Si t'has de desmaiar, no ho facis al metro!

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Si t'has de desmaiar, no ho facis al metro!

Entrada Autor: metring » Dimarts 05/05/2015 17:38

Espero que no sigui un fake, però...

Del twitter de
Conrayas Yaloloco:

‏@Conrayas 2 hFa 2 hores
Eh, d buen rollo, no te desmayes dentro dl tren q me paras la linea, portaté y sal fuera! #deshumanización #metrobcn

Imatge



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dimarts 05/05/2015 17:51

metring ha escrit:Espero que no sigui un fake, però...

Del twitter de
Conrayas Yaloloco:

‏@Conrayas 2 hFa 2 hores
Eh, d buen rollo, no te desmayes dentro dl tren q me paras la linea, portaté y sal fuera! #deshumanización #metrobcn

Imatge
No en te pinta de ser cap fake, doncs l'altre cartell, que quasi no es pot llegir, sembla que digui el mateix, i aquell seria bastant més difícil de retorcar el missatge.

Per altra banda que voleu que us digui, a mi no em sembla que sigui cap tonteria. Evidentment si el desmai o mareig et ve de cop està clar que et desplomaràs allà on siguis, però si notes que et trobes malament i és possible, es pot sortir a l'andana i demanar ajuda des de l'interfon...


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Dimarts 05/05/2015 18:34

oriolp13 ha escrit: No en te pinta de ser cap fake, doncs l'altre cartell, que quasi no es pot llegir, sembla que digui el mateix, i aquell seria bastant més difícil de retorcar el missatge.

Per altra banda que voleu que us digui, a mi no em sembla que sigui cap tonteria. Evidentment si el desmai o mareig et ve de cop està clar que et desplomaràs allà on siguis, però si notes que et trobes malament i és possible, es pot sortir a l'andana i demanar ajuda des de l'interfon...
Totalmente de acuerdo, no entiendo que puede tener de malo esa recomendación. Más bien me irrita el listillo que puso aquel comentario. Que uno se encuentre mal no es razón para montar un pollo innecesariamente, no es bueno ni para el que se encuentra mal (que estará mejor siendo atendido por alguien que en un tren de Metro), ni para el servicio de transporte público.


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

Miquel
Administrador
Entrades: 4421
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimarts 05/05/2015 21:36

Jo també l'he vist, i també crec que no es pas cap tonteria.

Si us passeu per la part del web de TMB on podeu demanar els justificants de retard en base a la llista d'incidències de les línies de metro. Gran part de les incidències són per assistència sanitària. Cal pensar que si algú pateix un desmai dins del tren, aquest queda aturat fins que venen els sanitaris o la persona pot arribar a sortir del tren pel seu propi peu. Tot això fa que la línia s'aturi i afecti a tothom. Si la persona que nota que es troba malament, pot sortir del tren i demanar ajuda a l'estació de torn sense haver d'afectar a la línia sencera guanyem tots, i està molt bé avisar-ho vistes les xifres.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
raulitinbcn
N8
N8
Entrades: 1172
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Ubicació: Barcelina

Entrada Autor: raulitinbcn » Dimarts 05/05/2015 21:54

Jo també ho he vist als cartells exterior de España. A principi he pensat que era de conya, però després ho he pensat que pot ser pel que dieu, per evitar les aturades del servei.


Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -

Avatar de l’usuari
uriol108
N8
N8
Entrades: 919
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contacta:

Entrada Autor: uriol108 » Dimarts 05/05/2015 22:09

Jo crec que això ho posen, perquè, (segons em va semblar llegir per algun lloc, no estic segur) estan posant desfibriladors automàtics a totes les estacions de Metro, i per tant si algú es troba malament, pot ser que tingui un principi de infart cardiovascular, i per tant, el podran ajudar millor en una estació amb els equipaments desfibriladors que hi disposen... és només una suposició meva... no em feu massa cas



Avatar de l’usuari
Euromed
N6
N6
Entrades: 247

Entrada Autor: Euromed » Dimecres 06/05/2015 14:28

Hola a tothom:
Donç no se per on agafar-ho. El sentit comú de cada persona,el mes normal es que si et troves malament es sortir del tren. Ara bé altres coses greus no avisen amb sufucient antel-lacio.
Tornan als desfibriladors penso que encara no hi han prou coneixemens a nivell de gent del carrer per fer un us correcte.
Salutacions



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2374
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dimecres 06/05/2015 15:50

A la darrera edició de La marató de TV3 van parlar-ne, sobre desfibril·ladors. Pel que vaig veure, no crec que siguin difícils d'usar, ja que tot ve ben indicat amb els passos necessaris a seguir.

Sí que és veritat que a la població (m'incloc) li falta formació en aspectes d'aquest caire.


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dimecres 06/05/2015 17:14

Adolescent barceloní ha escrit:A la darrera edició de La marató de TV3 van parlar-ne, sobre desfibril·ladors. Pel que vaig veure, no crec que siguin difícils d'usar, ja que tot ve ben indicat amb els passos necessaris a seguir.

Sí que és veritat que a la població (m'incloc) li falta formació en aspectes d'aquest caire.
Els desfibril·ladors externs automàtics (DAE), són molt fàcils d'utilitzar, doncs únicament s'han d'enganxar els dos elèctrodes (que són com dos grans enganxines), un a sobre el pit dret del pacient i l'altre al lateral esquerre, on hi han les costelles, i encendre l'aparell. La resta ho fa sol, i ve amb instruccions gràfiques molt senzilles. Si bé és cert que en moments de tensió, una cosa que és extremadament fàcil es pot tornar difícil si no es sap guardar la calma.

Per altra banda crec que és essencial impartir una assignatura de primers auxilis que inclogués el funcionament d'un DAE com a assignatura obligatòria als instituts, com es fa en d'altres països, per tal de tenir a la població formada (o capacitada) per a poder-los utilitzar en qualsevol moment.


Salutacions,

Oriol

Vox
N8
N8
Entrades: 1255
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: Vox » Dijous 07/05/2015 16:04

Justament ahir al vespre, en una 4000R de la L1, feia pudor total de :vomit i mig vagó estava literalment amb les mans tapant-se el nas.

Vox


I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 07/05/2015 16:54

Interessants aportacions sobre el tema a twitter:

El Distante

@TMBinfo Tan poco interés x la salud d los pasajeros se debe a q #metrobcn cobra x kilometraje????

@TMBinfo podéis explicar como se pondrán en contacto los sordomudos x ejemplo ????? @transportcat @FESOCAinfo

falta posar q truquem al 112 i q ens busquem la vida

Histrénico

.@TMBinfo @TMB_Barcelona conec el cas d'una dona que va tenir un infart cerebral al vagó. Va morir a l'hospital, què?

I poc després, al tren on jo anava, un noi va patir un atac d'epilèpsia.

vull dir que la gent que es troba malament potser ja no va en metro i que la resta no espera trobar-se malament

i la que anant en metro es troba malament, si pot, ja surt pel seu propi peu.

i la que es troba bé, gràcies a Déu la majoria, vol sortir tan ràpid com pot de l'ambient insalubre del metro

El Distante Fa 12 minuts
@TMBinfo incident mercat nou era x passatger malalt q no ha sortit tren? altre q no llegeix ni escolta?



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Divendres 08/05/2015 8:54

Euromed ha escrit:Hola a tothom:
Donç no se per on agafar-ho. El sentit comú de cada persona,el mes normal es que si et troves malament es sortir del tren. Ara bé altres coses greus no avisen amb sufucient antel-lacio.
No funciona tant el sentit comú, molta gent apura al límit.
Euromed ha escrit:Tornan als desfibriladors penso que encara no hi han prou coneixemens a nivell de gent del carrer per fer un us correcte.
Salutacions
Si a algú li dona un infart val més fer-lo servir com es pugui que no fer res, té més probabilitats de sobreviure.



Avatar de l’usuari
Kane_84
N5
N5
Entrades: 145
Ubicació: Artigues|Sant Adrià L2 - Llefià L10

Entrada Autor: Kane_84 » Dimarts 12/05/2015 11:53

Vaig estar la setmana passada a Londres, i també n'hi han cartells avisant que si et trobes malament no pujis als trens, ja que es més fácil i rapid que et puguin atendre a l'estació.



Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Dimarts 12/05/2015 12:35

Aquí tenemos una manía de inmediatamente buscar las malas intenciones y conspiraciones de todo lo que viene por parte de la administración. A menudo con acierto, todo sea dicho, pero creo que aquí los que se pusieron a criticar e insinuar deshumanización sólamente se han puesto a quejarse por quejarse.


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

Khirareg
N4
N4
Entrades: 48
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Khirareg » Dijous 14/05/2015 10:11

A la escola on treballo tenim un desfibrilador automatic.

Ens va venir un tecnic sanitari a explicar com funcionava, pero sincerament no fa falta, nomes seguint les indicacions que et dona el desfibrilador al peu de la lletra ja ho fas be.
I es cert que si et dona un infart de miocardi, no t'acostuma a donar de cop, per tant si hi ha desfibrilador a la estacio, millor.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 14/05/2015 11:38

Don Ramón ha escrit:Aquí tenemos una manía de inmediatamente buscar las malas intenciones y conspiraciones de todo lo que viene por parte de la administración. A menudo con acierto, todo sea dicho, pero creo que aquí los que se pusieron a criticar e insinuar deshumanización sólamente se han puesto a quejarse por quejarse.
No tanto quejarse por quejarse, por desgracia, mira...

Conrayas Yaloloco @Conrayas

7:40h Entença L5
Client indisposat
Estación sense personal
10 minuts de STOP
#metrobcn


Bé,senyors, ara podeu veure per què serveixen els missatges de les pantalles, no hase falta decir nada más...



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dijous 14/05/2015 15:08

Sorprenent, per cert, que quelcom de novíssima implantació no estigui en diverses llengües, i més quan és un missatge que va alternant-se amb el comptador d'espera de següent tren (podria anar mostrant una llengua per cicle). I no serà perquè els foranis no es poden desmaiar ni indisposar (especialment ara amb tant turista que començarà amb els seus banys de sol sense límit ni precaució)


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Metropondikas
N5
N5
Entrades: 108

Entrada Autor: Metropondikas » Dimecres 20/05/2015 19:11

Bona tarda,

Em fa l´efecte haver vist el missatge fa pocs dies lleugerament modificat. Ha desaparegut allò de "surt del tren", quedant en "Si et trobes malament, demana ajuda utilitzant els intèrfons de l´estació". Si ho podeu confirmar...
Sembla com si els de TMB llegissin els missatges d´aquest fòrum i...no seria la primera vegada...

Salutacions,
MANEL



Miquel
Administrador
Entrades: 4421
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimecres 20/05/2015 21:46

Metropondikas ha escrit:Bona tarda,

Em fa l´efecte haver vist el missatge fa pocs dies lleugerament modificat. Ha desaparegut allò de "surt del tren", quedant en "Si et trobes malament, demana ajuda utilitzant els intèrfons de l´estació". Si ho podeu confirmar...
Sembla com si els de TMB llegissin els missatges d´aquest fòrum i...no seria la primera vegada...

Salutacions,
MANEL
Efectivament, ja fa uns dies que ho van canviar. Ves a saber, jo preferia la primera versió ja que és més directa. :roll:


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dijous 04/06/2015 15:27

Ahir va sortir això a l'Hora Punta:

http://horapunta.tmb.cat/seccio/actuali ... ndisposats


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”