Rodalies R8

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon

Quina creus que és la millora més necessària a la línia per on passa la R8?

a) més trens per hora.
24
16%
b) recuperar el Rodalies sense transbordament de Sant Cugat i Rubí a Barcelona per Montcada (i més trens per hora).
5
3%
c) nou servei de Rodalies sense transbordament de Sant Cugat i Rubí a Barcelona per Molins de Rei (i més trens per hora).
11
7%
d) intercanviador R8/R4 a Barberà/Baricentro.
19
13%
e) intercanviador R8/FGC a Hospital General (amb clausura de l'actual estació de Rubí)
9
6%
f) intercanviador R8/FGC a Hospital General (mantenint l'actual estació de Rubí)
19
13%
g) millora de les agulles a Cerdanyola-Universitat per tal de permetre accessibilitat a totes les vies des del costat Sant Cugat.
5
3%
h) perllongar la R8 a Vilafranca.
8
5%
i) perllongar la R8 a Sant Celoni.
8
5%
j) intercanviador R8/FGC a Volpelleres (amb clausura de l'actual estació de Sant Cugat).
16
11%
k) nova estació a Montornès del Vallès.
6
4%
l) enllaç R8/R3 a Santa Perpètua i trens directes Vic-UAB.
9
6%
m) que es perllongui la R1 des de Molins de Rei fins a Rubí, Cerdanyola-Universitat, o Sant Andreu Arenal.
11
7%
 
Vots totals: 150
davida
N9
N9
Entrades: 1793
Contacta:

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Entrada Autor: davida » Dijous 19/05/2011 12:31

Algu sap els viatges que hi havia a la R7 entre les estacions de l'Hospitalet fins Arc de Triomf i Cerdanyola UAB.
Quan jo he anat a la R7, fora de l'hora punta del matí. La majoria d'usuaris de la R7 baixen en el tram comú amb la R4 i son els trens que van mes buits dels pasen per Sant Andreu Arenal cap el Vallés. Si les malles de la R7 son aprofitats per R4 que sempre van plens no em sembla mala idea.
Suposo que el final Sant Andreu o Sagrera es un problema operatiu:
- Pels usuaris molt millor La Sagrera.
- Per la circulació ferroviaria Sant Andreu que te les vies per apartar el trens que no té La Sagrera.
Algu saps si hi ha alguna diagonal prop de la Sagrera, per invertir la marxa? Si no hi ha sera imposible.



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dijous 19/05/2011 12:57




Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dijous 19/05/2011 13:26

Molt bona notícia la posada en marxa de l'R8. Ara el que caldria, és prioritzar la construcció d'un intercanviador R4/R8 al Baricentro, per tal de permetre trajectes del tipus Terrassa-Granollers o Sabadell-Martorell. Aquest últim es pot fer actualment amb un enllaç a Cerdanyola del Vallès, a partir del juny seran necessaris dos enllaços i segurament serà més còmode donar la volta per Barcelona amb l'R4.



BCN2008
N8
N8
Entrades: 738

Entrada Autor: BCN2008 » Dijous 19/05/2011 15:14

Cal la R8, però també cal la R7 tal com està ara... Com a mínim entre Cerdanyola UAB i Martorell, tots els R7 han de circular, i dos trens cada hora a la R8, en l'hora punta. 4 trens cada hora és una freqüència bona, un només no...



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dijous 19/05/2011 15:25

Mako448 ha escrit:I vist aixó,ja va sent hora de construir l'intercanviador de Barberà-Cerdanyola per conectar l'R8 amb l'R4.
Aquesta línia é sun pas en la bona direcció, però certament cal fer-hi una inversió important en construir noves estacions perquè funcioni.

És cert que la R7 l'utilitza molt poca gent. Per què? Doncs perquè passa per zones molt poc poblades, plagades d'autopistes i polígons industrials però sense massa cases a la vora.

La funció d'aquesta línia de ronda ferroviària pel Vallès, per la qual ara també passarà la R8, ha de ser de repartiment del passatge que ve de l'àrea metropolitana i va cap a Barcelona, no pas de la gent que l'utilitza per accedir a les poblacions que serveixen les seves estacions. Ha de servir, per exemple, perquè si una persona ve de Sant Celoni i ha d'anar a Gràcia, en comptes d'haver de baixar fins a Pl. Catalunya i després agafar els FGC, pugui anar amb l'R8 fins a Sant Cugat i allà baixar amb FGC fins a Gràcia. La situació actual és tant absurda que si, per exemple, un vol anar de Sant Celoni a Terrassa, ha de passar pel centre de Barcelona. Això no té cap ni peus i aconsegueix que simplement la gent hi vagi en cotxe particular.

Per tant, el col·lapse de la zona central de Barcelona en qüestió de transport és precisament perquè no hi ha efecte xarxa, i tothom acaba passant per Pl. Catalunya per força.

Per aconseguir crear aquest efecte xarxa, cal construir quatre intercanviadors a la línia de ronda:
1- Rubí: Renfe/FGC
2- Sant Cugat: Renfe/FGC
3- Badia: Renfe R4/R8
4- La Mogoda: Renfe R3/R8

Això, sumat a l'enllaç de Martorell, seria un gran revulsiu per a la línia, descarregaria les entrades a Barcelona i sobretot repartiria més uniformement la demanda evitant el col·lapse del centre.

Afegir igualment que freqüències d'un tren cada hora són altament dissuassives i fan que només utilitzi el servei qui no té cap més opció. Caldria posar, en hora punta, trens més petits però cada 15 o 20 minuts.



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dijous 19/05/2011 15:47

Tingues en compte que hi ha dos colls d'ampolla: Martorell i Sant Fost.
genissimon ha escrit:Felicito per la creació de la nova R8, tot i que un tren per hora i sentit ho trobo escàs... caldrà veure com evoluciona la demanda. Totalment d'acord a fer aturar tots els regionals de Girona a Granollers. Com a alternativa es podria prolongar la R8 fins a Sant Celoni (on ja s'aturen els MD). Caldrà veure com es combinen els horaris de les dues línies, ja sigui a Granollers o a Sant Celoni.

Trobo comprensible la limitació de la R7 entre Sant Andreu Arenal i Cerdanyola Universitat, per descongestionar una mica el túnel de pl. Catalunya o tenir una mica més de marge de maniobra per recuperar possibles (i probables) retards. Dit això, penso que es podria haver convertit la R7 en una línia circular, L'Hospitalet-Barcelona-Cerdanyola Universitat-Sant Cugat del V.-Rubí-El Papiol-Molins de Rei-L'Hospitalet, en els dos sentits.

També m'afegeixo a la reivindicació de trens regionals Girona-Tarragona per la línia Papiol-Mollet. Però jo els posaria Portbou-Tarragona-Reus-Lleida.

Salut !!
liniadelRipollés ha escrit:La nova configuració de Rodalies és del tot coherent, fins i tot el començament de l'R7 a Sant Andreu atès que els usuaris del centre de Barcelona poden agafar FGC per anar a Rubí, Sant Cugat i UAB.

Una gran notícia la nova R8, tot i que ja he fet arribar l'observació a la Generalitat que tots els trens de la línia de POrtbou s'hauran d'aturar a Granollers-Centre, per tal de facilitar que els estudiants gironins de la UAB puguin accedir-hi més comodament.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dijous 19/05/2011 15:52

Això no és del tot veritat.

Per anar de Sant Celoni a Terrassa no s'ha de passar pel centre de Barcelona, el transbord es pot fer a Montcada.

La R7 no passa per zones poc poblades, passa per zones molt poblades però amb les estacions situades lluny dels centres de les ciutats i les estacions mal connectades amb la resta de transport públic però sobre tot en tots els casos per comunicar amb Barcelona existeix una alternativa en transport públic força millor i malgrat tot sí que és molt utilitzada per accedir a la universitat, un desplaçament de Sant Celoni al barri de Gràcia de Barcelona seguirà sent més ràpid tal i com és ara.
wefer ha escrit:
Mako448 ha escrit:I vist aixó,ja va sent hora de construir l'intercanviador de Barberà-Cerdanyola per conectar l'R8 amb l'R4.
Aquesta línia é sun pas en la bona direcció, però certament cal fer-hi una inversió important en construir noves estacions perquè funcioni.

És cert que la R7 l'utilitza molt poca gent. Per què? Doncs perquè passa per zones molt poc poblades, plagades d'autopistes i polígons industrials però sense massa cases a la vora.

La funció d'aquesta línia de ronda ferroviària pel Vallès, per la qual ara també passarà la R8, ha de ser de repartiment del passatge que ve de l'àrea metropolitana i va cap a Barcelona, no pas de la gent que l'utilitza per accedir a les poblacions que serveixen les seves estacions. Ha de servir, per exemple, perquè si una persona ve de Sant Celoni i ha d'anar a Gràcia, en comptes d'haver de baixar fins a Pl. Catalunya i després agafar els FGC, pugui anar amb l'R8 fins a Sant Cugat i allà baixar amb FGC fins a Gràcia. La situació actual és tant absurda que si, per exemple, un vol anar de Sant Celoni a Terrassa, ha de passar pel centre de Barcelona. Això no té cap ni peus i aconsegueix que simplement la gent hi vagi en cotxe particular.

Per tant, el col·lapse de la zona central de Barcelona en qüestió de transport és precisament perquè no hi ha efecte xarxa, i tothom acaba passant per Pl. Catalunya per força.

Per aconseguir crear aquest efecte xarxa, cal construir quatre intercanviadors a la línia de ronda:
1- Rubí: Renfe/FGC
2- Sant Cugat: Renfe/FGC
3- Badia: Renfe R4/R8
4- La Mogoda: Renfe R3/R8

Això, sumat a l'enllaç de Martorell, seria un gran revulsiu per a la línia, descarregaria les entrades a Barcelona i sobretot repartiria més uniformement la demanda evitant el col·lapse del centre.

Afegir igualment que freqüències d'un tren cada hora són altament dissuassives i fan que només utilitzi el servei qui no té cap més opció. Caldria posar, en hora punta, trens més petits però cada 15 o 20 minuts.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dijous 19/05/2011 15:55

Gran part dels usuaris de Rodalies (i gent de dins) desconeixen que entre estacions situades a la mateixa població el transbordament és legal i factible, sense descompte de bitllet.
josep_serre ha escrit:Això no és del tot veritat.

Per anar de Sant Celoni a Terrassa no s'ha de passar pel centre de Barcelona, el transbord es pot fer a Montcada.

La R7 no passa per zones poc poblades, passa per zones molt poblades però amb les estacions situades lluny dels centres de les ciutats i les estacions mal connectades amb la resta de transport públic però sobre tot en tots els casos per comunicar amb Barcelona existeix una alternativa en transport públic força millor i malgrat tot sí que és molt utilitzada per accedir a la universitat, un desplaçament de Sant Celoni al barri de Gràcia de Barcelona seguirà sent més ràpid tal i com és ara.
wefer ha escrit:
Mako448 ha escrit:I vist aixó,ja va sent hora de construir l'intercanviador de Barberà-Cerdanyola per conectar l'R8 amb l'R4.
Aquesta línia é sun pas en la bona direcció, però certament cal fer-hi una inversió important en construir noves estacions perquè funcioni.

És cert que la R7 l'utilitza molt poca gent. Per què? Doncs perquè passa per zones molt poc poblades, plagades d'autopistes i polígons industrials però sense massa cases a la vora.

La funció d'aquesta línia de ronda ferroviària pel Vallès, per la qual ara també passarà la R8, ha de ser de repartiment del passatge que ve de l'àrea metropolitana i va cap a Barcelona, no pas de la gent que l'utilitza per accedir a les poblacions que serveixen les seves estacions. Ha de servir, per exemple, perquè si una persona ve de Sant Celoni i ha d'anar a Gràcia, en comptes d'haver de baixar fins a Pl. Catalunya i després agafar els FGC, pugui anar amb l'R8 fins a Sant Cugat i allà baixar amb FGC fins a Gràcia. La situació actual és tant absurda que si, per exemple, un vol anar de Sant Celoni a Terrassa, ha de passar pel centre de Barcelona. Això no té cap ni peus i aconsegueix que simplement la gent hi vagi en cotxe particular.

Per tant, el col·lapse de la zona central de Barcelona en qüestió de transport és precisament perquè no hi ha efecte xarxa, i tothom acaba passant per Pl. Catalunya per força.

Per aconseguir crear aquest efecte xarxa, cal construir quatre intercanviadors a la línia de ronda:
1- Rubí: Renfe/FGC
2- Sant Cugat: Renfe/FGC
3- Badia: Renfe R4/R8
4- La Mogoda: Renfe R3/R8

Això, sumat a l'enllaç de Martorell, seria un gran revulsiu per a la línia, descarregaria les entrades a Barcelona i sobretot repartiria més uniformement la demanda evitant el col·lapse del centre.

Afegir igualment que freqüències d'un tren cada hora són altament dissuassives i fan que només utilitzi el servei qui no té cap més opció. Caldria posar, en hora punta, trens més petits però cada 15 o 20 minuts.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dijous 19/05/2011 16:13

He pogut anar finalment a la roda de premsa que hi ha hagut aquest matí a l'estació de Montgat Nord.

A part de la roda de premsa s'ha facilitat informació en dosier de premsa i suposo que aquesta també està disponible a internet.

El conseller ha començat parlant de la seva desaprovació amb un traspàs muntat per l'anterior govern i que permet en la pràctica molt poc marge de maniobra cap al Govern, alhora ha criticat la manca de resposta del Ministeri de Foment i el seu poc compliment en matèria d'inversions, ja que aquest va suspendre la reunió convocada recentment de forma unilateral i aquesta ha quedat sense data, ha ressaltat la dificultat d'actuar mentre no es facin inversions.

A grans trets les millores que s'han dit són, homogeneització de freqüències de pas a la R1 i a la R4, és a dir els intèrvals de pas seran regulars a cada franja horària evitant algunes situacions actuals en què hi pot haver un tren 3 minuts després d'un altre i després una espera de 10 minuts.

Un nou tren Barcelona Vic a la tarda, no se n'ha parlat a la compareixença i per tant no sé a quina hora, però espero que serveixi perquè el darrer tren Barcelona Puigcerdà acceleri el seu horari en el nucli de rodalies.

Els trens R7 tindran origen i final a Sant Andreu Arenal, falta saber en quines condicions operatives és a dir si sortiran de la via 3 o de la 4 cosa important de cara a transbords, es considera un perjudici negligible en tant que els viatgers d'aquesta línia són principalment de transbords d'altres línies i de la part Nord de la ciutat, personalment espero que permeti també tenir una cadència més regular cada 30 minuts d'aquesta línia.

Nova línia R8, primera línia no radial, de moment res de l'estació nova a Santa Perpètua de la Mogoda, pràcticament acabada, i menys encara de millorar la connexio amb FGC i la resta de línies de Rodalies, s'ha previst un tren cada hora, no s'ha previst un nombre de viatgers o almenys no s'ha volgut mullar que ho podran utilitzar, però s'ha considerat que permetrà tenir una connexió directa entre la UAB i el Vallès Oriental considerant-se per tant un primer pas i que s'actuarà segons quina sigui la seva acceptació, no s'ha previst modificar almenys de moment el servei regional a la línia de Portbou per permetre la connexió dels seus trens amb el nou servei de Rodalies a l'estació de Granollers o la majoria de trens d'aquesta línia no hi paren.

També s'ha parlat de reduir els temps de viatge en 10 minuts, entre Manresa i Calaf tram recentment reobert i la reducció de temps espero que encara sigui superior en un segon pas.

I a grans trets és això del que s'ha parlat a la compareixença.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 19/05/2011 16:27

Bona crònica! Merci per donar-la aquí!



josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dijous 19/05/2011 16:27

No és el cas del públic habitual
liniadelRipollés ha escrit:Gran part dels usuaris de Rodalies (i gent de dins) desconeixen que entre estacions situades a la mateixa població el transbordament és legal i factible, sense descompte de bitllet.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

RodalinesCatalanes
N4
N4
Entrades: 59

Entrada Autor: RodalinesCatalanes » Dijous 19/05/2011 16:48

Valoració general de la millora de Rodalies proposada: Notable

Realment els damnificats que sortiran perdent són els estudiants/PAS/professors de la UAB que vinguin del baix Baix Llobregat i del Garraf via línies R2.

Aquí teniu una proposta de millora que permetria solucionar quest problema i permetria encara una millora més bona a la xarxa de rodalies sense gaire despassa extra:

- R1 Allargar la R1 de Molis de Rei fins Cerdanyola UAB
- R7 que sigui un servei llançadora Cerdanyola UAB - Montcada Bifurcació
- R4 millorar encara més la freqüència de pas de la R4 Terrassa - Barcelona tal que la correspondència R4 - R7 a Cerdanyola o Montcada no durés més de 3-4 minuts
- R8 Donada la demanda real que hi ha d'estudiants/personal de la UAB a l'Alt Penedès i del Vallès Oriental. Allargar la R8 directament des de Vilafranca a Sant Celoni.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 19/05/2011 16:53

RodalinesCatalanes ha escrit:Valoració general de la millora de Rodalies proposada: Notable

Realment els damnificats que sortiran perdent són els estudiants/PAS/professors de la UAB que vinguin del baix Baix Llobregat i del Garraf via línies R2.

Aquí teniu una proposta de millora que permetria solucionar quest problema i permetria encara una millora més bona a la xarxa de rodalies sense gaire despassa extra:

- R1 Allargar la R1 de Molis de Rei fins Cerdanyola UAB
- R7 que sigui un servei llançadora Cerdanyola UAB - Montcada Bifurcació
- R4 millorar encara més la freqüència de pas de la R4 Terrassa - Barcelona tal que la correspondència R4 - R7 a Cerdanyola o Montcada no durés més de 3-4 minuts
- R8 Donada la demanda real que hi ha d'estudiants/personal de la UAB a l'Alt Penedès i del Vallès Oriental. Allargar la R8 directament des de Vilafranca a Sant Celoni.
I com sempre, la R2, sense sol·lució. A les hores, tant, tant notable...



josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dijous 19/05/2011 16:57

+1, Excepte en l'origen dels serveis R7 a Montcada Bifurcació, prefereixo Sant Andreu Arenal, per la connexió amb el metro.
RodalinesCatalanes ha escrit:Valoració general de la millora de Rodalies proposada: Notable

Realment els damnificats que sortiran perdent són els estudiants/PAS/professors de la UAB que vinguin del baix Baix Llobregat i del Garraf via línies R2.

Aquí teniu una proposta de millora que permetria solucionar quest problema i permetria encara una millora més bona a la xarxa de rodalies sense gaire despassa extra:

- R1 Allargar la R1 de Molis de Rei fins Cerdanyola UAB
- R7 que sigui un servei llançadora Cerdanyola UAB - Montcada Bifurcació
- R4 millorar encara més la freqüència de pas de la R4 Terrassa - Barcelona tal que la correspondència R4 - R7 a Cerdanyola o Montcada no durés més de 3-4 minuts
- R8 Donada la demanda real que hi ha d'estudiants/personal de la UAB a l'Alt Penedès i del Vallès Oriental. Allargar la R8 directament des de Vilafranca a Sant Celoni.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

davida
N9
N9
Entrades: 1793
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dijous 19/05/2011 16:59

La R2 sud te la solució de futur en camí, pero de moment fins el 2013, o mes enllà, toca esperar.
La solució es la conexión CM - LAV Vandellos - Camp de Tarragona.
Amb aixó s'eliminen els GL i part dels regionals que circularan per la LAV. Amb el que aumentara la capacitat de la linia, la regularitat. Ja que deixen de circular 2-3 trenes directes l'hora.
Ja no tindras que esperar mentres aparten el rodalies perque pasi el Euromed.
Fins aleshores poc es pot fer.



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dijous 19/05/2011 17:43

RodalinesCatalanes ha escrit:Valoració general de la millora de Rodalies proposada: Notable

Realment els damnificats que sortiran perdent són els estudiants/PAS/professors de la UAB que vinguin del baix Baix Llobregat i del Garraf via línies R2.

Aquí teniu una proposta de millora que permetria solucionar quest problema i permetria encara una millora més bona a la xarxa de rodalies sense gaire despassa extra:

- R1 Allargar la R1 de Molis de Rei fins Cerdanyola UAB
- R7 que sigui un servei llançadora Cerdanyola UAB - Montcada Bifurcació
- R4 millorar encara més la freqüència de pas de la R4 Terrassa - Barcelona tal que la correspondència R4 - R7 a Cerdanyola o Montcada no durés més de 3-4 minuts
- R8 Donada la demanda real que hi ha d'estudiants/personal de la UAB a l'Alt Penedès i del Vallès Oriental. Allargar la R8 directament des de Vilafranca a Sant Celoni.
Abans d'allargar els R1 amb final de trajecte a Molins de Rei,allargaria els R1 qué fan Mataró/Calella-L'Hospitalet fins Cerdanyola Uiversitat,per descongestionar encara més L'Hospitalet.



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dijous 19/05/2011 17:57

Mako448 ha escrit:Abans d'allargar els R1 amb final de trajecte a Molins de Rei,allargaria els R1 qué fan Mataró/Calella-L'Hospitalet fins Cerdanyola Uiversitat,per descongestionar encara més L'Hospitalet.
La qüestió no és tant quina relació, sinó que sigui quina sigui no s'entorpeixin cisallaments a Molins de Rei, si és que creus que s'ha de mantindre com a terminal d'alguns trens.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 19/05/2011 18:01

RodalinesCatalanes ha escrit:Realment els damnificats que sortiran perdent són els estudiants/PAS/professors de la UAB que vinguin del baix Baix Llobregat i del Garraf via línies R2.
Quan es configuri definitivament la nova malla entre St. Vicenç i Maçanet, quedant costa-costa i interior-interior, la desconnexió d'aquesta darrera línia ja no serà tan important. Això sí, aneu a saber quan serà, tot això...


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

BCN2008
N8
N8
Entrades: 738

Entrada Autor: BCN2008 » Dijous 19/05/2011 18:10

Guigui ha escrit:
RodalinesCatalanes ha escrit:Realment els damnificats que sortiran perdent són els estudiants/PAS/professors de la UAB que vinguin del baix Baix Llobregat i del Garraf via línies R2.
Quan es configuri definitivament la nova malla entre St. Vicenç i Maçanet, quedant costa-costa i interior-interior, la desconnexió d'aquesta darrera línia ja no serà tan important. Això sí, aneu a saber quan serà, tot això...
Jo dubto que això es faci mai... A ADIF no crec que tinguin planejat desfer el nus que hi ha fet a la sortida sud de Sants, i sense els convenients túnels no es pot fer, a no ser que es facin uns quants canvis d'agulles que no serien ni pràctics ni factibles per la quantitat de trens que hi passa.



Avatar de l’usuari
Rafa Monty
N6
N6
Entrades: 167
Ubicació: Próxima Estació: Vallparadís UPC

Entrada Autor: Rafa Monty » Dijous 19/05/2011 18:14

Está molt bé el tema de la nova línia de Rodalies... ja era hora de obrir aquest desaprofitat Ramal...

Ara, que passa amb la situació actual de, bueno, per resumir, ho dic tot en una mateixa Paraula.

Baricentro?


PER QUÉ LI DIUEN "BARCELONA SANTS" SI ESTÁ A TOCAR DE L' INFERN DE PROFUND?

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”