Rodalies R8

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon

Quina creus que és la millora més necessària a la línia per on passa la R8?

a) més trens per hora.
24
16%
b) recuperar el Rodalies sense transbordament de Sant Cugat i Rubí a Barcelona per Montcada (i més trens per hora).
5
3%
c) nou servei de Rodalies sense transbordament de Sant Cugat i Rubí a Barcelona per Molins de Rei (i més trens per hora).
11
7%
d) intercanviador R8/R4 a Barberà/Baricentro.
19
13%
e) intercanviador R8/FGC a Hospital General (amb clausura de l'actual estació de Rubí)
9
6%
f) intercanviador R8/FGC a Hospital General (mantenint l'actual estació de Rubí)
19
13%
g) millora de les agulles a Cerdanyola-Universitat per tal de permetre accessibilitat a totes les vies des del costat Sant Cugat.
5
3%
h) perllongar la R8 a Vilafranca.
8
5%
i) perllongar la R8 a Sant Celoni.
8
5%
j) intercanviador R8/FGC a Volpelleres (amb clausura de l'actual estació de Sant Cugat).
16
11%
k) nova estació a Montornès del Vallès.
6
4%
l) enllaç R8/R3 a Santa Perpètua i trens directes Vic-UAB.
9
6%
m) que es perllongui la R1 des de Molins de Rei fins a Rubí, Cerdanyola-Universitat, o Sant Andreu Arenal.
11
7%
 
Vots totals: 150
437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Re: Nova línia de Rodalies: R8

Entrada Autor: 437.001 » Dissabte 14/05/2016 20:23

Carlos González ha escrit:Però per què? No entenc perquè faria a FGC una pressió com has dit abans.
No ho entens? Has agafat mai FGC a l'hora punta del matí?
Carlos González ha escrit:L'estació de Sant Cugat de RENFE està a metres de l'estació de Volpelleres (600 m crec), es tindria que fer també un enllaç,
No serviria de res fer cap enllaç si l'enllaç no vingués acompanyat abans d'una millora substancial de freqüències de Rodalies.
Ara mateix, a Sant Cugat puja als trens de la R8 la mateixa quantitat de persones o menys en una hora, que la quantitat de persones que pugen a FGC a Volpelleres a un sol tren en hora vall.
Valdria la pena gastar-se milers d'euros en traslladar una estació sense abans millorar-ne les freqüències? Rotundament: NO.

Però a més, cas de que s'augmentéssin les freqüències, quin benefici hi hauria, de fer alhora Hospital General i Volpelleres?

Fent Hospital General es milloraria l'accés a Rubí, a Les Fonts i a Terrassa des del Vallès Oriental (Mollet/Granollers), des de Terrassa/Les Fonts/Rubí cap al Baix Llobregat/Barcelona/Maresme, i cap a Rubí/Les Fonts/Terrassa des de Martorell í més enllà.
En molta menor mesura, es milloraria l'accés cap a Mira-sol, el centre de Sant Cugat, Valldoreix, La Floresta, Les Planes i Sarrià-Sant Gervasi des de Martorell (des del Baix Llobregat o des del Vallès Oriental seria irrellevant que es millorés aquest enllaç). I Martorell no són prou habitants.
I es crearia un accés secundari cap a Sabadell des de Martorell amb un segon transbordament a Sant Cugat-FGC.
Excepte en aquest darrer cas (que seria marginal), tot això significaria un augment de passatgers a FGC en sentit de contrapunta, mentre que l'augment de passatgers a Rodalies seria irrellevant, perquè ara com ara els Rodalies van bastant buits, no hi ha cap problema per seure-hi.

Però fent Volpelleres sense pensar-hi crearia el què ja he dit al post de més amunt: un accés més ràpid a Sabadell des del Baix Llobregat amb transbordament a Volpelleres que no l'actual servei R4 directe per Barcelona, la qual cosa aniria a parar a la línia de Sabadell de FGC, que ja va considerablement més carregada que la de Terrassa, i que té uns fluxos de punta i contrapunta diferents, i que a més tindrà un augment de passatgers molt més gran, ja que de l'enllaç de FGC amb Rodalies a Sabadell-Nord se'n beneficiaran molts més passatgers que del de Terrassa-Estació del Nord: es col.lapsaria FGC entre Volpelleres i Universitat Autònoma en el sentit de les puntes.
I alhora, per trajectes Vallès Oriental-Sabadell, no milloraria en gran cosa el què ja hi ha ara, com tampoc per trajectes Vallès Oriental-Autònoma.
Seria més interessant (però molt més car) fer l'intercanviador de Baricentro, que sí que arreglaria moltes més coses a nivell de temps de trajecte.

A més, fer el transbordament a Hospital General en comptes de Volpelleres seria irrellevant en temps de trajecte, amb prou feines uns dos-tres minuts més, ja que els principals beneficiats d'això haurien de ser els actuals usuaris de FGC (comptant-hi els del perllongament de Sabadell), que ja pateixen trens saturats, i els del Vallès Oriental direcció Sarrià (que de tota manera serien marginals).

Pensa que el trajecte Sabadell-Mollet-Granollers ja es pot fer canviant a Montcada Bifurcació: un trajecte Sabadell-Volpelleres-Mollet-Granollers no seria una gran millora en temps de trajecte respecte al què ja hi ha ara.

I tingues en compte que les freqüències entre Cerdanyola Universitat i Granollers Centre no són tant senzilles de millorar com entre Cerdanyola Universitat i Molins de Rei.
Carlos González ha escrit:a més, el traçat de la R8 podria enllaçar les dues bifurcacions d'FGC a les parades d'Hospital General i Volpelleres i donar servei a un barri o urbanització a Rubí, ho dic perquè la parada actual de Rubí està molt allunyada del centre i la gent fa més ús als FGC que la RENFE.

Carlos González ha escrit:si n'hi ha l'enllaç a Hospital General, llavors penso que no fa falta l'estació de Rubí. Un motiu perquè dic això és perque l'estació de RENFE de Rubí, la d'FGC Hospital General, estàn "a prop", si vas caminant he vist al maps que trigues 18 minuts caminant des de Rubí i Hospital General. O també es podria fer una parada per l'urbanització de Can Vallhonrat.
L'estació de Rodalies de Rubí ja dóna servei a Can Vallhonrat, precisament per això no s'ha de treure!
No pots pretendre moure una estació un parell de centenars de metres d'on és ara per "donar millor servei" per la senzilla raó que la despesa que hauries de fer no es veuria justificada pel nombre de nous passatgers que es crearien traslladant-la: no se'n crearien, de nous passatgers, i a més s'empitjoraria l'accés als habitants del sud del casc urbà de Rubí.

El que sí que hauria de fer l'ajuntament de Rubí, és millorar els accessos a peu des del sud del casc urbà de Rubí. Actualment, molta gent, en comptes de sortir per la porta de l'estació, creuar el pàrquing i accedir al carrer per les escales o el pas superior, surt per la punta de l'andana costat Castellbisbal, creua les vies, i baixa pel terraplè fins al carrer: és més curt, i possiblement "estalvia" haver de pagar bitllet. Una mica com a Sant Feliu de Llobregat, on la gent entra i surt de l'estació una mica per on vol.

L'estació d'Hospital General està "a prop", sí, però Hospital General no és Rubí, és Sant Cugat (més exactament Mira-sol), i hi ha la barrera de l'AP-7/B-30 al mig, barrera que és totalment dissuassòria, i que no faria que els actuals usuaris de l'estació de Rubí hi anéssin (ni tampoc els potencials usuaris de l'estació de Rubí, en cas de millora de freqüències): la tindrien més lluny.

També s'ha de tenir en compte que no és imposible que hi hagi un creixement urbanístic de la zona entre el sud del casc urbà i l'estació de Rubí, cosa que faria encara més ineficient el trasllat a Hospital General o cap a Can Vallhonrat.

L'estació d'Hospital General generaria una demanda per sí sola, diferent de la de Rubí, a més de millorar transbordaments des de Rubí-FGC/Les Fonts/Terrassa tant cap a Mollet/Granollers, com cap a Molins de Rei/Sant Feliu/Cornellà/Barcelona/Maresme, com (en menor mesura) cap a Martorell i més enllà.
437.001 l’ha editat per darrera vegada el dia: Dissabte 14/05/2016 20:43, en total s’ha editat 1 vegada.



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dissabte 14/05/2016 20:41

Això no es una cosa que hagi proposat, ho van proposar des de fa temps quan ni tan sols existia l'estació de Volpelleres, porten ja temps en demanar l'intercanviador de Volpelleres i Sant Cugat (RENFE) i Foment no ha fet res (i dubto que faci tal cosa). L'estació de Sant Cugat està en deixadesa per la pèsima infraestructura que van fer. http://www.totsantcugat.cat/actualitat/ ... 79102.html


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dissabte 14/05/2016 21:04

Carlos González ha escrit:Això no es una cosa que hagi proposat, ho van proposar des de fa temps quan ni tan sols existia l'estació de Volpelleres, porten ja temps en demanar l'intercanviador de Volpelleres i Sant Cugat (RENFE) i Foment no ha fet res (i dubto que faci tal cosa). L'estació de Sant Cugat està en deixadesa per la pèsima infraestructura que van fer. http://www.totsantcugat.cat/actualitat/ ... 79102.html
L'estació de Sant Cugat està en plenes obres de reforma!
I tampoc es pot dir que estigui "deixada": és una de les estacions més ben equipades de tota la xarxa.
Per "estació deixada", jo entenc Sant Miquel de Gonteres o Vacarisses, no Sant Cugat...

El què sí que està, és terriblement desaprofitada, hauria de generar molts més passatgers que ara: hi haurien de passar molts més trens.

Però qui van ser els que van retallar-li freqüències i serveis?

La Generalitat de Catalunya, quan hi manava Lluís Recoder, ex-alcalde de Sant Cugat!!! :cop :nose

O sigui, que els que demanen una cosa (sense saber massa bé per què la demanen, i quines en serien les conseqüències), són en certa manera els mateixos que li treuen serveis a Rodalies, i els mateixos que NO reclamen l'estació d'Hospital General (que està a Sant Cugat, no a Rubí!!).

Què passa? Que a Sant Cugat, de fet, tant li fa que es faci el trasllat de Volpelleres com que no, i el mateix passa amb Hospital General.
Els beneficiats, serien els usuaris d'altres municipis. I els perjudicats per la saturació de FGC, serien els cugatencs mateixos.

Llavors... per què DIMONIS van permetre que Recoder retallés freqüències de Rodalies al seu propi municipi, perjudicant-los?



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dissabte 14/05/2016 21:24

No ho sé, per guanyar vots??? Com Xavier Trias amb això de la Diagonal?? :D :)


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dissabte 14/05/2016 21:32

Carlos González ha escrit:No ho sé, per guanyar vots??? Com Xavier Trias amb això de la Diagonal?? :D :)
No veig quins vots s'haurien de poder guanyar a Sant Cugat treient trens de rodalies directes a Barcelona, la veritat.

Si de cas, perdre'n, perquè a molta gent que Rodalies els anava bé, amb la retallada, els han deixat amb un pam de nas...



ferran6420
N6
N6
Entrades: 283

Entrada Autor: ferran6420 » Diumenge 15/05/2016 11:01

437.001 ha escrit:
Carlos González ha escrit:Això no es una cosa que hagi proposat, ho van proposar des de fa temps quan ni tan sols existia l'estació de Volpelleres, porten ja temps en demanar l'intercanviador de Volpelleres i Sant Cugat (RENFE) i Foment no ha fet res (i dubto que faci tal cosa). L'estació de Sant Cugat està en deixadesa per la pèsima infraestructura que van fer. http://www.totsantcugat.cat/actualitat/ ... 79102.html
L'estació de Sant Cugat està en plenes obres de reforma!
I tampoc es pot dir que estigui "deixada": és una de les estacions més ben equipades de tota la xarxa.
Per "estació deixada", jo entenc Sant Miquel de Gonteres o Vacarisses, no Sant Cugat...

El què sí que està, és terriblement desaprofitada, hauria de generar molts més passatgers que ara: hi haurien de passar molts més trens.

Però qui van ser els que van retallar-li freqüències i serveis?

La Generalitat de Catalunya, quan hi manava Lluís Recoder, ex-alcalde de Sant Cugat!!! :cop :nose

O sigui, que els que demanen una cosa (sense saber massa bé per què la demanen, i quines en serien les conseqüències), són en certa manera els mateixos que li treuen serveis a Rodalies, i els mateixos que NO reclamen l'estació d'Hospital General (que està a Sant Cugat, no a Rubí!!).

Què passa? Que a Sant Cugat, de fet, tant li fa que es faci el trasllat de Volpelleres com que no, i el mateix passa amb Hospital General.
Els beneficiats, serien els usuaris d'altres municipis. I els perjudicats per la saturació de FGC, serien els cugatencs mateixos.

Llavors... per què DIMONIS van permetre que Recoder retallés freqüències de Rodalies al seu propi municipi, perjudicant-los?
Sant Cugat ben equipada? jajajajaja Quin chiste. Si no portes un bitllet (T-10 per exemple) i tampoc targeta de crèdit/dèbit per comprar a les màquines un bitllet, o viatges gratis o ves a buscar un altre transport. Amb la R7 si que estava ben equipada però des de que està la R8 l'estació fa pena en quan a prestacions. I ja no parlo de l'odissea per pujar a la porta PMR dels Civia que està a dos pams de l'andana...



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Diumenge 15/05/2016 15:01

ferran6420 ha escrit:
437.001 ha escrit:L'estació de Sant Cugat està en plenes obres de reforma!
I tampoc es pot dir que estigui "deixada": és una de les estacions més ben equipades de tota la xarxa.
Per "estació deixada", jo entenc Sant Miquel de Gonteres o Vacarisses, no Sant Cugat...
Sant Cugat ben equipada? jajajajaja Quin chiste. Si no portes un bitllet (T-10 per exemple) i tampoc targeta de crèdit/dèbit per comprar a les màquines un bitllet, o viatges gratis o ves a buscar un altre transport. Amb la R7 si que estava ben equipada però des de que està la R8 l'estació fa pena en quan a prestacions. I ja no parlo de l'odissea per pujar a la porta PMR dels Civia que està a dos pams de l'andana...
L'estació de Sant Cugat té des de bon principi pas inferior amb rampes, i unes marquesines de les més llargues i amples de tota la xarxa.
Ni estacions amb tants passatgers com El Vendrell, Vilanova i la Geltrú, Castelldefels, Gavà, Viladecans, Mollet-Sant Fost, Granollers-Centre, Arenys de Mar, Sant Celoni, Martorell, Molins de Rei, Sant Feliu de Llobregat o Cerdanyola del Vallès tenen unes marquesines així. Ja els agradaria...

Dius que l'estació de Sant Cugat, des que la C7 (que no la R7) va desaparèixer, no té taquilla ni bar. Això no és cert del tot, la taquilla i el bar segueixen sent-hi, però darrera de la paret de pladur (que es pot treure, arribat el moment). Simplement estan fora de servei, però res no impedeix que, arribat el cas de que hi hagués un augment de passatgers que justifiqués que tingués personal, es tornéssin a posar en servei, igual que les barreres tarifàries.

Dic que està desaprofitada, no deixada. No és ben bé el mateix. Hi ha estacions que estan molt pitjor, creu-me.

Sobre l'odissea de poder pujar a la porta PMR del tren (i a les altres portes), això té data de caducitat: l'estació ja està en obres de renovació.
En qüestió de menys de 5 mesos ja estarà arreglat el tema (hi estan posant ascensors).

L'estació de Rubí també està en obres del mateix tipus.

Desgraciadament, fins que la Generalitat i Renfe no decideixin augmentar freqüències a les estacions de Sant Cugat i Rubí, no hi ha res a fer a nivel de passatgers.
I si no hi ha prou passatgers a una estació, doncs no hi ha serveis.
El responsable de que hagin baixat els passatgers, i que ja no hi hagi taquilla ni bar? Un tal Lluís Recoder... :nose



Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Diumenge 15/05/2016 16:05

437.001 ha escrit:
No serviria de res fer cap enllaç si l'enllaç no vingués acompanyat abans d'una millora substancial de freqüències de Rodalies.
Ara mateix, a Sant Cugat puja als trens de la R8 la mateixa quantitat de persones o menys en una hora, que la quantitat de persones que pugen a FGC a Volpelleres a un sol tren en hora vall.
Valdria la pena gastar-se milers d'euros en traslladar una estació sense abans millorar-ne les freqüències? Rotundament: NO.
Aixó es l'ou i la gallina. S'han de millorar freqüencies sense tenir unes estacions amb potencial de generar demanda?

Per cert, l'R7 en els seus millors dies tampoc no tenia gaire demanda, la majoria per anar a l'UAB. Aixó de parlar com si l'accés des-de les estacions d'ADIF sigués tan important per Rubí i Sant Cugat em sembla molt exagerat. No hi ha comparació entre la conveniència d'una estació al bellmig del poble que una en una línia de mercaderias que passa lluny del centre. De fet, justament per aixó sí te sentit el trasllat de l'estació de Sant Cugat, per permetre arribar ràpidament al centre de Sant Cugat. Ara, es cert que també serveix per això l'intercanviador d'Hospital General.

Puc estar d'acord que el trasllat de Sant Cugat no es imprescindible, principalment serviria per comunicar Sabadell i Martorell que aquest trajecte que el fa tanta gent i haver de menjar-se els 600m doncs mira millor que res; i eventualment amb una possible línia circular o sucedani tipus R1 perllongat serviria per anar del Baix Llobregat a Sant Cugat i Sabadell, de nou per anar a Sant Cugat ja serviria Hospital General, i per anar a Sabadell pots anar directament amb l'R4 per Barcelona.

El intercanviador d'Hospital General, pèro, cal fer lo ja.


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Diumenge 15/05/2016 17:17

Don Ramón ha escrit:Per cert, l'R7 en els seus millors dies tampoc no tenia gaire demanda, la majoria per anar a l'UAB.
No tenia xifres de passatgers comparables amb FGC, això està clar, però anava clarament in crescendo... quan justament, la van retallar.
No tinc cap mena de dubte, que avui dia, si no s'hagués retallat, estariem parlant d'un nombre de passatgers bastant superior.

Tot s'ha de dir, Rodalies a Sant Cugat i Rubí va començar amb mal peu: els passatgers de Sant Cugat i Rubí estan molt ben acostumats, respecte als usuaris de Rodalies: estacions de FGC amb alta freqüència de pas de trens, amb andanes altes.
Rodalies va començar amb un tren cada 30 minuts, i estacions en corba amb andanes baixes.
I si al principi els trens eren 440 i 447, després van acabar sent tots 465 (Civia). :martell2

I poc després, van venir les obres del tercer rail, i les primeres retallades, i per acabar, un cop assumides les competències, Recoder va decidir, en un atac de saviesa negativa, suprimir els trens directes a Barcelona des de Sant Cugat i Rubí, per vés a saber quina raó.
Don Ramón ha escrit:El intercanviador d'Hospital General, pèro, cal fer lo ja.
Totalment.



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Diumenge 15/05/2016 17:45

No veig sentit fer estacions entre pocs metres, com el cas de Rubí i l'enllaç d'Hospital General, que quedi clar, no estic dient que no estic d'acord amb l'enllaç d'Hospital General, de fet la parada de Volpelleres la van fer per donar connexió a la R7/R8 (ho he llegit a la pàgina de PTP, no és una cosa que digui jo), però no em sembla lògic fer una parada enllaç d'FGC i que amb una parada de pocs metres, la de Rubí de RENFE sigui la següent.

http://www.transportpublic.org/componen ... slladades-

I si n'hi hauria molta càrrega, molta pressió a la línia d'FGC com ha dit 437.001 per hora punta, per què no poden fer que passin allà més trens o alguna cosa així, que n'hi hagi més freqüències....? Això sí, quan millorin les freqüències de la R7/R8.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Diumenge 15/05/2016 18:37

Carlos González ha escrit:No veig sentit fer estacions entre pocs metres, com el cas de Rubí i l'enllaç d'Hospital General, que quedi clar, no estic dient que no estic d'acord amb l'enllaç d'Hospital General, de fet la parada de Volpelleres la van fer per donar connexió a la R7/R8 (ho he llegit a la pàgina de PTP, no és una cosa que digui jo), però no em sembla lògic fer una parada enllaç d'FGC i que amb una parada de pocs metres, la de Rubí de RENFE sigui la següent.

http://www.transportpublic.org/componen ... slladades-
També El Masnou i Ocata, o Mira-sol i Hospital General, o Molí Nou i Colònia Güell, estan molt properes l'una de l'altra.
O Martorell Enllaç i Martorell Central (FGC/Renfe), que també estan molt properes, d'una a l'altra hi ha 15 minutets a peu, exactament com entre Rubí Renfe i Hospital General...
No és cap drama: no estem parlant de trens d'alta velocitat, sinó de trens de rodalies.
Carlos González ha escrit:I si n'hi hauria molta càrrega, molta pressió a la línia d'FGC com ha dit 437.001 per hora punta, per què no poden fer que passin allà més trens o alguna cosa així, que n'hi hagi més freqüències....? Això sí, quan millorin les freqüències de la R7/R8.
Està previst que hi passin més trens, sí. Però això es farà retallant les línies L6 (que quedarà únicament de llançadora Sarrià-Reina Elisenda) i L7 (que quedarà de llançadora Gràcia-Avinguda Tibidabo). És a dir, que per solucionar la saturació entre Sarrià i Sant Cugat i més amunt, faran que els passatgers actuals de la L6 i la L7 hagin de transbordar a trens que ja vindran saturats. :(



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Diumenge 15/05/2016 19:09

No estic gens d'acord en que facin això a les L6 i L7, treurien passatgers de totes dues línies


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Diumenge 15/05/2016 19:41

Carlos González ha escrit:No estic gens d'acord en que facin això a les L6 i L7, treurien passatgers de totes dues línies
Lo de la L6 ya es bastante seguro, las obras que se van a hacer en Sarrià para adaptarla a PMR supondrán la desaparición de una de las vías, de forma que quedarán dos vías para trenes que van hacia Peu Funicular, y una vía para la lanzadera a Reina Elisenda. Respecto a la L7 creo que no está previsto recortarla, al menos no definitivamente.

Las dos situaciones no son comparables. El trayecto de la L6 queda bien cubierto con todos los S, los que no paran en todas igualmente paran en las estaciones que generan la inmensa mayoría del movimiento. En cambio la L7 sí es un ramal bastante sustancioso con sus 4 estaciones, recortándola se obligaría a todos sus usuarios a trasbordar (cosa que con la L6 solo los que vienen de Reina Elisenda, que son pocos). Lo lógico es recortar solo la L6, y dejar la L7. Con 10 circulaciones por hora que se lleve la L7 quedan 22 para trenes suburbanos.


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

Avatar de l’usuari
fgc113
N8
N8
Entrades: 1033
Ubicació: Borriana-les Alqueries (C6)

Entrada Autor: fgc113 » Diumenge 15/05/2016 19:43

Carlos González ha escrit:No estic gens d'acord en que facin això a les L6 i L7, treurien passatgers de totes dues línies
Doncs si no es fa això, difícilment es podran posar més S1/S5 i S2/S55. Una altra solució, que va proposar Don Ramón, seria convertir les L6 i L7 en tramvia a partir de Sarrià i Gràcia, respectivament.


Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.

Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Diumenge 15/05/2016 20:04

Carlos González ha escrit:No estic gens d'acord en que facin això a les L6 i L7, treurien passatgers de totes dues línies
Em sembla que no acabes d'entendre que hi ha més passatgers que trens, i algú s'haurà de perjudicar. Si posem més trens a Sabadell i Terrassa, se'n treuen de L6 i L7, si deixem aquests, falten trens a Sabadell i Terrassa.

Per això estem buscant possibles solucions per solventar la situació que pinta cada vegada pitjor.


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 15/05/2016 20:08

Cenyiu-vos al tema del fil, si us plau.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Diumenge 15/05/2016 20:28

Quan ja facin millores de les freqüències de la R8, penseu que seria bó que enlloc de fer parar la R8 fins a Martorell, acabi fins a Vilafranca del Penedès???


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Diumenge 15/05/2016 21:08

Carlos González ha escrit:Quan ja facin millores de les freqüències de la R8, penseu que seria bó que enlloc de fer parar la R8 fins a Martorell, acabi fins a Vilafranca del Penedès???
Si queden trens i personal, jo ho veuria bé.


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Diumenge 15/05/2016 21:12

Carlos González ha escrit:Quan ja facin millores de les freqüències de la R8, penseu que seria bó que enlloc de fer parar la R8 fins a Martorell, acabi fins a Vilafranca del Penedès???
bigcoaster ha escrit:Si queden trens i personal, jo ho veuria bé.
S'hauria d'augmentar trens i personal.
Ara com ara el transbordament de Martorell (o Castellbisbal) direcció Vilafranca és decent.
Direcció Manresa, Igualada o Sant Boi, no sabria dir-ho.

Cas que es perllongués la R1 a Sant Andreu Arenal, segons l'hora, el transbordament hauria de fer-se al Papiol.
En aquest cas, el transbordament milloraria (en freqüència) només direcció Vilafranca.
En els altres casos (Manresa, Igualada, Sant Boi) seria obligatori un segon transbordament a Martorell.



Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dilluns 16/05/2016 12:06

437.001 ha escrit:
Carlos González ha escrit:Quan ja facin millores de les freqüències de la R8, penseu que seria bó que enlloc de fer parar la R8 fins a Martorell, acabi fins a Vilafranca del Penedès???
bigcoaster ha escrit:Si queden trens i personal, jo ho veuria bé.
S'hauria d'augmentar trens i personal.
Ara com ara el transbordament de Martorell (o Castellbisbal) direcció Vilafranca és decent.
Direcció Manresa, Igualada o Sant Boi, no sabria dir-ho.

Cas que es perllongués la R1 a Sant Andreu Arenal, segons l'hora, el transbordament hauria de fer-se al Papiol.
En aquest cas, el transbordament milloraria (en freqüència) només direcció Vilafranca.
En els altres casos (Manresa, Igualada, Sant Boi) seria obligatori un segon transbordament a Martorell.
Mai hi ha hagut correspondencies decents entre Renfe i FGC a Martorell, pensa que abans s'habia de caminar 1km, ara tot i que tenim les estacions a tocar encara hem de donar la volta a l'estació de Renfe per arribar a Martorell Central.
Pero no hi ha cap horari que pensi en els transbords, pots tenir sort i que l'enllaç sigui decent doncs si, pero no es l'habitual, el que dic mai han pensat en cuadrar horaris.
L'atre tema seria acabar d'una vegda per totes l'estació de Renfe integrada a la de FGC així si podriem fer alguna cosa, pero per Adif vist els anys que porten per acabar l'bra sembla que els importa ben poc.
A Vilafranca sempre surt el mateix problema les andanes terminals son curtes i no hi cap una 447, aixo per Adif es l'excusa perfecta per no fer arribar els trens a Vilafranca.
Salutacions.



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”