Generalitat estudiarà ampliar nombre de trens a Cardedeu

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3942
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Generalitat estudiarà ampliar nombre de trens a Cardedeu

Entrada Autor: UT440_132M » Dijous 24/03/2011 23:23

La Generalitat estudiarà ampliar el nombre de trens que arriben fins a Cardedeu

L’alcaldessa Calamanda Vila s’ha reunit aquest dimecres amb el conseller Recoder


última actualització: 23-03-2011 (17:37)

El Departament de Territori i Sostenilbilitat encarregarà aquesta setmana un estudi per conèixer la demanda de transport de viatgers per tren que té Cardedeu. Aquest compromís és el resultat de la trobada que han tingut aquest dimecres l’alcaldessa Calamanda Vila i el conseller Lluís Recoder.
La Generalitat estudiarà l’ampliació de les freqüències de trens que arriben fins a l’estació de Cardedeu a petició de l’Ajuntament. Per fer-ho, aquesta mateixa setmana encarregarà un informe per valorar les necessitats de transport de passatgers per tren que té el municipi. És el compromís que el conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, ha adoptat aquest dimecres amb una trobada amb l’alcaldessa Calamanda Vila que s’ha fet al Parlament.

El conseller creu que la petició de Cardedeu està plenament justificada i assegura que ho estudiaran a fons i de manera immediata. Per la seva banda, Vila ha qualificat la trobada d’ ”extraordinàriament positiva”. “Per fi la Generalitat es pren seriosament la necessitat d’ampliar el servei de Rodalies al nostre municipi després d’anys reclamant-ho. No és un problema fàcil d’arreglar perquè calen més trens i més capacitat en els accessos ferroviaris a Barcelona”. A banda s’ha mostrat convençuda que “un cop es disposi d’aquesta diagnosi la Generalitat ens plantejarà possibles solucions a curt, mig i llarg termini que permetin millorar freqüències”.

El 9 nou


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Divendres 25/03/2011 0:50

Una alcaldessa d'un sol poble, ¿té la potestat de demanar més trens? No se suposa que aquests temes s'haurien de consensuar amb tots els pobles de la línia?

Això em recorda quan poblacions com Sant Adrià de Besòs o Montgat van demanar més freqüències... ai que encara faran parar els MD i Regionals a Cardedeu...



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Divendres 25/03/2011 9:52

Si el que pretenen és allargar els actuals Castelldefels-Granollers fins a Cardedeu ho tenen una mica díficil,ja que a les franjes que aquest no circulen estàn descansant a Granollers,peró clar Granollers té moltes vies,Cardedeu nomès tres i dues d'elles són pasants.COm no facin circulacions en buit o els Granollers-Castelldefels tot el dia(necessari),ho veig díficil.Cardedeu té 17.000 habitants segons wikipedia.

L'alcalde que hauria de movilitzar-se peró ja és el del Vendrell(del mateix partit que la Gene!),és que li dóna igual tenir un tren cada hora en una capital de comarca de 30.000 habitants?Li dóna igual que entre Vilafranca(38.000),El Vendrell(30.000)i Sant Vicenç de Calders(estació amb molt volum de viatjers gràcies als transbordaments als MD)hi hagui un punyetero tren cada hora?(i hi ha una franja al matí direcció Barcelona que no em passa cap en hora i mitja).Considero molt més urgent una millora de freqüència en aquest tram,allargant els trens que acaben a Vilafranca fins a SVC que no pas que Cardedeu tingui més freqüència de pas,peró sembla que si els alcaldes d'El Vendrell,L'Arboç i Els Monjos no mouen el cul no aconseguiran res,suposo que els alcaldes d'aquests pobles agafen el cotxe i ni saben freqüència de pas del tren pel seu poble. :emprenyat



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23727
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 25/03/2011 9:55

Mako448 ha escrit:Si el que pretenen és allargar els actuals Castelldefels-Granollers fins a Cardedeu ho tenen una mica díficil,ja que a les franjes que aquest no circulen estàn descansant a Granollers,peró clar Granollers té moltes vies,Cardedeu nomès tres i dues d'elles són pasants.COm no facin circulacions en buit o els Granollers-Castelldefels tot el dia(necessari),ho veig díficil.Cardedeu té 17.000 habitants segons wikipedia.
Suposo que si mai acaben augmentant les freqüències a Cardedeu, faran arribar els trens fins a Sant Celoni.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Divendres 25/03/2011 13:31

Mako448 ha escrit:L'alcalde que hauria de movilitzar-se peró ja és el del Vendrell(del mateix partit que la Gene!),és que li dóna igual tenir un tren cada hora en una capital de comarca de 30.000 habitants?Li dóna igual que entre Vilafranca(38.000),El Vendrell(30.000)i Sant Vicenç de Calders(estació amb molt volum de viatjers gràcies als transbordaments als MD)hi hagui un punyetero tren cada hora?(i hi ha una franja al matí direcció Barcelona que no em passa cap en hora i mitja).Considero molt més urgent una millora de freqüència en aquest tram,allargant els trens que acaben a Vilafranca fins a SVC que no pas que Cardedeu tingui més freqüència de pas,peró sembla que si els alcaldes d'El Vendrell,L'Arboç i Els Monjos no mouen el cul no aconseguiran res,suposo que els alcaldes d'aquests pobles agafen el cotxe i ni saben freqüència de pas del tren pel seu poble. :emprenyat
Si allarguen els trens de Vilafranca a Sant Vicenç es facilitaran molt les connexions entre la R4 i els Regionals sentit Tarragona/Valls. Els R4 arribarien a Sant Vicenç als minuts :10 i :40 enllaçant amb els Regionals als minuts :16 i :46. En sentit invers, els Regionals arriben a Sant Vicenç als minuts :15 i :45 (aprox.) i els R4 sortirien als minuts :24 i :54. D'aquesta manera, es podria fer Vilafranca-Tarragona en 52' o el Vendrell-Tarragona en 36', a qualsevol hora del dia.

Pel que fa a Cardedeu (tram Granollers-Sant Celoni), trobo que el servei actual ja està prou bé; a l'altre extrem de la línia (Calafell, Cunit, Cubelles) hi ha més població i tenen també freqüències de 30'. Hem de tenir en compte que l'R2 comparteix vies amb Regionals i Mercaderies, per la qual cosa és difícil posar més trens. Crec que seria més necessari posar un tren cada hora entre Sant Celoni i Maçanet-Massanes.



Avatar de l’usuari
Llépol
N3
N3
Entrades: 39
Ubicació: Granolleig

Entrada Autor: Llépol » Divendres 25/03/2011 16:45

Home doncs ami ja m'aniria bé més freqüència fins a cardedeu tot sigui dit..a part a cardedeu amb el tancament de l'estació s'ha guanyat espai per a una altre via crec, i sinó ben poc li falta..i si allarguessin els catelldefels-granollers en comptes de fins a sant celoni fins a riells i viabrea breda quedaria cobert un tram molt més ampli de linia (amb cardedeu inclós) dic riells i viabrea perquè l'estació que hi han fet és digna d'un final de linia i no una estació de pas..té 5 vies amb les 2 passants i totes 5 operatives..


Qui no vol fer les coses busca excuses.
Qui les vol fer, troba els mitjans.

Enric
N7
N7
Entrades: 438

Entrada Autor: Enric » Divendres 25/03/2011 19:51

No fá temps que penso que de fet tots els rodalies que acaban a Vilafranca tindrian que anar fins SVC...visc al costat mateix de El Vendrell i realment som uns 36.000 i escaig habitants...el matí tál com esmenta un company des de las 10'30 fins las 12 no circula cap rodalies cosa que fá anys dius val però ara es de vergonya, allavorans al rodalies de las 12 direcció Barcelona alguns cop i arribat a contar més de 100 viatgers que estan a l'andana...sembla que els alcaldes no es preocupan gaire per el tema, mentre l'estació de busus de aquí s'omple de viatgers que van fins Tarragona amb el bus...perque clar a més no tenim ni conecxió directe...com es retardi el rodalies a arribar a SVC el regional a marxat i al reves succeeix el mateix...de vergonya total, ja sé que parlo d'un lloc determinat però en general es podria fer un esforç i planificar millor els horaris i las frecuències a totes las lineas...sobretot a las mès digem "abandonades", i ja a demanar alguns rodalies de la R4 sud podrian ser una mica semidirectes i estalviar temps als viatger.



Avatar de l’usuari
593Dromedario
N6
N6
Entrades: 225
Ubicació: BCN Sant Andreu

Entrada Autor: 593Dromedario » Dissabte 26/03/2011 0:19

Llépol ha escrit:Home doncs ami ja m'aniria bé més freqüència fins a cardedeu tot sigui dit..a part a cardedeu amb el tancament de l'estació s'ha guanyat espai per a una altre via crec, i sinó ben poc li falta..i si allarguessin els catelldefels-granollers en comptes de fins a sant celoni fins a riells i viabrea breda quedaria cobert un tram molt més ampli de linia (amb cardedeu inclós) dic riells i viabrea perquè l'estació que hi han fet és digna d'un final de linia i no una estació de pas..té 5 vies amb les 2 passants i totes 5 operatives..
Ja que cites Riells i Viabrea - Breda com a possible final d'aquestes futures ampliacions de servei, doncs, més que Gualba i Riells, li convenen més serveis sobretot a Hostalric; que ara no he consultat quants habitants té, però segur que dóna per més que un tren cada dues hores (franges matinal i vespral un cada hora, que també és poc).

Pel que fa a Cardedeu (i per extensió, de Granollers Nord fins a Sant Celoni), tal com està redactada la notícia dedueixo que potser es tractaria d'ampliacions els dies laborables (que no anirien malament), mentre la meitat dels trens en cap de setmana acaben a Granollers Centre... jo més aviat començaria per aquests.



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Diumenge 27/03/2011 17:45

Tots els Vilafranca haurien d'acabar a Sant Vicenç de Calders al meu gust.

Trobo que on cal més urgentment una ampliació de freqüència de pas és entre Vilafranca i SVC sobretot(no hauria de baixar dels 30 minuts en hora vall)peró també entre Maçanet i Sant Celoni(no hauria de baixar d'1 hora,actualment són dues hores),i no ens olvidem del tren cada 60 minuts entre UAB i Martorell que hi ha acutalment(que abans era cada 30 minuts i desdee el 2008 és cada hora,i les obres del Papiol-Mollet estàn acabades com a mínim en el tram per on hi passa l'R7),que aixó també és penòs.Aquests trens trams haurien de ser els més proritaris per realitzar un augment de freqüència.Són casos els d'aquests tres trams senzillament inadmissibles,i considero molt més prioritari augmentar la freqüència de pas en aquests tres trams que a Cardedeu.



PoLeTe124
N7
N7
Entrades: 458
Facebook: pol.bielsa
Ubicació: Sant Andreu de la Barca (El Palau)
Contacta:

Entrada Autor: PoLeTe124 » Diumenge 27/03/2011 17:57

Mako448 ha escrit:Tots els Vilafranca haurien d'acabar a Sant Vicenç de Calders al meu gust.

Trobo que on cal més urgentment una ampliació de freqüència de pas és entre Vilafranca i SVC sobretot(no hauria de baixar dels 30 minuts en hora vall)peró també entre Maçanet i Sant Celoni(no hauria de baixar d'1 hora,actualment són dues hores),i no ens olvidem del tren cada 60 minuts entre UAB i Martorell que hi ha acutalment(que abans era cada 30 minuts i desdee el 2008 és cada hora,i les obres del Papiol-Mollet estàn acabades com a mínim en el tram per on hi passa l'R7),que aixó també és penòs.Aquests trens trams haurien de ser els més proritaris per realitzar un augment de freqüència.Són casos els d'aquests tres trams senzillament inadmissibles,i considero molt més prioritari augmentar la freqüència de pas en aquests tres trams que a Cardedeu.
No tots els Vilafranca s'haurien d'allargar a SVC, jo crec què seria una mica innecessari, només la meitat dels que finalitzen a Vilafranca, els allargaria fins SVC..



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3163
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dilluns 28/03/2011 10:04

Caldria posar més trens de rodalia fins a Maçanet-Massanes per la R2. Almenys caldria assegurar un tren o dos per sentit cada hora tot el dia. Així, els regionals de Girona podrien esgarrapar alguns minuts circulant directes de BCN Sant Andreu Comtal a Granollers, de Granollers a Sant Celoni i de Sant Celoni a Maçanet-Massanes. Naturalment, això complicaria una mica les malles de circulació, havent-se d'exprimir les neurones d'Adif per establir avançaments a les estacions. Un tren amb parada s'atura a via desviada mentre un tren sense parada passa per via general. Això es podria fer sense cisallar les vies a Riells i Viabrea - Breda i Granollers Centre en sentit Barcelona. En sentit Portbou a més d'aquestes estacions també es podria fer, sense cisallar les vies, a Cardedeu, Llinars i Sant Celoni.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dilluns 28/03/2011 11:34

genissimon ha escrit:Caldria posar més trens de rodalia fins a Maçanet-Massanes per la R2. Almenys caldria assegurar un tren o dos per sentit cada hora tot el dia. Així, els regionals de Girona podrien esgarrapar alguns minuts circulant directes de BCN Sant Andreu Comtal a Granollers, de Granollers a Sant Celoni i de Sant Celoni a Maçanet-Massanes. Naturalment, això complicaria una mica les malles de circulació, havent-se d'exprimir les neurones d'Adif per establir avançaments a les estacions. Un tren amb parada s'atura a via desviada mentre un tren sense parada passa per via general. Això es podria fer sense cisallar les vies a Riells i Viabrea - Breda i Granollers Centre en sentit Barcelona. En sentit Portbou a més d'aquestes estacions també es podria fer, sense cisallar les vies, a Cardedeu, Llinars i Sant Celoni.

Salut !!
Cal anar en compte, perquè els actuals Regionals permeten anar directament entre aquestes poblacions i Girona (que és la seva capital provincial), i si el Regional avancés el R2 a Llinars o Sant Celoni, seria impossible anar d'Hostalric a Girona. L'ideal seria que els R2 arribessin a Maçanet-Massanes i que poc després passés el Regional, el problema és que caldria fer un cisallament de vies per estacionar el R2 a la via 3.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23727
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 28/03/2011 11:46

El problema també es podria solucionar fent regionals Mataró-Girona que enllacin amb els R2. D'aquesta manera s'alliberen vies per un costat, tot i que no sé si seria gaire fàcil amb la via única que hi ha a bona part del Maresme.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3163
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dilluns 28/03/2011 12:48

Sempre es poden allargar els actuals R1 que ara arriben a Maçanet fins a Girona (1 cada hora), així no es creen circulacions noves al tram de via única d'Arenys a Maçanet.

Jo deia els avançaments, sobretot perquè els trens de llarga distància (*) i els MD (**) no haguessin d'anar a "pas de burra" darrere un rodalies, com passa a la R2 Sud, a la mínima que es desajusten els horaris.

L'efecte de cisallar les vies a Maçanet per als trens amb origen o destinació en aquesta estació, o bé es dóna quan el tren arriba o bé quan marxa, a no ser que es faci una maniobra enmig. Per a fer aquesta maniobra caldria restituir la via que connectava la línia de l'interior amb la línia de la costa pel costat Hostalric de l'estació, més o menys per sota d'on ara passa el viaducte per a la línia d'alta velocitat, en una agulla que hi havia entre el pont de la riera de Santa Coloma i l'edifici de viatgers a la línia de Granollers.

* El talgo Mare Nostrum de Montpeller va directe de BCN Sants a Girona. L'estrella Costa Brava, a més, s'atura a Granollers Centre i a Caldes de Malavella.

** directes de BCN Clot-Aragó a Sant Celoni i de Sant Celoni a Maçanet
Guigui ha escrit:El problema també es podria solucionar fent regionals Mataró-Girona que enllacin amb els R2. D'aquesta manera s'alliberen vies per un costat, tot i que no sé si seria gaire fàcil amb la via única que hi ha a bona part del Maresme.


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dilluns 28/03/2011 13:08

Tampoc crec que sigui per tant que hi haguin cisellaments a Maçanet,no hi ha tant trànsit ferroviàri com a altres llocs.A Sant Vicenç de Calders hi ha més trànsit ferroviari i hi ha cisellaments cada 30 minut mb els R2 que acaben recorregut en aquesta estació,i també hi ha cisellaments en els mercaderies que van/venen del sud i venen/van a la línia de Vilafranca,i no acostuemn a hver-hi gaires problemes(que els R2 sud arribin 2-3 minuts més tard per qué tenen arribada als :03 i :33 minuts per qué als mateixos :03 i :33 minuts surt un R2 i s'han d'esperar a que sortin per a entrar,i aixó triga entre 2 i 5 minuts).

Jo penso que amb un tren cada hora entre Sant i Celoni i Maçanet i que al acabar a Maçanet en menys de mitja hora passi un regional cap a Girona i Portbou és més que suficient.



Lluísbcn
N3
N3
Entrades: 35

Entrada Autor: Lluísbcn » Dimarts 29/03/2011 13:32

Crec que seria força senzill que a les hores vall dels dies feiners i els caps de setmana els Aeroport-Granollers Centre s'allarguessin fins Sant Celoni. Es garantiria un tren cada mitja hora en el tram Granollers Centre-St. Celoni, cosa que milloraria força l'oferta actual sense perjudicar les malles, ja que al cap i la fi és el servei que ja es presta durant una franja horaria important els dies laborables.

Això no treu que no es poguessin fer altres canvis relativament senzills com per exemple allargar els trens que acaben a Vilafranca fins a St. Vicenç (com a mínim els dies feiners garantint també un tren cada mitja hora enlloc de l'hora actual).



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”