Anell ferroviari L1-L9

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22873
Ubicació: Fabra i Puig

Anell ferroviari L1-L9

Entrada Autor: metring » Diumenge 18/11/2018 23:15

I com deia la Karma, "Tot torna", en aquest cas, el tema de l'anella :

https://totbarcelona.elmon.cat/mobilita ... ssion=true


TMB estudia una anella que enllaçaria la L1 i la L9
Permetria augmentar la capacitat de volum de passatgers del metro i la freqüència de pas dels trens


Adrià Lizanda 08.11.2018 14.07 h.
Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) estudia crear una anella al metro de Barcelona enllaçant la L1 i la L9. El fins fa poc director del metro, Marc Grau, argumentava recentment en una jornada que la creació d’aquesta anella, que uniria les dues línies per les estacions de Torrassa i La Sagrera, permetria augmentar la capacitat de volum de passatgers al tren i la freqüència de pas.

Grau va avançar el projecte, que encara no té calendari ni finançament, a la recent jornada 'El futur del metro de Barcelona' al Col·legi d’Enginyers de Camins.

Ricard Riol, president de l'Associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP), afirma que, tot i que la freqüència dels trens actual és adequada, cal augmentar el volum de passatgers que les línies admeten en alguns trams. Un d’ells és el central de la L1, que va de Torrassa a La Sagrera. “La idea principal d’aquesta anella seria augmentar el volum de passatgers que poden viatjar en la línia”, sintetitza Riol.


La creació de l’anella està, lògicament, supeditada al final de les obres de la L9. L’any 2026 es preveu que acabin les obres, però també s’hauria de renovar la L1 per completar l’anella. Els trens d’aquesta línia haurien de ser automàtics per ajustar-se a la precisió i velocitats necessàries, tal com explica Jordi Julià, president de l’Àrea de Coneixement del Col·legi d’Enginyers de Camins. A més, detalla que “fer l’anella permetria tenir més trens que circulessin només pel tram central de la L1, que és la que més passatgers té i on hi ha més afluència”.

L'objectiu de l'anella entre la L1 i la L9 seria augmentar el volum de passatgers que poden viatjar en la línia i la freqüència de pas dels trens

A diferència del metro d’altres ciutats, com Madrid o Moscou, l’anella que formarien la L1 i la L9 no crearia una línia circular. En el cas de les línies circulars un mateix tren pot fer el recorregut complet. En una anella, com el que formen les línies 2 i 6 del metro de París, el passatger ha de canviar de tren per completar el recorregut. En el cas de l’anella del metro de Barcelona el passatger canviaria de tren a Torrassa o La Sagrera per seguir el trajecte. Julià sosté que no val la pena construir una línia circular a Barcelona ja que el seu cost seria molt elevat.


La hipotètica creació de l’anella planteja diversos reptes tècnics. Riol assegura que s’han de renovar 24 trens per poder automatitzar la línia i que s’haurien de col·locar mampares d’andana per evitar accidents, ja que els trens automàtics no frenen si algun viatger cau a les vies. Aquests canvis a la L1, diu Riol, es podrien completar en 3 anys.

L’automatització de la L1 també suposaria la pèrdua del lloc de treball dels maquinistes del metro, la qual cosa obriria amb tota certesa un nou front de conflicte entre la plantilla i la direcció de TMB. La relació entre els treballadors i l’exdirector del metro era tensa, i es va aguditzar en les últimes vagues. Jordi Julià recorda que, de fet, després de la recent destitució de Marc Grau els treballadors van celebrar la decisió. “S’han de tenir en compte als treballadors per a aquest projecte”, avisa Julià.

La proposta del metro és, per ara, una proposta estratègica pendent de concreció, i dependrà del finançament disponible. “L’anella es farà, però quan hi hagi diners”, pronostica Julià.



Avatar de l’usuari
uriol108
N8
N8
Entrades: 869
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contacta:

Entrada Autor: uriol108 » Dilluns 19/11/2018 15:10

Haurien de posar portes d'andana a tot el tram de la L1 també, i igualar l'ample de via de l'l1 i l9 ?

També penso que seria necessari fer el perllongament de l'L1 fins al Prat de Llobregat



adriaesc
N7
N7
Entrades: 440
Ubicació: Llucmajor (L4)

Entrada Autor: adriaesc » Dilluns 19/11/2018 17:02

I no pensen en les profunditats tan diferents a les que estan construïdes les dues línies. Seria molt costós i difícil enllaçar-les.



Avatar de l’usuari
uriol108
N8
N8
Entrades: 869
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contacta:

Entrada Autor: uriol108 » Dilluns 19/11/2018 17:18

metring ha escrit: A diferència del metro d’altres ciutats, com Madrid o Moscou, l’anella que formarien la L1 i la L9 no crearia una línia circular. En el cas de les línies circulars un mateix tren pot fer el recorregut complet. En una anella, com el que formen les línies 2 i 6 del metro de París, el passatger ha de canviar de tren per completar el recorregut. En el cas de l’anella del metro de Barcelona el passatger canviaria de tren a Torrassa o La Sagrera per seguir el trajecte. Julià sosté que no val la pena construir una línia circular a Barcelona ja que el seu cost seria molt elevat.
Segons això , la idea no es fer una línea circular connectada si no, dues linies amb una frequencia en el tram central més elevat, amb serveis semi-directes ? :nose



Avatar de l’usuari
albert28  
N9
N9
Entrades: 1893

Entrada Autor: albert28 » Dilluns 19/11/2018 18:56

uriol108 ha escrit:
metring ha escrit: A diferència del metro d’altres ciutats, com Madrid o Moscou, l’anella que formarien la L1 i la L9 no crearia una línia circular. En el cas de les línies circulars un mateix tren pot fer el recorregut complet. En una anella, com el que formen les línies 2 i 6 del metro de París, el passatger ha de canviar de tren per completar el recorregut. En el cas de l’anella del metro de Barcelona el passatger canviaria de tren a Torrassa o La Sagrera per seguir el trajecte. Julià sosté que no val la pena construir una línia circular a Barcelona ja que el seu cost seria molt elevat.
Segons això , la idea no es fer una línea circular connectada si no, dues linies amb una frequencia en el tram central més elevat, amb serveis semi-directes ? :nose
Efectivament, ja que ambdós túnels tenen vies d'amples diferents.
Jo realment això de que puguin fer en un futur serveis parcials ho veig una gran millora ja que així es un sistema més eficient.



Avatar de l’usuari
davroca5
N7
N7
Entrades: 552
Ubicació: Pròxima estació: Can Boixeres
Contacta:

Entrada Autor: davroca5 » Dilluns 19/11/2018 18:59

Que acabin primer el tram central de la L9 i després que comencin a fer els experiments que vulguin... ara que tornen a tenir 4 duros per la reactivació econòmica volen gastar-ne 8. No aprenen.


Salut!
#volemL9

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4054
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dilluns 19/11/2018 20:01

Yo dejaría el "anillo" a nivel de anécdota gráfica, vamos que sería una ruta recomendada anecdótica y curiosa, nada más, pero no más obras por dios.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23401
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 19/11/2018 21:44

Dir "anell" a reforçar serveis al tronc central de la L1 i que doni la casualitat que els seus extrems coincideixin amb els enllaços amb la L9 és pura enginyeria semàntica, gentilesa de les grans ments pensants que fan i desfan al màrqueting de TMB.

Per la seva posició geogràfica, amb el centre a tocar del litoral, és de calaix que una ciutat com Barcelona molt difícilment tindrà una línia circular (mireu, sinó, on tenen el mar les xarxes de metro que sí que en tenen una). Si ara a algú li han agafat complexos i vol dir "anell" a una cosa que no ho és, ja s'ho farà, però que ens deixi en pau a la gent normal. Ja està bé de titulars de fireta.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
robertotlh
N6
N6
Entrades: 313

Entrada Autor: robertotlh » Dimarts 20/11/2018 10:36

Algú al Departament de TiS es pensa que es Gollum



Avatar de l’usuari
Aeduh
N6
N6
Entrades: 307
Ubicació: Volpelleres

Entrada Autor: Aeduh » Dimarts 20/11/2018 15:35

Això del anell és molt ruidu i poques nueses, no serà un anell real, consistirà únicament en que de Sagrera a Torrassa a la L1 hi hauran trens que faran aquest trajecte sense anar més lluny. A la L9/L10 no perquè com que la línia ja es divideix en dos no fan falta trens extra.


Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!

Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1419
Ubicació: (Barcelona CAT, Austin i Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dimarts 20/11/2018 19:21

robertotlh ha escrit:Algú al Departament de TiS es pensa que es Gollum
Qué hi pinta Territori i Sostenibilitat?; sí aquest tema és una proposta de TMB, com explotador de la xarxa.

I deixem a En Gollum tranquil amb el seu anell, allà a la llunyana Terra Mitjana. Salut



Miquel
Administrador
Entrades: 4176
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimarts 20/11/2018 21:31

122-042-132 ha escrit:
robertotlh ha escrit:Algú al Departament de TiS es pensa que es Gollum
Qué hi pinta Territori i Sostenibilitat?; sí aquest tema és una proposta de TMB, com explotador de la xarxa.

I deixem a En Gollum tranquil amb el seu anell, allà a la llunyana Terra Mitjana. Salut
De fet tot això sembla ser una idea d'en Marc Grau, i que al dia següent de presentar això i unes quantes parides més, el van acomiadar de president de metro.

Com ja s'ha comentat, els reforços de L1 els poden fer demà si algú s'atrevís a jugar a una mica a gestionar una xarxa ferroviària. Però com que no es el cas, no ho faran a no ser que hi hagi un automatisme que ho permeti, perquè ja sabem que les persones no donen per més, més enllà de prémer uns botonets per a que el tren es mogui.


El metro de Barcelona amb motoristes!

França451
N9
N9
Entrades: 1832
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,15,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Dissabte 19/01/2019 22:12

Miquel ha escrit:
A la resta de línies és més complicat pel tema de que, degut a que mai s'han preocupat de construir apartadors, no hi ha espai on apartar un tren temporalment i fer que pugui maniobrar sense gaires complicacions, però vaja, això agafes un segon motorista per maniobrar contínuament (cosa que ja solen fer) i rebotes trens en menys d'un minut a qualsevol lloc que ho permeti. Tampoc te més secret que la pròpia voluntat de fer-ho.
Línea 5 Vilapicina->Can Boixéres?


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

Miquel
Administrador
Entrades: 4176
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dissabte 19/01/2019 22:50

França451 ha escrit:
Miquel ha escrit:
A la resta de línies és més complicat pel tema de que, degut a que mai s'han preocupat de construir apartadors, no hi ha espai on apartar un tren temporalment i fer que pugui maniobrar sense gaires complicacions, però vaja, això agafes un segon motorista per maniobrar contínuament (cosa que ja solen fer) i rebotes trens en menys d'un minut a qualsevol lloc que ho permeti. Tampoc te més secret que la pròpia voluntat de fer-ho.
Línea 5 Vilapicina->Can Boixéres?
En Vilapicina no puedes rebotar el tren usando 1 sólo andén. Lo más rápido sería siempre que el tren finalizase trayecto en su misma vía, ya que así puede hacer un poquito de tiempo para incorporarse de salida en la vía de su nuevo sentido. Y de mientras, hace la carga y descarga por un lado, y por otro el cambio de cabina.

En L5, la cumple muy bien esto es Horta por un lado, y por el otro Collblanc (creo recrodar), ya que ambas tienen agujas orientadas en sentido opuesto al de circulación.
Can Boixeres podría estar bien, pero la aguja lado Barcelona está antes de llegar a la entrada de cocheras, por lo que ha de hacer unos 200-300 metros en sentido opuesto y la parada comercial. Eso podría fastidiar el carrussel. Si no se hace así, el tren debería ir de vacío para maniobrar hasta dentro del túnel del lado Cornellà, y cuándo pueda, invertir la marcha y cambiar de vía. La parte positiva aquí es que el tren puede esperar a incorporarse y libra el cantón Vidalet - Boixeres. Algo que no sucedería por ejemplo en Vilapicina, dónde el tren debería esperarse dentro de la estación a poder cambiar de vía.


El metro de Barcelona amb motoristes!

França451
N9
N9
Entrades: 1832
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,15,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Diumenge 20/01/2019 14:09

Yo preguntaba Vilapicina por lo de la tercera vía. Esa no serviría para desviarse sin afectar al carrusel?


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1600
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Diumenge 20/01/2019 14:28

Sigui com sigui, no crec que valgui gaire la pena organitzar el servei parcial per a estalviar-se les quatre estacions entre Vilapicina i Vall d'Hebron. Estaria més justificat si el reforç es fes des de La Sagrera o Maragall, i fins a Plaça de Sants o Collblanc.

I si la infraestructura actual no ho permet, és aquesta la que s'ha d'adaptar a les necessitats i no a l'inrevés. Estem parlant de muntar un nou canvi de vies, no pas de construir un túnel nou.



Miquel
Administrador
Entrades: 4176
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Diumenge 20/01/2019 15:10

França451 ha escrit:Yo preguntaba Vilapicina por lo de la tercera vía. Esa no serviría para desviarse sin afectar al carrusel?
La entrada de la vía a la cochera está por el lado Horta. No es que sea imposible, pero debes hacer demasiadas maniobras y se perdería el tiempo.
Javi M ha escrit:Sigui com sigui, no crec que valgui gaire la pena organitzar el servei parcial per a estalviar-se les quatre estacions entre Vilapicina i Vall d'Hebron. Estaria més justificat si el reforç es fes des de La Sagrera o Maragall, i fins a Plaça de Sants o Collblanc.

I si la infraestructura actual no ho permet, és aquesta la que s'ha d'adaptar a les necessitats i no a l'inrevés. Estem parlant de muntar un nou canvi de vies, no pas de construir un túnel nou.
Totalment d'acrod.

En principi, a L5 es podria fer un Collblanc - Sagrera sense tocar res (si no han desmuntat l'agulla de Collblanc).

Imatge


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Solella
N4
N4
Entrades: 56
Ubicació: Badal L5
Contacta:

Entrada Autor: Solella » Diumenge 20/01/2019 20:11

Segons el mapa de CartoMetro, sembla que ja no hi ha agulla de Collblanc...

http://carto.metro.free.fr/cartes/metro-tram-barcelona/


Fora cotxes de les ciutats!

Instagram: @solellalex
Twitter: @solellalex
https://solellalex.wordpress.com/

Miquel
Administrador
Entrades: 4176
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Diumenge 20/01/2019 20:31

Solella ha escrit:Segons el mapa de CartoMetro, sembla que ja no hi ha agulla de Collblanc...

http://carto.metro.free.fr/cartes/metro-tram-barcelona/
Podria ser, per això no sabia si encara hi era o no. Ja que degut a les obres per a fer Ernest Lluch allà hi va haver algunes modificacions. On aniria molt bé es posar-ne una a Pubilla Cases, ja que pel volum de passatge, sempre serà un final de línia més natural que Collblanc.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3529
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dimarts 29/01/2019 22:14

El reforç que també seria fàcil de fer i molt útil es L1 Mercat Nou-Torras i Bages. A Mercat Nou el fem anar a Bordeta i utilitzar la via de cotxeres com apartador (o aprofitar i obrir-la al públic, només pels serveis de reforç), i a Torras i Bages obviament a la via del mig. Amb bona tecnologia com la que utilitzen a altres ciutats es pot fer perfectament cada 3:00 als extrems i cada 1:30 al mig, lo que permetria anar molt més còmodes.



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”