Barcelona, sense rodalia per robatori de coure

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2174

Barcelona, sense rodalia per robatori de coure

Entrada Autor: albert28 » Diumenge 12/05/2024 9:58

Aixo ja passa de taca d'oli i més en eleccions





Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2174

Entrada Autor: albert28 » Diumenge 12/05/2024 11:00



Qui hagi fet això té molt de coneixement de la xarxa, potser massa :?



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23222
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 12/05/2024 11:41

I amb afectacions al metro també, al estar els túnels d'Adif al costat



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3946
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Diumenge 12/05/2024 12:19

albert28 ha escrit:
Diumenge 12/05/2024 11:00


Qui hagi fet això té molt de coneixement de la xarxa, potser massa :?
Insinues que estariem parlant d'un atac terrorista, més que no pas un sabotatge?


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

PizzaiPinya24
N3
N3
Entrades: 22

Entrada Autor: PizzaiPinya24 » Diumenge 12/05/2024 17:12

Des de la més total ignorància respecte a línies elèctriques pregunto: és normal que un robatori de coure provoqui una sobretensió que doni peu a múltiples incendis a quilòmetres de distància?

En cas que sigui possible que això passi, per què amb els robatoris que hi ha hagut fins ara no ha passat? Han robat un altre tipus de cables? A la sotscentral elèctrica directament potser?


I ja posant-me més conspiranoic... quina és la causa? És el robatori una altra excusa per tapar incidències d'Adif? És un sabotatge? És un simple robatori més?


"American cities weren't build for cars, they were BULLDOZED for cars!"

França451
N9
N9
Entrades: 2247
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Diumenge 12/05/2024 22:28

Evidentemente hay algo más que un robo de cobre que no quieren destapar. Un robo de cobre no provoca eso, si lo provocará como bien dices hubiera pasado en veces anteriores y no se ha dicho nada al respecto. Incluso pongamos por caso que pasaran incendios las veces anteriores pero los medios o la compañía no dijera nada al respecto. En este foro hay trabajadores ferroviarios que como mínimo lo hubieran comentado, y al menos que yo sepa, nunca he leído nada al respecto. Por tanto tiene que haber algo más.

Me resulta muy curioso la alerta que he leído en una de las entradas de hoy, en la que "se recomienda no utilizar la red de Rodalies". La última vez que se pidió no utilizar una red ferroviaria de tren convencional fue el 11 de marzo de 2004, antes de unas elecciones (en parte porque toda la red entera se paró). Yo lo dejo caer. Esos días mucha gente incluso cuando se restablecieron algunas líneas, evitó coger el tren y recuerdo los trenes de Chamartín a San Fernando, de Chamartín a Atocha y de Torrejón a Vicálvaro llevar ocho o diez personas contadas en todo el tren -los de Vicálvaro ni llegaban a 4 personas por tren-, durante unos ocho o diez días pude contemplar ese panorama. Ya sé que lo de hoy no tiene nada que ver pero lo de recomendar no utilizar el tren me ha venido a la memoria el 11 M.


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2174

Entrada Autor: albert28 » Diumenge 12/05/2024 22:53

Renfe, en coordinació amb la Generalitat de Catalunya, l’Ajuntament de Barcelona i Adif, estableix el següent Pla de Transport a partir de demà dilluns 13 de maig:

R1/RG1: Per incidència a Bifurcació Vilanova.
Circulació fins a Badalona i allà es deriven els viatges al Metro

R4 Nord:
Circulació fins a Fabra i Puig i enllaç a Metro
Dos trens per sentit i hora entre Manresa i Fabra i Puig
33% servei habitual en hora punta
50% servei habitual resta del dia
Viatgers de Manresa, Terrassa i Sabadell s’encaminen a FGC
Viatgers de Montcada s’encaminen a Montcada Reixac (R2)

R4 Sud:
Circulació fins a L’Hospitalet de Llobregat
Quatre trens per sentit. Freqüència habitual
Enllaç amb trens R1 i enllaç amb línia 1 Metro
També Metro a Cornellà (línia 5 Metro)

R2 Nord / R11
Sense afectació.

R3:
Servei ferroviari entre Puigcerdà i Montcada Ripollet
Dos trens per hora i sentit
Des de Montcada Ripollet, servei alternatiu per carretera fins a Fabra i Puig on els viatgers poden continuar en línia 1 de Metro

Viatgers també poden utilitzar estacions d’altres línies en poblacions coincidents.

R7:

Viatgers fins a Cerdanyola amb R4 i autobusos des de Cerdanyola a UAB

També disposen d’alternativa Bus Exprés 3

R8: Sense afectacions

R2 sud i Regionals Sud: Sense afectacions

Per tal d’informar els passatgers i encaminar-los, es reforça el personal d’informació i atenció al client en estacions. Per dur a terme aquesta operativa extraordinària, s’han sol·licitat un total de 46 nous agents de LogiRail de reforç per torn.

Aquesta reprogramació es duu a terme per les afectacions provocades pel robament de coure que ha afectat al servei de Rodalies de Catalunya. Aquest acte vandàlic ha alterat durant tot el dia d’avui la programació prevista. A més, la reubicació de material i personal pot provocar afectacions puntuals en la reorganització del servei prevista.

Pel que fa als trens Intercity que circulen per ample convencional, realitzaran el servei amb doble tracció (per cap i cua) per evitar moviments en buit en l’àmbit de Barcelona.


https://rodalies.gencat.cat/ca/detalls/ ... /05_12_PAT
Sera curiós veure doble tracció als Intercity.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23730
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 13/05/2024 10:57

Les línies R3 i R4 nord de Rodalia poden trigar dos mesos a recuperar la normalitat per l’avaria a Montcada
En canvi, les incidències causades per dos incendis als túnels de Barcelona es podrien resoldre dimarts
https://www.vilaweb.cat/noticies/r3-r4- ... -montcada/


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
gracienc
N5
N5
Entrades: 91
Ubicació: Vila de Gràcia

Entrada Autor: gracienc » Dilluns 13/05/2024 12:07

Amb l'afectació brutal que té... Francament no entenc que infraestructura critica com ho és la ferroviaria no estigui vigilada i tampoc entenc que no se'n consideri terrorisme el seu sabotatge (intencionat o per negligència).
Si hi havia un nus de comunicacions... Com és que no hi havia cap sistema de seguretat per evitar això?
Trobarieu normal que per un robatori de coure mitja area de Barcelona es quedes sense llum o sense aigua? Creieu que les operadores energètiques no serien diana de sabotatges si no estiguessin protegides? Per què no ho està adif? Perquè hem de sentir la cantatella de que això és culpa d'uns ladres o un sabotatge? La meva opinió és que sense deixar de buscar qui l'ha fet, aquest sabotatges no han de poder ocórrer.



jgomezs
N6
N6
Entrades: 175

Entrada Autor: jgomezs » Dilluns 13/05/2024 13:15

PizzaiPinya24 ha escrit:
Diumenge 12/05/2024 17:12
Des de la més total ignorància respecte a línies elèctriques pregunto: és normal que un robatori de coure provoqui una sobretensió que doni peu a múltiples incendis a quilòmetres de distància?
No sóc expert en línies elèctriques d'alta tensió, però intuïtivament, que una pujada de tensió pugui acabar en incendis varis a molta distància, inclòs a túnels, no sembla normal (potser ni tan sols legal?).
PizzaiPinya24 ha escrit:
Diumenge 12/05/2024 17:12
En cas que sigui possible que això passi, per què amb els robatoris que hi ha hagut fins ara no ha passat? Han robat un altre tipus de cables? A la sotscentral elèctrica directament potser?
Intentant recopilar la informació pública: han tallat un feeder, que és el cable que va al costat de la catenària per portar la tensió com a tal i que per tant porta molta tensió perquè és la que "empeny" el tren. La diferència en aquest cas és que el cable ha caigut sobre les instal·lacions que s'encarreguen de la senyalització, que haurien de treballar a molta menys tensió, i les ha fregit a l'estil de l'incident de Gavà de fa un any.
No és el primer cop que passa un incident així, al 2015 n'hi va haver un altre quasi calcat a Mollet Sant Fost, que també va generar varis incendis, però en aquell cas va quedar limitat a la R2 nord.
Que hagin cremat físicament altres sistemes al Clot, Sagrera o Passeig de Gràcia (ara mateix la informació és una mica confusa), ja és un altre tema.
PizzaiPinya24 ha escrit:
Diumenge 12/05/2024 17:12
I ja posant-me més conspiranoic... quina és la causa? És el robatori una altra excusa per tapar incidències d'Adif? És un sabotatge? És un simple robatori més?
Aquí entrem en el terreny de la pura especulació. Probablement usuaris del fòrum que coneguin el sistema des de més endins tinguin més context per interpretar el que se sap.

L'explicació més simple, és que és un robatori de coure que ha sortit malament. Això encaixa amb moltes de les circumstàncies. El preu del coure ha pujat, hi ha hagut robatoris en moltes altres indústries (divendres passat n'hi va haver un als FGC a prop d'Igualada, per exemple), les instal·lacions de Renfe són molt llamineres perquè estan molt accessibles (es renten les mans dient que la seguretat és cosa dels Mossos), i els Mossos van detenir uns lladres de coure fa poc, així que re-especularia que potser estan lliures amb càrrecs i que com que saben que aviat els venen unes vacances a la garjola ara estan fent hores extres per treure tot el que puguin.

El que sovint falla del costat Rodalies en aquesta discussió, és que més enllà de l'origen del sabotatge, no hi ha mitigació de les conseqüències. Seguint amb la pura especulació, una possible explicació seria que el disseny de seguretat assumeixi que una barreja de l'alta tensió i la baixa tensió són impossibles (tot i que ja havia passat més d'un cop). Com a informàtic sí et puc dir que l'incidència dels discos durs del 2022 ja va demostrar que com a mínim en l'aspecte d'IT a Adif treballaven amb uns estàndards de resiliència indignes d'una infrastructura crítica.

Hi ha la gran conspiració de que tot això és un sabotatge per fer campanya política, però la veritat que em sembla massa recargolat. Molta gent que treballa al ferrocarril a Catalunya són vertaders aficionats al ferrocarril, i els sap greu tant les caigudes del sistema, com el fet de que Rodalies sigui l'ase dels cops a la premsa (IMHO fins aquí tenen certa raó). Els és molt més reconfortant pensar que tot sigui culpa d'una conspiració que d'Adif com a empresa.
És més preocupant que el mateix Ministerio de Transportes faci servir la teoria conspirativa. El Ministerio ha dit a la premsa que el tall va ser "intencionado" en un punt "de difícil acceso". Si veus la foto que s'ha publicat del cable tallat:

He trobat el lloc a Google Maps (es pot identificar fins i tot els graffitis a la paret de la C-17) i és un lloc perfectament accessible des d'un carrer amb vorera sense cap tanca (la Carretera Antiga a Sabadell, entre la C-17 i la C-33). Des de la mateixa foto es pot veure el carrer i la vorera i una paperera.
Aquest comunicat pot acabar fàcilment a la mateixa col·lecció que el llamp de Gavà que va resultar ser una instal·lació defectuosa.



Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2174

Entrada Autor: albert28 » Dilluns 13/05/2024 15:17

jgomezs ha escrit:
Dilluns 13/05/2024 13:15

El que sovint falla del costat Rodalies en aquesta discussió, és que més enllà de l'origen del sabotatge, no hi ha mitigació de les conseqüències. Seguint amb la pura especulació, una possible explicació seria que el disseny de seguretat assumeixi que una barreja de l'alta tensió i la baixa tensió són impossibles (tot i que ja havia passat més d'un cop). Com a informàtic sí et puc dir que l'incidència dels discos durs del 2022 ja va demostrar que com a mínim en l'aspecte d'IT a Adif treballaven amb uns estàndards de resiliència indignes d'una infrastructura crítica.

Hi ha la gran conspiració de que tot això és un sabotatge per fer campanya política, però la veritat que em sembla massa recargolat. Molta gent que treballa al ferrocarril a Catalunya són vertaders aficionats al ferrocarril, i els sap greu tant les caigudes del sistema, com el fet de que Rodalies sigui l'ase dels cops a la premsa (IMHO fins aquí tenen certa raó). Els és molt més reconfortant pensar que tot sigui culpa d'una conspiració que d'Adif com a empresa.
Puc entendre a nivell local es fregeixi tot perquè és molta tensió de cop, però que de retruc afecti a les altres sotcentrals com comentes és més estrany (entenc que hauria d'haver algun sistema de protecció).

En quant a tema de conspiració, aquí ambudes bandes surten guanyant (una dient que és culpa de CAT, i els altres que és culpa de ESP) i qui sortim perdent enmig d'aquesta baralla som els usuaris.
Actualització Rodalies
https://rodalies.gencat.cat/ca/detalls/ ... 12-de-maig

Reforç d'altres operadors
Ferrocarrils de la Generalitat ha anunciat que reforça el servei a les línies Barcelona-Vallès i Llobregat-Anoia a partir d'aquest dilluns.

A Barcelona, també augmenta la freqüència del metro, avançant l'hora punta a les 6.00 hores del matí.
Per les xarxes socials, treballadors d'Adif comenten que demà es podria restablir el servei de la R1 fins Hospitalet. Això seria molt bona notícia per al túnel de Pl. Catalunya i es pugui optimitzar el fluxe de la R4 Sud <-> R4 Nord/R3 i entenc poder moure material entre línies.



Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2174

Entrada Autor: albert28 » Dilluns 13/05/2024 16:25

Esperem aquestes costums vinguin per a quedar-se. L'ATM ha tret un mapa amb les alternatives senyalitzades, i fins i tot la primera versió ha sortit un error, i ràpidament l'han actualitzat.




Avatar de l’usuari
Elefant
N6
N6
Entrades: 217

Entrada Autor: Elefant » Dilluns 13/05/2024 18:51

Fent polèmica, a Catalunya i sobre tot Barcelona molta gent molt progre molt anti autoritat, que parlen dels "gossos" d'Esquadra, i quan passa una cosa així s'esquincen les vestidures i es demana policia i control i vigilància i totes aquestes coses tan "fatxas".
No em sembla pas casualitat que sigui precisament a Barcelona on hi ha tantíssims robatoris. Que ja ni parlem de l'inseguretat als carrers. És el problema d'aquestes mentalitats utòpiques. De aquellos polvos estos lodos.



busbcn
N3
N3
Entrades: 25

Entrada Autor: busbcn » Dilluns 13/05/2024 20:02

Hoy , lunes a la tarde, en la estación Fabra i Puig (antigua Sant Andreu Arenal), había personal que daban billetes de ATM (Metro+Bus), es para que hagan el resto de la línea R4?



França451
N9
N9
Entrades: 2247
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Dilluns 13/05/2024 22:30

Dos de la tarde, estación Creu Alta de la S2. Próximas circulaciones en 1, 11, 21, 31, 41 minutos. Sentido Sabadell lo mismo, 5,15,25,35 minutos. En La Floresta, trasbordo de siempre, de 8-9 minutos, y próximos S1 cada 10 minutos. Dónde están los refuerzos de FGC? Porque yo no los he visto por ninguna parte, al menos a las dos de la tarde. Eso sí, todos los usuarios de Rodalies petando los ya de por sí petados trenes de FGC, que encima coincide con las horas de salida de los colegios.
Dónde están los refuerzos?

Por la noche he pasado de meterme en FGC, 21:40 S2, 21:47 S1 y 21:54 S2. Y luego S1 22:08 y S2 22:24. Vamos, los mismos horarios de siempre. Otra franja en la que no hay refuerzos. Refuerzos en estas circunstancias, señores, es poner los horarios de las 8 de la mañana durante todo el día, o al menos hasta las 21 de la tarde. Pero FGC no le llega alcanzar ese nivel.
Por cierto, por la noche me fui en bus. A2 a Barberá y luego B2. Me han dicho que el A1 iba a reventar desde Fabra i Puig. Cómo el B2 ha pasado antes, que es lo habitual no puedo constatarlo. En fin, eso de dos trenes por hora y sentido en la R4 nord si a estas horas de la noche ya es terrible, no quiero ni pensar el resto del día. Y las otras compañías mucho hablar pero poco hacer. El metro la línea 5 pasando con sus habituales 6 minutos a partir de las nueve y pico de la noche, la 1 sigue en sus trece: un tren a Fondo a las 21:47, el siguiente a las 21:51 y con la amenaza de quedarse parado diez minutos porque a alguien se le ocurrió mandar precisamente a esa hora un tren de vacío sentido Hospi a encerrar a cocheras de Sagrera, con lo que el bus de Fabra y Puig de las 10 lo pierdes. Cómo todos los días.

Es decir, que metro a estas horas tampoco pone refuerzos ningunos.


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2174

Entrada Autor: albert28 » Dilluns 13/05/2024 23:25


Renfe i Adif, en coordinació amb la Generalitat de Catalunya i l’Ajuntament de Barcelona, estableixen el següent Pla de Transport a partir de demà, 14 de maig mentre que duri la incidència:

R1 (L’Hospitalet de Llobregat – Maçanet-Massanes):
Servei habitual en tren

R2 (Castelldefels – Granollers Centre):

Servei habitual en tren

R2 nord (Aeroport - Maçanet-Massanes)
Servei habitual en tren

R2 sud (Barcelona Estació de França – Sant Vicenç de Calders):
Servei habitual en tren

R3 (L’Hospitalet de Llobregat – Puigcerdà):
Servei ferroviari entre Puigcerdà i Montcada Ripollet
Dos trens per hora i sentit

Des de Montcada Ripollet, servei alternatiu per carretera fins a Fabra i Puig on els viatgers poden continuar en línia 1 de Metro

Viatgers també poden utilitzar estacions d’altres línies en poblacions coincidents.

Imatge

R4 (Sant Vicenç de Calders – Manresa):
Dos trens per hora i sentit entre L’Hospitalet i Manresa
Quatre trens per hora i sentit entre L’Hospitalet de Llobregat i Sant Vicenç de Calders (2 fins Castellbisbal i 2 fins St Vicenç/Vilafranca).

Imatge

R7 (Barcelona – Fabra i Puig – Cerdanyola Universitat):

Viatgers fins a Cerdanyola amb R4 i autobusos des de Cerdanyola a UAB

També disposen d’alternativa Bus Exprés 3


Imatge

R8 (Martorell Central – Granollers Centre):
Sense afectacions

RG1 (L’Hospitalet de Llobregat – Figueres/Portbou):
Servei habitual en tren

R11 (Barcelona Sants – Portbou):
Sense afectació

R12 (L’Hospitalet – Lleida):
Manresa – Calaf: servei alternatiu per carretera
Calaf – Lleida: servei ferroviari

Regionals Sud:
Sense afectacions

A mesura que els tècnics d'Adif vagin recuperant la capacitat operativa es podria anar modificant i incrementant l'oferta.

Aquesta reprogramació es duu a terme per les afectacions provocades pel robatori de coure que ha afectat, des de diumenge, el servei de Rodalies de Catalunya

La reubicació de material i personal pot provocar afectacions puntuals en la reorganització del servei prevista.

Pel que fa als trens Intercity que circulen per ample convencional, realitzaran el servei amb doble tracció (per cap i cua) per evitar moviments en buit en l’àmbit de Barcelona.

Informació als viatgers

Malgrat aquesta situació sobrevinguda, tots els equips han tingut com a objectiu únic garantir la mobilitat dels viatgers de Rodalies. Adif i Renfe s'han bolcat per a fer front a aquesta situació sobrevinguda i s'està actuant amb la màxima diligència possible.

Per a informar els passatgers i encaminar-los, es reforça el personal d'informació i atenció al client en estacions. Per a dur a terme aquesta operativa extraordinària, s'han sol·licitat un total de 46 nous agents de LogiRail de reforç per torn.

S'han reforçat els equips d'informació en estacions i equips a nivell operatiu per a poder garantir, en la mesura del possible, la prestació del servei. Des de l'inici de la incidència, s'ha facilitat informació als viatgers a través de tots els canals de comunicació i atenció al client.

Horaris R3 https://rodalies.gencat.cat/web/.conten ... -cable.pdf

Horaris R4 https://rodalies.gencat.cat/web/.conten ... -cable.pdf

https://rodalies.gencat.cat/ca/detalls/ ... /05_12_PAT
albert28 l’ha editat per darrera vegada el dia: Dimarts 14/05/2024 19:11, en total s’ha editat 1 vegada.



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3173
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimarts 14/05/2024 9:12

Diari de Girona, 13 de maig de 2024 ha escrit: La febre pel robatori de coure a Rodalies: "El cable que instal·lem a la nit, el roben l'endemà"
Experts en la reparació d'avaries adverteixen que els assalts a la infraestructura ferroviària s'han disparat
L'estació de Girona recupera la normalitat però Rodalies no s'escapa de les crítiques dels passatgers
[...]


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

França451
N9
N9
Entrades: 2247
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Dimarts 14/05/2024 11:27

Y una pregunta que me llevo haciendo desde ayer y que nadie se ha planteado.

Lo de la R12 de Manresa a Calaf por qué? Otro robo de cobre en esa zona o es otra cosa? Porque vamos, Calaf no pilla precisamente "al lado" ni de Montcada ni de Barcelona.


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3946
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dimarts 14/05/2024 11:41



Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

davida
N9
N9
Entrades: 1795
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dimarts 14/05/2024 13:49

França451 ha escrit:
Dimarts 14/05/2024 11:27
Y una pregunta que me llevo haciendo desde ayer y que nadie se ha planteado.

Lo de la R12 de Manresa a Calaf por qué? Otro robo de cobre en esa zona o es otra cosa? Porque vamos, Calaf no pilla precisamente "al lado" ni de Montcada ni de Barcelona.
A Calaf es creuent tots els R12 (9:57 16:15 i 20:37). El maquinista i interventor de Lleida van a Calaf i tornen. Ha sigut habitual veure trens diesel fins Calaf quan la linia de la Pobla no tenia trens propis FGC,. que despres tornava a Lleida.
Amb aixo s'estalvien un tren i personal de Calaf a Manresa.



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”