FGC diu sentirse preparada per gestionar Rodalies

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Toni
N8
N8
Entrades: 766

Re: Percentatge d'incidències

Entrada Autor: Toni » Divendres 22/07/2011 21:38

victorcasta ha escrit:
Toni ha escrit:Precisament el que us deia... la Generalitat diu que el 50% de les incidències son culpa de l´infraestructura.... però em pregunto... i quines dades tindrà?. Perquè el Ministeri diu altres dades molt diferents i precisament és qui té tota l´informació. No serà que la Generalitat està interesada en que sigui la culpa de l´infraestructura?. Potser intervé una miqueta la política en això?.
Com et veig molt pel·liculero et donaré una dada perquè facis més el·locubracions: les dades que té la Generalitat són les que obté de Renfe Operadora.
I esteu segurs que son millors que les d´ADIF que és l´administrador de tot i té tota l´informació?. El Operador té l´informació de per què es trenca un carril? O potser és ADIF qui sap per què es trenca. Potser les estadístiques que valen son les d´ADIF.....



Toni
N8
N8
Entrades: 766

Entrada Autor: Toni » Divendres 22/07/2011 21:43

Guigui ha escrit:
Toni ha escrit:Siguem seriosos. Al túnel de Plaça de Catalunya hi ha un tren cada tres minuts. Potser poden baixar a dos minuts a FGC perquè els cantons son més petits?. Potser té alguna cosa a veure que els trens siguin petitets?. Siguem seriosos.
Tres minuts sense cisallaments amb trens de fins a 200 metres (tot i que pocs, la majoria volta els 150) contra dos minuts amb cisallaments amb trens de fins a 80 metres. La diferència principal, la fan els cisallaments: per a uns, de les coses més normals del món; per a altres, una patologia al·lergènica.
Pel que sembla les bifurcacions de Passeig de Gràcia o la de la R1 amb la R3-R4-R12 no deuen ser bifurcacions "importants". O potser son molt més importants que les de Plaça de Catalunya-FGC?. Pel que tinc entès, els canvis de la bifurcació de la R1 amb la R3-R4-R12 és el que més moviments té de tota Espanya.... potser si que saben de bifurcacions a la RENFE... Segurament es pot comparar la capçalera de Plaça Catalunya-FGC amb la capçalera de Sants.... o al nus de Castellbisbal (per cert, el més gran d´Espanya) on tampoc hi han cizallaments o canvis....



Toni
N8
N8
Entrades: 766

Entrada Autor: Toni » Divendres 22/07/2011 21:45

victorcasta ha escrit:
Toni ha escrit:No tenen res ni remotament semblant a Sants, l´Hospitalet, Sant Vicenç de Calders, Porbou... ni bifurcacions comparables en absolut.
Sortides d'una estació terminal cada 120 segons, amb cisallaments inclosos? Ja m'agradaria veure-ho això a Adif!
Toni ha escrit:b) FGC compraria 250 trens per donar el servei?
Com s'ha repetit molts cops, no cal comprar-los: els material mòbil és de titularitat pública i, per tant, de tots, no propietat privada d'una companyia.
És curiós... tothom accepta que, com no hi ha altre remei, si es fes un traspàs els trens serien els mateixos que hi ha ara. Llavors hi ha una cosa que no entenc: Quina seria doncs la millora?. Amb l´enganxina de FGC funcionaran millor els trens?.



Toni
N8
N8
Entrades: 766

Entrada Autor: Toni » Divendres 22/07/2011 21:52

res_publica ha escrit:Hay que valorar positivamente el interés de la Generalitat por mejorar el servicio ferroviario de interés general en Catalunya, la Gencat tiene competencia exclusiva sobre los servicios ferroviarios que tienen su origen o destino en Catalunya independientemente del títular de la línea (ADIF-IFERCAT-concertados). En todo caso regulará (esto se puede entender de muchas maneras, pero no creo que se refiera más allá de un desarrollo orgánico propio de la autonomía en conexión con las instituciones ya existentes... bla bla bla; es decir que no puede hacer más de lo que le compete y existe con anterioridad), planificará (si tienes una competencia, lo lógico es que puedas planificar la materia asumida), la gestionará (lo mismo que antes, sobre lo asumido), y hará la actividad de policía (que no son los de cachiporra, son los que inspeccionan y multan). No obstante, el Estado se reserva la capacidad para decidir sobre qué operador/es pueden prestar sus servicios en la red. (Principios constitucionales). Por esta razón y ya pasamos al terreno de la política, la Gencat y políticos (de gran ideología pero faltos de rigor jurídico) sacan pecho y le dice al Gobierno central que FGC (operador) es capaz de asumir el servicio de transporte de viajeros que ahora realiza Renfe-Operadora bajo la denominación Rodalies de Catalunya. Pero no estamos en un "quita y pon", si examinamos las disposiciones legales, todo candidato puede optar por el servicio de un tramo ferroviario si cumple una serie de requisitos (salen en la página de ADIF). Es más, el Estado está obligado a aceptar a las propuestas de todos los candidatos. Yo desconozco si formalmente FGC ha presentado su solicitud, lo que veo hasta ahora es que por encima del procedimiento administrativo, se quiere pasar al procedimiento político. Si tenemos en cuenta que el servicio ferroviario de interés general en Catalunya lo están vendiendo como la fabrica de Willy Wonka, es normal que niños lamineros (FGC, SNCF, DB, ¿NEX?...) intenten satisfacer su gusto e intenten mover la rígida Renfe de la fábrica. El servicio de interés general, para los operadores, es un chollo, es dificil tener un balance negativo si tienes subvenciones, administraciones comprometidas a invertir.... aunque lo malo es que no proporciona millones de €€€.
Para concluir, si yo fuese FGC o los otros pretendientes, probaría por instar la aplicación de las segundas directivas liberalizadoras de la UE, así se insta al Estado español a resolver (conforme a Derecho), y no declarar (como el que tiene una visión mariana) qué operadora es la adecuada para prestar el servicio ferroviario de interés general en Catalunya.
En esto yo también coincido en que la Generalitat tiene un pequeño lío. La idea es que viene FGC y lo va a hacer maravillosamente y esto va a ir como la seda... La realidad es que si se liberaliza, habrán ofertas (o no) de muchos operadores... y ahora voy a ser malo... ¿qué pasaría si la mejor oferta fuera de Metro de Madrid?. Evidentemente habría que aceptarla, ¿verdad?.
Ya hemos aceptado todos que los trenes del traspaso serán los mismos que hay ahora, así que con este nuevo operador se volverá a gastar un dineral en pintarlos con los nuevos colores... El problema es que la Generalitat no pondrá un euro en el tema... ya está... lo que hay que hacer es poner penalizaciones a diestro y siniestro para todo, que seguro que así el que venga lo va a hacer de maravilla.... vamos a tener un servicio a "años luz"..... ya veréis....



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Divendres 22/07/2011 21:54

Toni ha escrit:
victorcasta ha escrit:
Toni ha escrit:Precisament el que us deia... la Generalitat diu que el 50% de les incidències son culpa de l´infraestructura.... però em pregunto... i quines dades tindrà?. Perquè el Ministeri diu altres dades molt diferents i precisament és qui té tota l´informació. No serà que la Generalitat està interesada en que sigui la culpa de l´infraestructura?. Potser intervé una miqueta la política en això?.
Com et veig molt pel·liculero et donaré una dada perquè facis més el·locubracions: les dades que té la Generalitat són les que obté de Renfe Operadora.
I esteu segurs que son millors que les d´ADIF que és l´administrador de tot i té tota l´informació?. El Operador té l´informació de per què es trenca un carril? O potser és ADIF qui sap per què es trenca. Potser les estadístiques que valen son les d´ADIF.....
I tu estàs segur que les dades que dona ADIF també són fiables? Perquè poden donar dades camuflades per emmascarar la falta d'inversions que hi ha.


Salutacions,

Oriol

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Divendres 22/07/2011 21:56

Toni ha escrit:És curiós... tothom accepta que, com no hi ha altre remei, si es fes un traspàs els trens serien els mateixos que hi ha ara. Llavors hi ha una cosa que no entenc: Quina seria doncs la millora?. Amb l´enganxina de FGC funcionaran millor els trens?.
La millora no ha de ser el traspàs de trens, no ho he dit en cap lloc.

Però el traspàs actual no dóna lloc a gaire millora: l'Estat diu que el cost d'explotació actual és 100, li diu a la Generalitat que molt bé, tu em diràs en què m'ho haig de gastar, però jo em seguiré gastant 100. I si la Generalitat vol millorar més el servei i cal gastar més de 100 ho haurà de posar de la seva butxaca. Ah, haurà de pagar de més per quelcom que no és seu, sinó de l'administració central. Doncs quin negoci!

Que els responsables polítics estiguin ara a Barcelona en comptes de a Madrid, no serveix de res. Sí, en Recoder els hi donarà un copet a l'esquena per dir-los que no han estat gaire bons, però total, el pressupost és el que hi ha, què vols fer-hi!

I com aquest traspàs de rodalia hi ha altres traspassos que són més del mateix: l'Estat traspassa la gestió de quelcom però s'ho ha gastar com i amb qui els hi diuen des de Madrid.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23725
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 22/07/2011 22:42

Toni ha escrit:Pel que sembla les bifurcacions de Passeig de Gràcia o la de la R1 amb la R3-R4-R12 no deuen ser bifurcacions "importants". O potser son molt més importants que les de Plaça de Catalunya-FGC?.
Mira la freqüència del túnel d'Aragó i la del túnel de Balmes. Res més.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Toni
N8
N8
Entrades: 766

Entrada Autor: Toni » Divendres 22/07/2011 22:50

Guigui ha escrit:
Toni ha escrit:Pel que sembla les bifurcacions de Passeig de Gràcia o la de la R1 amb la R3-R4-R12 no deuen ser bifurcacions "importants". O potser son molt més importants que les de Plaça de Catalunya-FGC?.
Mira la freqüència del túnel d'Aragó i la del túnel de Balmes. Res més.
Tornem a la freqüència... els tren petitets necessiten uns cantons petitets i llavors es poden ficar més trens en el mateix espai, és a dir, es pot donar més freqüència. És una qüestió purament tècnica. Els enclavaments i els bloquejos son els mateixos a una xarxa i a una altre (bé, es desenvolupen a ADIF i FGC s´aprofita) pel que no hi ha gaires secrets. No son ni més llestos ni mes guapos, simplement tenen trens petitets.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23725
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 22/07/2011 22:53

Quants cisallaments per hora hi ha al túnel d'Aragó? I quants a l'entrada de Pl. Catalunya FGC? Per molta diferència que hi hagi entre els cantons, no hi ha ni punt de comparació.

FGC no seran ni més llestos ni guapos, però tampoc són uns xitxarel·los. I, de moment, no tenen un historial d'incidències i indignació col·lectiva entre els usuaris com Renfomentadif.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Toni
N8
N8
Entrades: 766

Entrada Autor: Toni » Divendres 22/07/2011 22:53

Com et veig molt pel·liculero et donaré una dada perquè facis més el·locubracions: les dades que té la Generalitat són les que obté de Renfe Operadora.[/quote]

I esteu segurs que son millors que les d´ADIF que és l´administrador de tot i té tota l´informació?. El Operador té l´informació de per què es trenca un carril? O potser és ADIF qui sap per què es trenca. Potser les estadístiques que valen son les d´ADIF.....[/quote]
I tu estàs segur que les dades que dona ADIF també són fiables? Perquè poden donar dades camuflades per emmascarar la falta d'inversions que hi ha.[/quote]

Com a mínim segur que té millor informació perquè està clar que l´operador no sap res (ni ha de saber) de carrils o catenària. L´operador sap molt d´aparells d´alarma, d´estacions, de portes... de trens i el gestor de l´infraestructura sap molt de via, catenària, sistemes... així son les coses.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23725
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 22/07/2011 22:59

L'operador sap quan la incidència no li és imputable o per causes alienes (atropellaments, sabotatges, etc.). Un cop eliminats aquests factors, només queda Adif. I la informació en qüestió no diu res més. Tota la resta, són elucubracions o, fins i tot, manipulacions.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Toni
N8
N8
Entrades: 766

Entrada Autor: Toni » Divendres 22/07/2011 23:02

Guigui ha escrit:Quants cisallaments per hora hi ha al túnel d'Aragó? I quants a l'entrada de Pl. Catalunya FGC? Per molta diferència que hi hagi entre els cantons, no hi ha ni punt de comparació.

FGC no seran ni més llestos ni guapos, però tampoc són uns xitxarel·los. I, de moment, no tenen un historial d'incidències i indignació col·lectiva entre els usuaris com Renfomentadif.
No crec que tingui cap sentit discutir qui cizalla més... de fet contra menys es cizalli millor. El que no té cap sentit és que ara, el que té quatre trenets des de fa 30 anys resulta que és la bomba i els que tenen milers de trens de grans des de fa un segle no saben res.... això és una manipulació més dels polítics... no els fem gaire cas. És un tema de diners. Mira l´ADIF i la RENFE a l´AVE donen un servei de 10... sembla que si saben de trens... no ens deixem enganyar...



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23725
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 22/07/2011 23:05

Toni ha escrit:El que no té cap sentit és que ara, el que té quatre trenets des de fa 30 anys resulta que és la bomba i els que tenen milers de trens de grans des de fa un segle no saben res....
Com que sembla que no ho has entès, et repeteixo la frase: de moment, FGC no té un historial d'incidències i indignació col·lectiva entre els usuaris com Renfomentadif. I deixa estar els polítics, que en la imatge que tenen uns i altres no hi pinten res.
Toni ha escrit:Mira l´ADIF i la RENFE a l´AVE donen un servei de 10... sembla que si saben de trens...
Quan els dóna la gana. Mira rodalia i, especialment, MD. I no és només un tema de diners, sinó de feina ben feta.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Divendres 22/07/2011 23:11

És obvi i crec que ningú aquí qüestiona que els tècnics d'Adif siguin incompetents. Tots estem d'acord que és un problema de caire polític i d'inversió. L'AVE no dóna problemes perquè s'inverteix allò que les LAV necessiten.

Millorar la xarxa convencional no fa patxoca: queda més maco inaugurar centenars de quilòmetres d'AVE, que no instal·lar ERTMS a la xarxa de rodalia de Barcelona. I parlant de l'ERTMS a rodalia, és increïble com s'han donat pressa en instal·lar-lo la rodalia madrilenya i la patxorra amb què ho fan aquí, que primer posen el GSM-R, i després ja veurem quan licitem l'ECTS. I sí, que el centre de poder estigui a Madrid influeix i molt en exemples com aquest últim.



Toni
N8
N8
Entrades: 766

Entrada Autor: Toni » Divendres 22/07/2011 23:26

Guigui ha escrit:
Toni ha escrit:El que no té cap sentit és que ara, el que té quatre trenets des de fa 30 anys resulta que és la bomba i els que tenen milers de trens de grans des de fa un segle no saben res....
Com que sembla que no ho has entès, et repeteixo la frase: de moment, FGC no té un historial d'incidències i indignació col·lectiva entre els usuaris com Renfomentadif. I deixa estar els polítics, que en la imatge que tenen uns i altres no hi pinten res.

És boníssim.... els polítics no tenen res a veure amb l´imatge.... boníssim.... Mira, t´explicaré un secret: els polítics controlen la tele, els diaris i la radio... el fet de que quan guanya el PP està l´Urdaci i quan perd marxa l´Urdaci no és casualitat... sento despertar-te a la realitat... que el Cuní fiqui en antena a quasevol amb un mòvil quan hi ha una incidència a la RENFE no és casualitat.... l´estat d´anim es va fent.... si dius mil vegades que el servei és un "caos", al final tothom ho creu... l´altre dia un diari que vaig trobar, no recordo quin, amb l´obra de Sants que tallaran ara a l´estiu deia una cosa així com que "l´obra genera un caos a Rodalies"... o sigui, que volem inversió però quan es fa és un "caos"... veus?, al final tot és negatiu si tu vols que ho sigui.....
Toni ha escrit:Mira l´ADIF i la RENFE a l´AVE donen un servei de 10... sembla que si saben de trens...
Quan els dóna la gana. Mira rodalia i, especialment, MD. I no és només un tema de diners, sinó de feina ben feta.
La feina ben feta la fan a l´AVE perquè hi ha molts DINERS. Ara resulta que els de la RENFE de l´AVE fan bona feina i els altres de la RENFE fan mala feina. Si us plau, argumentem coses raonables..... I saps?, els de FGC ho fan bé perquè tenen DINERS, molts diners per quilòmetre... si no tinguéssin ho farien pitjor segurament.... si, així son les coses....



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23725
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 22/07/2011 23:38

Deixar morir una relació entre dues ciutats perquè la deixes amb uns horaris de pena, és qüestió de diners o de feina mal feta? Dedicar tots els teus diners a llarga distància (Renfe) i LAV (Adif) -és a dir, a un percentatge irrisori de viatgers- en lloc de les xarxes de transport massiu, és qüestió de tenir diners o d'administrar-los malament?
Toni ha escrit:És boníssim.... els polítics no tenen res a veure amb l´imatge.... boníssim....
No amb la que té la gent, que és usuària del servei. Ves a FGC i pregunta com valoren el servei, i fes al mateix a la rodalia de Renfe. Noi, t'ho he de dir tot fins al darrer detall o no te'n vols assabentar?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Toni
N8
N8
Entrades: 766

Entrada Autor: Toni » Dissabte 23/07/2011 0:41

Guigui ha escrit:Deixar morir una relació entre dues ciutats perquè la deixes amb uns horaris de pena, és qüestió de diners o de feina mal feta? Dedicar tots els teus diners a llarga distància (Renfe) i LAV (Adif) -és a dir, a un percentatge irrisori de viatgers- en lloc de les xarxes de transport massiu, és qüestió de tenir diners o d'administrar-los malament?
Toni ha escrit:És boníssim.... els polítics no tenen res a veure amb l´imatge.... boníssim....
No amb la que té la gent, que és usuària del servei. Ves a FGC i pregunta com valoren el servei, i fes al mateix a la rodalia de Renfe. Noi, t'ho he de dir tot fins al darrer detall o no te'n vols assabentar?
En que s´han gastat malament els diners, estic totalment d´acord. Però tots. L´alta velocitat es podia haver fet d´altres formes, d´acord, i que calia haver invertit a la xarxa convencional per fomentar les rodalies i les mercaderies, totalment d´acord. Però si el que volem és dir que la Generalitat ho farà molt millor, parlem de l´aeroport de Lleida si voleu.. o de les estacions grandiloqüents de la L9, "a lo grande"... mala gestió de tots, no vindrà ningú a ensenyar-nos com s´inverteix millor en rodalies, tots tenen el mateix patró, guanyar poder i vots. No hi ha uns més bons que els altres, en absolut.



470
N7
N7
Entrades: 327

Entrada Autor: 470 » Dissabte 23/07/2011 11:48

ROBINETE ha escrit:Yo no se si fgc esta preparada para gestionar rodalies.supongo que gestionar pues gestionaria igual que renfe.lo de comprar los 250 trenes en realidad no seria asi.esos trenes no los a comprado renfe tampoco.esos trenes los hemos pagado entre todos los catalanes y españoles y son los que nos pertocan.igual que los de fgc.o pensais que los paga la generalitat,pues no,ese dinero tambien sale de todos los catalanes y españoles en general y se compran con lo que el estado da a la generalitat para presupuesto.si se cambiase de operador la generalitat no tendria que comprar ningun tren a renfe porque no son de renfe en excusiva.podria hacerse.el unico problema es que ahun la ley ferroviaria no lo permite pero ya la estan modificando.y el asunto clave es...los maquinistas de renfe permitirian que se cambiase de operadora?lo que esta claro es que si se cambiase de operadora y fuera fgc o el que sea,los maquinistas serian los mismos con los mismos derechos pero con diferente jefe.
Permitame que te contradiga un poco, las compras de trenes las a pagado Renfe mediante un credito, y el estado aporta a Renfe un dinero por la prestación de servicios, te puedo decir que con la crisis el estado no a satisfecho la parte integra de esa subvención, por lo tanto Renfe a tenido que ir otra vez a los bancos, consecuencia, la deuda de Renfe actual se acerca peligrosamente al billón de las antiguas psts, que la Gene o quien sea se queda con los trenes, pues a pasar por caja y a quedarse con parte de esa deuda.
Por otra parte Renfe cercanias Barcelona es algo mas que trenes y maquinistas.



ROBINETE
N4
N4
Entrades: 52

Entrada Autor: ROBINETE » Dissabte 23/07/2011 12:18

No estoy deacuerdo con lo que me dices en el tema de los trenes.otra cosa es que con las inversiones en trenes que se han hecho y los beneficios renfe sea muy deficitaia.pero los trenes son del MDF,osea publicos,no de renfe.en el tema de lo que es rodalias de catalunya,ya se que es mucho mas que trenes y maquinistas,faltaria mas,pero lo que esta claro que en renfe operadora los que reparten el bacalao y los que paran toda catalunya si algo no les gusta son los maquinistas.



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dissabte 23/07/2011 12:59

470 ha escrit:Permitame que te contradiga un poco, las compras de trenes las a pagado Renfe mediante un credito, y el estado aporta a Renfe un dinero por la prestación de servicios, te puedo decir que con la crisis el estado no a satisfecho la parte integra de esa subvención, por lo tanto Renfe a tenido que ir otra vez a los bancos, consecuencia, la deuda de Renfe actual se acerca peligrosamente al billón de las antiguas psts, que la Gene o quien sea se queda con los trenes, pues a pasar por caja y a quedarse con parte de esa deuda. Por otra parte Renfe cercanias Barcelona es algo mas que trenes y maquinistas.
Sabes muy bien que Renfe Operadora no es una sociedad mercantil sino un ente público. Si fuera una sociedad anónima sería otro cantar y sí que podríamos hablar de una "propiedad privada" pero muy entrecomillada pues el único accionista sería el Estado, pero hablamos de un ente público cuya deuda carga directamente a los presupuestos del estado.

Que se traspasan los trenes? Cuando se traspasan los activos también (deben) traspasar los pasivos, y si esos trenes han sido pagados con un crédito del BCE también se debe traspasar las responsabilidades de dicho crédito.



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”