Tanquen el Tramvia Blau indefinidament

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Re: Tanquen el Tramvia Blau indefinidament

Entrada Autor: ortegote » Dijous 07/05/2020 16:18

Buenas,
Algo de luz al final del tunel.

Acepto lo que comentas, no me parece tan mala idea y es bueno que se hable por que con el Coronavirus se pueden parar muchisimos proyectos y dejarlos sin fecha.

Saludos.



Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Divendres 08/05/2020 18:30

122-042-132 ha escrit:
Dijous 07/05/2020 15:53
A l'informe és parla de que l'estructura dels trucks ha arribat a l' esgotament, igual que els motors. Tanmateix, aquí patirem, sobretot els puristes de conservar les coses tal com son en origen.
El tema de les portes també serà un punt que ens farà patir, de valent!.
Puristes o no. El Tramvia Blau centenari desapareix. Ara tindrem un Tramvia Blau nou, en el que només salven la carrosseria reformada fa pocs anys i amb canvis aquí i allà. Al final la gràcia de veure i utilitzar un vehicle històric, és sabent que és i funciona amb els elements amb els que es van concebre originalment. El patrimoni no es tenir una caixa amb un disseny retro, perquè total, si volem tenir alguna cosa així, la podem fer de 0 igualment.

Pel que fan, tant és fer tramvies nous de 0 que una reconstrucció aprofitant la caixa.

Com a mínim, sembla que volen potenciar el servei.


El metro de Barcelona amb motoristes!

TECliège
N3
N3
Entrades: 36

Entrada Autor: TECliège » Divendres 08/05/2020 23:43

El tema es que si vols donar un servei comercial amb un vehicle històric entres en una contradicció normativa.

La alternativa seria tancar-ho i només fer-los sortir a passejar originals 100% a mode de mostra



Avatar de l’usuari
uriol108
N8
N8
Entrades: 919
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contacta:

Entrada Autor: uriol108 » Dissabte 09/05/2020 11:24

També podrien mantenir els cotxes històrics i treure'ls els caps de setmana i durant els mesos de juliol i agost, i tenir 2 cotxes més moderns durant la resta de l'any per a fer servei comercial ? :nose



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1631
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dissabte 09/05/2020 14:40

Bé, una mica és el que faran.
El 2 i 8 com a vehicles històrics, i els altres cinc pel servei comercial. Salut!



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Diumenge 10/05/2020 17:51

Vist això, tant de bo es poguessin mantenir els vehicles històrics en l'estat actual (que, en el cas dels 5, 6 i 7, ja no és l' "ideal" que ens agradaria, és clar), per a "sortides històriques", i construir-ne de nous, amb tot l'estil "retro" que es volgués i tecnologia moderna, pel "servei normal".

Suposo que el pressupost per això seria difícil d'aconseguir (i ja veurem "per a quines coses hi ha pressupost", a partir d'ara), i el traçat de la línia, no ens enganyem, no ho posa fàcil amb el seu pendent afegit a les corbes del tram superior, juntament amb la convivència amb el trànsit. Que l'últim incident el patís precisament un dels ja reformats amb sistemes de seguretat més moderns, tampoc ajuda gaire; és com fer veure que "calen reformes de seguretat més serioses, encara". Si l'incident hagués estat d'una unitat no reformada, potser "només" hagués deixat palès com era d'oportuna la reforma feta en les altres.

Si tingués un traçat sense pendent, on la qüestió del frenat no fós tan rellevant, potser seria diferent.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dijous 21/05/2020 10:20

Malauradament, sembla ser que estàvem parlant de castells en l'aire...

https://www.lavanguardia.com/vida/20200 ... -blau.html

Nuevo revés para el regreso del Tramvia Blau
El Ayuntamiento retirará el anuncio de licitación para reformar el entrañable transporte y la avenida del Tibidabo ante la crisis sanitaria


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1631
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dijous 21/05/2020 14:57

Tot i que entenc que els recursos ara és desv ian a ajudes socials; quina millor ajuda que quantes més inversions en obres, millor.
Molt millor, grans inversions en obra pública.
Ja portem dos tramvies que cauen de les inversions, el Blau i el Tram.
Mediocritat municipal.
Salut!



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 31/05/2020 23:27

https://www.totbarcelona.cat/societat/l ... ssion=true

Mobilitat

L’Ajuntament torna a frenar el Tramvia Blau per estalviar per la pandèmia

Anul·la el concurs públic convocat per TMB per encarregar la redacció del projecte per tornar a posar en marxa l'icònic mitjà de transport del Tibidabo | La documentació oficial assegura que és per destinar els diners a la crisi sanitària

Sílvia Barroso 31/05/2020 9:11 pm
El Tramvia Blau torna a estar en via morta. L’avenç que significava que finalment s’hagués tret a concurs la redacció del projecte per reformar-lo ha durat de Nadal a Sant Esteve. O, per ser precisos, dues setmanes. Transports de Barcelona, l’empresa del grup TMB que gestiona la xarxa de bus, va publicar la licitació el 6 de maig. Setze dies després, el 21 de maig, es feia públic el desistiment de la convocatòria al mateix expedient del portal de contractacions de la Generalitat. La causa per la qual s’ha fet aquesta frenada en un projecte que mai acaba d’arrencar no queda clara.

D’una banda s’al·lega que ara no és moment de gastar en el Tramvia Blau –la redacció del projecte costaria 802.847,83 euros (IVA inclòs)– perquè calen fons per afrontar la crisi socioeconòmica que comportarà la pandèmia de Covid-19. I, per una altra banda, s’entreveu alguna mena de desacord o falta de coordinació entre TMB, l’organisme que va llançar la licitació, i l’àrea d’Ecologia Urbana de l’Ajuntament, encara que al capdavall uns i altres pengen de la tinença d’alcaldia d’Ecologia, Urbanisme, Infraestructures i Mobilitat, encapçalada per Janet Sanz (Barcelona en Comú). Per sota seu hi ha la regidora de Mobilitat i presidenta de TMB, Rosa Alarcón (PSC).

Són els mateixos portaveus municipals els que asseguren que, com que es tracta d’un projecte amb dues potes –la modernització del Tramvia Blau i les seves instal·lacions d’una banda i la reurbanització de l’avinguda Tibidabo i les places Kennedy i Doctor Andreu d’una altra– calia la intervenció dels serveis d’urbanisme de l’Ajuntament, a més del que fes TMB. La mateixa versió indica que “alguns tràmits per la part de l’Ajuntament encara estaven pendents quan es va decretar l’estat d’alarma” i que “en aquell moment es va aturar tot” el que no era urgent. Per alguna raó no aclarida, TMB no tenia constància d’aquests tràmits pendents i va treure el projecte a concurs. No se sap quin va ser el malentès o el motiu de la descoordinació entre dues àrees municipals, però el cas és que la licitació, llançada per sorpresa en ple confinament –quan realment estava tot paralitzat– s’ha anul·lat sine die. “Actualment la prioritat era atendre l’emergència sanitària de Covid-19, l’Ajuntament està centrat en això”, subratllen fonts municipals.

Els diners han de ser per a la crisi sanitària
Si es consulta la documentació oficial, però, l’enfoc és una mica diferent. Segons el comunicat oficial de justificació del desistiment penjat al portal de contractacions de Catalunya, la raó per la qual es revoca el concurs és que “la nova situació econòmica i social derivada de la emergència sanitària originada per la Covid-19 requereix la satisfacció de necessitats que no s’havien pogut preveure per un òrgan de contractació diligent amb mires de garantir l’interès públic”. El text afegeix que davant la nova situació “resulta imprescindible que s’ajornin determinades inversions per poder disposar de crèdit per satisfer altres necessitats d’interès públic derivades de l’emergència sanitària“.

Polèmica per despeses recents
Aquesta marxa enrere en un projecte que ja porta més d’un any de retard –s’havia de treure a concurs la primavera del 2019, ja sota la pressió de l’endarreriment excessiu– arriba en un moment en què el govern d’Ada Colau ha sigut qüestionat per l’oposició durant la pandèmia per determinades despeses. El que ha fet més soroll ha estat clarament l’afer del concert que s’havia de fer en terrats i balcons de la ciutat. La comissió de govern havia acordat una subvenció de 250.000 euros per a un projecte que havia d’executar El Terrat (Mediapro) i que s’havia valorat en 500.000 euros. Tot i que algunes de les actuacions ja s’havien gravat –l’espectacle estava concebut com a fals directe–, el projecte es va avortar i la despesa municipal, per tant, no es va arribar a fer. Però dies després es va saber que s’havia contractat un publicista que havia treballat amb l’exalcaldessa de Madrid Manuela Carmena per a la campanya de comunicació de l’Ajuntament relacionada amb la Covid-19. Va ser un altre episodi polèmic que va arribar al ple de divendres.

Avantprojecte redactat amb tot detall
Mirant-se la resta de la documentació publicada al portal de contractacions es fa difícil saber quins eren els punts que estaven pendents de tancar, segons la versió que donen els portaveus municipals. És obvi que només els tècnics poden identificar-los –més enllà d’alguns errors ortotipogràfics al text de la memòria– , però l’aparença de la documentació que s’havia adjuntat per als candidats que volguessin participar en la licitació contenia un avantprojecte detallat. S’hi incloïen tota mena d’especificacions i diverses imatges que recreen com hauria de quedar l’àrea afectada quan les obres es facin, una fase posterior a la redacció del projecte i encara molt més llunyana.


Les instruccions de l’Àrea d’Ecologia Urbana de l’Ajuntament era aprofitar la renovació del tramvia i del traçat per on circula per refer tot l’urbanisme de l’avinguda Tibidabo i la plaça Kennedy. Es persegueix, sobretot, que hi hagi espai per a un carril bici i més espai per als vianants en alguns trams. Un dels requeriments que la plaça Kennedy, on comença el trajecte per enfilar-se cap a la del Doctor Andreu, deixi de ser una rotonda pensada per als vehicles per crear-hi una àrea pacificada que faci d’intercanviador entre la parada Avinguda Tibidabo de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) i el Tramvia Blau. També es demana que s’integri definitivament la línia d’autobús de la xarxa ortogonal que s’ha incorporat després de l’aturada del vell tramvia i que fa una part del seu recorregut, fins al carrer Adrià Margarit, a tocar el CosmoCaixa.

Les obres, per al mandat següent?
Aquesta aturada sense nova data del concurs per encarrega la redacció del projecte situa molt lluny l’horitzó de la tornada del Tramvia Blau. Tal com estava plantejada la licitació, es donava un mes per presentar ofertes, després calia fer el procés d’obertura de pliques i, un cop adjudicat l’encàrrec, es donava un any i mig per entregar la feina. Quan es torni a treure a concurs i es tingui sobre la taula el projecte redactat –impossible abans de mitjans del 2022, un any abans de finalitzar el mandat– encara caldrà convocar un altre concurs per adjudicar la realització de les obres i l’execució dels treballs difícilment durarà menys d’un any o un any i mig. Tot indica que el Tramvia Blau, que va quedar fora de circulació l’últim any del primer mandat de Colau, no tornarà estar en marxa abans que s’acabi el segon mandat dels comuns, moment en què ja portarà més de cinc anys retirat. Tot plegat, malgrat que en el moment d’anunciar l’aturada es va parlar de manera ambigua d’uns dos anys de marge per tornar-lo a engegar.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 11/06/2020 20:11

:trabajo Si, però... :mort

https://www.metropoliabierta.com/inform ... 1_102.html

Barcelona desencalla el Tramvia Blau

El Ayuntamiento aprueba un convenio con TMB para llevar a cabo la renovación del histórico transporte, cerrado desde hace más de dos años

JORDI SUBIRANA
10/06/2020 · 00:00h

La recuperación del Tramvia Blau va para largo. Todavía tardará en circular, aunque este mes de junio el proyecto se ha desencallado en el Ayuntamiento de Barcelona y ya se puede volver a licitar. El pasado 6 de mayo, Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) sacó a licitación la redacción del proyecto constructivo por valor de 802.847,83 euros, IVA incluido. Dos semanas después, la licitación se anuló. TMB alegó que se necesitaban fondos para la pandemia y el Ayuntamiento que quedaban trámites pendientes antes de licitar.

La novedad ahora, más de dos años después del cierre del histórico transporte, es que la comisión de gobierno del Ayuntamiento de Barcelona ha aprobado el convenio de colaboración con TMB para llevar a cabo la renovación de la infraestructura. El proyecto se ha reactivado. Fuentes municipales confirman que el consistorio ha culminado los trámites pendientes y TMB ya puede reiniciar los procesos administrativos para publicar de nuevo la licitación.
LA FIRMA DE ROSA ALARCÓN


El acuerdo municipal tuvo lugar en la comisión del pasado 4 de junio. Concretamente, el convenio de colaboración del Ayuntamiento es con las empresas Transports de Barcelona (bus) y Ferrocarril Metropolità de Barcelona (metro), que forman TMB, para llevar a cabo "el proyecto integral de renovación" del Tramvia Blau "y el entorno de la vía pública". El gobierno que lidera a Ada Colau faculta a la regidora de Movilidad, Rosa Alarcón, para que firme el citado convenio y los documentos que se deriven de él. Alarcón es también la presidenta de TMB.


El proyecto no solo contempla la renovación del Tramvia Blau y su infraestructura viaria, que se encuentra en muy mal estado, sino también la urbanización de la avenida del Tibidabo, las plazas de Kennedy y del Doctor Andreu y la calle de Bosch i Alsina, que conecta con la cochera. La licitación, que al cierre de este artículo, seguía desestimada, incluía la actualización del material móvil que presta el servicio para adaptarlo a la normativa vigente y poder retomar el servicio.

Oficialmente, la licitación quedó desestimada el pasado 21 de mayo para disponer de fondos para afrontar la pandemia. En un documento, TMB alertaba de la nueva situación económica y social derivada de la emergencia sanitaria, lo que obligaba a posponer "determinadas inversiones" para disponer de crédito para satisfacer otras necesidades de interés público a causa del coronavirus.

Sin embargo, desde el Ayuntamiento de Barcelona se aseguró que el Área de Ecología, Urbanismo, Infraestructuras y Movilidad, que depende de la teniente de alcaldía Janet Sanz, todavía no había completado los trámites para las reformas de la vía pública cuando se decretó el estado de alarma, el 14 de marzo. Los trámites pendientes eran el citado convenio.

HASTA EL PRÓXIMO MANDATO

Muy probablemente, y en el mejor de los casos, el Tramvia Blau no será una realidad hasta el próximo mandato, que se iniciará en verano de 2023. En el momento en el que se vuelva a licitar la redacción del proyecto constructivo, TMB deberá dar alrededor de un mes para que se presenten las ofertas. La empresa adjudicataria dispondrá alrededor de un año y medio para la elaboración del documento, lo que sitúa el calendario más optimista en los primeros meses de 2022.

Posteriormente se tendrán que licitar y adjudicar las obras y, por supuesto, ejecutarlas, si se dispone de la inversión necesaria, entre 11 y 12 millones de euros. Las fuentes municipales consultadas esperan que la redacción del proyecto pueda estar lista antes de un año y medio.

El Tramvia Blau dejó de funcionar de manera indefinida por falta de mantenimiento, tanto de la infraestructura como en los vehículos, que ocasionaban problemas de seguridad. Como explicó en enero de 2018 este medio, la decisión de cerrar se debió a que TMB no invirtió el dinero suficiente para mantener en perfectas condiciones uno de los sistemas de transporte público más antiguos. Hace unos meses, Metrópoli Abierta visitó la zona y pudo comprobar que las vías y el resto de infraestructuras estaban totalmente abandonadas y que los convoyes seguían en las cocheras.
DESDE 1901

El Tramvia Blau data de 1901 y es el superviviente de la antiguas líneas de tranvía que estuvieron operativas en la ciudad. La infraestructura hace un recorrido de 1.276 metros, en ascensión hacia el Peu del Funicular y la plaza del Doctor Andreu, desde la plaza de Kennedy a través de la avenida del Tibidabo. La ruta transcurre rodeada de "construcciones modernistas y novecentistas que dan paso a la naturaleza y a magníficas vistas de la ciudad", figura en la página de TMB, y es una forma distinta para ir al parque de atracciones del Tibidabo, el Cosmocaixa y la torre de comunicaciones de Collserola.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 19/07/2020 12:33

t-blau-avantprojecte-render-2020.jpg
t-blau-avantprojecte-render-2020.jpg (106.37 KiB) Visualitzat 14641 cops
https://noticies.tmb.cat/sala-de-premsa ... amvia-blau

19.07.2020
Premsa TMB

Surt a licitació la redacció dels projectes de la remodelació integral del Tramvia Blau

El contractista dissenyarà la urbanització de l'avinguda Tibidabo i les places Kennedy i Doctor Andreu, la reforma de la cotxera i la rehabilitació dels vehicles històrics

Continua el procés de licitació de la redacció dels projectes per rehabilitar completament el Tramvia Blau perquè estigui en condicions de tornar a circular amb seguretat. Es tracta d’un pas necessari per a la recuperació de l’emblemàtic sistema de transport de l’avinguda Tibidabo que impulsen TMB i l’Ajuntament de Barcelona.

El que es contractarà, pel procediment obert, és la redacció del projecte constructiu per a la renovació i actualització de les instal·lacions del Tramvia Blau, la urbanització de l'avinguda Tibidabo, les places Kennedy i Doctor Andreu i el carrer de Bosch i Alsina (que comunica l’avinguda amb el taller-cotxera), així com el projecte de reforma de l’arquitectura i les instal·lacions interiors de l’edifici de la cotxera, situat a la plaça de la Central. També es definirà, en un tercer document, l’abast de l’actualització del material mòbil amb la finalitat d'adaptar-lo a la normativa vigent perquè el Tramvia Blau pugui reprendre el servei comercial.

La licitació té un pressupost base de 663.510,60 euros, IVA a part. L’anunci inicial l’ha publicat TMB al web de contractació pública i les empreses interessades tenen fins al 21 d’agost per presentar les ofertes.

La remodelació integral del Tramvia Blau suposarà la construcció d’una nova plataforma ferroviària en el mateix itinerari actual, però amb l’inici situat davant la porta dels Jardins de la Tamarita, el canvi de totes les vies (2.662 metres lineals), els aparells de via, la catenària i els 139 pals de subjecció, la restauració o actualització dels tramvies (excepte el cotxe número 2, original del 1901, que es mantindrà inalterat com a peça històrica) i altres actuacions complementàries que el projecte determini. Es tracta d’una actuació global que no te precedents des que aquest transport és de titularitat pública, el cost de la qual, estimat en uns 19 milions d’euros, serà cobert amb el finançament dels contractes programa de l’Autoritat del Transport Metropolità.
Un transport emblemàtic amb 119 anys d’història

El Tramvia Blau, que data del 1901, és l’únic supervivent de l’antiga xarxa de tramvies de la ciutat de Barcelona. Fa un recorregut de 1.276 metres des de l’inici de l’avinguda del Tibidabo fins a la plaça del Doctor Andreu, en què salva un desnivell de 93 metres amb un pendent mitjà del 8%.

TMB n’és l’operador des del 1981, per cessió de l’Ajuntament de Barcelona, i l’ha mantingut en funcionament des del 1985 fins al 28 de febrer del 2018, amb un altre parèntesi a principis dels anys 90 motivat per la construcció de la ronda de Dalt. L’última suspensió del servei va estar motivada per la necessitat d’abordar l’actualització a fons del sistema, més enllà del manteniment ordinari, abans que es degradessin les condicions de seguretat.

En aquest sentit, l’empresa hi ha realitzat regularment el manteniment necessari, així com també importants actuacions de modernització parcial, les últimes de les quals han estat l’actualització de la subcentral elèctrica i la renovació integral de la coberta de la nau 2 de la cotxera. Anteriorment, TMB va realitzar una reforma dels tramvies números 5, 6 i 7 per adaptar-los als requisits de seguretat en la circulació.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dilluns 20/07/2020 7:10

Per fi una bona notícia, encara que només sigui la redacció del projecte. Això fa anys que s'hagués hagut de fer, però més val tard que mai.

Sent from my ZTE BLADE V0820 using Tapatalk




Avatar de l’usuari
awe
N7
N7
Entrades: 500
Ubicació: Tossa de Mar / Móra la Nova

Entrada Autor: awe » Dilluns 10/08/2020 13:05

Pel que tinc entès, el mal estat general dels trucks és ben real. Se'ls ha fet la prova de líquids penetrants amb resultat catastròfic. No dolent, no: pèssim.

Respecte les "reformes estètiques" que tant es critiquen, jo trobo que amb aquestes reformes els tramvies són molt més semblants a l'estat d'origen que abans de la reforma. Els vidres "partits" són una matusseria dels anys 50. Us convido a mirar fotos del tramvia blau els anys 40 i abans.

Enviat des del meu S41 usant Tapatalk




Avatar de l’usuari
TramviaBlau
N6
N6
Entrades: 237

Entrada Autor: TramviaBlau » Dilluns 05/10/2020 17:33

Aquí poso l'enllaç de l´anunci de licitació amb els plànols, fotografies.....(això si es pot fer no? és informació publica....)
Atenció a la proposta de TÜV de canviar no només el truck com s´ha dit sinó també les finestres perquè no es pugui treure el braç, posar una barra al sostre per agafar-se, portes a les plataformes...... Això si, sempre acaben dient "amb el menor impacte possible per mantenir l´aspecte antic i la sensació de viatjar en un autèntic vehicle històric"......això serà l´únic que quedarà del tramvia blau, la "sensació" de ser antic, no antic de veritat. Em sembla que em canviaré el nick i la foto del perfil per no patir vergonya.....

I un altra cosa: com casa la reforma milionària del funicular que podrà portar el doble de passatgers per hora i la peatonalizació (desitjable) de la plaça del Dr Andreu??, això només funciona amb més tramvies o més autobusos, aquests fent una maniobra marxa enrere ja prou complicada, imagina amb plataforma única......... Però clar, restaurar més tramvies, comprar els que són a mans privades..... Això no, quin horror!!!!.... Encara que ja fos el que es volia fer els anys 80 amb un 800, un 500 i la jardinera, i només va sortir aquesta darrera amb el cost d´un tramvia blau.

El que deia, em sembla que canviaré de nick



Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dilluns 05/10/2020 18:24

TramviaBlau ha escrit:
Dilluns 05/10/2020 17:33
Aquí poso l'enllaç de l´anunci de licitació amb els plànols, fotografies.....(això si es pot fer no? és informació publica....)
Atenció a la proposta de TÜV de canviar no només el truck com s´ha dit sinó també les finestres perquè no es pugui treure el braç, posar una barra al sostre per agafar-se, portes a les plataformes...... Això si, sempre acaben dient "amb el menor impacte possible per mantenir l´aspecte antic i la sensació de viatjar en un autèntic vehicle històric"......això serà l´únic que quedarà del tramvia blau, la "sensació" de ser antic, no antic de veritat. Em sembla que em canviaré el nick i la foto del perfil per no patir vergonya.....
Això és precisament el que ja vaig comentar quan va sortir la idea, que el tramvia Blau centenari és a un pas de morir. Conserven la caixa, i tota la resta és nou. Entenc que hi ha elements mecànics que poden no donar més de si, però potser era més maco fer una reconstrucció per ser fidedigna estètica i mecànicament al que hi havia fins fa uns anys, a una modernització encoberta amb un estil retro.

Ja només li faltarà que el tramvia vagi tot solet...


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
TramviaBlau
N6
N6
Entrades: 237

Entrada Autor: TramviaBlau » Dilluns 05/10/2020 22:52

I el tramvia de Soller ha patit totes aquestes desgràcies? O la normativa autonòmica és més benèvola? I a Suïssa?



Avatar de l’usuari
aim
N9
N9
Entrades: 1370
Ubicació: Navas (L1) - Bac de Roda (L2)
Contacta:

Entrada Autor: aim » Dimarts 06/10/2020 21:51

A Zürich cada cap de setmana treuen a passejar tramvies històrics pel centre de la ciutat (els que vaig veure circular anaven des dels anys 1900 a 1930). A Berna inclús fan circular un tramvia de vapor tot i que en poques ocasions (tot i així ja és més que el que es treu a passejar el 300, per exemple)

Últimament he estat varies vegades a Praga i allà tenen varies línies amb tramvies històrics. Per exemple, la 41: https://www.dpp.cz/en/entertainment-and ... line-no-41 També hi ha la 23 que funciona amb Tatra T3 sense reformar. I l'últim cop que vaig ser-hi, inclús em vaig trobar un T2 circulant per una línia normal (pel que sembla, degut al covid van cancel·lar la línia 23 però per no deixar la ciutat sense tramvies històrics van decidir posar-ne alguns en línies convencionals)

En cap d'aquests casos he vist que els tramvies antics estiguin tan altament tunejats com el blau, i por em fa com el puguin deixar amb totes les modificacions extra que volen fer.... Sortiria més a compte no destrossar-los més, preservar-los i que en facin uns de completament nous amb aparença antiga. A Praga tenen tramvies nous amb accés per PMR però que van construir amb aparença d'un T3.


Instagram: Ferrocarril | Aviació

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dimecres 07/10/2020 2:43

aim ha escrit:
Dimarts 06/10/2020 21:51
A Zürich cada cap de setmana treuen a passejar tramvies històrics pel centre de la ciutat (els que vaig veure circular anaven des dels anys 1900 a 1930). A Berna inclús fan circular un tramvia de vapor tot i que en poques ocasions (tot i així ja és més que el que es treu a passejar el 300, per exemple)

Últimament he estat varies vegades a Praga i allà tenen varies línies amb tramvies històrics. Per exemple, la 41: https://www.dpp.cz/en/entertainment-and ... line-no-41 També hi ha la 23 que funciona amb Tatra T3 sense reformar. I l'últim cop que vaig ser-hi, inclús em vaig trobar un T2 circulant per una línia normal (pel que sembla, degut al covid van cancel·lar la línia 23 però per no deixar la ciutat sense tramvies històrics van decidir posar-ne alguns en línies convencionals)

En cap d'aquests casos he vist que els tramvies antics estiguin tan altament tunejats com el blau, i por em fa com el puguin deixar amb totes les modificacions extra que volen fer.... Sortiria més a compte no destrossar-los més, preservar-los i que en facin uns de completament nous amb aparença antiga. A Praga tenen tramvies nous amb accés per PMR però que van construir amb aparença d'un T3.
A Stuttgart tenen la Oldtimerlinie 23, i treuen a passejar el seu arsenal important de tramvies com els clàssics GT6 que van ser els últims circulant a la 15 que era la última línia que quedava per convertir a Stadtbahn.

Amb molts tramvies (siguin articulats o no) han fet de tot, cosa molt bona és la de posar un remolc amb la secció de pis baix. Segur que a alguna ciutat que té algun vehicle clàssic l'haurà modificat força força.

Penso que aquestes modificacions al tramvia blau han sigut molt dolentes en tema de disseny. D'acord, si volen augmentar la seguretat, bé, podrien haver-ho fet d'una altra manera que quedi d'acord amb les tendències del 1904, cosa que resulta contradictori però segur que es podrien haver ensortit.

Una cosa que sí que em va agradar és l'addició d'intermitents. Els citadis no en tenen (són mers warnings). :D



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1631
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dimarts 30/03/2021 11:36

Informació: The New Barcelona Post

L'emblemàtic Tramvia Blau va deixar de circular per l'avinguda Tibidabo a principis de 2018, quan s'acostava als 120 anys d'història. L'aturada en el servei es va fer per poder modernitzar la seva infraestructura, amb un cost estimat d'uns 19 milions d'euros, però aquest procés s'ha anat dilatant en el temps i poc s'ha avançat des del seu tancament.

El primer senyal d'activitat després de l'últim viatge va ser a principis de 2019, quan es van executar unes obres d'urgència per renovar la coberta d'una de les naus de la cotxera on es guardaven els tramvies, motivades per la necessitat de retirar l'amiant que hi havia a les planxes de la teulada antiga. Ara, després de tres llargs anys, es comencen a fer tímids passos per acostar-se a la recuperació del servei comercial d'aquest tramvia.

L'empresa barcelonina de consultoria "Tec-Cuatro", especialitzada en serveis d'enginyeria civil i arquitectura, acaba de guanyar el concurs per redactar el projecte constructiu per a la renovació i actualització de les instal·lacions del Tramvia Blau, tant dels mateixos vehicles com de les cotxeres, i la urbanització de l'avinguda Tibidabo i les places Kennedy i Doctor Andreu, les seves parades d'inici i final.

En concret, la remodelació que ha de dissenyar Tec-Cuatro suposarà la construcció d'una nova plataforma ferroviària en el mateix itinerari; el canvi de totes les vies (2.662 metres lineals), els aparells de la via, la catenària i els 139 pals de subjecció, i la restauració i actualització dels tramvies.

L'oferta de Tec-Cuatro, per un valor de 561.190 euros, ha estat la millor valorada i ara s'obre un període de 18 mesos per desenvolupar els projectes corresponents. Un cop es faci, s'hauran de licitar les obres que resultin de la proposta de l'empresa barcelonina, adjudicar i posar-les en marxa. És a dir, encara queda molt per tornar a veure circular el tramvia més vell de la ciutat.

Tec-Cuatro, extensa experiència en obres de mobilitat

La companyia guanyadora de la licitació té una llarga experiència en el disseny i la supervisió d'obres clau per a la mobilitat a Barcelona i la seva àrea metropolitana. Tec-Cuatro ha participat en el disseny de part de l'L9 i de l'viaducte de la L10 a la Zona Franca, com també en algunes de les estacions d'aquestes dues línies.

Més enllà de metro de Barcelona, ​​l'empresa també s'ha encarregat de la supervisió de les obres dels túnels sota la plaça de Les Glòries o de l'estació Eix Macià de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) a la línia de Sabadell.

L'últim supervivent de l'antiga xarxa de tramvies

El Tramvia Blau és l'últim supervivent que queda a Barcelona de l'antiga xarxa de tramvies, després que desapareguessin dels seus carrers a principis de la dècada dels 70. La història d'aquesta línia està íntimament lligada a l'avinguda per on circulava. El seu artífex, el doctor Salvador Andreu, va plantejar la urbanització de la zona, pensada per a les classes benestants de la ciutat, i al mateix temps que creava els mitjans de transport per poder-se desplaçar.

Els vehicles de l'Tramvia Blau al principi eren verds, però se'ls va pintar de blau després d'un accident

El 1901 va ser quan es va inaugurar aquest servei de tramvia. Dels cotxes que es van estrenar aquell any, només es manté el n. 2, explica el director del centre d'estudis Terminus CET, Joan Carles Salmerón. El tramvia número 2 serà el que s'escaparà dels treballs de remodelació que ara comença a definir Tec-Cuatro, amb la voluntat de mantenir el seu valor com a peça històrica. Com a detall curiós, els primers vehicles no eren blaus sinó verds, però es va canviar el color el 1945 després d'un accident, i es va començar a denominar Tramvia Blau.

El tramvia no va ser l'únic mitjà de transport que Andreu va idear per al Tibidabo. El 1901 també es va donar el tret de sortida al funicular del Tibidabo, que connectava l'actual plaça Doctor Andreu, en honor al seu impulsor, amb el parc d'atraccions. Tal com remarca Salmerón, mentre que el nou funicular del Tibidabo, la Cuca de Llum, es preveu que torni a estar en funcionament en el segon semestre d'aquest any, encara s'haurà d'esperar bastant per poder connectar-se amb la ciutat a través del Tramvia Blau.



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1631
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dimarts 30/03/2021 11:42

Proposo canviar el nom del fil: Noticies del Tramvia Blau.

Salut!



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”