FGC diu sentirse preparada per gestionar Rodalies

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
nicolas
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Re: FGC diu sentirse preparada per gestionar Rodalies

Entrada Autor: nicolas » Dissabte 11/06/2011 15:54

“quan es liberalitza un servei sempre van on hi ha negoci”???? Perdón pero me obsesioné con esto, no se pueden dejar pasar estos comentarios porque de tanto machacar, más de uno se lo termina creyendo (quién fue el que dijo ¨miente, miente y miente, que algo quedará¨???). Si no me creen, pregunten cuanta gente piensa que obra pública=crecimiento...

Es como decir que ¨si no hacemos la reforma laboral ahora, será muy duro vivir en el comunismo¨. No hay sólo 2 formas de hacer las cosas, hay mil millones de formas de abrir un mercado, de regularlo, de volverlo más competitivo, o lo que sea. Y cualquier estado con interés por hacerlo bien puede encontrar su propia fórmula, que se ajuste a su sitación particular para que la sociedad salga ganando.
El estado no sólo puede sino que DEBE hacerse cargo servicios que sean rentables socialmente en las rutas que no lo sean económicamente, con el dinero de todos, si eso es lo que más nos conviene como sociedad. Y si lo hace hoy, lo puede seguir haciendo con el mercado abierto, nadie se lo impide. La ventaja de abrir es que se evita el monopolio en las rutas que sí son rentables, donde está demostrado que la competencia tiene un efecto positivo para el usuario individual, para la sociedad y par ala economía.

En el reino unido privatizaron la gestión de la infraestructura (Railtrack), porque se pasaron un par de pueblos, y lamentablemente pagaron cara su ingenuidad (pero claro, la ¨ingenuidad¨ de los liberales siempre la pagan otros) pero ya lo modificaron y de lo que entiendo va bien. En alemania honestamente desconozco cuál es el fracaso de la privatización de DB (GUIGUI, de verdad que no lo sé y si tienes algo para leer te lo agradezco). Lo que sí sé es que cada land puede gestionar la operación de su tpte público con independencia, que incluso en larga distancia cualquier conpañía puede operar, que tienen una infinidad de operadores privados de mercancías, y que las LAV que construyen están bien diseñadas y consensuadas por todo el mundo y son sólo las necesarias. No está mal, hasta donde yo sé.

Lo que pasa es que Renfe-adif-fomento por lo que veo están muy acostumbrados a tomar a los españoles por imbéciles, y por eso sueltan estas frases. El día que liberalicen van a intentar vender otra moto con que ¨la UE dice que el tpte tiene que ser privado¨ así que a tomar por c#$% con la media distancia porque el estado tiene que reducir el déficit y renfe tiene que ser rentable... Pero por supuesto que seguirán siendo la joya de la corona, y en cuanto una empresa privada de verdad (alemana, francesa, catalana, vasca o de donde sea) les empiece a hacer sombra, ya verán como el interés de ¨todos los españoles¨ (es decir, su dinero) irán a parar a inyecciones de capital, rescates y todo el dumping que sea necesario para que renfe crezca, saque pecho, o por lo menos aplaste a la competencia local.

Saludos!



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Guigui
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Entrada Autor: Guigui » Dissabte 11/06/2011 16:15

nicolas ha escrit:En alemania honestamente desconozco cuál es el fracaso de la privatización de DB (GUIGUI, de verdad que no lo sé y si tienes algo para leer te lo agradezco).
La privatització de la DB ha dut a excessos com cobrar 5 euros per fer una simple consulta en un centre d'atenció al client presencial en una estació (dit així per familiars meus), el caos, l'estiu passat, dels ICE que es van quedar sense aire condicionat (i enguany s'anuncia el mateix) o trens amb massa poca capacitat malgrat saber perfectament que hi ha molta demanda, etc.

Si saps alemany, passa't regularment per portals d'informació com www.spiegel.de, i veuràs el pa que s'hi dóna.

Aquest i altres exemples em reafirmen en el que dic: l'obertura del servei ferroviari a altres operadors s'ha de fer estipulant unes clares condicions de servei, amb uns mínims judicialment exigibles i sancions incontornables en cas d'incompliment. Només així es podrà evitar que hi entrin uns pirates que se'n rentin les mans a la primera que vegin que han d'afluixar una mica la mosca, però també que les Renfes d'aquest món s'adormin sobre els llorers. Per tant, si el DTS tingués capacitat de buscar operador de rodalia, podria determinar unes clares pautes de servei (material, freqüència, manteniment, sancions en cas d'incompliment), i Renfe, FGC, SNCF o qualsevol altre operador només podran optar a adjudicar-se'l si les compleixen totes. Però cal que qualsevol empresa tingui el dret de presentar ofertes en igualtat de condicions, i que la decisió final es faci exclusivament seguint criteris tècnics i no una legislació excessivament estatalista.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


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Entrada Autor: liniadelRipollés » Dissabte 11/06/2011 22:17

La línia de La Pobla té futur si volen. Només si volen. Com sempre, de fet.
josep_serre ha escrit: l'exemple que s'ha donat de la línia de La Pobla malgrat tot no m'acaba de convéncer, allò s'ha acabat amb una eterna situació transitòria i va cap a un carreró sense sortida,


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

nicolas
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Entrada Autor: nicolas » Diumenge 12/06/2011 14:51

Muchas gracias. Había escuchado algunas cosas así (como tambien el caos del S-bahn de berlin), pero suponía que eran casos aislados.

Pero igual pensaba que te referías a un fracaso estructural de la privatización, no a hechos puntuales. Que tambien importan porque hacen a la calidad del servicio, pero son fácilmente corregibles en el corto plazo, no? Pero entonces, todo lo que dices sobre DB, no pasa IGUAL O PEOR con renfe???? Con el agravante de ser deficitaria (DB es rentable), y no dejar entrar a la competencia (DB lo hace), y ser un vehículo más para los interminables agravios históricos a las comunidades que más aportan (eso en alemania ni existe). 3/4 de lo mismo con sncf, no? Que en realidad son quienes inventaron esto de cagarse en todos para inflar a la capital... Es decir, si sucedieron algunas cosas malas en el sevicio de DB, se puede decir que el pueblo alemán en general salió perdiendo y que preferirían que fuera estatal?

Pero bueno, en cualquier caso, todo el mundo debería tenerlo tan claro como lo has dicho: el estado es quien debe velar por que se cumpla un nivel mínimo de servicio, y en caso contrario que tenga consecuencias. Por eso es estúpido pretender que la sociedad sea protegida por el estado si es el mismo estado el que comete los abusos :cop . Y por eso personalmente creo que el esquema alemán es sin dudas el más claro de europa, porque pone a cada actor en su lugar: cada land es el ¨comprador¨ de un servicio regional sobre el cual debe exigir y penalizar su calidad (es decir, ahora políticamente pueden permitirse estar del lado de la sociedad), y la iniciativa privada es libre de presentarse a cualquier licitación.

Creo que está más que claro que aplicando ese modelo a Catalunya, los resultados serían inmediatos (excepto lo que dependa de la infraestructura, por ahora). Sería una relación económica y técnica, más clara. Y se darían menos vueltas negociando TODO con dos empresas que no son ¨públicas¨, sino que lo correcto es llamarlas ¨empresas políticas¨, que todo lo que hacen, dicen, conceden, planifican, prometen o acuerdan depende del clima político que hay ese año, ese mes o incluso esa semana... y perfectamente puede cambiar el mes que viene...

Conclusión: FGC, renfe, sncf, arriva, o quien sea... pero con un contrato bien claro!!



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Entrada Autor: vermer3 » Diumenge 03/07/2011 11:59

Guigui ha escrit:Tu ho has dit: "precisió suïssa". Perquè "precisió espanyola" no cola, oi?
Precisió espanyola podria ser, o millor és, sinònim d'imprecisió


R.I.P. Línia Port Aventura - Bifurcació Calafat
Desdobleu la línia de Vic ja!
Prou retallar a MD i menys malgastar en AVE!

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Entrada Autor: Santfeliuenc » Dimarts 05/07/2011 9:27

Hola,

Si tras todas nuestras elocuentes divagaciones ponemos los pies en el suelo lo que veremos es que quien sea que pretenda gestionar las cercanías de Barcelona en su totalidad o "se sienta capacitada y preparada" o todas las mindangas que quiera... pero si ponemos los pies en el suelo, el que quiera gestionar cercanías, para empezar a hablar, lo que ha de hacer es poner dinero encima de la mesa e invertir. La pregunta es... ¿quién está dispuesto a eso? ¿las maravillosas FGC, SNCF, DB, ÖBB...? lo dudo mucho. Dudo que ninguna de estas compañías ponga un solo duro en cuanto que auditase y viese lo que hace falta para pretender gestionar cercanías. Es más, FGC "se ve capaz" pero deberían haber añadido al farol, que se ven capaces pero cuando Renfe o el Estado inviertan lo que han de invertir y lo que no han invertido en años. Eso sí, imaginemos que les dan el dinero y le dicen a alguno de estos maravillosos, toma, venga va, invierte... estoy seguro de que, aparte de que no les llegaría, el resto de inversiones futuras más que necesarias, como en lo que respecta a creación de nuevas infraestructuras como túneles bajo ciudades como uno hipotético bajo la Diagonal, o alguno hipotético bajo cualquier otra urbe media catalana, o por ejemplo la eliminación de pasos a nivel, etc. aparte de que no tendrían competencias para desarrollarlo, a la hora de poner el dinero, tampoco creo que lo pusieran.

Por lo tanto, yo todo esto me lo tomo como lo que es, es decir, globos sonda como para tirarle de las orejas a Renfe y al Estado en plan "cualquiera lo haría mejor que tú y por mi se lo daría a cualquiera menos a ti". Sí, claro, se lo darías hasta a tu peor enemigo, pero no puedes, solamente puedes hablar y patalear y en el fondo lo sabes y básicamente se pretende que diciendo estas cosillas, pues el otro se dé por aludido e invierta y ponga lo que hay que poner: dinero. Porque en el fondo también sabemos todos que Renfe/adif lo sabe hacer y lo hace muy bien cuando quiere porque tenemos prueba de ello en mútliples lugares. Solamante hay que querer, ponerle medios, ganas, voluntad y saber hacer. Y eso Renfe lo tiene. Si no lo pone es otra cosa y el porqué también habría que analizarlo... igual piensan ¿para qué ponerlo si luego me lo van a quitar (perdón, traspasar)? igual al final lo han de hacer y no tendrán más remedio, pero se van a resistir "como gato panza arriba".

Mientras tanto, el que venga así en plan salvador y en plan el mejor de los mejores del mundo mundial de esos que "se ven capaces"... pues hala, menos verse capaces y que pongan la pasta para invertir, a ver cuántos de esos maravillosos (FGC, DB, SNCF...) realmente vienen y se quedan.

Saludos,
Sergio


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Toni
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Entrada Autor: Toni » Dijous 21/07/2011 0:33

No sé perquè us enganyeu. La Generalitat no vol liberalitzar el transport per ferrocarril. El que vol és fer el que va fer fa uns anys amb la línia de la Pobla de Segur. Vol el traspàs de tot per acumular més poder i diners i un cop ho tingui farà el següent:
1) Encarregar a l´ADIF la gestió de l´infraestructura
2) Encarregar a RENFE la operació, aixó si, posant un rètol ben gran de FGC a tots els trens.
Això és exactament el que han fet a la Pobla. Fem-nos algunes preguntes:
a) FGC, que gestiona 200 km de línia sense cap complicació absorviria la gestió de 1200 km més plens de problemes demà mateix?
b) FGC compraria 250 trens per donar el servei?
c) Com pensa la Generalitat solucionar temes com la congestió dels túnels de Barcelona?. Sense invertir ni un euro? Quines son les solucions miraculoses que tenen guardades?.
La realitat és que el que es vol es el traspàs de tot però no es vol realment la gestió. Això de la ficar un altre operador ven molt, és una solució fabulosa. Qui comprarà els 250 trens?. FGC?. Perquè no compra FGC 4 trens per la línia de la Pobla?. I una pregunta més: Perquè no es liberalitza el servei a FGC?. No milloraria també molt?.
Siguem seriosos...



ROBINETE
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Entrada Autor: ROBINETE » Dijous 21/07/2011 2:34

Yo no se si fgc esta preparada para gestionar rodalies.supongo que gestionar pues gestionaria igual que renfe.lo de comprar los 250 trenes en realidad no seria asi.esos trenes no los a comprado renfe tampoco.esos trenes los hemos pagado entre todos los catalanes y españoles y son los que nos pertocan.igual que los de fgc.o pensais que los paga la generalitat,pues no,ese dinero tambien sale de todos los catalanes y españoles en general y se compran con lo que el estado da a la generalitat para presupuesto.si se cambiase de operador la generalitat no tendria que comprar ningun tren a renfe porque no son de renfe en excusiva.podria hacerse.el unico problema es que ahun la ley ferroviaria no lo permite pero ya la estan modificando.y el asunto clave es...los maquinistas de renfe permitirian que se cambiase de operadora?lo que esta claro es que si se cambiase de operadora y fuera fgc o el que sea,los maquinistas serian los mismos con los mismos derechos pero con diferente jefe.



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Guigui
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Entrada Autor: Guigui » Dijous 21/07/2011 10:13

Toni ha escrit:Perquè no es liberalitza el servei a FGC?. No milloraria també molt?.
Compara el fil d'incidències d'FGC amb el de Renfe. I no, no tapem les vergonyes de ningú perquè passin pels bons de la pel·lícula.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


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Toni
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Entrada Autor: Toni » Dijous 21/07/2011 23:39

Guigui ha escrit:
Toni ha escrit:Perquè no es liberalitza el servei a FGC?. No milloraria també molt?.
Compara el fil d'incidències d'FGC amb el de Renfe. I no, no tapem les vergonyes de ningú perquè passin pels bons de la pel·lícula.
Només faltaria que fos igual. Hi han algunes diferències:
1) FGC és unes 6 vegades més petita que la xarxa que explota RENFE. Ja d´inici els problemes tindrien que ser a FGC 1/6 dels de RENFE.
2) FGC té un servei del més senzill: metro del Vallès i metro del Baix Llobregat. Trens petitets, amb un servei totalment regulat i sempre igual... un tren cada x minuts. RENFE té un servei de Rodalies que conviu amb Regionals, Llarga Distància, Mercaderies, Operadors privats, cada tren del seu pare i de la seva mare i cada un fent un moviment diferent uns darrere dels altres. Exponencialment més complicat.
3) FGC circula per un àmbit molt poc agressiu, tot túnel als àmbits urbans i la resta pel camp pràcticament. Segurament circular per l´Hospitalet, Sant Adrià, Torre Baró... per la línia del Maresme amb el mar al costat, a 1000 metres d´alçada a la Molina... sembla que és una miqueta més problemàtic....
4) La mateixa incidència a RENFE és un "caos" i a FGC és un article petitet a les pàgines interiors. Ni un servei és tant dolent ni l´altre és tant bo. Tot depèn del que volguem tenir a l´aparador.
5) La xarxa de FGC no té pràcticament cap punt singular. No tenen res ni remotament semblant a Sants, l´Hospitalet, Sant Vicenç de Calders, Porbou... ni bifurcacions comparables en absolut.
Petites diferències, no us sembla?.



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Guigui
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Entrada Autor: Guigui » Divendres 22/07/2011 0:02

La major part de les incidències de Renfe passen al nucli de rodalia de Barcelona. D'aquestes, moltes són degudes a un mal manteniment de la infraestructura, i aquí en queden afectats sovint els túnels urbans. Problemes de catenària o enganxades passen a Renfe cada dos per tres, a FGC molt de tant en tant, i això que no s'han embolicat en la col·locació de catenària rígida, que, per cert, també falla alguna o altra vegada, malgrat que ens venguessin la moto que era molt més fiable que la flexible.

Com veus, bona part de les incidències són degudes a la infraestructura. Per tornar al tema del fil, això (per sort o per desgràcia) no afecta tant com pot semblar a primera vista qui sigui l'operador que assumeixi la gestió de rodalia a partir de l'any que ve, al contrari del nivell de manteniment dels trens i de l'eficiència del propi servei ferroviari.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


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Toni
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Entrada Autor: Toni » Divendres 22/07/2011 0:27

Guigui ha escrit:La major part de les incidències de Renfe passen al nucli de rodalia de Barcelona. D'aquestes, moltes són degudes a un mal manteniment de la infraestructura, i aquí en queden afectats sovint els túnels urbans. Problemes de catenària o enganxades passen a Renfe cada dos per tres, a FGC molt de tant en tant, i això que no s'han embolicat en la col·locació de catenària rígida, que, per cert, també falla alguna o altra vegada, malgrat que ens venguessin la moto que era molt més fiable que la flexible.

Com veus, bona part de les incidències són degudes a la infraestructura. Per tornar al tema del fil, això (per sort o per desgràcia) no afecta tant com pot semblar a primera vista qui sigui l'operador que assumeixi la gestió de rodalia a partir de l'any que ve, al contrari del nivell de manteniment dels trens i de l'eficiència del propi servei ferroviari.
De nou crec que heu comprat la moto equivocada. La catenària rígida és una viga metàl.lica penjada del sostre del túnel. La catenària rígida no falla, repeteixo, no falla. Que hi hagi un problema elèctric als túnels no significa que falli, essent el més probable que la fallada sigui del tren, del pantògraf. No ens deixem enganyar. Per tant de nou és fals que la Generalitat no pugui fer res, pot ficar molts diners per mantenir millor els pantògrafs, que segur que milloraran les incidències. Per cert, atenció a les estadístiques que es donen, que ja sabeu que es pot dir el que es vulgui... pregunta: Com sap la Generalitat quin és el percentatge d´incidències de l´infraestructura?. Serà, suposo, de les dades del gestor de l´infraestructura, dades que no diuen precisament això... No ens deixem enganyar....



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Guigui
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Entrada Autor: Guigui » Divendres 22/07/2011 0:31

Toni ha escrit:Com sap la Generalitat quin és el percentatge d´incidències de l´infraestructura?. Serà, suposo, de les dades del gestor de l´infraestructura, dades que no diuen precisament això... No ens deixem enganyar....
http://www.transport.cat/viewtopic.php?p=184362#p184362


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Entrada Autor: victorcasta » Divendres 22/07/2011 0:35

Toni ha escrit:No tenen res ni remotament semblant a Sants, l´Hospitalet, Sant Vicenç de Calders, Porbou... ni bifurcacions comparables en absolut.
Sortides d'una estació terminal cada 120 segons, amb cisallaments inclosos? Ja m'agradaria veure-ho això a Adif!
Toni ha escrit:b) FGC compraria 250 trens per donar el servei?
Com s'ha repetit molts cops, no cal comprar-los: els material mòbil és de titularitat pública i, per tant, de tots, no propietat privada d'una companyia.



Toni
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Entrada Autor: Toni » Divendres 22/07/2011 0:41

victorcasta ha escrit:
Toni ha escrit:No tenen res ni remotament semblant a Sants, l´Hospitalet, Sant Vicenç de Calders, Porbou... ni bifurcacions comparables en absolut.
Sortides d'una estació terminal cada 120 segons, amb cisallaments inclosos? Ja m'agradaria veure-ho això a Adif!
Toni ha escrit:b) FGC compraria 250 trens per donar el servei?
Com s'ha repetit molts cops, no cal comprar-los: els material mòbil és de titularitat pública i, per tant, de tots, no propietat privada d'una companyia.
Siguem seriosos. Al túnel de Plaça de Catalunya hi ha un tren cada tres minuts. Potser poden baixar a dos minuts a FGC perquè els cantons son més petits?. Potser té alguna cosa a veure que els trens siguin petitets?. Siguem seriosos.
Respecte dels trens, quan traspassin els 250 trens, cosa probable, la culpa seguirà essent de l´Estat, que ha traspasat uns trens molt dolents... Canviarà alguna cosa amb aquest traspàs?. Els acabaran de pintar i poc més...



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Guigui
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Entrada Autor: Guigui » Divendres 22/07/2011 0:50

Toni ha escrit:Siguem seriosos. Al túnel de Plaça de Catalunya hi ha un tren cada tres minuts. Potser poden baixar a dos minuts a FGC perquè els cantons son més petits?. Potser té alguna cosa a veure que els trens siguin petitets?. Siguem seriosos.
Tres minuts sense cisallaments amb trens de fins a 200 metres (tot i que pocs, la majoria volta els 150) contra dos minuts amb cisallaments amb trens de fins a 80 metres. La diferència principal, la fan els cisallaments: per a uns, de les coses més normals del món; per a altres, una patologia al·lergènica.


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Entrada Autor: Santfeliuenc » Divendres 22/07/2011 10:41

Hola,

Los preparados para gestionar cercanías Renfe acaban de comprar, según se lee en LVG de ayer, las estaciones de Espot y Port Ainée. Hombre, seguro que es superchulo ir a la montaña y esquiar, pero... si quieren especializarse en sitios como Núria, estaciones de esquí y demás, ¿cómo es esto de que quieren y pueden gestionar cercanías Renfe?

Yo también puedo gestionar cercanías Renfe, y cualquiera de nosotros, que nos den la subvención y partida presupuestaria que pidamos cada año y cualquiera de nosotros gestionamos las cercanías de Renfe de por vida.

Saludos,
Sergio


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res_publica
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Entrada Autor: res_publica » Divendres 22/07/2011 14:06

Hay que valorar positivamente el interés de la Generalitat por mejorar el servicio ferroviario de interés general en Catalunya, la Gencat tiene competencia exclusiva sobre los servicios ferroviarios que tienen su origen o destino en Catalunya independientemente del títular de la línea (ADIF-IFERCAT-concertados). En todo caso regulará (esto se puede entender de muchas maneras, pero no creo que se refiera más allá de un desarrollo orgánico propio de la autonomía en conexión con las instituciones ya existentes... bla bla bla; es decir que no puede hacer más de lo que le compete y existe con anterioridad), planificará (si tienes una competencia, lo lógico es que puedas planificar la materia asumida), la gestionará (lo mismo que antes, sobre lo asumido), y hará la actividad de policía (que no son los de cachiporra, son los que inspeccionan y multan). No obstante, el Estado se reserva la capacidad para decidir sobre qué operador/es pueden prestar sus servicios en la red. (Principios constitucionales). Por esta razón y ya pasamos al terreno de la política, la Gencat y políticos (de gran ideología pero faltos de rigor jurídico) sacan pecho y le dice al Gobierno central que FGC (operador) es capaz de asumir el servicio de transporte de viajeros que ahora realiza Renfe-Operadora bajo la denominación Rodalies de Catalunya. Pero no estamos en un "quita y pon", si examinamos las disposiciones legales, todo candidato puede optar por el servicio de un tramo ferroviario si cumple una serie de requisitos (salen en la página de ADIF). Es más, el Estado está obligado a aceptar a las propuestas de todos los candidatos. Yo desconozco si formalmente FGC ha presentado su solicitud, lo que veo hasta ahora es que por encima del procedimiento administrativo, se quiere pasar al procedimiento político. Si tenemos en cuenta que el servicio ferroviario de interés general en Catalunya lo están vendiendo como la fabrica de Willy Wonka, es normal que niños lamineros (FGC, SNCF, DB, ¿NEX?...) intenten satisfacer su gusto e intenten mover la rígida Renfe de la fábrica. El servicio de interés general, para los operadores, es un chollo, es dificil tener un balance negativo si tienes subvenciones, administraciones comprometidas a invertir.... aunque lo malo es que no proporciona millones de €€€.
Para concluir, si yo fuese FGC o los otros pretendientes, probaría por instar la aplicación de las segundas directivas liberalizadoras de la UE, así se insta al Estado español a resolver (conforme a Derecho), y no declarar (como el que tiene una visión mariana) qué operadora es la adecuada para prestar el servicio ferroviario de interés general en Catalunya.


Sabes el chiste del tren ¿?
No.
Suele pasar.

Toni
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Entrada Autor: Toni » Divendres 22/07/2011 21:18

Guigui ha escrit:
Toni ha escrit:Com sap la Generalitat quin és el percentatge d´incidències de l´infraestructura?. Serà, suposo, de les dades del gestor de l´infraestructura, dades que no diuen precisament això... No ens deixem enganyar....
http://www.transport.cat/viewtopic.php?p=184362#p184362

Precisament el que us deia... la Generalitat diu que el 50% de les incidències son culpa de l´infraestructura.... però em pregunto... i quines dades tindrà?. Perquè el Ministeri diu altres dades molt diferents i precisament és qui té tota l´informació. No serà que la Generalitat està interesada en que sigui la culpa de l´infraestructura?. Potser intervé una miqueta la política en això?.



victorcasta
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Entrada Autor: victorcasta » Divendres 22/07/2011 21:22

Toni ha escrit:Precisament el que us deia... la Generalitat diu que el 50% de les incidències son culpa de l´infraestructura.... però em pregunto... i quines dades tindrà?. Perquè el Ministeri diu altres dades molt diferents i precisament és qui té tota l´informació. No serà que la Generalitat està interesada en que sigui la culpa de l´infraestructura?. Potser intervé una miqueta la política en això?.
Com et veig molt pel·liculero et donaré una dada perquè facis més el·locubracions: les dades que té la Generalitat són les que obté de Renfe Operadora.



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