Bitllet: calcular les zones que es travessen entre estacions

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
mandele
N2
N2
Entrades: 16

Bitllet: calcular les zones que es travessen entre estacions

Entrada Autor: mandele » Dilluns 15/08/2011 17:06

Hola,

em preguntava si algú sap exactament com funciona alhora de comprar un bitllet de rodalia amb les seves corresponents zones. Per exemple, si anem de la zona 2 a la zona 6? o si anem de la zona 2a a la zona 2c (en el cas que fos possible)? o si de la zona 3a a la 5d(si fos possible)?

Us adjunto un mapa de les zones de Rodalia de Barcelona:
http://www.fgc.cat/cat/planol.asp

Merci per qualsevol informació i salut!



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dilluns 15/08/2011 17:58

^^ Depèn si empres un bitllet senzill, un abonament propi de RENFE o un títol ATM.

En el cas dels títols ATM, i bitllet senzill si viatges amb FGC, les zones que travesses. Exemple: de Piera a Castellbell i el Vilar, travessem les zones 4C, 3B, 4Z, 5E. Són 4 zones.

En el cas dels bitllets senzills i abonaments propis de RENFE: segons les zones diferents a travessar, sense comptar de nou les zones repetides. Exemples:
-De Barcelona a Montmeló, travesses les zones 1 i 2. A cobrar 2 zones.
-De Montmeló a Sant Cugat del Vallès, travesses les zones 2 i 3. A cobrar 2 zones.
-De Montmeló a Terrassa via Montcada i Reixac: travesses les zones 2, 1, 2, 3 i 4. A cobrar 4 zones.

Aquests mateixos desplaçaments d'exemple amb títols ATM:
-Barcelona-Montmeló travesses les zones 1 i 2D. 2 zones a cobrar.
-Montmeló-Sant Cugat: zones 2D i 2C, 2 zones a cobrar.
-Montmeló a Terrassa via Montcada: zones 2D, 1, 2C i 3C. 4 zones.

Cal tenir present que en cas de RENFE les zones dels títols propis i les ATM no coincideixen, per exemple:
-Montmeló-Cardedeu. Amb títols RENFE travessem les zones 2, 3 i 4, per tant 3 zones. En canvi, amb títols ATM s'en cobren dues, ja que es travessen les zones 2D i 3D.
-Blanes-Maçanet: amb títols RENFE es cobra 1 zona, ja que només es travessa 1 zona, la 6. En canvi, amb títols ATM s'en cobren dues, ja que es travessen les zones 5H i 6G.

Una altra cosa a tenir en compte és en els abonaments propis de FGC: si bé en el cas de la T-Regional es basa segons les zones a travessar establertes per l'ATM, no és així en el cas dels abonaments trimestrals o anuals, ja encara es basen en la tarificació per grups.



Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2158

Entrada Autor: albert28 » Dilluns 15/08/2011 21:52

Però el terme de travessar al meu punt de vista seria el canvi de zones, com si per exemple,
si canvies d'1 a 2, traveses 1 zona (canvies una vegada de zona), si vas de 2 a 4, seria travesar de la 2 a 3 i de 3 a 4 → 2 zones.

I com pot ser que segons ATM o Renfe són zones diferents? LLavors depenent com et surt més a compte bitllet de Renfe o ATM.



feluc
N1
N1
Entrades: 6

Entrada Autor: feluc » Dimarts 16/08/2011 8:41

Has de tenir en compte que en els titols ATM si viatges entre dues zones i l'inici del trajecte es troba en una població que limita amb la de la parada de destí es tarifica només una zona. Per això es més econòmic un títol ATM que un bitllet senzill.

Exemple:

Vilanova i la Geltrú 4a - Sant Pere de Ribes 3a = 1 zona (els municipis limiten entre si)
Cubelles 4a - Sitges 3a = 2 zones (els municipis no limiten entre si, enmig hi ha Vilanova i la Geltrú)

Aquesta peculiaritat es dona perquè l'ATM és gestiona des dels municipis amb transport públic que en formen part. No tots els municipis tenen transport públic, i dels que en tenen no tots formen part de l'ATM.



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimarts 16/08/2011 9:37

feluc ha escrit:Has de tenir en compte que en els titols ATM si viatges entre dues zones i l'inici del trajecte es troba en una població que limita amb la de la parada de destí es tarifica només una zona. Per això es més econòmic un títol ATM que un bitllet senzill.
Cal matitzar-ho, això. En tren, només passa entre estacions contigües. En bus, entre municipis contigus.



mandele
N2
N2
Entrades: 16

Entrada Autor: mandele » Dimarts 16/08/2011 11:08

Ostres, doncs moltes gràcies per les respostes, ja que no he estat capaç de trobar-ho a les pàgines de l'ATM, TMB ni FGC.

Salut!



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 16/08/2011 12:51

Ah, la informació és un bé escàs! Especialment, la correcta...


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dimarts 16/08/2011 13:45

victorcasta ha escrit:
feluc ha escrit:Has de tenir en compte que en els titols ATM si viatges entre dues zones i l'inici del trajecte es troba en una població que limita amb la de la parada de destí es tarifica només una zona. Per això es més econòmic un títol ATM que un bitllet senzill.
Cal matitzar-ho, això. En tren, només passa entre estacions contigües. En bus, entre municipis contigus.
I rematitzant-ho cal dir que cap de les dues opcions no aplica si un dels municipis es troba a la zona 1.


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

fcuevas27

Entrada Autor: fcuevas27 » Dimarts 16/08/2011 19:59

castellar del valles a bcn son 3 zones x atm. si valides amb una t-mes de 2 zones a sabadell, pots fer bcn-castellar i viceversa sense problema.



mandele
N2
N2
Entrades: 16

Entrada Autor: mandele » Dijous 18/08/2011 20:08

Guigui ha escrit:Ah, la informació és un bé escàs! Especialment, la correcta...
Massa cert!



mix3
N5
N5
Entrades: 124
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: mix3 » Dijous 18/08/2011 22:46

Platanito ha escrit:
victorcasta ha escrit:
feluc ha escrit:Has de tenir en compte que en els titols ATM si viatges entre dues zones i l'inici del trajecte es troba en una població que limita amb la de la parada de destí es tarifica només una zona. Per això es més econòmic un títol ATM que un bitllet senzill.
Cal matitzar-ho, això. En tren, només passa entre estacions contigües. En bus, entre municipis contigus.
I rematitzant-ho cal dir que cap de les dues opcions no aplica si un dels municipis es troba a la zona 1.
Sí, coses incomprensibles: Sant Feliu - Molins són 2 zones i Sant Feliu - Montgat Nord és 1.

Quant a municipis i aturades contigus:

Excepte en trajectes monomodals (sense transbord) entre Terrassa - Sabadell Sud (RENFE) i Terrassa - Rubí, en què es pot anar amb 1 zona estant a zones diferents, i no són parades contígües.

Altra cosa curiosa que he trobat és que, si amb un tiquet d'1 zona, agafes un bus a Sabadell, agafes la RENFE i baixes a Terrassa, la màquina de sortida et deixa passar sense problemes.

En canvi, si agafes el tren a Terrassa, baixes a Sabadell i després puges al bus, si vas amb 1 zona et torna a marcar de nou.



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dilluns 22/08/2011 23:30

mix3 ha escrit:Altra cosa curiosa que he trobat és que, si amb un tiquet d'1 zona, agafes un bus a Sabadell, agafes la RENFE i baixes a Terrassa, la màquina de sortida et deixa passar sense problemes.
Ho hauran canviat però no ho hauria de deixar de fer doncs en aquest cas a partir de Sabadell Nord ja vas sense bitllet (igual que si anessis en Vallesana, a partir de la Mancomunitat també aniries sense bitllet). M'enrecordo quan feia Castellar-Terrassa amb una T-10 de 2 zones on si feia Vallesana+Tren a Terrassa no podia sortir (encara que deixaven una validadora en sortida lliure), encara que després vaig saber que aquest trajecte realment són 3 zones (si fos directe sense passar per Sabadell, 1 zona), ja que una vegada després vaig transbordar a TMESA i no em va realitzar transbord gratuït. En canvi, si tenies la valentia d'empassar-te un Castellar-Terrassa via Sabadell quan encara l'antiga línia C1 no estava dividida com ara en les línies C1 i C5 la Vallesana et cobrava 2 zones, i un cop arribats a Terrassa no hi havia problema en fer transbord gratuït ja que la màquina no sabia que havies anat via Sabadell, i imagino que si anessis d'estranguis amb la de 1 zona també s'ho empassaria -encara que no donaria temps ja que Castellar-Terrassa era 1 hora llarga...-. Realment, fer Castellar-Terrassa el que surt més a compte i amb menys maldecaps és anar amb una T-10 de 1 zona encara que validis dos cops, i a més de manera totalment legal menys en el cas que a la tornada agafis primer un bus TMESA o vinguis de Matadepera o Ullastrell...



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dilluns 22/08/2011 23:40

fcuevas27 ha escrit:castellar del valles a bcn son 3 zones x atm. si valides amb una t-mes de 2 zones a sabadell, pots fer bcn-castellar i viceversa sense problema.
Tot i que és totalment legal i no ha de portar problemes -jo mateix ho he fet amb una T-Jove-, el problema és si se t'espatlla a Barcelona i no et fan bé el bescanvi i et canvien la zona de primera validació... (no dic Castellar doncs dono per assumit que per regla general els conductors de la Vallesana -i de qualsevol empresa d'autobús- no fan bescanvis de títols il·limitats i t'envien al tren perquè t'ho bescanvïn allà :emprenyat )



mandele
N2
N2
Entrades: 16

Entrada Autor: mandele » Dimecres 14/09/2011 15:46

Deu ni do quin merder que hi ha en tot això!



t50/30lover
N1
N1
Entrades: 2

Entrada Autor: t50/30lover » Dilluns 19/09/2011 13:24

Molt bones a tots i totes!


Per temes d'estudi haig d' agafar dos cops per setmana el FGC de Moli Nou a Santa Coloma de Cervelló. Com la majoria sabem, a Colònia Güell hi ha el canvi de zona . . . tot i que hi ha un "forat". Aquest forat és el que m'ha fet buscar aquest fòrum. Segons la meva família, si entro a Molí Nou i surto a Santa Coloma de Cervelló amb la meva t10 d'una zona surto sense problema al ser un poble limítrofe.


Personalment, no vaig confiar amb això, ja que abans de trobar-me si la porta es pot obrir o no... vaig buscar aquest fòrum, però no em va quedar clar si és amb pobles limítrofes o només amb les estacions limítrofes això d'anar amb la t10 o la t50/30 d'una zona tot i el canvi de zona. No em vaig aclarar si només és en poble limítrofe o just l'estació següent al canvi de zona ( si fos així, hauria de sortir a Colònia Güell i caminar una miqueta més ).

Perdoneu que ignori això, però gairebé no es troba informació "oficial", i encara us quedarieu més freds si us explico la meva història de fa un any.

Us deixo un petit suborn, una foto que vaig fer fa un parell d'anys, quan poc a poc aprenia a fer millors fotos:
http://www.flickr.com/photos/sergic/3404930140



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dilluns 19/09/2011 13:44

El tram Sant Boi -Santa Coloma de Cervelló és d'una zona. En cas de dubte, pots consultar el cartell a les màquines autoexpenedores o directament FGC.

Hi ha situacions més complicades com la de Sant Andreu de la Barca a Martorell Enllaç que també es considera una zona únicament si no fas transbord i per a determinats títols. Són compensacions que van fer-se quan van desaparéixer els grups per zones i aquest canvi perjudicava seriosament els usuaris. Això també va afectar als ramals comarcals, amb la creació in extremis i a corre-cuita de la T-Regional.

També Masquefa/Can Parellada a Sant Esteve Sesrovires es considera una zona si no fas transbordament.

De Terrassa a Rubí és una zona monomodal. Ja veurem amb l'ampliació que passarà.
t50/30lover ha escrit:Molt bones a tots i totes!


Per temes d'estudi haig d' agafar dos cops per setmana el FGC de Moli Nou a Santa Coloma de Cervelló. Com la majoria sabem, a Colònia Güell hi ha el canvi de zona . . . tot i que hi ha un "forat". Aquest forat és el que m'ha fet buscar aquest fòrum. Segons la meva família, si entro a Molí Nou i surto a Santa Coloma de Cervelló amb la meva t10 d'una zona surto sense problema al ser un poble limítrofe.


Personalment, no vaig confiar amb això, ja que abans de trobar-me si la porta es pot obrir o no... vaig buscar aquest fòrum, però no em va quedar clar si és amb pobles limítrofes o només amb les estacions limítrofes això d'anar amb la t10 o la t50/30 d'una zona tot i el canvi de zona. No em vaig aclarar si només és en poble limítrofe o just l'estació següent al canvi de zona ( si fos així, hauria de sortir a Colònia Güell i caminar una miqueta més ).

Perdoneu que ignori això, però gairebé no es troba informació "oficial", i encara us quedarieu més freds si us explico la meva història de fa un any.

Us deixo un petit suborn, una foto que vaig fer fa un parell d'anys, quan poc a poc aprenia a fer millors fotos:
http://www.flickr.com/photos/sergic/3404930140


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

t50/30lover
N1
N1
Entrades: 2

Entrada Autor: t50/30lover » Dilluns 19/09/2011 22:23

Moltíssimes gràcies per respondre ! :reve



Demà prova de foc!



França451
N9
N9
Entrades: 2239
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Divendres 14/10/2011 3:06

Pues eso de las zonas con la ATM sigo sin entenderlo...

Al menos quiero preguntar una cosa. De Clot a Castelldefells en la R2 central, puedo ir con una T10 1 zona, salir fuera de los tornos, comprar en la máquina un I/V Rodalies de 3 zonas a Vilanova i la Geltrù, no? Y de regreso hacer lo mismo, bajarme en Castefa o Gavá, salir afuera, picar la T10 y pa casita...


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Divendres 14/10/2011 10:09

França451 ha escrit:Pues eso de las zonas con la ATM sigo sin entenderlo...

Al menos quiero preguntar una cosa. De Clot a Castelldefells en la R2 central, puedo ir con una T10 1 zona, salir fuera de los tornos, comprar en la máquina un I/V Rodalies de 3 zonas a Vilanova i la Geltrù, no? Y de regreso hacer lo mismo, bajarme en Castefa o Gavá, salir afuera, picar la T10 y pa casita...
Evidentment que ho pots fer, però si compres directament un bitllet d'anada i tornada del Clot a Vilanova et surt per 6,30 €, mentre que si fas aixo que dius, al final et costa 6,65 €.

Una altra cosa és que no visquis a prop del Clot i que hi hagis d'anar en metro, i hagis de picar sí o sí la T-10.



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dilluns 08/04/2013 15:19

UT596001 ha escrit:
mix3 ha escrit:Altra cosa curiosa que he trobat és que, si amb un tiquet d'1 zona, agafes un bus a Sabadell, agafes la RENFE i baixes a Terrassa, la màquina de sortida et deixa passar sense problemes.
Ho hauran canviat però no ho hauria de deixar de fer doncs en aquest cas a partir de Sabadell Nord ja vas sense bitllet (igual que si anessis en Vallesana, a partir de la Mancomunitat també aniries sense bitllet).
Llavors jo entenc que avui, que he de fer això mateix, he d'utilitzar la T10 de 2 zones, ja que la d'1 zona no seria vàlida en fer transbordaments.

I, si no agafés bus ni a Sabadell ni a Terrassa, només podria utilitzar la d'1 zona si anés de Sabadell Nord a Terrassa Est? (estacions colindants) Que no és pas el meu cas (vaig de Sabadell Centre a Terrassa "Nord")

I si algú fa el trajecte més curt possible (Sabadell Nord a Terrassa Est) pensant que no agafarà cap autobús a Terrassa, i al cap d'una estona li canvien els plans? La gent està obligada a saber que, tot i que la validadora del bus no li descompti un segon viatge, ha de validar-la per segon cop perquè li descompti el segon viatge, i no es quedi amb el "primer ja il·legal"? :emprenyat


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”