FGC soterrarà el tren des de Manresa Alta fins a la plaça Espanya

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22868
Ubicació: Fabra i Puig

FGC soterrarà el tren des de Manresa Alta fins a la plaça Espanya

Entrada Autor: metring » Dimecres 16/12/2020 11:49

https://www.regio7.cat/manresa/2020/12/ ... 47697.html

FGC soterrarà el tren des de Manresa Alta fins a la plaça Espanya, on farà una estació


L'operació per millorar la integració dels Catalans a la trama urbana, que costarà entre 40 i 60 milions d'euros, inclou enderrocar el Baixador per eliminar el tap que genera · La previsió és que les obres s'executin entre els anys 2023 i 2025

gemma camps manresa 15.12.2020 | 23:39


Entre 40 i 60 milions d'euros. És la inversió que farà FGC per millorar la línia Llobregat-Anoia a dins de Manresa. De la millora de la integració dels Ferrocarrils a la ciutat fa molts anys que se'n parla. Finalment, s'ha desencallat.

El projecte que va endavant i que avança Regió7 preveu fer passar sota terra la línia entre les estacions de Manresa Alta i Manresa Baixador, és a dir, entre la carretera de Santpedor i el carrer d'Aragó. En aquest punt s'enderrocarà el Baixador i a partir d'aquí es decidirà si el traçat soterrat transcorre pel carrer de Carrasco i Formiguera (entre l'institut Lluís de Peguera i l'ambulatori) fins a la plaça de la Font de les Oques, on anirà la nova estació subterrània que rellevarà el Baixador, o si circula per sota d'un tros de la plaça de Simeó Selga i d'un pati del Peguera fins a la plaça Espanya i es fa en aquest indret l'estació soterrada. Aquesta darrera opció es perfila com la que té més punts per materialitzar-se i és la que agrada més a l'Ajuntament de Manresa.

Per triar un dels dos traçats, el primer que és a punt de fer Ferrocarrils és treure a concurs públic la redacció de l'estudi informatiu per al projecte d'ampliació i integració urbana de la línia entre Manresa Alta i Manresa Baixador. L'objectiu final és acostar el ferrocarril al centre de la ciutat i que això reverteixi en una millora de la mobilitat, de manera que més ciutadans l'utilitzin com un metro, la qual cosa ja fan divuit mil viatgers a l'any per moure's per dins de Manresa entre les estacions de Viladordis, amb entrada a l'avinguda de Francesc Macià; Manresa Alta i Manresa Baixador.

El proper pas, un cop sigui una realitat aquesta part, és millorar la situació i la connectivitat de la línia a partir de l'estació Manresa Alta en direcció sortida ciutat. Per una banda, l'alcalde Marc Aloy defensa que acostar al centre l'actual Baixador ajudarà a què esdevingui un «metro comarcal, que és un plantejament que hem de tenir molt present». Explica que «Ferrocarrils està fent proves amb trens més petits com si fos un tramvia i té la intenció que això es pugui anar estenent. Estem segurs que, si mai podem continuar la línia pel barri de La Parada, pel Parc Tecnològic, pel Parc de l'Agulla, per Pineda, per Santpedor i, finalment, cap a Callús i Súria, pot funcionar com un metro intercomarcal. Que des de Santpedor puguem arribar al Passeig». Per altra banda, el seu antecessor i actual regidor de Manresa, Valentí Junyent, anota que seria interessant fer passar sota terra la resta de la línia que no hi va dins de la ciutat, que, per exemple, «donaria espais lliures al barri de la Font dels Capellans».
36 mesos d'obres

Amb un termini d'execució de les obres de 36 mesos, es fixen els terminis següents: el 2021 es farà l'estudi informatiu i també el projecte constructiu per anar avançant; el 2022, la licitació de les obres, i entre el 2023 i el 2025 la seva execució, amb una durada de 36 mesos. L'operació forma part del pla d'inversions de FGC fins al 2025.

Clica sobre la imatge per veure-la més gran.

Actualment, el traçat entre les estacions Manresa Alta i Manresa Baixador travessa la carretera de Santpedor per sota i transcorre per una trinxera entre les cases que no està coberta; passa per sota el carrer de la Sèquia -on fa una esquena d'ase que desapareixerà amb l'enfonsament de la línia- i queda un altre cop a la vista fins al carrer d'Aragó, on arriba per un viaducte fins a l'estació. Aquest traçat, que tampoc no és que sigui excessivament llarg, genera diversos problemes urbanístics pendents de resoldre que ha de solucionar el nou recorregut.

Les actuacions que es posen damunt la taula inclouen cobrir tota la línia entre les dues estacions, si bé en el tram a partir del carrer d'Aragó queda per decidir -per això es fa l'estudi informatiu- quin és el millor traçat. L'Ajuntament aposta clarament per l'opció plaça Espanya, tal com han coincidit l'actual i l'anterior alcalde.

Aterrar l'estació Manresa Baixador i el viaducte que hi mena permetrà guanyar espai públic i eliminar l'embut que ara impedeix un enllaç en condicions entre el carrer de la Font del Gat, procedent de l'avinguda Universitària i de les Bases de Manresa, i la plaça de l'Onze de Setembre. Una avinguda que serà d'una amplada fins i tot major que la del Passeig de Pere III. Alhora, representarà poder desenvolupar dos plans urbanístics que estan paralitzats per aquest tap des de fa molts anys, que són el que afecta el carrer de la Cerdanya (aprovat el 2003) i el de la plaça de l'Onze de Setembre, on hi ha afectades les cases del carrer de Camps i Fabrés -les que tenen la llar d'infants Sonall i la pizzeria als baixos. Aquest desenvolupament implicarà al mateix temps una millor connexió entre el carrer d'Aragó i la carretera de Santpedor amb la reordenació del carrer de la Cerdanya.
La línia R5/R50

La línia Llobregat -Anoia arriba a Manresa de la plaça d'Espanya de Barcelona. Entre d'altres, passa per Martorell, Castellbell i Sant Vicenç, i, a la capital del Bages, té parades a Viladordis, a Manresa Alta (entre la carretera de Santpedor i la de Vic) i Manresa Baixador, amb l'entrada al carrer del Primer de Maig. Són les línies R5 i R50. La primera és semidirecta i la R50 s'atura a totes les estacions. La línia es remunta al segle XIX i el tram Martorell-Manresa al primer quart del segle XX.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22868
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 16/12/2020 13:02

Imatge de Territori:

(Si, els rètols estan a l'inrevés)

Imatge



Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 917

Entrada Autor: bigcoaster » Dimecres 16/12/2020 13:30

No en teníem prou amb Sant Feliu, Montcada i L'Hospitalet (i el ja fet Can Feu) que ja es parla d'un nou soterrament. I a més, a la línia amb més marge de millora del país potser. Mira que podrien gastar-s'ho en reobrir Súria i Sallent, en augmentar serveis a Bcn, en fer PAETs per avançar al tram Martorell-Sant Boi, i decideixen llençar 60 milions (o més) a això que no aporta res. Inclús podrien gastar-se'ls en fer un enllaç bo a Sant Vicenç de Castellet, que permetria crear una xarxa d'aportació a la R4, a través dels ramals d'FGC.


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4024
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dimecres 16/12/2020 13:56

Són incapaços “d’integrar” amb el ferrocarril.

Segueixen amb la idea de “metro comarcal”, no només es una idea desfasada sinó que és estúpida.



Avatar de l’usuari
sag470
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Muntanyola

Entrada Autor: sag470 » Dimecres 16/12/2020 18:08

El problema de l'inversió és que hipoteca el futur. De fer-se dificil que el prolongui segons l'alternativa.

Amb la mateixa inversió de 40 a 60 M€ es podrien fer els baixadors de Guix/Dolors, Parc de l'Aigua, Sant Iscle, Santpedor, Santa Anna, Lledoners, Sant Martí de Torroella, Callús, la integració a Sallent i Súria, i les 3 unitats tren-tram. Només quedaria pendent per més endavant la prolongació fins Manresa-Rodalies, més unitats per frecuencies de 30 min, inclús prolongant-lo fins Berga.



Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1205
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dimecres 16/12/2020 20:23

Y realmente os lo creeis?

Se que no es el dia de los inocentes pero es que huele a elecciones en Catalunya o soy yo el raro?

Lo digo por que siendo de Igualada y si quereis os pongo un video muy majo de un Conseller, si un Conseller diciendo que en Igualada el Soterramiento se hiba a hacer y curiosamente no se ha echo nada y el paso a nivel que se hiba a retirar sigue alli vivito y coleando.

Vamos que en definitiva tengo mis reservas de que se haga y en esas fechas concretas, no es que este loco, es lo que me han demostrado años tras años y mas como digo Huele a elecciones, si alguien me dice si son pronto por que es que el tufo de noticias milagro y fechas de ejeccución van en aumento.

Si se hace y en 2025 esta soterrado sere el primero en aparacer y tragarme todo lo que acabo de escribir, pero no se no se, no termino de fiarme.



Avatar de l’usuari
jmroig
N4
N4
Entrades: 47
Ubicació: Països Catalans
Contacta:

Entrada Autor: jmroig » Dimecres 16/12/2020 23:58

Vaja manera d'enterrar milions...
Ja els hi valdria més impulsar el Trambaix, un intercanviador amb Rodalies i una millora del temps de trajecte.
Com es nota que els gestors de diner públic no van en transport públic.



Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 1857
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dimecres 13/01/2021 17:18

La Taula de Territori rebutja la proposta per soterrar els FGC

Imatge
La Taula de Territori, Sostenibilitat i Infraestructures ha expressat el seu "rebuig" tant "per motius tècnics com formals" a la proposta presentada per l'Ajuntament de Manresa de fer passar sota terra la línia dels FGC [...]

Segons els integrants de la taula, "s'ha obviat cap mena de debat i estudi en profunditat". Creuen que "s'ha actuat amb lleugeresa i manca de rigor en prescindir d'estudis objectius [...] i buscant el consens general". Entenen com "molt equivocada la postura paternalista de l'Ajuntament [...] perquè uns quants ja prenen aquestes decisions per nosaltres. Aquest camí no ens porta enlloc. No podem condicionar el futur del territori a propostes unilaterals".
https://www.regio7.cat/manresa/2021/01/ ... 51761.html


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
genissimon
N9
N9
Entrades: 2540
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Divendres 26/02/2021 14:40

Regió-7, 26 de febrer de 2021 ha escrit: Entitats de Manresa retreuen que la línia de FGC es modificarà sense debat ni consens
Regió7 demana a vuit associacions com valoren el projecte de soterrament pactat per l'Ajuntament i els 'Catalans' previst per al 2025
[...]


Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”