FGC instal·la pantalles acústiques a l'estació de Sant Cugat

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22796
Ubicació: Fabra i Puig

FGC instal·la pantalles acústiques a l'estació de Sant Cugat

Entrada Autor: metring » Dimecres 01/07/2020 17:14

Que algú amb coneixement del tema em digui si cal, perquè cobrir de vegetació pantalles per tapar el tren allà, i soroll, tant en fa?...

https://govern.cat/salapremsa/notes-pre ... dels-trens

FGC instal·la pantalles acústiques a l'estació de Sant Cugat per millorar el nivell sonor ambiental del pas dels trens


L’actuació consisteix en la col·locació de pantalles per disminuir la contaminació acústica en un tram de via de 300 metres del ramal sentit Terrassa
L’apantallament acústic es recobrirà de vegetació per minimitzar-ne l'impacte visual i perquè quedi integrat en el paisatge


Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) iniciarà el proper dilluns 6 de juliol els treballs per a la instal·lació de pantalles acústiques a l’entorn de l’estació de Sant Cugat, concretament en un tram de via de 300 metres del ramal que surt de l’estació en direcció a Terrassa. Aquesta actuació té com a objectiu disminuir l’impacte acústic causat pel pas dels trens que surten de l’estació en direcció a Terrassa, en un tram proper a una zona d’habitatges.
FGC
Les pantalles projectades tenen una alçada de tres i cinc metres i estan formades per panells fonoabsorbents de cinc metres de longitud recolzats sobre un sòcol de formigó, encaixats entre suports d’acer. Els panells són de formigó porós per tal d’atenuar el soroll provinent del pas dels trens. El projecte també inclou allargar la vorera del carrer Andana, al costat de la via de Ferrocarrils i ara interrompuda, i donar-li continuïtat. Aquesta actuació permetrà unir la sortida de l’estació amb el pas sota el pont de l’avinguda de l’Enllaç. D’aquesta manera, s’evitarà que les persones hagin de circular per la calçada o passar a la vorera de l’altra costat.

Les obres també contemplen els treballs d’integració de la nova estructura a l’entorn urbà, on un cop instal·lat l’apantallament acústic es recobrirà de vegetació per minimitzar-ne l'impacte visual i perquè quedi integrat en el paisatge. Així, la massa verda d’aquesta zona quedarà composta dels arbres que s’hagin mantingut i els nous que es plantaran per retornar a la ciutat l’espai verd afectat. En aquesta actuació, ara en licitació, està previst plantar una seixantena d’arbres nous de 14 espècies diferents i més de 8.000 unitats d’arbustos i plantes entapissants de fins a 22 espècies diferents. Aquesta actuació també compensarà la tala d’arbres que s’haurà de fer al talús de la zona del carrer Andana per tal de realitzar la instal·lació de les pantalles acústiques.

Els treballs relacionats amb aquesta actuació i la urbanització de l’entorn més proper no tindran afectació al servei de trens d’FGC. La majoria de treballs es faran en horari diürn, exceptuant alguns treballs específics com ara la tala dels arbres més alts i la col·locació dels panells. El conjunt de les dues fases de l’actuació (instal·lació de pantalles i integració urbana de la nova estructura) tenen un pressupost d’1,1 MEUR i una durada prevista d’onze mesos.


Afectacions a la mobilitat als carrers propers a l’estació

Mentre durin els treballs, s’eliminaran alguns aparcaments que hi ha al carrer Andana, sense afectar ni les places reservades per a minusvàlids ni la parada de taxis. La mobilitat de vehicles, en canvi, sí que es veurà afectada en un tram del Camí de Can Gatxet. Properament s’informarà d’aquesta afectació viària i del calendari previst.


Altres actuacions per reduir la contaminació acústica

Ferrocarrils fa periòdicament estudis d’impacte sonor a diferents trams de les seves línies per valorar les possibles mesures acústiques a aplicar i mitigar, d’aquesta manera, els efectes que pot causar el pas dels trens a l’entorn més proper de la seva xarxa. Així, en els últims anys FGC ha dut a termes actuacions en aquest sentit en diferents trams: entre Sarrià i Peu del Funicular, entre La Floresta i Valldoreix, o entre Sant Cugat i Hospital General.

Aquestes actuacions s’emmarquen dins el constant procés de manteniment i renovació dels diferents equipaments, instal·lacions i localitzacions que duu a terme FGC per poder seguir donant un servei de qualitat a les persones usuàries i reduir els impactes negatius a l’entorn de les instal·lacions ferroviàries per al veïns.



GigioGigo
N2
N2
Entrades: 11

Entrada Autor: GigioGigo » Dijous 02/07/2020 9:23

Home, hi ha bastant de soroll, a més tingues en compte (si ho he entès bé) que en aquell tros ja comença la via en corba i per tant encara fan més soroll...

Crec que es refereixen a aquesta zona que he pintat en blau:
https://imgur.com/a/a6DUOvo

(La etiqueta de la imatge no funciona amb imgur... disculpeu.)

ViaLibre ha publicat un article a on es confirma la ubicació exacta: https://www.vialibre.org/noticias.asp?n ... 1560427638



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22796
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 02/07/2020 12:02

GigioGigo ha escrit:
Dijous 02/07/2020 9:23
Home, hi ha bastant de soroll, a més tingues en compte (si ho he entès bé) que en aquell tros ja comença la via en corba i per tant encara fan més soroll...

Crec que es refereixen a aquesta zona que he pintat en blau:
https://imgur.com/a/a6DUOvo

(La etiqueta de la imatge no funciona amb imgur... disculpeu.)

ViaLibre ha publicat un article a on es confirma la ubicació exacta: https://www.vialibre.org/noticias.asp?n ... 1560427638
Si, però estem en el de sempre: les vies porten molts anys, les cases es van fer allà posteriorment. Que no ho sabien que allà feia massa soroll com per construïr-les?




mohn902
N4
N4
Entrades: 51

Entrada Autor: mohn902 » Dijous 02/07/2020 15:54

La veritat és que de soroll n'hi ha cada vegada que el ferrocarril passa per la corba de sortida direcció Mira-sol, però també per la procedent de Valldoreix i allà no veig que hi vulguin col·locar cap pantalla acústica. A més que a la corba cap a Mira-sol hi passen menys trens que des de Valldoreix...Qui hi deu viure allà que demani reducció de soroll?

Fa temps es va reduir la velocitat de pas de 45 a 30 km/h en aquell tram i es van instal·lar agulles de cor mòbil per reduir, en un principi, el soroll en aquell punt. Però és inevitable tot i circulant a baixa velocitat ja que és una corba molt tancada.

A la sortida del túnel de Sarrià es rega la via per disminuir la fricció i sembla que funciona.

Molt de favoritisme hi ha crec, hahaha



Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1181
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dijous 02/07/2020 19:52

Bones,

Jo penso que tot pot venir per el augment de frequencies que es preveu amb la compra del nou material.

Pot ser la normativa vigent obliga a l'instalació de pantalles, a l'AVE s'han posat a molts llocs i si pot fer soroll pero es tant rapid que a avegades no s'enten, jo diria que es tema normativa.

Salutacions.



Lluis
N6
N6
Entrades: 186
Ubicació: Sants Estació

Entrada Autor: Lluis » Dijous 02/07/2020 22:26

La combinació de traçat en corba amb plataforma elevada respecte el terreny que l'envolta (propagació directa cap als habitatges) deu fer molt molest el soroll (grinyol) roda-rail.


"Les vaques volen? Si ho diu La Retaguadia. Creu-t'ho."... I així tot.

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 3936
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©

Entrada Autor: Renfe445 » Divendres 03/07/2020 17:39

No sé, però sabent que viu gent en pisos a prop de complexos encreuaments tramviaris i amb corbes més tancades que la de Sant Cugat, allà no han posat pantalles... :)



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1333
Ubicació: (Barcelona CAT, Austin i Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dissabte 04/07/2020 10:21

I......., que vols dir amb aquest comentari.

Mira´'t el que en diu el company Lluís. Salut!



Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1181
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dissabte 04/07/2020 10:40

Renfe445 ha escrit:
Divendres 03/07/2020 17:39
No sé, però sabent que viu gent en pisos a prop de complexos encreuaments tramviaris i amb corbes més tancades que la de Sant Cugat, allà no han posat pantalles... :)
Hace más ruido el camión de la basura que un tranvia al final de av de xile dirección Esplugues.
Pero creo que son dos tipos de trazados distintos.
Salut.



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”