Rodalies R8

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon

Quina creus que és la millora més necessària a la línia per on passa la R8?

a) més trens per hora.
24
16%
b) recuperar el Rodalies sense transbordament de Sant Cugat i Rubí a Barcelona per Montcada (i més trens per hora).
5
3%
c) nou servei de Rodalies sense transbordament de Sant Cugat i Rubí a Barcelona per Molins de Rei (i més trens per hora).
11
7%
d) intercanviador R8/R4 a Barberà/Baricentro.
19
13%
e) intercanviador R8/FGC a Hospital General (amb clausura de l'actual estació de Rubí)
9
6%
f) intercanviador R8/FGC a Hospital General (mantenint l'actual estació de Rubí)
19
13%
g) millora de les agulles a Cerdanyola-Universitat per tal de permetre accessibilitat a totes les vies des del costat Sant Cugat.
5
3%
h) perllongar la R8 a Vilafranca.
8
5%
i) perllongar la R8 a Sant Celoni.
8
5%
j) intercanviador R8/FGC a Volpelleres (amb clausura de l'actual estació de Sant Cugat).
16
11%
k) nova estació a Montornès del Vallès.
6
4%
l) enllaç R8/R3 a Santa Perpètua i trens directes Vic-UAB.
9
6%
m) que es perllongui la R1 des de Molins de Rei fins a Rubí, Cerdanyola-Universitat, o Sant Andreu Arenal.
11
7%
 
Vots totals: 150
Altaria_Trianilla
N7
N7
Entrades: 454
Ubicació: Sabadell ( Barcelona )
Contacta:

Re: Nova línia de Rodalies: R8

Entrada Autor: Altaria_Trianilla » Dissabte 17/12/2011 14:40

albert28 ha escrit:
trainman ha escrit:Vilafranca serà capçalera de la línia R8
Alt Penedès15/12/2011 - 17:24
La Comissió de Territori i Sostenibilitat del Parlament va aprovar dimecres per unanimitat una resolució, a proposta del PSC, per tal que la línia 8 de Rodalies que actualment comunica Martorell amb Granollers sigui perllongada fins a Vilafranca, que passaria a convertir-se en capçalera de línia.

El diputat vilafranquí Roberto Labandera va defensar la iniciativa parlamentària tot assegurant que “és molt necessària per la mobilitat del nostre territori, tant per raons de desplaçaments per motius laborals com per la connexió amb la Universitat Autònoma”. Quan entri en servei el seu allargament, les estacions de l’Alt Penedès tindran connexió directa amb la UAB.

La línia R8 de Rodalies va entrar en servei el 26 de juny, comunicant Granollers amb Martorell pel corredor del Vallès. Segons Labandera, el perllongament de la línia ha estat possible perquè el Penedès genera una demanda diària de més de mil passatgers usuaris que fan servir aquest corredor de comunicació per raons d’estudi i de treball.

Ara caldrà que el Govern fixi calendari i el nombre de combois diaris.

http://lafura.cat/noticies/vilafranca-s ... a-linia-r8
Si Vilafranca també és encapçalement - final d'alguns combois de la R4, ja cabrán combois de la R4 i de la R8. Perquè sino tindràn que posar horaris de R8 intercalats amb la R4 i mirant que no hi hagin demores no?
Els trens de la R4 van a donar la volta a Els Monjos, per què no hi cap una 447 en doble a la via amb topera de Vilafranca... s'hauria de mirar si hi cap una 465...si hi cap, no hi haruai cap problema en fer acabar els R8 en aquesta via i els R4 que segueixin com fins ara... una altre opció, si no hi caben els 465, seria posar 463 a l'R8 que, total, no crec que s'omplin (al menys amb l'experiència que porto veient els trens de la R8)


Imatge

Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dissabte 17/12/2011 15:00

trainman ha escrit:Vilafranca serà capçalera de la línia R8
No hi estic d'acord. Allargar l'R8 a Vilafranca significa destinar més trens en el tram Vilafranca-Martorell, i no crec que sigui el tram més necessitat. En aquests temps d'austeritat, cal buscar la màxima eficiència, i crec que seria més eficient col·locar aquests trens de més al tram actual de l'R8, aconseguint posar un tren cada 30' entre Martorell i Granollers Centre.

Pel que fa als usuaris de Vilafranca que vulguin anar cap al Vallès, si actualment hi ha un tren cada 30' entre Vilafranca i Martorell, s'ha de fer que els R8 surtin de Martorell 5' després de l'arribada dels R4, i viceversa. I a l'R2 Nord caldria fer la mateixa coordinació a Granollers Nord amb els trens procedents de Sant Celoni.



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dissabte 17/12/2011 17:38

Altaria_Trianilla ha escrit: Si Vilafranca també és encapçalement - final d'alguns combois de la R4, ja cabrán combois de la R4 i de la R8. Perquè sino tindràn que posar horaris de R8 intercalats amb la R4 i mirant que no hi hagin demores no?

Els trens de la R4 van a donar la volta a Els Monjos, per què no hi cap una 447 en doble a la via amb topera de Vilafranca... s'hauria de mirar si hi cap una 465...si hi cap, no hi haruai cap problema en fer acabar els R8 en aquesta via i els R4 que segueixin com fins ara... una altre opció, si no hi caben els 465, seria posar 463 a l'R8 que, total, no crec que s'omplin (al menys amb l'experiència que porto veient els trens de la R8)
Hi ha una altra solució:allargar els Manresa-Vilafranca fins a SVC,així nomès acabarien trajete a la capital del Penedès els R8,i és podria ultilitzar la via desviada dels Monjos en cas que no hi capi un 465 a les vies mortes de Vilafranca.

No se si hi cap un 465 a les vies mortes,peró quan els 465 feien serveis a l'R4 Sud en motiu del tall del túnel de la Meridiana,els serveis Badalona-Vilafranca anaven de buit fins a la via desviada dels Monjos,pel qual em fa pensar que potser no hi caben.
Sagrerenc ha escrit: No hi estic d'acord. Allargar l'R8 a Vilafranca significa destinar més trens en el tram Vilafranca-Martorell, i no crec que sigui el tram més necessitat. En aquests temps d'austeritat, cal buscar la màxima eficiència, i crec que seria més eficient col·locar aquests trens de més al tram actual de l'R8, aconseguint posar un tren cada 30' entre Martorell i Granollers Centre.
Doncs jo no ho trobo malament.Per una banda,és veritat que hi ha trams més necessaris que necessiten una millora de freqüència de pas urgentment,i a la mateixa línia(tram Vilafranca-Sant Vicenç,tren cada hora actualment,una vergonya),peró portar l'R8 a Vilafranca i a Sant Celoni ho trobo positiu,no nomès és una millora de freqüència per trams "transversals",sinó fins i tot per aquell que vagui de Vilafranca o Sant Celoni a Barcelona,ja que si els horaris estàn ben cordinats,podràn agafar un R8 fins a Granollers o Martorell i allà agafar un R2 o R4 amb inici en aquestes dues estacions.

El que cal d'una vegada per totes és el tren cada 30 minuts entre Sant Vicenç de Calders i Vilafranca,és tant fàcil com allargar els trens de l'R4 que acaben a Vilafranca cap a Sant Vicenç de Calders(o portar l'R8 a Sant Vicenç,peró potser seria massa),aixó juntament amb portar l'R8 a Sant Celoni(on hi paren tots els R11,a diferència de Granollers que no paren els regionals),milloria molt notablament les conexions entre la UAB i Tarragona i Girona.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 17/12/2011 18:53

Vilafranca serà capçalera de la línia R8
L'aprovació per la comissió parlamentària corresponent no justifica ni de bon tros l'ús del futur indicatiu. Més que reflectir l'exigible objectivitat periodística, l'autor ha publicat un desideràtum.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

vilafranca
N4
N4
Entrades: 72
Ubicació: Vilafranca del Penedès

Entrada Autor: vilafranca » Diumenge 18/12/2011 14:20

Quina bona noticia!!!!! La meva germana i 2 cosins meus estan estudiant a la UAB i serà de molta utilitat connectar Alt Penedès, part del Baix Llobregat amb el Vallès Oriental. Amb la R8 a part augmentaràn les freqüències a Martorell que servirà per anar a Terrassa o Manresa amb més freqüències (amb els FGC)
Ah, i la reaparicio de Civies a Vilafranca, tot i que si la R8 abarca també La Granada i Lavern, estem a les mateixes :nose



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 18/12/2011 17:45

vilafranca ha escrit:Quina bona noticia!!!!!
Em sembla que no ha quedat massa clar el meu missatge anterior: que ho aprovi la comissió parlamentària de torn, no significa ni de bon tros que s'acabi fent.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

UT447Barcelona
N6
N6
Entrades: 188

Entrada Autor: UT447Barcelona » Dilluns 19/12/2011 20:07

Lo que no entenc, es que perquè posen 465 en simple a l´R8, si van buits (només 3 o 4 persones), amb un 463 o 447 en simple ja seria millor. Seria bo pujar R8 fins a Sant Celoni, perque sobretot a les estacions de Rodalies entre Granollers-Centre i St.Celoni, només tenen trens cada 30' minuts.



Avatar de l’usuari
LeoMetropol
N3
N3
Entrades: 27
Ubicació: Santa Coloma (L1 L9) / Cardedeu (R2)
Contacta:

Entrada Autor: LeoMetropol » Dimecres 21/12/2011 23:39

Ja, però a Cardedeu i Llinars necessitem més freqüència cap a Barcelona, sobretot els caps de setmana, cap a la UAB és relativament important... És una mica bèstia que Les Franqueses | Granollers Nord, que està a Granollers mateix tingui 30' de freqüència amb Granollers Centre. També estaria bé poder connectar les línies R2 i R3 d'alguna manera per aquest tram.



vilafranca
N4
N4
Entrades: 72
Ubicació: Vilafranca del Penedès

Entrada Autor: vilafranca » Dissabte 24/12/2011 14:02

Doncs jo ahir al noticier de "La Fura" (una revista de l'Alt Penedès) deien que s'havia votat i que es faria, que nomes faltava fixar horaris i combois i ja està. No sé si era el mateix que algu ha dit fa uns dies!



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dissabte 24/12/2011 14:22

UT447Barcelona ha escrit:Lo que no entenc, es que perquè posen 465 en simple a l´R8, si van buits (només 3 o 4 persones), amb un 463 o 447 en simple ja seria millor. Seria bo pujar R8 fins a Sant Celoni, perque sobretot a les estacions de Rodalies entre Granollers-Centre i St.Celoni, només tenen trens cada 30' minuts.
Doncs un divendres de novembre vaig agafar un R8(sortida de Granollers a les 10.30 aprox.),i l'ocupació entre Granollers i UAB era quasi la mateixa que l'habitual entre Martorell i UAB,o sigui que demanda en algunes franjes i sobretot en laborable hi ha.
Ara bé,segurament en caps de setmana i festius l'R8 transporta aire.



Avatar de l’usuari
canalcole
N9
N9
Entrades: 2074
Facebook: XavierMartinezVidal
Ubicació: PENEDÈS
Contacta:

Entrada Autor: canalcole » Diumenge 25/12/2011 22:34

vilafranca ha escrit:Doncs jo ahir al noticier de "La Fura" (una revista de l'Alt Penedès) deien que s'havia votat i que es faria, que nomes faltava fixar horaris i combois i ja està. No sé si era el mateix que algu ha dit fa uns dies!
La notícia que estem comentant és aquesta, la de La Fura... :roll:



trainman
N9
N9
Entrades: 2365
Ubicació: Cerdanyola del Vallès

Entrada Autor: trainman » Dijous 12/01/2012 17:27

La línia R8 de Renfe canviarà horaris a la primavera
12/01/2012

La línia de Renfe R-8, que enllaça Granollers amb Martorell amb estació a Cerdanyola-Universitat, modificarà els seus horaris a partir de l'abril per reduir el temps d'espera dels usuaris que fan transbordament a l'estació de Granollers Centre i que provenen de la R-2. El canvi d'horari no descarta la prolongació de la R-8 fins a Sant Celoni, tal com ja han demanat diversos ajuntaments de la comarca del Vallès Oriental.

Segons ha assegurat el director general de Transports a Catalunya, Ricard Font, aquesta ampliació fins a Sant Celoni podria suposar uns costos d'entre tres i quatre milions d'euros per a la Generalitat. Així mateix, tampoc es descarta millorar la freqüència de pas d'aquesta línia, que ara és d'un tren cada hora.

La nova línia R-8 ha registrat una mitjana de 2.445 viatgers al dia entre dilluns i divendres, durant els primers sis mesos de funcionament. L'objectiu de la línia era unir el Baix Llobregat, el Vallès Occidental i el Vallès Oriental sense passar per Barcelona i, segons indicaven des de la Generalitat, potenciar l'accés a la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), sobretot des dels municipis del Vallès Oriental, ja que els trens s'aturen a l'estació de Cerdanyola-Universitat. Aquest nou servei ofereix actualment un tren per hora i sentit entre Martorell-Cerdanyola-Granollers. La nova línia presta servei a les estacions de Martorell, Castellbisbal, Sant Cugat, Rubí, Cerdanyola Universitat, Mollet Sant Fost, Montmeló i Granollers Centre.

http://www.cerdanyola.info/web/menu_pri ... renfe.html



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 12/01/2012 17:44

Segons ha assegurat el director general de Transports a Catalunya, Ricard Font, aquesta ampliació fins a Sant Celoni podria suposar uns costos d'entre tres i quatre milions d'euros per a la Generalitat.
Senzillament, no m'ho crec. Si fer circular tres (?) trens cinc estacions més enllà, vol dir que tot el sistema de Rodalies de Catalunya els costa uns quants milers de milions d'euros?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

fcuevas27

Entrada Autor: fcuevas27 » Dijous 12/01/2012 19:12

Guigui ha escrit:
Segons ha assegurat el director general de Transports a Catalunya, Ricard Font, aquesta ampliació fins a Sant Celoni podria suposar uns costos d'entre tres i quatre milions d'euros per a la Generalitat.
Senzillament, no m'ho crec. Si fer circular tres (?) trens cinc estacions més enllà, vol dir que tot el sistema de Rodalies de Catalunya els costa uns quants milers de milions d'euros?
Diu 4.000.000€ i que jo sapiga no son milers de milions d'€... :P



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 12/01/2012 19:54

fcuevas27 ha escrit:
Guigui ha escrit:
Segons ha assegurat el director general de Transports a Catalunya, Ricard Font, aquesta ampliació fins a Sant Celoni podria suposar uns costos d'entre tres i quatre milions d'euros per a la Generalitat.
Senzillament, no m'ho crec. Si fer circular tres (?) trens cinc estacions més enllà, vol dir que tot el sistema de Rodalies de Catalunya els costa uns quants milers de milions d'euros?
Diu 4.000.000€ i que jo sapiga no son milers de milions d'€... :P
Es refereix a TOTA LA XARXA, no a l'ampliació de la línia.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 12/01/2012 21:56

Exacte. Ho he formulat malament, però la idea era aquesta. Si fer circular tres trens (suposo que és el que necessita una R8 Martorell-St. Celoni amb freqüència horària) cinc estacions més són 4 quilos, quants milers suposaria fer funcionar tota la xarxa, seguint aquesta regla de tres?

Em sembla que aquí inflen massa perquè no ho volen, ben al contrari de quan ens venen infraestructures inútils a tort i a dret.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Divendres 13/01/2012 15:01

cerdanyola.info ha escrit:La línia de Renfe R-8, que enllaça Granollers amb Martorell amb estació a Cerdanyola-Universitat, modificarà els seus horaris a partir de l'abril per reduir el temps d'espera dels usuaris que fan transbordament a l'estació de Granollers Centre i que provenen de la R-2. El canvi d'horari no descarta la prolongació de la R-8 fins a Sant Celoni, tal com ja han demanat diversos ajuntaments de la comarca del Vallès Oriental.
Quina necessitat hi ha d'allargar l'R8 fins a Sant Celoni al mateix temps que es redueix el temps d'espera a Granollers Centre per als que provenen de l'R2?

trainman ha escrit:La nova línia R-8 ha registrat una mitjana de 2.445 viatgers al dia entre dilluns i divendres, durant els primers sis mesos de funcionament.
Això equival a una mitjana de 76 passatgers per servei, no està malament, però posant-hi unitats 463 (169 places assegudes) ja es cobriria bé la demanda.



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Divendres 13/01/2012 21:45

Doncs jo espero que aquests nous horaris no penalitzin els enllaços R4-R8 a Martorell i Castellbisbal.Actualment en laborables els enllaços són bons.No m'importaria que s'hagui d'esperar una miqueta més en l'enllaç a Martorell o Castellbisbal a l'R4 a canvi de millorar el de l'R2 tant a Granollers a Mollet,ara si hem d'empitjorar notablemenet els enllaços R8-R4 a Martorell i Castellbisbal(coses com fer sortir l'R8 tres minuts abans de que arribi un tren procedent de St.Vicenç de Calders),aixó sí que no.

I ja de pas,que també deixin més marge de temps per l'enllaç R7-R8 a Cerdanyola Unviversitat,ja que són molt justos i al mínim retard de l'R8 el R7 no espera ,encara que l'R8 arribi al mateix moment que marxa l'R7 de Cerdanyola Universitat.



França451
N9
N9
Entrades: 2239
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Dilluns 16/01/2012 9:48

Hace unos días (el día 2 de enero), volví a recorrer entera la R8 sentido Granollers. La diferencia con el 22 de julio del pasado año seguía siendo la misma: desde antes de Castellbisbal, el tren circula a contravía hasta Rubì. Las frecuencias de 1 hora no se pueden bajar mientras que habiendo, según me explicaron, desde rubí a Castellbisbal DOS VÍAS, una por cada sentido, que solamente se use una, cuando las obras de instalación de tercer raíl para ancho internacional están hechas más que de sobra. ¿El motivo entonces de que de Castellbisbal a rubí no se use la vía de la derecha, que es la suya, y tenga primero que cizallar la R4 para meterse en la de la izquierda teniendo todo ese tramo (que dicho sea de paso corto no es), que circular en vía única? Así es imposible que se baje la frecuencia de una hora: imposible porque durante diez minutacos, la única vía en servicio está ocupada por uno de los trenes, y reducir frecuencia a media hora resultaría imposible para coordinar ese tramo. Es como la T5 de Tram: tiene las frecuencias que tiene por un tramo en vía única. En el caso de la R8 hay dos vías. La segunda, desde que ya llegaba la R7 a Martorell, sólo se usaba una. El motivo alguien me lo puede explicar, porfa? :(


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

França451
N9
N9
Entrades: 2239
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Dilluns 16/01/2012 10:06

victorcasta ha escrit:Per cert, fullejant la Declaració de la Xarxa de l'Adif, he donat amb la limitació que té la infraestructura entre Cerdanyola Universitat i Castellbisbal: "Existe una restricción de gálibo en el Túnel de Rubí, situado entre el Nudo de Castellbisbal y el Nudo de Mollet que obliga en el caso de utilización de pantógrafo de anchura 1.950 mm a la circulación en vía única por via 2. Sin embargo, si el pantógrafo utilizado es de anchura 1.600 mm se podrá circular por ambas vías".
No me digas que esta es la causa de lo que comenté en el mensaje anterior, de causa de circulación en vía única????

Pero esa chapucilla se puede arreglar, no? Se pica un poco, y hale, que pase el tren.
PD: qué era el "pantógrafo"?


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”