Xoc de trens a El Clot-Aragó

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Xoc de trens a El Clot-Aragó

Entrada Autor: Mako448 » Dijous 28/04/2011 10:12

De Rodalies Catalunya:(tal com ve escrit)

Línia R1
28/04/2011 10:07h
Per una incidència a l'estació del Clot la circulació de trens de la línia R1 es troba restringida.

Per una incidència entre dos trens a l'entrada de l'estació del Clot Aragó, el tren amb destinació Mataró que sortia a les 9:13 de Molins i arribava a les 10:18 a Mataró es troba detingut a l'entrada de la estació del Clot Aragó.S'està atendiendoa els viatgers per personal propi i dels serveis de emegencias, per tal de valorar la millor opció d'evacuació.Com a conseqüència d'aquesta incidència la relació de trens de la línia R1 en sentit sortida de Barcelona direcció Mataró - Calella - Blanes i Maçanet es realitza de forma desviada per l'estació de Passeig de Gràcia, pel que no s'efectuaran les parades de Plaça de Catalunya , arc de Triomf i El Clot Aragó

Ho sento,peró no he pogut eviar asssenyalar en negreta les "cagades" i/o "paraules inventades"que escriu el web de Rodalies Catalunya.
Mako448 l’ha editat per darrera vegada el dia: Dijous 28/04/2011 10:30, en total s’ha editat 1 vegada.



Avatar de l’usuari
uriol108
N8
N8
Entrades: 919
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contacta:

Entrada Autor: uriol108 » Dijous 28/04/2011 10:29

Ho acaben de dir ara als matins a TV3 de que un tren de la linia R1 ha topat lleument per darrera amb un altre tren que anava buit que era de mercaderies, hi ha 6 persones ferides lleus, cap de greu... part del tren de passatgers ha descarrilat...



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dijous 28/04/2011 10:31

uriol108 ha escrit:Ho acaben de dir ara als matins a TV3 de que un tren de la linia R1 ha topat lleument per darrera amb un altre tren que anava buit que era de mercaderies, hi ha 6 persones ferides lleus, cap de greu... part del tren de passatgers ha descarrilat...
De mercaderies segur que no era :) (M'inclino més a un tren de passatgers que venia de buit d'EDF).

EDITO:Ha estat un tren hotel sense servei segons l'ACN.

http://www.acn.cat/acn/611101/Societat/ ... rocat.html
28.04.2011 - 10.26 h
Almenys quatre ferits en un encalçament entre dos trens a l'estació del Clot de Barcelona

Un tren de Rodalies ha impactat pel darrera contra un tren hotel a les 9.50 h

Barcelona (ACN).- Almenys quatre persones han resultat ferides en un xoc per encalçament entre dos trens que ha tingut lloc a les 9.50 h d'aquest dijous al matí a l'estació del Clot de Barcelona, segons han confirmat Renfe i Protecció Civil. Com a conseqüència del xoc s'ha activat el pla d'emergència Ferrocat. Des de Renfe han explicat que un tren de la línia de Rodalies R1 que cobria el trajecte Molins de Rei - Mataró ha impactat amb el darrera d'un tren hotel que anava buit, per causes que de moment es desconeixen.



Avatar de l’usuari
carles10000
N6
N6
Entrades: 210
Ubicació: propera parada:Gorg Enllaç amb linia 2 i 10 de metro i Tram

Entrada Autor: carles10000 » Dijous 28/04/2011 10:37

Mako448 ha escrit:
uriol108 ha escrit:Ho acaben de dir ara als matins a TV3 de que un tren de la linia R1 ha topat lleument per darrera amb un altre tren que anava buit que era de mercaderies, hi ha 6 persones ferides lleus, cap de greu... part del tren de passatgers ha descarrilat...
De mercaderies segur que no era :) (M'inclino més a un tren de passatgers que venia de buit d'EDF).

EDITO:Ha estat un tren hotel sense servei segons l'ACN.

http://www.acn.cat/acn/611101/Societat/ ... rocat.html
28.04.2011 - 10.26 h
Almenys quatre ferits en un encalçament entre dos trens a l'estació del Clot de Barcelona

Un tren de Rodalies ha impactat pel darrera contra un tren hotel a les 9.50 h

Barcelona (ACN).- Almenys quatre persones han resultat ferides en un xoc per encalçament entre dos trens que ha tingut lloc a les 9.50 h d'aquest dijous al matí a l'estació del Clot de Barcelona, segons han confirmat Renfe i Protecció Civil. Com a conseqüència del xoc s'ha activat el pla d'emergència Ferrocat. Des de Renfe han explicat que un tren de la línia de Rodalies R1 que cobria el trajecte Molins de Rei - Mataró ha impactat amb el darrera d'un tren hotel que anava buit, per causes que de moment es desconeixen.
jo tambe ho he sentit que ho deien....mirarem com evoluciona la noticia dins el mati.....



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 28/04/2011 10:45

Els trens de l'R1 són desviats per Passeig de Gràcia.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dijous 28/04/2011 10:48

S'amplia el número de feritat lleus,i la relació Molins-Mataró està suspesa.

28.04.2011 - 10.42 h
Ja són set els ferits en el xoc de trens a l'estació del Clot de Barcelona

Des del Sistema d'Emergències Mèdiques s'especifica que sis dels ferits són de caràcter lleu i que un està per determinar

Barcelona (ACN).- Set persones ferides (sis de caràcter lleu amb policontusions i un per determinar) és el balanç fins a tres quarts d'onze del matí del xoc entre dos trens per encalçament que s'ha produït a les 9.50 h d'aquest dijous a l'estació barcelonina del Clot. Protecció Civil ha activat el pla d'emergències Ferrocat per atendre els implicats en l'incident, que s'ha produït quan un tren de la línia R1 de Rodalies ha xocat amb un tren hotel que anava buit. L'incident obliga a desviar els trens de l'R1 que surten de Barcelona per Passeig de Gràcia i a anul·lar momentàniament la relació de trens entre Molins de Rei i Mataró.



Avatar de l’usuari
carles10000
N6
N6
Entrades: 210
Ubicació: propera parada:Gorg Enllaç amb linia 2 i 10 de metro i Tram

Entrada Autor: carles10000 » Dijous 28/04/2011 10:52




Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dijous 28/04/2011 11:14

Segons ATM,nomès circulen els trens de la relació L'Hospitalet-Blanes/Maçanet,fent que la freqüència de pas entre Barcelona i Mataró sigui cada 30 minuts.

28/04/2011 10:25

En aquest moment hem d'advertir als usuaris dels trens de rodalia que la circulació de la línia R1 ha quedat restringida només a la relació de trens entre l'Hospitalet - Blanes - Maçanet en tots dos sentits. A més els trens d'aquesta línia que surten i entren a Barcelona es desvien per Passeig de Gràcia. Normalitat a la resta de línies de Rodalia aixi com a metro autobusos tramvies i trens suburbans.

Si aquesta freqüència de tren cada 30 minuts entre Mataró i Barcelona ha de durar tot el día,millor que vaguin preparant unes quantes 450/451 en doble per fer aquests serveis,sobretot de cara a la tarda.



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dijous 28/04/2011 11:34

Pel que llegeixo a diferents mitjans de comunicació,el tren hotel estava aturat,dedueixo que estigui esperant a tenir via lliure,el tren hotel anava buit i procedia d'EDF i suposo que anava a SAC(i naturalment ha de fer canvis de vies passat Clot),i el Rodalies hagui xocat darrere.

Per una altra banda,nombre de ferits ha pujat a 17.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 28/04/2011 11:47

Mare meva, ara m'acabo d'assabentar...Però a què és degut això??? Manc de control, avaria de sistema de senyalització? Què més esperen que passi per millorar d'una [...] vegada?????

http://www.lavanguardia.es/sucesos/2011 ... arago.html

Diecisiete heridos tras el choque de dos trenes en la estación de Clot-Aragó

La colisión se ha producido sobre las 9.50 horas cuando un tren-hotel, que iba vacío, fue embestido en la estación por el de Rodalies | Esta incidencia afecta a la línea R1, lo que ha motivado que los trenes sean desviados por la estación de Passeig de Gràcia

Sucesos | 28/04/2011 - 10:29h


BARCELONA. (Redacción / Agencias).- Al menos diecisiete viajeros han resultado hoy heridos leves al colisionar dos trenes en un túnel de Barcelona a la entrada de la estación ferroviaria del Clot, lo que ha obligado a evacuar a cerca 70 personas.

Según han informado fuentes de Renfe, el accidente ha ocurrido alrededor de las diez de la mañana, cuando un tren Talgo de larga distancia regresaba a la base vacío y ha alcanzado por detrás a un convoy de Rodalies que circulaba en dirección a Mataró.

La colisión ha sucedido a unos 50 metros de El Clot, en dirección al Maresme, en el túnel que une esta estación de tren con la de Arc de Triomf, lo que ha obligado a evacuar a unos setenta viajeros que iban en el tren de Rodalies.

Los viajeros, dirigidos por los Bomberos y los servicios de Emergencias y Protección Civil, han podido salir del tren por su propio pie, ya que parte del convoy de Cercanías ha quedado parado a la altura de un andén.

Esteve, uno de los viajeros del tren de Rodalies, ha explicado que, a consecuencia de la colisión, los ocupantes del convoy han salido disparados de sus asientos, algunos de ellos varios metros, por lo que han sufrido magulladuras y luxaciones cervicales, entre otras heridas leves.

Entre los heridos se encuentra el conductor de uno de los trenes accidentados, cuyo estado está siendo todavía valorado por los servicios sanitarios de urgencia.

Los servicios de emergencia están atendiendo a los viajeros heridos en los mismos andenes de la estación, donde se ha detenido la circulación de trenes.

Debido al accidente, Protección Civil ha activado el plan Ferrocat, mientras que el Sistema de Emergencias Médicas ha enviado varias unidades de atención médica.

Esta incidencia afecta a la línea R1 de Rodalies de Catalunya (entre Molins de Rei-Maçanet Massanes por Mataró), lo que ha motivado que los trenes sean desviados por la estación de Passeig de Gràcia en ambos sentidos, sin efectuar la correspondiente parada en la Plaça Catalunya y el Arc de Triomf.

Renfe está informando de esta incidencia por megafonía de trenes y estaciones, servicio SMS, Transmet y por el teléfono 902 41 00 41, así como la página web http://www.rodaliesdecatalunya.cat.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 28/04/2011 11:53

Mireu el sarau, foto penjada a http://yfrog.com/h8gpxqmj des de Rodalia.info.



Avatar de l’usuari
ABB_Traccion
N7
N7
Entrades: 322

Entrada Autor: ABB_Traccion » Dijous 28/04/2011 11:57

metring ha escrit:Mare meva, ara m'acabo d'assabentar...Però a què és degut això??? Manc de control, avaria de sistema de senyalització? Què més esperen que passi per millorar d'una [...] vegada?????
Lluny de voler crear pol·lèmica... què han de fer, sota el teu punt de vista per "millorar"?
No sé si ha estat un error humà -ja sigui pel maquinista o pel PM- o de senyalització però jo després d'això i del accident de Torredembarra continuu confiant en el sistema de senyalització ASFA... ara fent una deducció a l'absurd... per millorar, podriem treure els canvis d'agulla! ;)



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dijous 28/04/2011 12:16

A Sants, per exemple, és molt normal que facin entrar un tren a la mateixa via en que hi ha un altre parat, per estalviar temps. Com que els maquinistes ja ho saben (i el reglament ho permet), normalment no passa res, però el perill existeix. Si un dia un maquinista es despista, pot haver-hi un bon xoc ja que l'únic que impedeix que xoquin els dos trens és el maquinista, donat que els sistemes de seguretat no poden fer-hi res. I a més, pot ser un xoc amb un tren que estan pujant i baixant persones, per la qual cosa pot ser greu malgrat la baixa velocitat.

Més enllà de la raó d'aquest accident concret de Clot-Aragó, crec que s'hauria d'acabar amb aquesta pràctica fent que SEMPRE que es circuli amb viatgers es faci per trams que es sàpiga que no estan ocupats, amb una distància de seguretat més que suficient. Suposo que els experts en el tema de circulació ens podran aportar més dades, ja que (crec) parlo únicament des del sentit comú.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 28/04/2011 12:20

La manca de vies és una conseqüència força directa de la gula urbanística i de la mania de reduir les instal·lacions ferroviàries en zones urbanes a la mínima expressió. Però sempre és més fàcil rendibilitzar terrenys que no pas la seguretat.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
ABB_Traccion
N7
N7
Entrades: 322

Entrada Autor: ABB_Traccion » Dijous 28/04/2011 12:25

wefer ha escrit:A Sants, per exemple, és molt normal que facin entrar un tren a la mateixa via en que hi ha un altre parat, per estalviar temps. Com que els maquinistes ja ho saben (i el reglament ho permet), normalment no passa res, però el perill existeix. Si un dia un maquinista es despista, pot haver-hi un bon xoc ja que l'únic que impedeix que xoquin els dos trens és el maquinista, ja que els sistemes de seguretat no poden fer-hi res. I a més, pot ser un xoc amb un trenen que estan pujant i baixant persones, per la qual cosa pot ser greu malgrat la baixa velocitat.

Més enllà de la raó d'aquest accident concret de Clot-Aragó, crec que s'hauria d'acabar amb aquesta pràctica fent que SEMPRE que es circuli amb viatgers es faci per trams que es sàpiga que no estan ocupats, amb una distància de seguretat més que suficient. Suposo que els experts en el tema de circulació ens podran aportar més dades, ja que (crec) parlo únicament des del sentit comú.
Bé, seguint amb el que comentes tu, Wefer, el que he remarcat, si hem de fer això -que ara per ara a Rodalies-Barcelona és impossible sense fer retallades, ens queden 2 sol·lucions:
a) treure trens (freqüències),
b) escurçar els cantons posant més senyals lluminoses i, en conseqüència directa, més saturació als ja saturats de per si els túnels de Barcelona.



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dijous 28/04/2011 12:48

Els trens de l'R1 que van direcció Barcelona/L'Hospitalet/Molins de Rei tornen a circular per Pl.Catalunya.S'ha restablert una via.A més ara la freqüència és 4 trens a l'hora(tornen a circulat els Molins-Mataró) per sentit en comptes als 2 que hi havien fa mitja hora.

Línia R1

28/04/2011 12:13h
Alteració del recorregut i servei de la línia R1.

Degut a la incidència que han sofert dos trens a l'estació del Clot Aragó, la circulació de trens de la línia R1 s'efectuarà de la següent manera: - Relació Hospitalet - Mataró/Calella suprimida en ambdós sentits.- Relació Mataró - Molins sentit Barcelona seguirà el seu recorregut habitual.- Relació Molins - Mataró sentit Mataró circula desviada per Passeig de Gràcia sense efectuar parada a Plaça Catalunya ni Arc de Triomf. - Relació Hospitalet - Blanes/Maçanet circula desviada per Passeig de Gràcia sense efectuar parada a Plaça Catalunya ni Arc de Triomf.- Relació Maçanet/Blanes - Hospitalet recorregut habitual. Els viatgers de Plaça Catalunya i Arc de Triomf poden dirigir-se a l'estació del Clot utilitzant la línia L1 de Metro amb títols "Devolució Xpress" facilitats per Rodalies de Catalunya.



josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dijous 28/04/2011 13:03

El guany de temps pel fet de tenir senyals permissives és pràcticament insignificant, tenint en compte que després els trens s'han d'aturar quan arriben a una senyal no permissiva o per la qual no es fan rebasaments autoritzats, el fet d'existir senyals permissives té el seu sentit amb cantonaments relativament llargs per a trens de mercaderies que en cas d'haver-se d'aturar pot costar molt de recuperar la velocitat, en el cas del que estem parlant no té massa sentit.
ABB_Traccion ha escrit:
wefer ha escrit:A Sants, per exemple, és molt normal que facin entrar un tren a la mateixa via en que hi ha un altre parat, per estalviar temps. Com que els maquinistes ja ho saben (i el reglament ho permet), normalment no passa res, però el perill existeix. Si un dia un maquinista es despista, pot haver-hi un bon xoc ja que l'únic que impedeix que xoquin els dos trens és el maquinista, ja que els sistemes de seguretat no poden fer-hi res. I a més, pot ser un xoc amb un trenen que estan pujant i baixant persones, per la qual cosa pot ser greu malgrat la baixa velocitat.

Més enllà de la raó d'aquest accident concret de Clot-Aragó, crec que s'hauria d'acabar amb aquesta pràctica fent que SEMPRE que es circuli amb viatgers es faci per trams que es sàpiga que no estan ocupats, amb una distància de seguretat més que suficient. Suposo que els experts en el tema de circulació ens podran aportar més dades, ja que (crec) parlo únicament des del sentit comú.
Bé, seguint amb el que comentes tu, Wefer, el que he remarcat, si hem de fer això -que ara per ara a Rodalies-Barcelona és impossible sense fer retallades, ens queden 2 sol·lucions:
a) treure trens (freqüències),
b) escurçar els cantons posant més senyals lluminoses i, en conseqüència directa, més saturació als ja saturats de per si els túnels de Barcelona.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dijous 28/04/2011 13:08

ABB_Traccion ha escrit:Bé, seguint amb el que comentes tu, Wefer, el que he remarcat, si hem de fer això -que ara per ara a Rodalies-Barcelona és impossible sense fer retallades, ens queden 2 sol·lucions:
a) treure trens (freqüències),
b) escurçar els cantons posant més senyals lluminoses i, en conseqüència directa, més saturació als ja saturats de per si els túnels de Barcelona.
Perquè pensar en un nou sistema de senyalització...? L'ASFA no és un sistema pensat per suportar freqüències de 120 segons o menys, en cas d'haver-hi retards. Existeix l'ERTMS o podrien prendre nota del sistema existent a l'L9 del metro de Barcelona, que permet acostaments entre dos trens de fins a 20 metres amb total seguretat.



josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dijous 28/04/2011 13:13

I perquè t'hi vols acostr tant si desrprés en circulació normal no et caldrà.

Per tenir més gent atrapada al túnel?

Per tenir més trens concentrats en un mateix lloc?
victorcasta ha escrit:
ABB_Traccion ha escrit:Bé, seguint amb el que comentes tu, Wefer, el que he remarcat, si hem de fer això -que ara per ara a Rodalies-Barcelona és impossible sense fer retallades, ens queden 2 sol·lucions:
a) treure trens (freqüències),
b) escurçar els cantons posant més senyals lluminoses i, en conseqüència directa, més saturació als ja saturats de per si els túnels de Barcelona.
Perquè pensar en un nou sistema de senyalització...? L'ASFA no és un sistema pensat per suportar freqüències de 120 segons o menys, en cas d'haver-hi retards. Existeix l'ERTMS o podrien prendre nota del sistema existent a l'L9 del metro de Barcelona, que permet acostaments entre dos trens de fins a 20 metres amb total seguretat.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dijous 28/04/2011 13:20

josep_serre ha escrit:I perquè t'hi vols acostr tant si desrprés en circulació normal no et caldrà.

Per tenir més gent atrapada al túnel?

Per tenir més trens concentrats en un mateix lloc?
Per poder mantenir o millorar les freqüències actuals que estan fetes amb calçador i resant de què no passi res, perquè si passa tot se'n va a norris? Per protegir millor els trens sabent a quina distància tens el tren precedent, cosa que actualment no passa?



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”