Notícies del funicular de Vallvidrera

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2151

Re: Notícies del funicular de Vallvidrera

Entrada Autor: albert28 » Dissabte 20/07/2019 17:02

pensa que ja no es permet fer la espera a la rotonda perque una veina es va queixar a TMB del soroll de la marxa enrere del minibus...
En serio?



adriaesc
N7
N7
Entrades: 489
Ubicació: Llucmajor (L4)

Entrada Autor: adriaesc » Dissabte 20/07/2019 18:12

iFercat ha escrit:
Miquel ha escrit:
iFercat ha escrit: Home, una furgoneta d'aquestes no hi cap per Navarro Reverter, Gabriel Ferrater i baixar per les Alberes?

I com diu l'Ortegote, davant de la residència Betània, sota del Peu del Funicular es pot donar la volta perfectament, i amb senyalització podrien fer la regulació i tot.
Sobre vallvidrera superior, no no es pot basicament perque el carrer navarro reverter ja l'has pasat quan fas la parada. I si ho fesis del reves (primer gabriel ferreter i despres navarro reverter) es un carrer mol estret, ple de cases, hi ha un gir que no es pot fer perque aparquen cotxes i es zona 20 apart de ser de doble sentit de circulacio pero nomes cap un cotxe, tardes molt mes en fer tot aixo que en anar i tornar a la rotonda per la carretera. No sempre el camí mes curt es el mes rapid. Tot aixo sense contar que dubto molt que els veins volguessin que passessin per aquests minicarrers minibusos contínuament amb la molèstia que ocasiona, pensa que ja no es permet fer la espera a la rotonda perque una veina es va queixar a TMB del soroll de la marxa enrere del minibus...

Sobre peu del funicular ja ho he comentat el missatge anterior,es quedeu noems amb si un bus gira o no gira i no amb tot el demes.
Fer primer Navarro i Reverter i després Gabriel Ferrater per agafar les Alberes és tan simple com haver posat la parada del bus substitutori just abans de la cruïlla. Amb això queda solucionat.

A més, si els veïns es queixen del soroll d'un minibus cada 6 minuts, jo em puc queixar també quan s'ajunten 3 articulats sota casa meva. Ara bé, després tots volem poder moure'ns per Barcelona amb transport públic i que passi al costat de casa.



Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Diumenge 21/07/2019 0:02

iFercat ha escrit: Nose si conocerás bien la zona, pero veo que te has saltado que hablamos de vallvidrera superior, no de peu de funicular. Yo del giro de peu del funicular no he opinado nada :ok
Tambien te digo que ahi hay que maniobrar para girar (nose como pensais que es la rotonda ni el radio de giro que tienen los minibuses) con lo cual si coinciden dos ya no se podria. Algunos pensais enserio que un minibus es como llevar un smart creo y no veis todo lo demas, si un simple minibus podria dar la vuelta ahi maniobrando, anda que como coincida con un coche entrado y saliendo ya no puede, uno mal aparcado, o simplemente con otro minibus (que al haver menos recorrido lo normal seria que ahi se juntaran mas de uno)
Buenas,
Vale vale, Como fuy el primero en decir lo de bajar hasta abajo cuando perfectamente pueden hacer la rotonda de más arriba, pensaba que hablabas de abajo, de arriba he estado pero no me he parado a ver la carretera ni donde puedan hacer el giro.
Entiendo perfectamente que un minibus no es un utilitario pero que girar en esa rotonda que digo y es mas rotonda pintada en el suelo, vamos que pueden hasta pisarla sin problemas, pero que girar giran.
Saludos.



iFercat
N7
N7
Entrades: 384

Entrada Autor: iFercat » Diumenge 21/07/2019 15:47

adriaesc ha escrit: Fer primer Navarro i Reverter i després Gabriel Ferrater per agafar les Alberes és tan simple com haver posat la parada del bus substitutori just abans de la cruïlla. Amb això queda solucionat.

A més, si els veïns es queixen del soroll d'un minibus cada 6 minuts, jo em puc queixar també quan s'ajunten 3 articulats sota casa meva. Ara bé, després tots volem poder moure'ns per Barcelona amb transport públic i que passi al costat de casa.
Pero has llegit tot el missatge? Carrer de doble sentit de circulació però només un carril, carrer estret pte d'entrades i sortides de cases. Que vols fer obligar també a que ningú veí pugi aparcar? El que proposes es absurd. Tardes bastant més el que tu dius que anar a la rotonda i tornar. El camí més curt no es sempre el més ràpid. És que alguns en serio us penseu que això és com jugar al ordenador, agafes Google maps veus que hi han dos carrers i ale. No penseu en totes les conseqüències i efectes col·laterals de les decisions.
No no es viable et posis com et posis, entre tu amb el teu cotxe particular a aquest carreró i aviam a quina velocitat el fas (i amb un cotxe més petit) que fas quan et trobes a un de cara. I aviam si ets capaç d'anar més ràpid que el minibus girant a la rotonda.
En serio alguns us ho heu de fer mirar.



iFercat
N7
N7
Entrades: 384

Entrada Autor: iFercat » Diumenge 21/07/2019 15:51

ortegote ha escrit:
iFercat ha escrit: Nose si conocerás bien la zona, pero veo que te has saltado que hablamos de vallvidrera superior, no de peu de funicular. Yo del giro de peu del funicular no he opinado nada :ok
Tambien te digo que ahi hay que maniobrar para girar (nose como pensais que es la rotonda ni el radio de giro que tienen los minibuses) con lo cual si coinciden dos ya no se podria. Algunos pensais enserio que un minibus es como llevar un smart creo y no veis todo lo demas, si un simple minibus podria dar la vuelta ahi maniobrando, anda que como coincida con un coche entrado y saliendo ya no puede, uno mal aparcado, o simplemente con otro minibus (que al haver menos recorrido lo normal seria que ahi se juntaran mas de uno)
Buenas,
Vale vale, Como fuy el primero en decir lo de bajar hasta abajo cuando perfectamente pueden hacer la rotonda de más arriba, pensaba que hablabas de abajo, de arriba he estado pero no me he parado a ver la carretera ni donde puedan hacer el giro.
Entiendo perfectamente que un minibus no es un utilitario pero que girar en esa rotonda que digo y es mas rotonda pintada en el suelo, vamos que pueden hasta pisarla sin problemas, pero que girar giran.
Saludos.
En que momento he dicho yo que no pueda girar? He dicho que para girar ha de maniobrar casi seguro, la rotonda del final de la 112 en Sant Genís es mas grande y solo que aparquen dos coches mal ya toca maniobrar, y xomo te digo es más grande.
Enserio tenéis una percepción muy errónea del radio de giro de los minibuses.
Además que como he dicho el problema es cuando coincidan ahí más de un minibus, tanto en la entrada salida como enmedio de la rotonda. Al estar más cerca del final coincidirán siempre dos minibuses ahí almenos.



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dimarts 23/07/2019 17:51

Para compensar el tiempo de mas y aprovechando el recorrido podría parar en los dos extremos donde gira.
Y luego la parada de Peu del Funicular aprovecharla para el N10, que es una vergüenza que esa parada se la salte, lo han hecho parar solo donde había ya paradas de otras, como si fuese demasiado caro un poste de parada solo para la N10



jaezcurra
N8
N8
Entrades: 1176
Ubicació: L4 (Selva de Mar, BCN)

Entrada Autor: jaezcurra » Dijous 29/08/2019 13:02

El Funicular de Vallvidrera reprèn el servei un cop renovat el seu sistema de control
Dilluns 2 de setembre el funicular tornarà a circular amb el seu horari habitual
La renovació ha permès millorar els estàndards de qualitat del funicular i augmentar la fiabilitat del servei

28 agost 2019 10:47 | Nota de premsa
https://govern.cat/gov/prosperitat-econ ... ma-control



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1629
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Divendres 30/08/2019 14:55

El Funicular de Vallvidrera reprèn el servei un cop renovat el seu sistema de control

Dilluns 2 de setembre el funicular tornarà a circular amb el seu horari habitual

La renovació ha permès millorar els estàndards de qualitat del funicular i augmentar la fiabilitat del servei

Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) reprendrà el proper dilluns 2 de setembre el servei del Funicular de Vallvidrera un cop finalitzats els treballs de renovació del seu sistema de control, una millora tecnològica que permet optimitzar els estàndards de qualitat del funicular i augmentar la fiabilitat del servei.

El sistema de control del Funicular de Vallvidrera monitoritza i controla en temps real la posició dels cotxes, la velocitat, l’accés al traçat, les portes d’accés a les andanes i als cotxes, l’estat dels frens i de la sala de màquines, l’estat del cable de tracció i el nombre de passatgers per cotxe. Aquest mecanisme ha estat substituït un cop ha arribat al final de la seva vida útil per un de nou, després de més de 20 anys de funcionament.

El nou sistema de control suposa una millora rellevant. Es tracta d’un sistema tecnològic extremadament segur, que simplifica la lògica de control, presenta més fiabilitat i ofereix una experiència d’operació i una capacitat de diagnosi que suposa un gran salt qualitatiu respecte el sistema de control que hi ha hagut fins ara.

Durant aquest període també s’ha realitzat la substitució del sistema d’accionament elèctric i mecànic de les portes dels dos funiculars per un sistema més robust, adequat a l’estat actual de la tècnica i a les prestacions requerides. Finalment, també s’ha modificat la disposició de l’andana de sortida de l’estació de Vallvidrera Superior per millorar i facilitar el moviment del passatge.

FGC ha garantit la mobilitat de totes les persones usuàries durant el període d’interrupció del servei, entre l’11 de juliol i l’1 de setembre, amb un operatiu alternatiu per carretera, amb autobusos i taxis, i amb el mateix horari que el servei habitual del Funicular.

Un treball constant de manteniment de les infraestructures

Durant aquestes setmanes FGC ha aprofitat per dur a terme com cada any els treballs de revisió periòdica anual i de manteniment que s’han de realitzar a les instal·lacions i al material mòbil. Aquestes actuacions permeten substituir aquells components complexos que requereixen d’aturades de més d’un dia.

Tot plegat per optimitzar la qualitat, la fiabilitat i la puntualitat del Funicular, així com el confort de les persones que l’utilitzen diàriament, prop de 3.600. Les tres estacions del Funicular de Vallvidrera van sumar l’any 2018 més de 995.000 persones usuàries.

Els treballs han comportat una inversió d’1,1 milions d’euros.

https://govern.cat/salapremsa/notes-...istema-control
__________________



Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2202
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Divendres 30/08/2019 21:47

Ahir vaig poder provar la llançadora a Vallvidrera. De pujada, amb un nou micro Sprinter de TMB. De baixada, amb una Daily de Canals (Avant Grup).

Òbviament, ni punt de comparació. :roll: Els de TMB són urbans purs, i els d'Avant i Ízaro, discrecionals amb seients 'premium'. El confort és incomparable.

La llançadora ha rebut el distintiu 742, tal com apareix al web de TMB i Google Transit, i és gratuïta:

https://www.tmb.cat/ca/barcelona/autobu ... neabus/742


Salvem l'Estació de França!

EnQuèEtPucAjudar?
N2
N2
Entrades: 17

Entrada Autor: EnQuèEtPucAjudar? » Dimecres 05/08/2020 9:39

https://beteve.cat/mobilitat/obres-mant ... rera-2020/

L’any passat hi havien 3 empreses amb minibusos donant el servei i estava en funcionament la n10. Aquest any doncs no sé com estarà la cosa exactament...



EnQuèEtPucAjudar?
N2
N2
Entrades: 17

Entrada Autor: EnQuèEtPucAjudar? » Dimecres 05/08/2020 10:20

L’any passat...




Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4435
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dimecres 05/08/2020 16:25

EnQuèEtPucAjudar? ha escrit:
Dimecres 05/08/2020 9:39
https://beteve.cat/mobilitat/obres-mant ... rera-2020/

L’any passat hi havien 3 empreses amb minibusos donant el servei i estava en funcionament la n10. Aquest any doncs no sé com estarà la cosa exactament...
Em sembla molt interessant que els serveis de reemplaçament s’uneixin varies empreses. Per exemple quan va passar el tall de Clot a Fondo, podien haver-se unit amb TMB empreses com TUSGSAL i Autocars Bello.



Avatar de l’usuari
sag470
N9
N9
Entrades: 1896

Entrada Autor: sag470 » Dimecres 05/08/2020 17:45

En realitat no. L'any passat el servei substitutori del funicular el feia TMB. FGC va fer un concurs pels serveis que no podia fer TMB, com ara els reforços i el taxi ho va fer Canals, i el servei de taxi per PMR ho va fer Izaro.
Aquest any no es veu el concurs públic.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 09/08/2021 13:15

El funicular de Vallvidrera deixa de funcionar fins al 27 d'agost
Ferrocarrils ha habilitat un servei alternatiu per carretera, amb autobusos i taxis, mentre durin els treballs de manteniment i revisió anual
https://www.ccma.cat/324/el-funicular-d ... a/3113672/


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”