Un any de Rodalies de Catalunya, què heu notat?

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Un any de Rodalies de Catalunya, què heu notat?

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dimarts 04/01/2011 16:25

-Jo veig que els trens acostumen a anar menys grafitejats.
-que es milloren els sóls de les estacions
-que la línia de Puigcerdà es tracta d'una forma molt específica.

Què noteu vosaltres?


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 04/01/2011 16:28

Que els trens han canviat un disseny insípid per un altre d'insuls.
Que el web de Rodalies de Catalunya està gestionat per una colla d'analfabets.
Que hi ha intents tímids de millorar el servei, amb la introducció de relacions noves.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Ferry1ac1
N8
N8
Entrades: 926
Ubicació: Barcelona-Catalunya
Contacta:

Entrada Autor: Ferry1ac1 » Dimarts 04/01/2011 16:42

Que falta tenir el control de totes les instal·lacions per poder millorar el servei. De moment han fet canvis estètics que només llegint 4 posts del fòrum es veia que éren fàcils de fer. Crec que el traspàs és massa limitat i a la gent se li va vendre que hi hauria un canvi radical (sobretot amb els WC's dels trens que en Nadal volia supervisar a fons!)



Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dimarts 04/01/2011 16:55

Doncs si a partir d'ara les millores de cada any han de ser com les del 2010, potser l'any 2364 tindrem un servei de rodalies digne d'una metròpoli europea...



PoLeTe124
N7
N7
Entrades: 458
Facebook: pol.bielsa
Ubicació: Sant Andreu de la Barca (El Palau)
Contacta:

Entrada Autor: PoLeTe124 » Dimarts 04/01/2011 17:31

-Els bonics vinils RdC
- Més Civies
-Menys incidències
-Més interventors
-Més segurates



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 04/01/2011 17:52

PoLeTe124 ha escrit:-Els bonics vinils RdC
- Més Civies
-Menys incidències
-Més interventors
-Més segurates
Menys incidències???????????????????? :riure :riure :riure



PoLeTe124
N7
N7
Entrades: 458
Facebook: pol.bielsa
Ubicació: Sant Andreu de la Barca (El Palau)
Contacta:

Entrada Autor: PoLeTe124 » Dimarts 04/01/2011 19:50

metring ha escrit:
PoLeTe124 ha escrit:-Els bonics vinils RdC
- Més Civies
-Menys incidències
-Més interventors
-Més segurates
Menys incidències???????????????????? :riure :riure :riure
Encara què no ho sembli, sí :)



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 04/01/2011 20:01

Com no sigui que hi hagin menys incidències que durant l'època de l'arribada de l'AVE a Sants...Perquè n'hi han hagut masses, amb traspàs o sense.



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dimarts 04/01/2011 20:05

Doncs jo d'incidències he notat moltes,més que l'any passat i tot,no ha millorat gaire respecte a abans,ara bé,s'ha de tenir en comtpe que la part d'infraestructura i amteniment de vies/catenària,etc...correspon a l'Adif,o sigui,a l'Estat Espanyol.A part del mogollón d'atropellaments que hi han hagut aquest 2010 per culpa dels que és dediquen a creuar les vies per on no toca o passen el pas a nivell amb les barreres baixades.

Pel que fa a la resta,lleugeres millores horàries(com els 2 trens per hora/sentit a Vilafranca els caps de setmana,o la reorganització dels horaris al vespre-nit)peró encara queda molt per fer pel que fa a millores horàries,així com millora de la informació(encara que hi han moltes coses que segueixen fallant respecte a la informació)com la instal.lació de panells amb els horaris penjats a la majoria d'andanes de les estacions(no a totes les estacions)o la megafonia en moltes estacions que abans no tenia(peró la caguen bastant),peró en general molt millorable la informació.També he notat un increment lleu d'interventors(la majoria de cops no passa,tot i que ara passen més que bans),i un increment no notable peró si destacat de la seguretat,peró tant els interventors com la seguretat és pot millorar encara més i s'ha de millorar encara més.I també que cada cop hi han menys trens grafitejats,i també s'ha millorat molt la neteja interior i externa dels trens,tot i que he notat un lleu augment pel que fa a pintades/rallades al vidre.

Aixó sí,els típics retards habituals que és venen arrosegats desde fa anys encara segueixen,i la Generalitat no ha fet res,i penso que ho pot fer.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 04/01/2011 20:18

Bon recull.

També hi ha una assignatura pendent: avisar de l'arribada de trens en composició simple o doble, que no hi ha manera que ho facin mai.



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dimarts 04/01/2011 21:12

Ah, una cosa com a Metro Madrid amb allò de "Tren Corto"
metring ha escrit:Bon recull.

També hi ha una assignatura pendent: avisar de l'arribada de trens en composició simple o doble, que no hi ha manera que ho facin mai.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

PoLeTe124
N7
N7
Entrades: 458
Facebook: pol.bielsa
Ubicació: Sant Andreu de la Barca (El Palau)
Contacta:

Entrada Autor: PoLeTe124 » Dimarts 04/01/2011 21:32

metring ha escrit:Bon recull.

També hi ha una assignatura pendent: avisar de l'arribada de trens en composició simple o doble, que no hi ha manera que ho facin mai.
I no ho faran mai, ho trobo una tonteria :)



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dimarts 04/01/2011 21:37

PoLeTe124 ha escrit:
metring ha escrit:Bon recull.

També hi ha una assignatura pendent: avisar de l'arribada de trens en composició simple o doble, que no hi ha manera que ho facin mai.
I no ho faran mai, ho trobo una tonteria :)
Doncs la gent que es situa en un lloc a l'andana (passa sobretot a Sants) i el tren ve en simple i ha de fer una correguda, si és gent gran, no ho deu trobar cap tonteria, penso jo...... :roll: :roll:

D'altra banda Civies n'hi han més, si s'han anat entregant, el que passa es que molts circulen en doble composició, per això fa l'afecte que n'hi hagi menys, ja que de composicions en simple si que ha baixat el nombre.


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 04/01/2011 21:52

Exacte, de tonteria no en té res, a llocs com a França es fa servir, i tal com diu el company oriolp 13, és molt útil per a gent per exemple, gran, o que van carregats de maletes a l'aeroport, i al no saber si ve un tren llarg o curt, han de fer mitja marató per poder pujar al tren, sobretot a Sants, un cas molt sagnant.



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dimarts 04/01/2011 22:25

L'únic lloc que he sentit si el tren va en simple o doble, ha sigut a L'Hospitalet, però no diuen si va en simple o doble, diuen els X cotxes del cap amb destinació Y, llavors un ja s'imagina si va en simple o doble. Estic plenament d'acord en què s'anuncií si el tren va en simple o doble. També s'hauria d'informar de les estacions en revolt.
Les millores que he trobat han sigut:
  • Major comunicació de les incidències.
  • Més pulcritud als trens
  • Nous serveis (semi-directe a Puigcerdà, tren blanc a La Molina, etc...)
  • Les remodelacions de les estacions, però que es fan amb comptagotes
  • Alguns panells informatius que portaven 4 anys en probes i que per fi funcionen (ex. Ribes de Freser, encara que sigui estació gestionada per Adif)
Seguretat i intervenció, no he notat canvis significatius respecte abans del traspàs. Potser si que hi ha algun membre de seguretat més a l'interior dels trens, però poca cosa.

A millorar:
  • Megafonies a les estacions
  • Panells electrònics
  • Maquines autovenda de bitllets
  • Interiorisme dels trens
  • Infraestructura
  • Informació per megafonia a trens i estacions
  • Atenció al client
  • Seguretat i vigilància
  • Augment de freqüències a la majoria de línies de rodalia


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Altaria_Trianilla
N7
N7
Entrades: 454
Ubicació: Sabadell ( Barcelona )
Contacta:

Entrada Autor: Altaria_Trianilla » Dimarts 04/01/2011 22:29

metring ha escrit:Exacte, de tonteria no en té res, a llocs com a França es fa servir, i tal com diu el company oriolp 13, és molt útil per a gent per exemple, gran, o que van carregats de maletes a l'aeroport, i al no saber si ve un tren llarg o curt, han de fer mitja marató per poder pujar al tren, sobretot a Sants, un cas molt sagnant.
I no cal canviar de país, a Madrid mateix anuncien el tren corto... a Plaça Catalunya, ara que han avançat el punt d'estacionament dels trens sentit Sants fa molta falta, ja que anant en doble segons on siguis també has de córrer... si ve en simple oblida't d'agafar el tren com estiguis a la banda de Arc de Triomf... :roll:


Imatge

mix3
N5
N5
Entrades: 124
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: mix3 » Dimarts 04/01/2011 22:35

Les millores han estat discretes.

Pel que respecta a la R4, ha millorat la puntualitat i aquest any no m'he trobat amb cap retard considerable (el factor atzar de quan agafo el tren també influeix), i millores en la informació (per exemple, a Sabadell Centre anuncien els trens per megafonia. Ara només falta que els teleindicadors que porten mitja vida espatllats funcionin.



Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Dimecres 05/01/2011 1:36

PoLeTe124 ha escrit:
metring ha escrit:Bon recull.

També hi ha una assignatura pendent: avisar de l'arribada de trens en composició simple o doble, que no hi ha manera que ho facin mai.
I no ho faran mai, ho trobo una tonteria :)
De tonteria ni una mica en té...

Sense anar més lluny, jo mateix que encara sóc ben jove he arribat a perdre trens a Plaça Catalunya tot hi haver anat corrent tant com he pogut, per culpa d'arribar un tren en simple estant jo esperant a l'altre punta de l'andana.
I tot i que encara quedàvem passatgers a terra, i tots corrent cap el tren, el maquinista no ens va esperar pas ni un segon. :evil:

Crec que si la pròxima vegada que em passi això aconsegueixo pujar al tren optaré per accionar la maneta de bloqueig de portes fins que els passatgers que eren a l'andana abans d'arribar el tren puguin pujar. :nono



Enric
N7
N7
Entrades: 438

Entrada Autor: Enric » Dimecres 05/01/2011 21:01

Per mi faltan més millorar els horaris i frecuéncias, la informació está una mica millor però com tot falta encara més.

Diria que las unitáts en general van molt més netas, tant fora com dins, es torna a veure a vegades interventors a vegades fins i tót 4 a la vegada al mateix trén junt amb seguratas, crec que seria millor fer anar com abans interventors a totes las unitáts, pagem uns quants mentre altres ja sabem...i de anécdotas d'aquestas tinc unas quantas.


I aixó no té res a veure però per els aficionats com jo que sortim molt a la via...noto que els maquinistas tant de rodalies com de MD, LD i mercaderies en general son molt més simpatics, tant que alguns parlant amb ells saben qui soc per youtube o flickr...

Falta molt camí encara...las frecuéncies per exemple on visc a el Vendrell necesitem mes trens...al matí es vergonyós que un pasi a las 10'30 cap a Barcelona i el seguent a las 12h, molt temps que o bé vas fins Vilafranca amb cotxe cosa que es perdra el temps o vaig directament fins Sant Vicenç i apa R-2 sud cap Barcelona, espero no haber-me fet pesat amb aixó.

Salut a tots i Bon Any 2011!



Toni
N8
N8
Entrades: 766

Entrada Autor: Toni » Dijous 17/03/2011 23:34

A tots ens agrada tenir serveis de primera. El problema és qui els pagarà. Posar un tren més a una línia costa molts diners i cal veure quins usuaris tindrà. Si no hi ha usuaris suficients, un autobus és més barat. No es pot tenir ferrocarril per tot a tots les llocs, és un gran error, un car error.



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”