Accident del Tramvia Blau del Tibidabo

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei del TRAM

Entrada Autor: oriolp13 » Dimecres 22/08/2012 14:15

Tot i ser del tramvia blau i no del TRAM, la poso aquí:

Acaben de dir per el TN comarques que hi ha hagut una topada a la Av. Tibidabo entre un camió i un tramvia blau. 15 ferits, 2 d'ells greus (un dels quals el conductor del tramvia). No hi han hagut imatges, però imagino que el tramvia haurà quedat bastant destrossat també :(


Salutacions,

Oriol

escursso
N5
N5
Entrades: 119
Ubicació: Tiana
Contacta:

Entrada Autor: escursso » Dimecres 22/08/2012 14:43

Accident del Tramvia Blau del Tibidabo amb un camió causa diversos ferits dos d'ells greus.

http://www.elperiodico.com/es/noticias/ ... ta-2189249



Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2158

Entrada Autor: albert28 » Dimecres 22/08/2012 14:53

oriolp13 ha escrit:Tot i ser del tramvia blau i no del TRAM, la poso aquí:

Acaben de dir per el TN comarques que hi ha hagut una topada a la Av. Tibidabo entre un camió i un tramvia blau. 15 ferits, 2 d'ells greus (un dels quals el conductor del tramvia). No hi han hagut imatges, però imagino que el tramvia haurà quedat bastant destrossat també :(
Imatge del periodico
Imatge



Avatar de l’usuari
raulitinbcn
N8
N8
Entrades: 1172
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Ubicació: Barcelina

Entrada Autor: raulitinbcn » Dimecres 22/08/2012 15:36

22.8.2012 Serveis de transport
Una col·lisió del Tramvia Blau amb un camió obliga a interrompre el servei
El servei al Tramvia Blau s’ha interromput aquest matí a les 12.02 hores per una col·lisió accidental amb un camió a l’avinguda Tibidabo amb la plaça Kennedy de Barcelona, per causes que encara es desconeixen.

Com a conseqüència de la col·lisió, 15 persones han estat ateses pel Sistema d’Emergències Mèdiques (SEM) de les quals 2, en estat greu, han estat traslladades a l’Hospital Clínic i a la clínica Teknon de Barcelona. Nou afectats més han presentat contusions de caràcter lleu i han estat traslladats pel SEM a diversos centres hospitalaris, mentre que 4 persones ateses han estat donades d’alta al mateix lloc dels fets.

Els tècnics de manteniment treballen ara per restablir el servei del Tramvia Blau el més aviat possible. Com a transport alternatiu els usuaris poden utilitzar la línia 196 de bus de TMB, que ha reforçat el servei.

TMB obrirà un expedient informatiu per aclarir les causes del sinistre.

Font TMB.CAT


Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -

Avatar de l’usuari
alf
N6
N6
Entrades: 180

Entrada Autor: alf » Dimecres 22/08/2012 15:45

Els fets han passat cap a les 12h del migdia quan el conductor del Tramvia ha accionat els frens, que no han funcionat de forma adequada i han provocat que aquest emblemàtic transport barceloní llisqués sobre els rails i acabés xocant contra un camió.
http://www.elpuntavui.cat/noticia/artic ... camio.html

Maldita sea, cuando se darán cuenta que tienen que darle al Tramvia Blau su propio derecho de vía, con el tráfico que hay hoy en día no es viable que circulen coches por las vías cuando hay centenarios tramvías funcionando. Ya cambiaron el sentido del Pg de Sant Gervasi porque la gente no utilizaba la Av Tibidabo para acceder a la ronda, ahora podrían limitar el tráfico rodado. Pero como se va a tomar una medida que perjudique a los santos automobilistas en esta ciudad. Y este es el resultado. :emprenyat :emprenyat :emprenyat

Dicho esto tengo curiosidad por saber cual fue realmente la causa del accidente. ¿Un fallo en los frenos? ¿O acaso el camión hizo una maniobra inesperada y no pudo frenar lo suficientemente rápido el tramvía? ¿No funcionó el freno electromagnético de emergencia?



Avatar de l’usuari
alf
N6
N6
Entrades: 180

Entrada Autor: alf » Dimecres 22/08/2012 15:47

http://www.elperiodico.com/es/noticias/ ... ta-2189249

Aqui tienen fotos. Por dios, voy a llorar por como quedó el pobre tramvía, dios santo, ojalá se pueda reparar.......
Tiene huevos que haya sido uno de los reformados, por eso...



Avatar de l’usuari
raulitinbcn
N8
N8
Entrades: 1172
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Ubicació: Barcelina

Entrada Autor: raulitinbcn » Dimecres 22/08/2012 16:24

Intentaré apropar-me aquesta tarda a la Plaça Kenedy a veury si trobo més informació i trec alguna fotografia. Algú sap si encara estan els dos vehicles accidentats ? ? ? . Hi ha molta vigilancia? pas tallat? billets gratuits pel 159(bus alternatiu)? etc . . . ?
raulitinbcn l’ha editat per darrera vegada el dia: Dimecres 22/08/2012 16:50, en total s’ha editat 1 vegada.


Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -

Avatar de l’usuari
raulitinbcn
N8
N8
Entrades: 1172
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Ubicació: Barcelina

Entrada Autor: raulitinbcn » Dimecres 22/08/2012 16:30

EN LA AVENIDA DEL TIBIDABO
Dos heridos graves en la colisión entre el Tramvia Blau y un camión
Otras 13 personas han sufrido daños por el choque

Miércoles, 22 de agosto del 2012 - 16:18h.
EFE / Barcelona
Una colisión este miércoles entre el Tramvia Blau de Barcelona y un camión ha ocasionado 15 heridos, dos de ellos graves, según han informado fuentes del Ayuntamiento de Barcelona. El accidente se ha producido en la avenida del Tibidabo junto a la plaza Kennedy, lugar al que se han desplazado nueve dotaciones del SEM, cinco de Bomberos y seis de la Guardia Urbana.

El choque entre el Tramvia Blau y el camión, en la avenida del Tibidabo de Barcelona, hoy. @davidegea Imagen de las cocheras del Tramvia Blau, en la tarde del miércoles. ALBERT BERTRAN Vista del lugar del accidente, poco después de la colisión. LAIA AYUSO
Cuatro de los heridos han sido atendidos en el mismo lugar del accidente, mientras que el resto, once, han sido trasladados a distintos centros hospitalarios, dos de ellos en estado grave. De estos, que han sido evacuados a los hospitales Clínic y Teknon de Barcelona, uno sufre una fractura en el brazo y el otro presenta policontusiones y un golpe en la cabeza, según han informado fuentes del Departamento de Interior de la Generalitat.

CAMIÓN EN LOS RAÍLES
El primer teniente de alcalde y presidente de TMB, Joaquim Forn, ha asegurado que los frenos del tranvía se activaron pero que el vehículo continuó resbalando hasta que ha chocado con camión parado el doble fila que ocupaba parte de los raíles. Según Forn, cuando el maquinista ha visto el camión ha activado el freno, pero como era bajada, ha seguido descendiendo.

Forn ha descartado el error humano pero los investigadores todavía no han hablado con el conductor del tranvía.

El accidente ha obligado a interrumpir el servicio del Tramvia Blau, pero, como alternativa, TMB ha reforzado el servicio de autobuses de la línea 196 para acceder al parque del Tibidabo, mientras los técnicos trabajan para restablecer la circulación del histórico transporte.

El último accidente del Tramvia Blau se remonta a junio del 2009, cuando nueve personas resultaron heridas leves en un choque en la parada terminal del servicio en la misma plaza Kennedy. En este caso, el accidente se produjo cuando el convoy patinó mientras frenaba al aproximarse a la estación y chocó contra el tope de goma situado al final de la vía.

Font: elperiodico.com


Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -

Avatar de l’usuari
aim
N9
N9
Entrades: 1370
Ubicació: Navas (L1) - Bac de Roda (L2)
Contacta:

Entrada Autor: aim » Dimecres 22/08/2012 18:57

Doncs per la foto del cop, encara sort que només hi ha hagut ferits, perquè sembla que el camió ha fet un bon forat... si hi hagués algú en aquella finestra encara pot donar gràcies d'estar només ferit, perquè els cops que m'he acostat a la zona, sempre he vist el tramvia a rebentar de gent, i més que ho deu estar ara a l'agost.

Encara sort que el tramvia afectat ha estat un dels tunejats i no pas el 5, 8, 10 o la jardinera. A l'última foto s'intueix que ha estat el número 7.


Instagram: Ferrocarril | Aviació

Avatar de l’usuari
TramviaBlau
N6
N6
Entrades: 237

Entrada Autor: TramviaBlau » Dimecres 22/08/2012 21:35

Com sempre la innocència del tramvia s´ha de demostrar, tot es parlar de frens, d´errors humans...etc, quan que jo sàpiga un tramvia te preferència fins i tot sobre el vehicles d´emergencia, però ja sabem que aquí això sona a rus.

Ara només faltaria que amb l excusa de l´accident tanquin el servei "provisionalment" com van fer amb el mirador del monument a Colom.....

El transit a l´aviguda Tibidabo exigeix una reordenació immediata, el que era un passeig amable es va convertir amb les rondes en una prolongació del carrer Balmes per culpa dels dos laterals de dos carrils en superfície de la ronda i dels vehicles que pugen i baixen. Una solució ràpida i barata a l´espera d´unes obres més complicades seria prohibir l´aparcament a ambdós costats del carrer, així al tram mes complicat entre la Plaça Kennedy i la ronda els vehicles no farien bajanades per avançar els tramvies. Un semàfor per als vehicles que pugen coordinat am l´agulla del començament del carrer també ajudaria a que no sigui el tramvia qui hagi de cedir el pas als cotxes quan baixa cap al topall de la rotonda.



Avatar de l’usuari
raulitinbcn
N8
N8
Entrades: 1172
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Ubicació: Barcelina

Entrada Autor: raulitinbcn » Dimecres 22/08/2012 21:37

Si aim es el numero 7, i tens raó que no es la jardinera perquè sino . . . ( :emprenyat i :'( )


Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -

Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dimecres 22/08/2012 21:40

El projecte de Les Portes de Collserola preveu la possibilitat de la peatonalització del carrer i aprofitar la seva amplada per fer una mena de jardins lineals amb el tramvia, un concepte urbanístic que no he vist enlloc, i que em sembla quelcom genial, el tranvia en un entorn més afable, amb floretes i plantes diverses arreu de l'avinguda. Les jardineres al seu jardí.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
alf
N6
N6
Entrades: 180

Entrada Autor: alf » Dimecres 22/08/2012 23:03

TramviaBlau ha escrit:Com sempre la innocència del tramvia s´ha de demostrar, tot es parlar de frens, d´errors humans...etc, quan que jo sàpiga un tramvia te preferència fins i tot sobre el vehicles d´emergencia, però ja sabem que aquí això sona a rus.
Exactamente, es normal que el tramvía no pueda frenar tan de golpe como un coche o camión, y menos en bajada, lo natural es que le cueste parar de golpe o que resbale un poco. A mi me parece más probable que el camión hizo un movimiento inesperado o una frenada muy fuerte (van a toda ai carai! por esa calle, y luego hay pasos peatonales sin semaforo, que si alguien cruzara es posble que frenara en seco el camión), y el tramvía no pudo frenar lo suficientemente rápido, ni pudo el maquinista accionar el freno de emergencia. Una idea, vamos.

TramviaBlau ha escrit:Ara només faltaria que amb l excusa de l´accident tanquin el servei "provisionalment" com van fer amb el mirador del monument a Colom.....
Provisionalmente ya está cerrado, la pregunta es si lo cierran "provisionalmente" (osea, indefinidamente).
El Periódico ha escrit:El Tramvia Blau, una corta línea que utiliza vehículos históricos que recorren la avenida del Tibidado con pasajeros mayoritariamente turistas, no volverá a funcionar hasta conocer los resultados de la investigación sobre las causas del suceso, según fuentes de Transportes Metropolitanos de Barcelona (TMB).
Lluita1714 ha escrit:El projecte de Les Portes de Collserola preveu la possibilitat de la peatonalització del carrer i aprofitar la seva amplada per fer una mena de jardins lineals amb el tramvia, un concepte urbanístic que no he vist enlloc, i que em sembla quelcom genial, el tranvia en un entorn més afable, amb floretes i plantes diverses arreu de l'avinguda. Les jardineres al seu jardí.
Esto se debió haber hecho desde que se construyó la Ronda. Pero claro, Barcelona siempre al servicio del automovil. Lo que sí se hizo para remediar el problema fue restringir la circulación del Tramvía Blau a fines de semana, festivos y Agosto. Santa injusticia, ¡el tramvía estaba antes!



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2374
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dimecres 22/08/2012 23:18

Per això no posaran bus substitutori, no? :)
Lluita1714 ha escrit:El projecte de Les Portes de Collserola preveu la possibilitat de la peatonalització del carrer i aprofitar la seva amplada per fer una mena de jardins lineals amb el tramvia, un concepte urbanístic que no he vist enlloc, i que em sembla quelcom genial, el tranvia en un entorn més afable, amb floretes i plantes diverses arreu de l'avinguda. Les jardineres al seu jardí.
A veure, a unes males si de moment no hi ha obres, es podria fer el que diu TramviaBlau: treure l'aparcament dels cotxes als dos costats, posar semàfors coordinats que permetin la prioritat del tramvia, i a més d'això, posar tanques d'aquestes de l'Ajuntament de Barcelona o cons entre la Pl.Kennedy i la Ronda.

Si es fa el que diu en Lluita1714, el que podrien fer és en comptes de fer el que fa ara el tramvia: passar des del centre de l'avinguda fins al voral dret on hi ha el topall, en comptes d'això podrien fer una solució tipus Tram: dues vies i andana/parada/el que posin central.
Per cert, potser es pot fer un carril (bé, un per sentit) només per a autobusos, veïns i serveis i amb un topall que es baixi si aquest detecta qualsevol d'aquests vehicles; aquest carril podria estar fet amb llombardes, que queda més bonic. D'aquesta manera l'avinguda semblaria un carrer antic, i quedaria perfectament contrastat amb els centenaris tramvies.

I això de les llombardes, es pot fer durant tot l'itinerari del Tramvia Blau...


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 22/08/2012 23:34

Adolescent barceloní ha escrit:Per això no posaran bus substitutori, no? :)
El 196 ja ho és permanentment. I amb tarifa integrada.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 22/08/2012 23:39

Igual no es pot utilitzar aquest tramvia durant un temps, i calgui fer servir el d'en J. Maria Mas...



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 22/08/2012 23:40

http://www.ara.cat/societat/Tramvia-Bla ... 24136.html

Els frens del Tramvia Blau s'han activat però el vehicle ha lliscat fins a xocar amb el camió

El tramvia no ha descarrilat i ara s'investigaran els fets per saber què ha fallat

ACN
Barcelona | Actualitzada el 22/08/2012 20:12

El primer tinent d'alcalde de Barcelona i president de TMB, Joaquim Forn, ha assegurat aquest dimecres que els frens del Tramvia Blau que aquest migdia ha xocat amb un camió s'han activat, però que el vehicle ha seguit lliscant fins que ha xocat amb un camió parat en dobla fila que ocupava part dels rails del tramvia. Forn ha explicat que quan el maquinista ha vist el camió ha accionat els frens, però que com que anava en sentit descendent el tramvia ha seguit lliscant pels rails fins a xocar amb el camió, que ha aturat la trajectòria descendent. La circulació de tramvies estarà aturada almenys durant aquest dimecres i probablement també els propers dies per estudiar què ha fallat.

Forn ha pràcticament descartat l'error humà però els investigadors encara han de parlar amb el conductor del tramvia per saber els detalls dels fets. El maquinista té onze anys d'experiència i és un dels dos ferits greus, ja que té, entre d'altres, contusions a la pelvis. L'altra ferida greu té una fractura de tíbia i peroné. La majoria dels ferits són turistes estrangers.

El tinent d'alcalde ha explicat que el camió s'havia aturat en doble fila i ocupant part dels rails mentre el camioner consultava una adreça.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
alf
N6
N6
Entrades: 180

Entrada Autor: alf » Dijous 23/08/2012 0:04

En los comentarios de LaVanguardia.cat van diciendo que vieron el tramvía bajar desde arriba sin control, que el conductor intentaba frenar y no podía, que se veía un cable [sic] suelto por detrás (y obviamente deducen que era el de los frenos, no podía ser el del trole, si no recuerdo mal los frenos van mediante cadena, por eso son tramvías cadeneros, no? Si el trole se soltase del cable, fallarían los frenos de emergencia, o son independientes de que tenga corriente el tramvía?), y que iba bajando a toda velocidad. Incluso están llegando a la conclusión de que que el camión estuviera ahí fue una suerte y que le salvó la vida a los pasajeros. No se yo, si la gente esta recordando cosas que no vió por echarle mierda al tramvía, y esas hipótesis tienen poco sentido, cuando han dicho las autoridades que los frenos se accionaron y que resbalo. Más lógico es que se bloquearon las ruedas y que no pudo frenar a tiempo. Como sea, hay más preguntas que respuestas, y me mata la curiosidad por que es lo que realmente habrá ocurrido. ¿Perdió el control y le salvó el camión? ¿O estaba el camión invadiendo su carril y el bloqueo de las ruedas hizo que no frenara a tiempo?
¿Alguien entiende un poco mejor la materia y quiere dar su razonamiento?



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 23/08/2012 0:12

Si, com diuen aquests testimonis catastrofistes, el tramvia anava poc menys que en caiguda lliure, a hores d'ara estaríem lamentant força més que dos ferits greus i tretze lleus.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dijous 23/08/2012 0:49

alf ha escrit:En los comentarios de LaVanguardia.cat van diciendo que vieron el tramvía bajar desde arriba sin control, que el conductor intentaba frenar y no podía, que se veía un cable [sic] suelto por detrás (y obviamente deducen que era el de los frenos,
Jo vaig veure com el tramvia, poc abans d'iniciar la caiguda lliure, era atacat per una nau extraterrestre amb homenets de color verd i una pancarta penjada a l'exterior del platet volador que posava "L'AVE pel litoral".

La gent, sincerament, flipa mandarines. Jo no en faig gaire cas fins que no s'investigui millor el que va passar.



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”