb una mica més d'inclinació igual en alguna estació menys profunda es podria posar... Però els meus coneixements arriben fins aquí.

Si teniu alguna idea semblant o si he comès alguna errada, no dubteu en dir-m'ho, eh? :) ;)


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dissabte 25/08/2012 22:45

Ho veig una proposta totalment inviable la dels ascensors inclinats. No hi ha espai, i disposant d'ascensors verticals no veig la necessitat de fer els pous més grans per a encabir-los.

No cal discutir gaire realment: a estacions profundes s'han de posar dos o tres ascensors de gran capacitat, i no fer les escales "del Corte Inglés".
D'altra banda, excepte en intercanviadors, crec que amb 2/3 ascensors serveix de sobres, no cal posar-ne cap més.


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2374
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dissabte 25/08/2012 23:53

oriolp13 ha escrit:Ho veig una proposta totalment inviable la dels ascensors inclinats. No hi ha espai, i disposant d'ascensors verticals no veig la necessitat de fer els pous més grans per a encabir-los.

No cal discutir gaire realment: a estacions profundes s'han de posar dos o tres ascensors de gran capacitat, i no fer les escales "del Corte Inglés".
D'altra banda, excepte en intercanviadors, crec que amb 2/3 ascensors serveix de sobres, no cal posar-ne cap més.
La idea és bàsicament per estacions que encara han de construir-se, no cal dir que fer-ho a les ja construides és una ximpleria de les grans. Ja que no estan fetes... I lo de les escales ho deia per aprofitar l'espai d'alguna manera... O sigui, la meva idea és bàsicament per les estacions que s'han de construir de la L9-L10 i/o L2 a certa profunditat, però bé m'hauria d'haver especificat millor...

Si fa molts anys hi havia elevadors que podien pujar els cotxes dels trens (antigues cotxeres de Lesseps), per què no fer el mateix però per a les persones? Jo dic de fer un ascensor inclinat pel fet que pot ser molt més gran que un ascensor convencional i pot suportar molt més pes, i potser fer-ne un de vertical amb aquestes característiques és perillós (a veure, no tinc coneixements sobre ascensors, no ho sé). La inclinació de 45º és orientativa, però es pot fer algo com els funiculars de Montserrat que pugen quasi verticals. No sé si m'explico bé...

Resumint: veus això com a inviable, però, i construint els ascensors amb major inclinació: uns 22º o algo així, ni diagonal ni vertical, llavors sí que potser cabrien. Torno a dir, les estacions ja fetes no les toquem però les que no ho estan encara...

Però en fi, siguin verticals o inclinats, mentre puguin absorbir tot el flux de passatgers que els utilitzen, que els facin com puguin/vulguin.

P.D: no estaré pas fent off-topic, no? (si és així perdó...)


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 26/08/2012 0:08

Bé, té una certa relació, és una aportació nova al fil.

Sobre ascensors inclinats, no sé si els coneixes, però a Sants-Estació L3 n'hi han un parell, per anar a les andanes.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 26/08/2012 0:12

U-bahn de BCN ha escrit:A la Sagrera diria que es vàren equivocar posant-hi escales mecàniques. No sé si m'erro, pero hi ha 5 trams d'escales dobles per a la pujada i per a la baixada (20, no?) i una il·luminació brutal de tot aquest pou. Quin gasto d'energia no deu tenir això. A banda, en temps no hi acabes d'arribar mai. L'ascensor tot i que sovint cal esperar-ne 2 o 3 pot ser més ràpid. I si el pesques a la primera, va perfecte.
Si hi hagués parades a cada pis, com a uns grans magatzems, no hi ha discusió: escales mecàniques; però si tothom va al mateix destí, hagués estat més útil ascensors grans com hi ha a la major part d'estacions d'aquesta línia. I pot ser els ascensors tinguin un manteniment més delicat que les escales, no ho sé, però també les escales ténen avaries i un manteniment. Però el que és segur es que no caldria tanta energia per il·luminar. També en el funcionament, l'energia que gasta un ascensor deu ser menor. Sols gasta quan funciona i dura molt pocs moments. Si una persona sola baixa per escles mecàniques n'engega 5 trams que segueixen treballant un temps mes desprès de fer-la servir.
Ara no hi ha remei, però caldria tenir-ho previst en futurs prjectes d'estacions fondes i semi fondes. Ara ja sabem que no som rics i que l'energia no és de franc.
Absolutíssimament d'acord! I no em val que diguin que l'estació ha de ser després per a la L4. Que potser no és igualment un hiper-intercanviador, amb enllaç amb un munt de línies de transport? És que per ser de la L4 és "menys" enllaç? Han de fer tots els experiments absurds amb aquesta?

Sobre els trams d'escales, dirien que èren 7, i 8 quan van obrir l'andana inferior fa uns dies.



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2374
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Diumenge 26/08/2012 9:48

metring ha escrit:Sobre ascensors inclinats, no sé si els coneixes, però a Sants-Estació L3 n'hi han un parell, per anar a les andanes.
Sí, n'hi ha fotos a Trenscat.cat, dels de Sants-Estació i els que hi ha al carrer al Carmel i Ciutat Meridiana.


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dilluns 27/08/2012 14:05

metring ha escrit:Absolutíssimament d'acord! I no em val que diguin que l'estació ha de ser després per a la L4. Que potser no és igualment un hiper-intercanviador, amb enllaç amb un munt de línies de transport? És que per ser de la L4 és "menys" enllaç? Han de fer tots els experiments absurds amb aquesta?

Sobre els trams d'escales, dirien que èren 7, i 8 quan van obrir l'andana inferior fa uns dies.
Radicalment en desacord en el cas de Sagrera.
Un ascensor no assegura un flux constant de gent amb la mateixa facilitat que unes escales mecàniques.

La gent no es fixa en que, si prens les escales mecàniques en lloc d´esperar-te a que arribi l´ascensor, arribes o igual, o una mica abans.
Cal tenir en compte que parlem d´una infrastructura preparada per a un ús molt més gran del que no té ara.
Sagrera serà l´enllaç entre la L1, la L5, la L9, la L10, la L4, rodalies, i l´estació d´enllaç per a qui, venint de rodalies, vagi en un futur cap a l´estació d´alta velocitat.

Això són massa viatgers com per poder-se permetre uns ascensors "a la Fondo L9" en una estació d´enllaç d´aquesta importància.

El què passa, és que la gran majoria d´aquests viatgers, són futurs, i encara no la fan servir.

Però sense cap mena de dubtes, no m´agradaria haver d´esperar l´ascensor a Sagrera L4 (actual L9/L10) en hora punta per no haver de pujar les escales... s´hi formaran uns embussos considerables. Apart de que, si hi ha escales mecàniques, l´ascensor se suposa que és només per a qui ho necessita.



Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Dilluns 27/08/2012 14:22

un ascensor inclinat no es altre cosa que una escala mecànica d'un sol graó, tancat.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 27/08/2012 15:27

437.001 ha escrit:
Això són massa viatgers com per poder-se permetre uns ascensors "a la Fondo L9" en una estació d´enllaç d´aquesta importància.
Ho sento, però no ho puc entendre.

A les hores, s'han de posar sis ascensors de gran capacitat a estacions que no ho necessiten tant, i a transbordaments gegants, hi ha tanta gent que s'han de posar pocs? :x



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dilluns 27/08/2012 16:07

metring ha escrit:
437.001 ha escrit:
Això són massa viatgers com per poder-se permetre uns ascensors "a la Fondo L9" en una estació d´enllaç d´aquesta importància.
Ho sento, però no ho puc entendre.

A les hores, s'han de posar sis ascensors de gran capacitat a estacions que no ho necessiten tant, i a transbordaments gegants, hi ha tanta gent que s'han de posar pocs? :x
Llegeix el què t´ha dit EL LLOP just aquí a sobre:
EL LLOP ha escrit:un ascensor inclinat no es altre cosa que una escala mecànica d'un sol graó, tancat.
En hora punta, per Sagrera-Meridiana ja hi transita MOLTA gent.

Afegeix-li la (moltíssima) gent de més que hi transitarà un cop acabades les obres següents:

-la L9/L10 en la seva totalitat.
-la L4 des de La Pau, cosa que possibilitarà un nou corredor mar-muntanya entre Poblenou i Vall d´Hebron amb transbord a la L5 a Sagrera-Meridiana.
-la nova estació d´alta velocitat de Sagrera-Pont del Treball.

Això és MOLTA gent.

Els ascensors en cap cas són útils en casos de gran aglomeració de persones, pel motiu que t´explica perfectament El LLOP, i si la gent no s´acostuma a ser més cívica i a no voler-ho tot mastegat i digerit, hi haurà greus problemes en aquesta estació.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 27/08/2012 20:23

De totes formes, ho sento, però a mi no em convenç que no s'instal·lessin ascensors grans a la L9, cadascú té una opinió diferent, no té més. I ja n'hi ha un problema d'incivisme, sí, però per no posar d'entrada ascensors d'alta capacitat en una estació de tanta profunditat i tants viatgers. I si no podien veure que en una estació tant profunda no tenen èxit les escales mecàniques, la van pifiar. No és el mateix grans aglomeracions en estacions de profunditat convencional que en aquestes.

Apart, com es poden justificar 6 ascensors d'alta capacitat en estacions que no en calen? És que és el món a l'inrevès!! A les de grans aglomeracions, misèria i companyia, i a d'altres, com a Singuerlín, amb dos n'hi haurien de sobres!



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2374
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dilluns 27/08/2012 21:09

metring ha escrit:De totes formes, ho sento, però a mi no em convenç que no s'instal·lessin ascensors grans a la L9, cadascú té una opinió diferent, no té més. I ja n'hi ha un problema d'incivisme, sí, però per no posar d'entrada ascensors d'alta capacitat en una estació de tanta profunditat i tants viatgers. I si no podien veure que en una estació tant profunda no tenen èxit les escales mecàniques, la van pifiar. No és el mateix grans aglomeracions en estacions de profunditat convencional que en aquestes.

Apart, com es poden justificar 6 ascensors d'alta capacitat en estacions que no en calen? És que és el món a l'inrevès!! A les de grans aglomeracions, misèria i companyia, i a d'altres, com a Singuerlín, amb dos n'hi haurien de sobres!
Metring, si et queixes de Singuerlín... t'explicaré el que em va passar una vegada, el mes passat:

Fa poc vaig anar a fer un volt a Santa Coloma i vaig anar amb la L9 fins a Església Major. Des de la Sagrera fins a Església Major un dissabte de juliol, al cotxe on anava jo hi havíem jo i el meu germà, ja està (als demés hi havia gent, però). A Església Major vaig baixar i allò fa por: des que em vaig baixar fins que vaig sortir al carrer no em vaig trobar ABSOLUTAMENT NINGÚ. I tenia 4 o 6 ascensors d'alta capacitat per escollir! Per cert, en aquesta estació hi ha 2 ASCENSORS PER A PMR dels que van del carrer fins a les validadores.

Què us sembla?


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

iFercat
N7
N7
Entrades: 387

Entrada Autor: iFercat » Dilluns 27/08/2012 22:15

Adolescent barceloní ha escrit:
oriolp13 ha escrit:Ho veig una proposta totalment inviable la dels ascensors inclinats. No hi ha espai, i disposant d'ascensors verticals no veig la necessitat de fer els pous més grans per a encabir-los.

No cal discutir gaire realment: a estacions profundes s'han de posar dos o tres ascensors de gran capacitat, i no fer les escales "del Corte Inglés".
D'altra banda, excepte en intercanviadors, crec que amb 2/3 ascensors serveix de sobres, no cal posar-ne cap més.
La idea és bàsicament per estacions que encara han de construir-se, no cal dir que fer-ho a les ja construides és una ximpleria de les grans. Ja que no estan fetes... I lo de les escales ho deia per aprofitar l'espai d'alguna manera... O sigui, la meva idea és bàsicament per les estacions que s'han de construir de la L9-L10 i/o L2 a certa profunditat, però bé m'hauria d'haver especificat millor...

Si fa molts anys hi havia elevadors que podien pujar els cotxes dels trens (antigues cotxeres de Lesseps), per què no fer el mateix però per a les persones? Jo dic de fer un ascensor inclinat pel fet que pot ser molt més gran que un ascensor convencional i pot suportar molt més pes, i potser fer-ne un de vertical amb aquestes característiques és perillós (a veure, no tinc coneixements sobre ascensors, no ho sé). La inclinació de 45º és orientativa, però es pot fer algo com els funiculars de Montserrat que pugen quasi verticals. No sé si m'explico bé...

Resumint: veus això com a inviable, però, i construint els ascensors amb major inclinació: uns 22º o algo així, ni diagonal ni vertical, llavors sí que potser cabrien. Torno a dir, les estacions ja fetes no les toquem però les que no ho estan encara...

Però en fi, siguin verticals o inclinats, mentre puguin absorbir tot el flux de passatgers que els utilitzen, que els facin com puguin/vulguin.

P.D: no estaré pas fent off-topic, no? (si és així perdó...)
Peró sia ixo ja es pot fer am ascensors verticals de gran capacitat, quina es la utilitat de fer-los inclinats? nose quina obsessió ta agafat ara am els ascensors inclinats, quan ascensors verticals fas el mateix i am menys espai.



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2374
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dilluns 27/08/2012 23:48

iFercat ha escrit:
Adolescent barceloní ha escrit:
oriolp13 ha escrit:Ho veig una proposta totalment inviable la dels ascensors inclinats. No hi ha espai, i disposant d'ascensors verticals no veig la necessitat de fer els pous més grans per a encabir-los.

No cal discutir gaire realment: a estacions profundes s'han de posar dos o tres ascensors de gran capacitat, i no fer les escales "del Corte Inglés".
D'altra banda, excepte en intercanviadors, crec que amb 2/3 ascensors serveix de sobres, no cal posar-ne cap més.
La idea és bàsicament per estacions que encara han de construir-se, no cal dir que fer-ho a les ja construides és una ximpleria de les grans. Ja que no estan fetes... I lo de les escales ho deia per aprofitar l'espai d'alguna manera... O sigui, la meva idea és bàsicament per les estacions que s'han de construir de la L9-L10 i/o L2 a certa profunditat, però bé m'hauria d'haver especificat millor...

Si fa molts anys hi havia elevadors que podien pujar els cotxes dels trens (antigues cotxeres de Lesseps), per què no fer el mateix però per a les persones? Jo dic de fer un ascensor inclinat pel fet que pot ser molt més gran que un ascensor convencional i pot suportar molt més pes, i potser fer-ne un de vertical amb aquestes característiques és perillós (a veure, no tinc coneixements sobre ascensors, no ho sé). La inclinació de 45º és orientativa, però es pot fer algo com els funiculars de Montserrat que pugen quasi verticals. No sé si m'explico bé...

Resumint: veus això com a inviable, però, i construint els ascensors amb major inclinació: uns 22º o algo així, ni diagonal ni vertical, llavors sí que potser cabrien. Torno a dir, les estacions ja fetes no les toquem però les que no ho estan encara...

Però en fi, siguin verticals o inclinats, mentre puguin absorbir tot el flux de passatgers que els utilitzen, que els facin com puguin/vulguin.

P.D: no estaré pas fent off-topic, no? (si és així perdó...)
Peró sia ixo ja es pot fer am ascensors verticals de gran capacitat, quina es la utilitat de fer-los inclinats? nose quina obsessió ta agafat ara am els ascensors inclinats, quan ascensors verticals fas el mateix i am menys espai.
Ja dic, això era una idea... No sé sobre ascensors, no puc dir res... Deia de fer-los inclinats per tal que puguessin ser més grans encara, i per més seguretat, etc...

Però sí, tens raó, amb verticals també es pot fer. No hi havia un elevador que pujava els cotxes del Metro a les cotxeres de Lesseps? Doncs és possible fer el mateix però amb un ascensor. Sí, em contradic, però després de pensar-ho bé... un de vertical faria el mateix en menys espai.


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dimarts 28/08/2012 1:34

Adolescent barceloní ha escrit:
Ja dic, això era una idea... No sé sobre ascensors, no puc dir res... Deia de fer-los inclinats per tal que puguessin ser més grans encara, i per més seguretat, etc...

Però sí, tens raó, amb verticals també es pot fer. No hi havia un elevador que pujava els cotxes del Metro a les cotxeres de Lesseps? Doncs és possible fer el mateix però amb un ascensor. Sí, em contradic, però després de pensar-ho bé... un de vertical faria el mateix en menys espai.
No serà la primera vegada que et contradius en dos missatges consecutius ;)
Un ascensor inclinat no té perquè aportar més capacitat que un de vertical.


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2374
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dimarts 28/08/2012 10:36

oriolp13 ha escrit:Un ascensor inclinat no té perquè aportar més capacitat que un de vertical.
Pos ale, vertical. Tranquil tothom que la dèria pels ascensors inclinats ja se m'ha passat. :)
oriolp13 ha escrit:No serà la primera vegada que et contradius en dos missatges consecutius ;)
Ni la segona, ni la tercera, ni la quarta... Ni la cinquena, ni la sisena... Sóc així, mai em decideixo per a res! :) >:( :) >:( (veus? no sé quina emoticona posar!)


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”