http://www.naciodigital.cat/noticia/786 ... witterfeedNacióDigital.cat ha escrit: La L9 de Metro a l'aeroport, al 2016 i amb «suplement» tarifari
El nou tram disposarĂ de 15 estacions entre Zona UniversitĂ ria i la Terminal 1 del Prat i donarĂ servei a 23 milions d'usuaris anualment
L'entrada en servei del tram estĂ prevista per a principis del 2016 Foto: TES
L'1 de febrer del 2016 entrarĂ en servei el tram de la lĂnia 9 del Metro entre l'estaciĂł de Zona UniversitĂ ria i la Terminal 1 de l'aeroport del Prat, un nou tram que disposarĂ de 15 estacions en 20 quilòmetres de lĂnia, que donarĂ servei a 23 milions d'usuaris anualment i que, segons ha avançat el conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, tindrĂ algun tipus de "suplement" tarifari encara per determinar pel que fa a l'accès en Metro a les instal·lacions aeroportuaries.
Aquest dijous ha començat la fase de proves del tram, amb un trajecte entre les estacions de la T1 i la T2 del Prat i en el decurs del qual el conseller Vila ha destacat l'esforç "d'enginyeria financera" de les concessionà ries per mobilitzar 190 milions d'euros que permetran l'entrada en servei de la infraestructura.
Durant la fase que ara comença, es comprovaran aspectes com: instal·lacions elèctriques i de seguretat, estacions, ventilació, energia, comunicacions i portes automà tiques. En total, es desenvoluparan durant més d’un any fins a 3.700 protocols de proves, alguns dels quals requereixen diversos mesos.
Aquest perĂode constarĂ de diverses etapes: ara, les circulacions en proves s’efectuaran entre les dues estacions de les terminals T-1 i T-2 amb una unitat que actualment ja presta servei a la xarxa de metro. Progressivament, s’aniran ampliant les circulacions fins a Zona UniversitĂ ria i entre la primavera i la tardor de 2015 s’aniran incorporant a les proves cadascuna de les 14 unitats que donaran servei a la nova lĂnia. Finalment, es portarĂ a terme la fase de marxa en blanc –simulaciĂł del funcionament del servei.
Addicionalment a l’execució i seguiment de les proves, s’estan analitzant les diverses alternatives d’explotació del tram fins a l’Aeroport, amb la previsió de freqüències de pas de 7 minuts.
El nou tram de l’L9
La posada en servei del nou tram de l’L9 permetrĂ arribar en metro a la terminal mĂ©s utilitzada de l’aeroport -actualment, el servei de Rodalies arriba fins a la T-2- i unir tres municipis: Barcelona, l’Hospitalet de Llobregat i el Prat de Llobregat. En el seu recorregut, facilitarĂ l’accĂ©s en transport pĂşblic a centres educatius, zones comercials i Ă rees logĂstiques i de promociĂł econòmica. Al mateix temps, millorarĂ la mobilitat mĂ©s local i dotarĂ de servei de metro zones habitades que fins ara no en tenien. En longitud, el nou tram Ă©s equiparable a l’L1 de Metro, la mĂ©s llarga de la xarxa, que tĂ© 20,7 quilòmetres.
Les noves estacions de l’L9 que entraran en funcionament sĂłn: Zona UniversitĂ ria (connexiĂł amb l’L3), Collblanc (L5), Torrassa (L1), Can Tries-Gornal (que connectarĂ en el futur amb el ramal cap a Zona Franca), Europa-Fira (FGC), Fira, Parc LogĂstic, Mercabarna, les Moreres, el Prat EstaciĂł (Rodalies i Regionals), Cèntric, Parc Nou, Mas Blau, Aeroport T-2 (Rodalies) i Aeroport T-1.
En paral·lel al nou tram, entraran en explotació 6,3 quilòmetres –3,3 km en túnel i 3 en viaducte– del ramal de Zona Franca per tal que els trens puguin accedir a la zona de tallers i de dipòsit.
Estat dels treballs
Fins al moment, els trams de tĂşnels i de viaducte estan executats, aixĂ com la zona de tallers de trens i el gruix de les estacions. A mĂ©s de les proves amb el material mòbil, els treballs que es duran a terme fins a la posada en servei del nou tram corresponen a instal·lacions de cable i fibra òptica, finalitzaciĂł de la col·locaciĂł de via i catenĂ ria, tancament d’andanes, instal·lacions de sistemes de comunicaciĂł i de conducciĂł automĂ tica, d’ascensors i d’escales mecĂ niques en estacions, aixĂ com tasques d’obra civil i arquitectura i instal·lacions al tram comprès entre Zona UniversitĂ ria i Parc LogĂstic.
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, acompanyat del president de l’AMB i alcalde de Barcelona, Xavier Trias, i de l’alcalde del Prat de Llobregat, LluĂs Tejedor, ha viatjat en el comboi que ha iniciat el perĂode de proves Foto: TES
Tarifa especial a l'aeroport del Prat
Tarifa especial a l'aeroport del Prat
AtenciĂł el que publica NaciĂłDigital! La L9 a l'aeroport, que s'obrirĂ el 2016, tindrĂ suplement tarifari per anar a l'aeroport
Salutacions,
Oriol
Oriol
- trensmat
- N9

- Entrades: 1593
- Membre des de: 06 maig 2009, 17:10
- UbicaciĂł: MatarĂł(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla
Re: Seguiment de les obres de la L9
Igualet que ha València, CIU sempre te que copiar lo dolent del PP.oriolp13 ha escrit:Atenció el que publica NacióDigital! La L9 a l'aeroport, que s'obrirà el 2016, tindrà suplement tarifari per anar a l'aeroport![]()
![]()
http://www.naciodigital.cat/noticia/786 ... witterfeedNacióDigital.cat ha escrit: La L9 de Metro a l'aeroport, al 2016 i amb «suplement» tarifari
El nou tram disposarĂ de 15 estacions entre Zona UniversitĂ ria i la Terminal 1 del Prat i donarĂ servei a 23 milions d'usuaris anualment
L'entrada en servei del tram estĂ prevista per a principis del 2016 Foto: TES
L'1 de febrer del 2016 entrarĂ en servei el tram de la lĂnia 9 del Metro entre l'estaciĂł de Zona UniversitĂ ria i la Terminal 1 de l'aeroport del Prat, un nou tram que disposarĂ de 15 estacions en 20 quilòmetres de lĂnia, que donarĂ servei a 23 milions d'usuaris anualment i que, segons ha avançat el conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, tindrĂ algun tipus de "suplement" tarifari encara per determinar pel que fa a l'accès en Metro a les instal·lacions aeroportuaries.
Aquest dijous ha començat la fase de proves del tram, amb un trajecte entre les estacions de la T1 i la T2 del Prat i en el decurs del qual el conseller Vila ha destacat l'esforç "d'enginyeria financera" de les concessionà ries per mobilitzar 190 milions d'euros que permetran l'entrada en servei de la infraestructura.
Durant la fase que ara comença, es comprovaran aspectes com: instal·lacions elèctriques i de seguretat, estacions, ventilació, energia, comunicacions i portes automà tiques. En total, es desenvoluparan durant més d’un any fins a 3.700 protocols de proves, alguns dels quals requereixen diversos mesos.
Aquest perĂode constarĂ de diverses etapes: ara, les circulacions en proves s’efectuaran entre les dues estacions de les terminals T-1 i T-2 amb una unitat que actualment ja presta servei a la xarxa de metro. Progressivament, s’aniran ampliant les circulacions fins a Zona UniversitĂ ria i entre la primavera i la tardor de 2015 s’aniran incorporant a les proves cadascuna de les 14 unitats que donaran servei a la nova lĂnia. Finalment, es portarĂ a terme la fase de marxa en blanc –simulaciĂł del funcionament del servei.
Addicionalment a l’execució i seguiment de les proves, s’estan analitzant les diverses alternatives d’explotació del tram fins a l’Aeroport, amb la previsió de freqüències de pas de 7 minuts.
El nou tram de l’L9
La posada en servei del nou tram de l’L9 permetrĂ arribar en metro a la terminal mĂ©s utilitzada de l’aeroport -actualment, el servei de Rodalies arriba fins a la T-2- i unir tres municipis: Barcelona, l’Hospitalet de Llobregat i el Prat de Llobregat. En el seu recorregut, facilitarĂ l’accĂ©s en transport pĂşblic a centres educatius, zones comercials i Ă rees logĂstiques i de promociĂł econòmica. Al mateix temps, millorarĂ la mobilitat mĂ©s local i dotarĂ de servei de metro zones habitades que fins ara no en tenien. En longitud, el nou tram Ă©s equiparable a l’L1 de Metro, la mĂ©s llarga de la xarxa, que tĂ© 20,7 quilòmetres.
Les noves estacions de l’L9 que entraran en funcionament sĂłn: Zona UniversitĂ ria (connexiĂł amb l’L3), Collblanc (L5), Torrassa (L1), Can Tries-Gornal (que connectarĂ en el futur amb el ramal cap a Zona Franca), Europa-Fira (FGC), Fira, Parc LogĂstic, Mercabarna, les Moreres, el Prat EstaciĂł (Rodalies i Regionals), Cèntric, Parc Nou, Mas Blau, Aeroport T-2 (Rodalies) i Aeroport T-1.
En paral·lel al nou tram, entraran en explotació 6,3 quilòmetres –3,3 km en túnel i 3 en viaducte– del ramal de Zona Franca per tal que els trens puguin accedir a la zona de tallers i de dipòsit.
Estat dels treballs
Fins al moment, els trams de tĂşnels i de viaducte estan executats, aixĂ com la zona de tallers de trens i el gruix de les estacions. A mĂ©s de les proves amb el material mòbil, els treballs que es duran a terme fins a la posada en servei del nou tram corresponen a instal·lacions de cable i fibra òptica, finalitzaciĂł de la col·locaciĂł de via i catenĂ ria, tancament d’andanes, instal·lacions de sistemes de comunicaciĂł i de conducciĂł automĂ tica, d’ascensors i d’escales mecĂ niques en estacions, aixĂ com tasques d’obra civil i arquitectura i instal·lacions al tram comprès entre Zona UniversitĂ ria i Parc LogĂstic.
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, acompanyat del president de l’AMB i alcalde de Barcelona, Xavier Trias, i de l’alcalde del Prat de Llobregat, LluĂs Tejedor, ha viatjat en el comboi que ha iniciat el perĂode de proves Foto: TES
-
U-bahn de BCN
- N5

- Entrades: 91
- Membre des de: 06 gen. 2011, 22:23
Re: Seguiment de les obres de la L9
Tampoc és admissible la proposta del Conseller de fer pagar un suplement per anar a l'Aeroport. S'hi perdrà més posant sistemes de tarificació discriminatòria i la gent que passarà del costosissim metro que si fos accessible a la tarifa de zona 1 com fa la Renfe. A l'any 75, quan Renfe va obrir el servei també va fer això durant anys. Al final això es va treure i sembla que ara hi tornem.
El preu per anar a l'aeroport, a l'estació de Sants, al Camp Nou, al cementiri o a l'ajuntament -posem per cas-, ha de ser el mateix. Tot són instalacions públiques i no acabo de veure per que hi ha d'haver-hi diferenciacions, més si han estar pagases amb les impostos de tots. La posada en marxa d'una infraestructura no es cap obsequi del Conseller que pagui ell de la seva butxaca, oi?
Per altre banda el metro, el 2016 no porta a la ciutat directament sino a zones marginals de la ciutat (Collblanc, Pedralbes). Per anar al centre caldrĂ fer canvi de lĂnia passant la tira d'estacions. Un servei amb suplement seria mĂ©s lògic si anĂ©s directe, però serĂ tot el contrari.
Tampoc sĂ© si es molt comĂş a altres ciutats. A Nova York, el 1981, hi habia un servei de metro mĂ©s car però anava amb trens "rigurosament vigilats" directes a Manhattan. Eren èpoques perilloses. Ara ja no Ă©s aixĂ. Quines ciutats del mĂłn civilitzat tĂ©nen suplement a l'aeroport quan aquest Ă©s proper?
El preu per anar a l'aeroport, a l'estació de Sants, al Camp Nou, al cementiri o a l'ajuntament -posem per cas-, ha de ser el mateix. Tot són instalacions públiques i no acabo de veure per que hi ha d'haver-hi diferenciacions, més si han estar pagases amb les impostos de tots. La posada en marxa d'una infraestructura no es cap obsequi del Conseller que pagui ell de la seva butxaca, oi?
Per altre banda el metro, el 2016 no porta a la ciutat directament sino a zones marginals de la ciutat (Collblanc, Pedralbes). Per anar al centre caldrĂ fer canvi de lĂnia passant la tira d'estacions. Un servei amb suplement seria mĂ©s lògic si anĂ©s directe, però serĂ tot el contrari.
Tampoc sĂ© si es molt comĂş a altres ciutats. A Nova York, el 1981, hi habia un servei de metro mĂ©s car però anava amb trens "rigurosament vigilats" directes a Manhattan. Eren èpoques perilloses. Ara ja no Ă©s aixĂ. Quines ciutats del mĂłn civilitzat tĂ©nen suplement a l'aeroport quan aquest Ă©s proper?
Re: Seguiment de les obres de la L9
Anar als aeroports sempre et volen cobrar suplements:U-bahn de BCN ha escrit: Tampoc sĂ© si es molt comĂş a altres ciutats. A Nova York, el 1981, hi habia un servei de metro mĂ©s car però anava amb trens "rigurosament vigilats" directes a Manhattan. Eren èpoques perilloses. Ara ja no Ă©s aixĂ. Quines ciutats del mĂłn civilitzat tĂ©nen suplement a l'aeroport quan aquest Ă©s proper?
- Madrid Barajas
- Heathrow Express
- Gatwich Express
- Orly Val
- Express de l'aeroport de Viena.
- Sydney. Curiosamemte es barat viatjar a l'estaciĂł de despres del aeroport que al propi aeroport. En el mateix tren
- etc...
Re: Seguiment de les obres de la L9
TambĂ© a València, on, com passa a Sydney, serĂ mĂ©s barat anar fins a Riba-roja del TĂşria (al febrer de 2015, quan inauguren la lĂnia) que es troba a 28 km del centre de València que a l'aeroport de Manises, que estĂ a uns 10 km. 
Metrovalència et recorda que viatjar sense tĂtol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.
-
davidsantirso
- N4

- Entrades: 44
- Membre des de: 12 abr. 2012, 15:22
- UbicaciĂł: Sabadell
Re: Seguiment de les obres de la L9
Sobre el que dius del Gatwick Express, a la mateixa estació de Gatwick Airport hi ha altres operadors més barats que et porten a Victoria en 5 minuts més que el Gatwick Express (Southern, Thameslink (aquest porta a St Pancras), que formen part del grup Go-Ahead, curiosament el mateix que gestiona el Gatwick Express), això si, en trens més normals però molt més moderns que el Gatwick Express. També a Heathrow hi ha el Heathrow Connect, que triga 15 minuts més i és molt més barat que l'Express (Curiosament, el Heathrow Connect també està gestionat per Heathrow Express i First Great Western). I si vols pagar molt poc per anar de Heathrow al centre de Londres, sempre pots agafar el Tube i pagues amb una Oyster Card o una tarjeta contactless. Per tant, en aquells aeroports on es paga un suplement per al transport ferroviari s'ofereixen altres alternatives més barates però que pots trigar una mica més en arribar a la teva destinació. Al 2016, quan inaugurin la L9, continuaré agafant la Renfe per anar a l'aeroport amb una T-10, i després, si he d'anar a la T1, sà que agafo la L9, que haurà de ser gratis entre terminals ( estic segur que AENA obligarà a la Generalitat a fer gratis el trajecte entre terminals, tal com passa a Heathrow).
- Guigui
- Administrador
- Entrades: 23886
- Membre des de: 26 feb. 2006, 18:02
- UbicaciĂł: Penitents L3 (Barcelona)
Entre terminals
No sĂ© d'on treus tanta seguretat. En aquest paĂs on tothom que pot, suca, i ningĂş no mou un dit per l'altre si no Ă©s en benefici propi, estic mĂ©s aviat segur del contrari.davidsantirso ha escrit: ( estic segur que AENA obligarĂ a la Generalitat a fer gratis el trajecte entre terminals, tal com passa a Heathrow).
a: PreposiciĂł que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educaciĂł no hi ha democrĂ cia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educaciĂł no hi ha democrĂ cia.
Re: Seguiment de les obres de la L9
I en termes de capacitat, no seria millor el metro que el Bus TrĂ nsit per a moviments entre les terminals?
Re: Seguiment de les obres de la L9
Segueixes estant fora de joc: Rodalies segueix tenint l'estació de la T2 amb una tarifa diferent de les estacions del seu entorn.U-bahn de BCN ha escrit:Tampoc és admissible la proposta del Conseller de fer pagar un suplement per anar a l'Aeroport. S'hi perdrà més posant sistemes de tarificació discriminatòria i la gent que passarà del costosissim metro que si fos accessible a la tarifa de zona 1 com fa la Renfe. A l'any 75, quan Renfe va obrir el servei també va fer això durant anys. Al final això es va treure i sembla que ara hi tornem.
Pagues zona 4 per arribar-hi des d'on sigui (tant se val que sigui El Prat o Maçanet).
Re: Seguiment de les obres de la L9
No ho crec: a Barajas (per anar en metro de la T1/T2/T3 a la T4) no passa.davidsantirso ha escrit:( estic segur que AENA obligarĂ a la Generalitat a fer gratis el trajecte entre terminals, tal com passa a Heathrow).
Re: Seguiment de les obres de la L9
Seguint amb el que es deia de tarificar diferent la L9 a l'Aeroport:
Del twitter de TiS:
@santivila a @324cat: la llançadora a l'aeroport des de #bcn costarà entre 5 i 6 euros.
Espero que s'ho repensin, perquè si Ă©s aixĂ serĂ una vergonya. I que els que tinguem tĂtols multiviatge o semestrals hi poguem anar sense cap problema...

Del twitter de TiS:
@santivila a @324cat: la llançadora a l'aeroport des de #bcn costarà entre 5 i 6 euros.
Espero que s'ho repensin, perquè si Ă©s aixĂ serĂ una vergonya. I que els que tinguem tĂtols multiviatge o semestrals hi poguem anar sense cap problema...
Salutacions,
Oriol
Oriol
Re: Seguiment de les obres de la L9
Si Ă©s cert, seria mĂ©s barat (i rĂ pid) agafar l'R2 que et deixa al centre de Barcelona (bitllet senzill 4,10€) que l'L9 que arriba fins a Collblanc, amb ruta turĂstica pel Prat inclosa.oriolp13 ha escrit:Seguint amb el que es deia de tarificar diferent la L9 a l'Aeroport:
Del twitter de TiS:
@santivila a @324cat: la llançadora a l'aeroport des de #bcn costarà entre 5 i 6 euros.
Espero que s'ho repensin, perquè si Ă©s aixĂ serĂ una vergonya. I que els que tinguem tĂtols multiviatge o semestrals hi poguem anar sense cap problema...![]()
![]()
Metrovalència et recorda que viatjar sense tĂtol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Pero a mi hi ha una cosa que no em quadra. Quan diu "llançadora" es refereix al futur Rodalies a la T1 (que deien que s'anava a licitar a principis d'any i encara nanai) o la L9? Perquè la L9 de llançadora té poc!
Salut!
#volemL9
#volemL9
Re: Seguiment de les obres de la L9
Acabo de veure l'entrevista, i quan diu llançadora entre 5-6 euros es refereix a la tarifa que hauria d'oferir una empresa privada per donar servei entre passeig de gracia i l'aeroport en rodalies.
Re: Seguiment de les obres de la L9
M'he colat jo doncs...adri ha escrit:Acabo de veure l'entrevista, i quan diu llançadora entre 5-6 euros es refereix a la tarifa que hauria d'oferir una empresa privada per donar servei entre passeig de gracia i l'aeroport en rodalies.
Aleshores, si volen que la empresa que ofereixi els serveis des del centre a l'Aeroport sigui més cara perquè és, per afavorir que la gent agafi la L9, que serà més barata?
PD: proposo als admins obrir un fil que es digui "TarificaciĂł dels viatges a/des de l'Aeroport" o similar, on discutir aquestes qĂĽestions sense desviar-nos de tema.
Salutacions,
Oriol
Oriol
Re: Seguiment de les obres de la L9
oriolp13 ha escrit:M'he colat jo doncs...adri ha escrit:Acabo de veure l'entrevista, i quan diu llançadora entre 5-6 euros es refereix a la tarifa que hauria d'oferir una empresa privada per donar servei entre passeig de gracia i l'aeroport en rodalies.Com que l'altre dia deien que volien aplicar un tarifari diferent per anar a l'aeroport.
PD: proposo als admins obrir un fil que es digui "TarificaciĂł dels viatges a/des de l'Aeroport" o similar, on discutir aquestes qĂĽestions sense desviar-nos de tema.
No t'has equivocat, el conseller ha dit que anar en metro a l'aeroport tindrà una tarificació especial però serà inferior a la de 5-6euros que serà la del servei de rodalies quan es estigui operatiu entre 2017-2018. Es pagarà si o si més en els dos serveis (metro i rodalies) perquè els dos arriben a l'aeroport, aquesta és la clau.
Es pagarĂ mĂ©s però hi haurĂ una difèrencia de tarifa superior a la de rodalies ja que trigarĂ s molt menys i et deixarĂ al centre de Barcelona. En canvi amb el metro arribarĂ s al centre, però haurĂ s de fer transbord i trigarĂ s mĂ©s. Pagues la rapidesa i l'usuari tindrĂ l'opciĂł d'escollir entre els dos un cop que estiguin els dos serveis. És com l'aerobus i la lĂnia 46, amb la diferència que la lĂnia 46 no tĂ© una tarificaciĂł superior.Aleshores, si volen que la empresa que ofereixi els serveis des del centre a l'Aeroport sigui mĂ©s cara perquè Ă©s, per afavorir que la gent agafi la L9, que serĂ mĂ©s barata?
Re: Entre terminals
TambĂ© hem de dir que ja existeix un servei entre terminals d'autobus gratuit i crec que es mantindra amb l'arribada del metro, llavors no cal possar gratuit el metro entre terminals.Guigui ha escrit:No sĂ© d'on treus tanta seguretat. En aquest paĂs on tothom que pot, suca, i ningĂş no mou un dit per l'altre si no Ă©s en benefici propi, estic mĂ©s aviat segur del contrari.davidsantirso ha escrit: ( estic segur que AENA obligarĂ a la Generalitat a fer gratis el trajecte entre terminals, tal com passa a Heathrow).
Re: Tarifa especial a l'aeroport del Prat
Sobre la tarifaciĂł especial.
Jo soc d'Igualada i fem servir FGC + Bus a Sant Boi i nos ens cobren cap tarifa especial, per aquesta banda del mon continuarem fem servir aquest servei per arribar a l'aeroport.
La resta de gent de Barcelona el que haura de fer es rumiar la manera mes barata i mes directa que pugui per continuar anant al Aeroport i els Turistes doncs fer-so mirar abans d'aterrar a Barcelona.
Salutacions.
Jo soc d'Igualada i fem servir FGC + Bus a Sant Boi i nos ens cobren cap tarifa especial, per aquesta banda del mon continuarem fem servir aquest servei per arribar a l'aeroport.
La resta de gent de Barcelona el que haura de fer es rumiar la manera mes barata i mes directa que pugui per continuar anant al Aeroport i els Turistes doncs fer-so mirar abans d'aterrar a Barcelona.
Salutacions.
- Adolescent barcelonĂ
- N9

- Entrades: 2397
- Membre des de: 25 feb. 2012, 15:00
- Ubicació: Entre el Barcelonès i el Bages
- Contacta:
Re: Tarifa especial a l'aeroport del Prat
324.cat @‏324cat 12 s Fa 12 segons
Santi Vila anuncia que la llançadora entre Barcelona i la T1 es licitarà abans de finals d'any http://bit.ly/1FGDZZb
Santi Vila anuncia que la llançadora entre Barcelona i la T1 es licitarà abans de finals d'any http://bit.ly/1FGDZZb
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClà ssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
- Don RamĂłn
- N8

- Entrades: 1194
- Membre des de: 25 nov. 2014, 22:22
- Ubicació: Sant Martà de Provençals
Re: Tarifa especial a l'aeroport del Prat
Y de nuevo el billete costará 6 euros. A mi me huele que toda esta prisa por inaugurar el Metro y luego esta nueva lanzadera es para dejar a la gente sin opción barata para ir al Aeropuerto, como ahora es el caso del tren. Yo no sé que clase de gente votan aún a estos cleptómanos...Adolescent barcelonà ha escrit:324.cat @‏324cat 12 s Fa 12 segons
Santi Vila anuncia que la llançadora entre Barcelona i la T1 es licitarà abans de finals d'any http://bit.ly/1FGDZZb
Don RamĂłn, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don RamĂłn
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don RamĂłn
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol





