Tanquen el Tramvia Blau indefinidament

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
França451
N9
N9
Entrades: 1761
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,15,23
Contacta:

Re: Tanquen el Tramvia Blau indefinidament

Entrada Autor: França451 » Diumenge 24/02/2019 18:25

Miquel ha escrit:
N'hi ha tres que ja tenen la tecnologia PLC de control per ordinador, exigida per la normativa actual per raons de seguretat.
M'agradaria saber on està exactament aquesta normativa que obliga a robotitzar un tramvia de fa més d'un segle a Espanya, però a la resta del planeta no es necessària.
En la mente calenturienta de aquellos que pretenden convencer o justificar con la excusa la mentira insostenible que tratan de seguir inútilmente engordando con esta y otras tonterías que por desgracia, seguirán soltando con tal de hacer creer de que "se trata de un cierre temporal por renovación y mantenimiento".

Ho sento, pero algú lo havía de dir!!!!!


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 1775
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Divendres 01/03/2019 13:23

Obres de renovació integral de la coberta de la nau 2 de la cotxera del Tramvia Blau

Abans de retirar la teulada vella, que en part era de fibrociment, s’han hagut de traslladar temporalment quatre vehicles de l’històric transport


Imatge

Des de fa un mes s'està executant l'obra de renovació integral de la coberta d'una de les tres naus de les cotxeres del Tramvia Blau, situades a la plaça de la Central, molt a prop de la ronda de Dalt. Actualment ja s'ha retirat la teulada vella, inclosa la part que estava formada per planxes de fibrociment, i s'estan fent actuacions de reparació i reforç en el mur de càrrega.

L'obra consisteix en la rehabilitació de la coberta de la nau 2 de la cotxera on es conserven i mantenen els tramvies d'aquest històric transport urbà, inaugurat el 1901. Precisament com a pas previ a l'inici dels treballs, a l'octubre va caldre traslladar quatre dels set vehicles a dependències de Metro, perquè no quedessin sense aixopluc. [...]

Imatge

Imatge

https://noticies.tmb.cat/transport/obre ... amvia-blau


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22798
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 22/03/2019 14:51

A veure què en penseu d'aquest article:
http://www.fcaf.cat/portal/wp-content/u ... BAm-82.pdf



Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1181
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Divendres 22/03/2019 18:56

metring ha escrit:A veure què en penseu d'aquest article:
http://www.fcaf.cat/portal/wp-content/u ... BAm-82.pdf
Yo no soy tan tecnico ni puedo entrar en materia de afinar si es muy peligroso o si puede circular, dicho esto creo que el tranvia blau se lo han quitado del medio, por mucho que Janet Sanz diga que se le va a hacer la gran reforma una cosa esta clara en mayo tenemos elecciones y si el gobierno de Ada Colau no siga a los mandos del Ayuntamiento nadie garantiza la nueva reforma ni la puesta en servicio nuevamente del Tranvia Blau.
Saludos.



adriaesc
N7
N7
Entrades: 417
Ubicació: Llucmajor (L4)

Entrada Autor: adriaesc » Divendres 22/03/2019 19:03

ortegote ha escrit:
metring ha escrit:A veure què en penseu d'aquest article:
http://www.fcaf.cat/portal/wp-content/u ... BAm-82.pdf
Yo no soy tan tecnico ni puedo entrar en materia de afinar si es muy peligroso o si puede circular, dicho esto creo que el tranvia blau se lo han quitado del medio, por mucho que Janet Sanz diga que se le va a hacer la gran reforma una cosa esta clara en mayo tenemos elecciones y si el gobierno de Ada Colau no siga a los mandos del Ayuntamiento nadie garantiza la nueva reforma ni la puesta en servicio nuevamente del Tranvia Blau.
Saludos.
Personalment crec que si seguim amb aquest govern municipal el Tramvia Blau ho tindrà dur per a seguir. Només cal veure com els anteriors governs municipals no han anat mai contra el Tramvia Blau. Dit això, aquest article té un punt de vista molt interessant sobre el tramvia i, si allò que diu és veritat, tant TMB com els sindicats són culpables d’aquesta pèrdua de patrimoni històric n


Pero, ¿qué oyen mis ojos?

Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 911

Entrada Autor: bigcoaster » Divendres 22/03/2019 21:23

No sé que passa amb el patrimoni històric però se'l van carregant tot. És frustrant.


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

França451
N9
N9
Entrades: 1761
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,15,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Divendres 22/03/2019 22:41

Todos se han puesto a comentar la noticia de María José. Pero justo encima, hay fotos de Marc de las reformas que se están llevando a cabo en las cocheras. Reformas o desmantelamiento de las mismas? Si son reformas, se trata de humo para desviar la atención, o es la noticia que publicó maría José la que es un desvío de atención? Ambas noticias son completamente contradictorias, pero hasta el momento nadie ha comentado la de Marc, y en las fotos se ven reformas en las cocheras. Es una bomba de humo? O qué es? Podría alguien tener la amabilidad al menos de opinar acerca de, si como dice la noticia de María José, se va a cerrar el Tranvía de verdad, sea una bomba de humo ,lo de las reformas? Conste que no digo nada acerca de ninguna de las dos noticias, sólo hago lo que me enseñaron en mi asociación: poner dos opiniones contrarias sobre el tapete y forzar la búsqueda de la verdad o verdades descubriendo paralelamente los argumentos falsos si los hay.


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

Miquel
Administrador
Entrades: 4132
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dissabte 23/03/2019 8:30

França451 ha escrit:Todos se han puesto a comentar la noticia de María José. Pero justo encima, hay fotos de Marc de las reformas que se están llevando a cabo en las cocheras. Reformas o desmantelamiento de las mismas? Si son reformas, se trata de humo para desviar la atención, o es la noticia que publicó maría José la que es un desvío de atención? Ambas noticias son completamente contradictorias, pero hasta el momento nadie ha comentado la de Marc, y en las fotos se ven reformas en las cocheras. Es una bomba de humo? O qué es? Podría alguien tener la amabilidad al menos de opinar acerca de, si como dice la noticia de María José, se va a cerrar el Tranvía de verdad, sea una bomba de humo ,lo de las reformas? Conste que no digo nada acerca de ninguna de las dos noticias, sólo hago lo que me enseñaron en mi asociación: poner dos opiniones contrarias sobre el tapete y forzar la búsqueda de la verdad o verdades descubriendo paralelamente los argumentos falsos si los hay.
Aviam. Ara per ara s'està fent una actuació a les cotxeres del Tramvia Blau (on pel mig hi ha amiant), i per tant, no són compatibles amb les activitats normals. Com se sap, hi ha pendent la reforma de l'avinguda, on s'està contemplant que el tramvia hi segueixi existint, per tant, la voluntat no es suprimir-lo definitivament.

Ara bé, sí que es cert, tal i com diu l'article i com es va dir l'any passat, que Seguretat Ferroviària (o un altre) havia declarat la xarxa del tramvia com a insegura i que per tant calia suspendre el servei, entenent jo que es reprengui fins que se solucionin les mancances.

A partir d'aquí, qui, com i perquè es declara com a insegur realment no ho sap ningú i en part és del que es queixa aquest article. I com molts vam dir l'any passat, no s'entenen els criteris que justifiquen aquesta decisió. Tampoc sabem si és una excusa dolenta, o és una dèria de l'empresa davant un sistema antic que no els hi passa els seus criteris moderns de seguretat, i que han justificat aquests anys robotitzar uns tramvies centenaris (i els hi ha sortit el tir per la culata amb uns accidents que amb una unitat original, probablement no s'haguessin produït).

Ara per ara, només ens queda esperar primer que acabin les obres de les cotxeres i es normalitzi la situació, i després veuriem si es realitzen les obres o no l'avinguda.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22798
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 23/03/2019 9:27

França451 ha escrit:Todos se han puesto a comentar la noticia de María José. Pero justo encima, hay fotos de Marc de las reformas que se están llevando a cabo en las cocheras. Reformas o desmantelamiento de las mismas? Si son reformas, se trata de humo para desviar la atención, o es la noticia que publicó maría José la que es un desvío de atención? Ambas noticias son completamente contradictorias, pero hasta el momento nadie ha comentado la de Marc, y en las fotos se ven reformas en las cocheras. Es una bomba de humo? O qué es? Podría alguien tener la amabilidad al menos de opinar acerca de, si como dice la noticia de María José, se va a cerrar el Tranvía de verdad, sea una bomba de humo ,lo de las reformas? Conste que no digo nada acerca de ninguna de las dos noticias, sólo hago lo que me enseñaron en mi asociación: poner dos opiniones contrarias sobre el tapete y forzar la búsqueda de la verdad o verdades descubriendo paralelamente los argumentos falsos si los hay.
Excelente análisis!

Por eso he puesto la notícia, para que veáis cómo aparecen informaciones contrarias.



Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1181
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Diumenge 24/03/2019 19:28

França451 ha escrit:Todos se han puesto a comentar la noticia de María José. Pero justo encima, hay fotos de Marc de las reformas que se están llevando a cabo en las cocheras. Reformas o desmantelamiento de las mismas? Si son reformas, se trata de humo para desviar la atención, o es la noticia que publicó maría José la que es un desvío de atención? Ambas noticias son completamente contradictorias, pero hasta el momento nadie ha comentado la de Marc, y en las fotos se ven reformas en las cocheras. Es una bomba de humo? O qué es? Podría alguien tener la amabilidad al menos de opinar acerca de, si como dice la noticia de María José, se va a cerrar el Tranvía de verdad, sea una bomba de humo ,lo de las reformas? Conste que no digo nada acerca de ninguna de las dos noticias, sólo hago lo que me enseñaron en mi asociación: poner dos opiniones contrarias sobre el tapete y forzar la búsqueda de la verdad o verdades descubriendo paralelamente los argumentos falsos si los hay.
No la he comentado por que la idea del actual gobierno es hacer un museo y ya sabemos que en este pais los museos ferroviarios estan muertos, solo tienen cadaveres.
Tambien entiendo que no lo hacen por gusto y que es por el amianto.
Saludos.



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2181
Ubicació: L7 - El Putxet

Entrada Autor: oriolp13 » Dimarts 16/04/2019 19:09

Aquest és l'estat actual de la cotxera a la qual s'està substutïnt la teulada, que tenia amiant:

Imatge
Avui no s'hi veia gaire moviment... :roll:


Salutacions,

Oriol

França451
N9
N9
Entrades: 1761
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,15,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Dimarts 16/04/2019 19:15

oriolp13 ha escrit:Aquest és l'estat actual de la cotxera a la qual s'està substutïnt la teulada, que tenia amiant:

Imatge
Avui no s'hi veia gaire moviment... :roll:
Diablos, Oriol, estamos en Semana Santa en Catalunya...
Ya sabes: escarba, escarba, escarba díuas festivos y vuelve a escarbar.
Normal que no haya ni dios.


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

oriolp13
N9
N9
Entrades: 2181
Ubicació: L7 - El Putxet

Entrada Autor: oriolp13 » Dilluns 05/08/2019 15:25

Aquest migdia estava a l'Avinguda Tibidabo revisant-se el mecanisme del desviament que porta de la línia general cap a les cotxeres. No sé si tindrà a veure amb el fet que sembla que ja han acabat la nova teulada de la cotxera, i/o una possible posada en funcionament del tramvia.


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1336
Ubicació: (Barcelona CAT, Austin i Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dilluns 05/08/2019 17:10

Potser volen tornar els tramvies que se'n van emportar cap a la Zona Franca; però reobrir el tramvia, no crec. Pel que van comunicar quan el tancament, cal reubicació del traçat i renovar els carrils, i que sé sàpiga no hi ha ni projecte.

Transcripció d'una noticia publicada per Tot Barcelona, del mes de març d'enguany.

"Per arribar a tenir el projecte definit en tots aquests aspectes, la regidora de Mobilitat i presidenta de TMB, Mercedes Vidal, espera que el mes que ve es pugui licitar la redacció del projecte, una feina que un cop adjudicada trigarà nou mesos a fer-se, segons va explicar en l'última comissió d'Urbanisme (minut 4h 50' del vídeo). Tant el PDECat, com el PP i Ciutadans –especialment aquest últim grup– li van retreure que després d'un any i un mes ni tan sols hagi sortit a concurs la redacció del projecte: quan l'Ajuntament el tingui sobre la taula, ja s'hauran consumit els dos anys d'aturada que es van anunciar i encara faltarà licitar l'obra i fer-la.

És a dir: no hi ha data per a la recuperació d'aquest transport històric inaugurat el 1901 i que ha conservat l'aparença gairebé intacta, tot i la modernització tècnica que s'hi anat fent per adaptar-lo a la normativa actual per als vehicles que transporten passatgers per la via pública".

Salut!



Avatar de l’usuari
awe
N7
N7
Entrades: 496
Ubicació: Tossa de Mar

Entrada Autor: awe » Dissabte 10/08/2019 2:44

De cop i volta s'han adonat que hi ha amiant a les controles dels tramvies (que ja és caure de dalt de l'ase). Ara tenen una excusa més per a no fer-los funcionar.




Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5189
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dijous 07/05/2020 10:51

No sé si és qui ho hagi redactat, o simplement un límit de caire "informàtic" en la llargada màxima del títol, però suposo que haurien d'haver escrit, per exemple:

"(...)i amb la finalitat que s'assoleixin les necessitats i es resolguin les mancances específiques(...)"


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 1775
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dijous 07/05/2020 13:05

Molt curiós el canvi d'ubicació del terminal de Pl. Kennedy. Ara serà al Pg. de Sant Gervasi. Possiblement per evitar parada en pendent.

Finalment la via no se segrega i seguirà al mig de l'Av. Tibidabo compartint vial amb el trànsit. Un encert, ja que és l'essència dels tramvies antics.

El terminal de la Pl. Doctor Andreu seguirà tal com ara, però la plaça s'empedrarà i semi-peatonalitzarà.


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 3938
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©

Entrada Autor: Renfe445 » Dijous 07/05/2020 13:36

m.h.t. ha escrit:
Dijous 07/05/2020 13:05
Finalment la via no se segrega i seguirà al mig de l'Av. Tibidabo compartint vial amb el trànsit. Un encert, ja que és l'essència dels tramvies antics.
I també dels tramvies nous!!



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1336
Ubicació: (Barcelona CAT, Austin i Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dijous 07/05/2020 15:53

Una bona noticia, encara que amb retard, molt de retard; aixó havía d'estar fet abans del tancament de la línia; però anem pel bon camí, o com a mínim el redrecem.

He estat llegint detingudament l'avanç de les propostes que cal que contempli el projecte definitiu i m'han semblat prou raonables:

A nivell urbanístic i d'incidència viaria ho trobo molt correcte, és manté la seva integració dins la circulació general, i l'estació de la plaça Kennedy serà davant de l'accés als jardins de la Tamarinda, en un espai ample, segregat i específic pel tramvia. Un gran encert. La resta d'actuacions també em semblen molt raonables.

A nivell tècnic, a part de la substitució de vies i catenària, està prevista una intervenció molt important en 5 tramvies (els 5, 6, 7, 10 i 129), en queden fora els nº2 i 8, que és deixaran en el seu estat original, per petites demostracions a les vies de cotxeres, i com a peces de museu. Caldria rescatar el 21, 22, 23, o com a mínim un d'ells. Així tindríem, com a mínim, un exemplar de cada una de les tres sèries de trams.

Cal comentar que en els 5, 6 i 7 ja se'ls hi ha fet una primera intervenció, que caldria als altres tres, però a més a més les següents.

Les intervencions més importants que és proposen son:

- Conducció electrònica, 5, 6 i 7 ja ho tenen instal·lat. I d'altres actuacions, per corregir mancances i estalviar ensurts, com el que va patir el nº 7, a l'any 2012.
- Canvi de trucks i de motors, és proposa un augment de la velocitat comercial. !!!!!
- Instal·lació de salvavides
- Instal·lació de portes !!!!!! (aquí patirem). Cal pensar amb els de Lisboa.
- Protecció de finestres, és pot solucionar amb reixetes; molts tramvies de Barcelona i els Brill de Sarrià ho portaven, i no queda malament.
- Millora de la frenada d'emergència, nous frens i patins electromagnètics.
- Instal·lació de sorrals amb aire comprimit, per millorar l'adherència i seguretat

A l'informe és parla de que l'estructura dels trucks ha arribat a l' esgotament, igual que els motors. Tanmateix, aquí patirem, sobretot els puristes de conservar les coses tal com son en origen.
El tema de les portes també serà un punt que ens farà patir, de valent!.

Tanmateix cal valorar de sí volem mantenir aquests tramvies 100 anys més, que suposo que sí. Tingueu en compte que l'any vinent el trambia Blau farà 120 anys, i el nº 2 és de l'origen de la línia, i els altres son de l'any 1906.

Salut i espero els vostres comentàris.
122-042-132 l’ha editat per darrera vegada el dia: Dijous 07/05/2020 18:28, en total s’ha editat 1 vegada.



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”