Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon

Hi esteu d'acord en el traçat alternatiu que volen fer?

No, la xarxa s'ha d'unir per la Diagonal, la unió natural
98
74%
No, però tampoc aniria malament per un altre lloc
11
8%
Si, ben pensat, és millor un carrer alternatiu, massa complicat amb tanta circulació de cotxes i altres motius
5
4%
Per mi, que els tramvies es quedin com estan
4
3%
Millor, una línia de metro per unir els dos tramvies
10
8%
Altres (expliqueu)
4
3%
 
Vots totals: 132
victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Entrada Autor: victorcasta » Diumenge 16/05/2010 19:52

Crec que el debat s'està tornant estèril...



Avatar de l’usuari
lauria1226
N7
N7
Entrades: 325
Ubicació: Barcelona i Pallars Jussà

Entrada Autor: lauria1226 » Diumenge 16/05/2010 20:04

wefer ha escrit:
lauria1226 ha escrit:ha d'ésser un bon moment per moure fitxa tots plegats i deixant-nos de sectarismes, mirar d'arribar a acords que ens permetin avançar. Potser això és el que demana l'opció majoritària del 88% que ha passat olimpicament del tema.
Estic totalment d'acord en aquest punt.
De fet, el que intentem amb DiagonalopcioD és precisament fer una nova opció, no sé quina, però votada democràticament, que reuneixi com més gent millor i que s'allunyi d'una banda de la imposició que han volgut fer-nos els de l'esquerra, i de l'altra del passotisme electoralista dels de la dreta.
Es que des de fa 40 anys que aquest tema no guarda els esquemes Esquerra/Dreta, per això em refereixo a la transversalitat política, inclusiu podria dir noms, però crec que no és el moment d'encendre més els ànims. Tots els partits han de posar-se en comú, primer ells mateixos, cosa gens facil.
Tots saben perfectament que aclarint-se internament, és molt possible que arribin per separat a la mateixa conclusió, en aquest tema.


A la gente no gusta que
Uno tenga su propia fe.

Minotaure
N5
N5
Entrades: 149
Ubicació: Sabadell (Vallès Occidental)

Entrada Autor: Minotaure » Diumenge 16/05/2010 20:40

wefer ha escrit:Minotaure, en quan a la comparació amb règims totalitaris, evidentmanet em refereixo a les formes però no a les conseqüències.

En conseqüència, ha passat el que havia de passar: que la gent s'ha emprenyat, i ha votat C, que de fet vol dir "aneu a fer punyetes".

També vull desmuntar un altre mite, que en certs sectors és molt recurrent: la influència del "lobby" del cotxe, una d'aquelles "veritats" acceptades sense discussió possible dins d'alguns cercles tancats, però que mai han estat demostrades ni ho seran. Aquest grup de pressió (parlem amb propietat), si és que realment acceptem que existeix com a tal, em sembla a mi que té altres problemes més greus ara mateix que preocupar-se de la consulta de la Diagonal, que en el fons els importa ben poc. Més encara, culpar a aquest sector del fracàs de la reforma, em sembla com a mínim ingenu.

Personalment, tal com diem a DiagonalopcioD, continuo pensant que s'hagués hagut de preguntar les opcions concretes, tipus:
- Vol limitar el trànsit privat?
- Vol unir les dues xarxes de tramvia?
- Vol fer-hi aribar el metro?
etc...


Resumint: els culpables del fracàs de la consulta segons tu són:
1- El lobby del cotxe... que ningú sap què és ni en què consisteix ni què ha fet.
2- La campanya DiagonalopcioD, que va aparèixer quan el resultat de la consulta ja estava més que cantat.

:martell1

Resumint, benvolgut Minotaure... si creus que la culpa de que hagi sortit l'opció C hem estat nosaltres o gent com nosaltres, només t'haig de dir que t'equivoques de direcció disparant cap aquí. La raó del fracàs la teniu molt més a prop vostre, encara que també és més dolorosa que donar-li la culpa al veí (el FTC, en aquest cas).

Crec que seria bo que hi reflexionessiu, o aquesta no serà la última patacada que tindreu. I si ho creus convenient, en podem seguir parlant per privat.
No volia tornar a escriure però posar-me coses en boca meva que no he dit m'hi obliga. On he dit que el culpable del resultat de la consulta sigui el lobby del cotxe?

És evident que el lobby de l'automòbil existeix, o sinó això què és?

http://www.elpunt.cat/noticia/article/1 ... egoci.html
Les benzineres no volen el tramvia per la Diagonal perquè els resta negoci
El gremi culpa la crisi i l'Ajuntament del descens del 20% de vendes l'últim any
25/02/10 02:00 - Barcelona - ANNA BALLBONA

Els propietaris de benzineres de Barcelona no volen que el tramvia s'uneixi per la Diagonal i elimini carrils de circulació per al vehicle privat. Com a «principal via d'entrada i de sortida» de vehicles a la ciutat, consideren que treure el cotxe de la Diagonal farà que molta més gent deixi el seu cotxe a casa. I això, creuen que els afectarà el negoci. En l'últim any, a causa de la crisi, però també de les mesures de mobilitat preses per l'Ajuntament, diuen que les vendes els han baixat un 20%.(...)
Això no vol dir que el resultat de la Diagonal sigui per culpa del lobby de l'automòbil. Ara bé que existeix un lobby de l'automòbil (igual que existeix un lobby pro mobilitat sostenible, encara que molt menys potent) és innegable.

Estic totalment d'acord amb tu amb el fet que aquesta consulta s'ha fet malament. Comparteixo la teva opinió que la pregunta no era la correcta. Perquè quedi clar, considero que el propi Ajuntament de Barcelona (i aquí incloc l'equip de govern i l'oposició) és el màxim responsable del fracàs de les opcions A i B. També és evident que les entitats que han donat suport a les opcions A i B (entre les quals la PTP) no han/hem sabut mobilitzar la ciutadania favorable a la reforma de la Diagonal i a la unió del TramBaix i el TramBesòs.



josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Diumenge 16/05/2010 22:47

Bé el poble ha parlat i ha sortit el que ha sortit, per cert no sé si m'he perdut alguna cosa però, quin mal hi ha en què el TRAM pagui la campanya opció A o opció B? jo prefereixo que ho pagui el TRAM que no que ho paguin diners públics (els del TRAM en certa manera ho són) i més si es fa d'una forma transparent.

D'altra banda, no us sembla que en veritat qui ha guanyat és l'abstenció?


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 16/05/2010 23:14

josep_serre ha escrit:D'altra banda, no us sembla que en veritat qui ha guanyat és l'abstenció?
Per una banda sí. Però per l'altra, que el 80% dels que hagin votat en una consulta vinculant-sí-però-no-del-tot hagin pres partit per una determinada opció és un clar senyal polític, i més tenint en compte tot el que ha envoltat la votació.

En tot cas, el que queda ben clar és el perdedor: l'Ajuntament i concretament el seu alcalde.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 16/05/2010 23:50

josep_serre ha escrit:Bé el poble ha parlat i ha sortit el que ha sortit, per cert no sé si m'he perdut alguna cosa però, quin mal hi ha en què el TRAM pagui la campanya opció A o opció B? jo prefereixo que ho pagui el TRAM que no que ho paguin diners públics (els del TRAM en certa manera ho són) i més si es fa d'una forma transparent.
Perquè han actuat en detriment d'altres tipus de transport, les opcions han estat fabricades per al seu lluïment, i per tal d'obviar altres sol·lucions tant necessàries per a la Diagonal.



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Diumenge 16/05/2010 23:53

Demà a El món a RAC1 del Jordi Basté, entrevistaran al Xavier Trias. Serà interessant escoltar les conclusions després de que hagi guanyat l'opció "C".


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Entrada Autor: Vilarrubla » Diumenge 16/05/2010 23:56

Jo no crec Metring que vagi en detriment d'altres tipus de transport, el túnel és pot fer perfectament desprès o alhora! I el metro... i el projecte de la nova xarxa de bus no interfereix en la reforma.

Ho volem tot, i tot a la vegada... és impossible que passem de tenir una avinguda colapsada amb només 4 busos a una avinguda tipus bulevard, sense trànsit, amb tramvia, amb metro i amb rodalies.
josep_serre ha escrit:Bé el poble ha parlat i ha sortit el que ha sortit, per cert no sé si m'he perdut alguna cosa però, quin mal hi ha en què el TRAM pagui la campanya opció A o opció B? jo prefereixo que ho pagui el TRAM que no que ho paguin diners públics (els del TRAM en certa manera ho són) i més si es fa d'una forma transparent.

D'altra banda, no us sembla que en veritat qui ha guanyat és l'abstenció?
Estic d'acord!

Llavors la publicitat de l'opció C l'hauria d'haver pagat CiU, aiis, ara veiem de qui és la culpa de que no hi hagués l'opció a enlloc, els de CiU no van estirar-se i no van donar ni un duro jajaja :riure

Per altra banda l'opció C ha estat la més econòmica, 0 publicitat = 0 euros, 0 reforma = 0 euros (bueno en realitat 3 milions, res semblant al que seria l'opció A o B)... per tant l'eficiència de l'opció C és enorme jajaja


El que trobo dolç a tu t'amargue.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 16/05/2010 23:59

Vilarrubla ha escrit:Jo no crec Metring que vagi en detriment d'altres tipus de transport, el túnel és pot fer perfectament desprès o alhora! I el metro... i el projecte de la nova xarxa de bus no interfereix en la reforma.
Home, si paga una empresa concreta, escombraran cap a casa seva, però és normal.Com si Movistar fes publicitat de Vodafone o Orange. Encara que el túnel es complementi amb la xarxa de tramvia, aquesta empresa no farà publicitat d'ell. Nosaltres ho veurem d'una manera lògica, que tot és necessari, etc. Pel que sigui, ells no ho han vist tant clar (desgraciadament). Per això en properes (si n'hi han) ocasions, s'hauria d'evitar que una empresa pagui per fer una consulta, ja que difícilment podran ser objectius.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dilluns 17/05/2010 0:00

Minotaure ha escrit:No volia tornar a escriure però posar-me coses en boca meva que no he dit m'hi obliga. On he dit que el culpable del resultat de la consulta sigui el lobby del cotxe?
No, tu no ho has dit. Em referia a altres missatges que sí ho deien.
Ja que ho comentes, és un tema que també he sentit moltes vegades en segons quins altres cercles...

En quan a l'abstenció... farem uns quants números:
Ha votat un 12,17 %, i un 87,83% s'ha abstingut
Dels que han votat, un 11,88% han votat A, un 8,28% han votat B i un 79,84 C.

Això vol dir que del total del cens:
  • Un 87,83% passa de la consulta (pel que sigui).
  • Un 1,45% vol l'opció A (bulevard).
  • Un 1,01% vol l'opció B (una rambla).
  • Un 9,7% no vol cap de les dues anteriors.
Sumant les dues opcions que proposava l'Ajuntament i defensaven algunes entitats, l'A i la B, tenim un "extraodinari" 2,46% de suport a la consulta.

Sincerament, pitjor impossible :|



alexbn
N6
N6
Entrades: 230

Entrada Autor: alexbn » Dilluns 17/05/2010 0:43

metring ha escrit:De La Vanguardia en paper
La Vanguardia ha hecho una campaña ferocísima contra la consulta, se conoce que todavía está pagando favores a quien le regaló su emisora de radio.



josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dilluns 17/05/2010 1:17

En qualsevol cas estem en un país lliure i cadascú pot fer campanya a favor de l'opció que vulgui, jo malgrat tot penso que qui ha perdut ha estat la pròpia consulta, potser si no la van fer (la campanya) és perquè en el fons tampoc els semblava un tema important.
Vilarrubla ha escrit:
Llavors la publicitat de l'opció C l'hauria d'haver pagat CiU, aiis, ara veiem de qui és la culpa de que no hi hagués l'opció a enlloc, els de CiU no van estirar-se i no van donar ni un duro jajaja :riure

Per altra banda l'opció C ha estat la més econòmica, 0 publicitat = 0 euros, 0 reforma = 0 euros (bueno en realitat 3 milions, res semblant al que seria l'opció A o B)... per tant l'eficiència de l'opció C és enorme jajaja


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Entrada Autor: Vilarrubla » Dilluns 17/05/2010 7:33

josep_serre ha escrit:En qualsevol cas estem en un país lliure i cadascú pot fer campanya a favor de l'opció que vulgui, jo malgrat tot penso que qui ha perdut ha estat la pròpia consulta, potser si no la van fer (la campanya) és perquè en el fons tampoc els semblava un tema important.
Bé, en realitat si que l'han fet, però sense gastar-se un duro i trucant a l'amic tal i qual (suposo que no cal que digui a qui, no?), els hi han fet la campanya encoberta.


El que trobo dolç a tu t'amargue.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 17/05/2010 8:05

Vilarrubla ha escrit:Jo no crec Metring que vagi en detriment d'altres tipus de transport, el túnel és pot fer perfectament desprès o alhora! I el metro... i el projecte de la nova xarxa de bus no interfereix en la reforma.

Ho volem tot, i tot a la vegada... és impossible que passem de tenir una avinguda colapsada amb només 4 busos a una avinguda tipus bulevard, sense trànsit, amb tramvia, amb metro i amb rodalies.
El tema és que, si més no abans de la retallada anunciada pel govern, Fomento tenia previst el túnel de rodalia. Aleshores, per què fer la reforma sense esperar que es facin unes obres que, es vulgui o no, afecten la superfície? Especialment en uns temps com els actuals, on no estem per alegries en temes econòmics (encara que alguns facin com si res), no podem obrir, tancar, tornar a obrir i tornar a tancar, amb el cost que això suposa.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dilluns 17/05/2010 8:43

Vilarrubla ha escrit:
josep_serre ha escrit:En qualsevol cas estem en un país lliure i cadascú pot fer campanya a favor de l'opció que vulgui, jo malgrat tot penso que qui ha perdut ha estat la pròpia consulta, potser si no la van fer (la campanya) és perquè en el fons tampoc els semblava un tema important.
Bé, en realitat si que l'han fet, però sense gastar-se un duro i trucant a l'amic tal i qual (suposo que no cal que digui a qui, no?), els hi han fet la campanya encoberta.
Campanya de boca-orella, què hi ha de dolent?


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 17/05/2010 8:50

Es podia haver donat una altre circumstància: que la consulta s'hagués fet millor, hagués sortit alguna de les opcions A o B, diferents a les que es van fer, millor explicades, etc. i que igualment no es pogués fer per culpa de la crisi. Si no és per una cosa, serà per una altre. El més lamentable és que difícilment deixaran la Diagonal arreglada, cosa molt necessària, només cal passejar-se pels costats: aceres "abonyegades", estretes i incòmodes, sobretot a l'alçada de Clinicum, a on paren al davant ambulàncies i no s'hi pot passar...Potser enmig de la crisi, seria bó no oblidar el tema de la Diagonal, i començar per això. I en quan sortim d'aquesta, unir el tramvia, després de fer el túnel. Perquè sense fer res, no es pot deixar.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 17/05/2010 8:58

http://www.elperiodico.cat/default.asp? ... io_PK=1022

Tornada a la casella de sortida

1. • El resultat de la consulta deixa en suspens els nombrosos problemes de mobilitat que pateix l’avinguda H La plataforma Diagonal per a Tothom demana aclarir què significa la C

CARLOS MÁRQUEZ DANIEL
BARCELONA

La Diagonal de Barcelona acaba de caure a la casella del pou del joc de l’oca, la que obliga a abaixar el cap, tornar a la sortida i reiniciar el camí. En aquest cas, no obstant, no ha estat la fortuna d’un dau, sinó la voluntat dels barcelonins la que ha volgut que l’embrollada avinguda es quedi com està. El temps dirà si el no a la reforma és un per ara, un fins sempre o un ja en parlarem quan passi la crisi. L’única cosa certa l’endemà de conèixer-se els resultats del referèndum i les primeres conseqüències polítiques és que la capital catalana segueix tenint un carrer major malalt.
Dóna gust passejar per la Diagonal un diumenge. No hi ha motos a les voreres i el vianant guanya més d’un metre en la seva convivència amb les bicis. L’escàs trànsit permet sentir les cotorres i algunes famílies s’atreveixen a deixar que els nens s’allunyin més d’un parell de metres amb el patinet. Són les cinc de la tarda i desenes de seguidors blaugrana es dirigeixen al Camp Nou. «Tant me fa la Diagonal, l’únic que vull és que el Barça guanyi la Lliga», diu el Jaume, un noi amb seient al gol nord (Així ens va :? ). Molts cotxes i motos fan sonar el seu clàxon i onegen samarretes i bufandes culers, una estampa d’alegria i optimisme que és tot un oxímoron en aquest carrer al qual acaben d’allargar indefinidament la condemna.

Els cartells informatius de la consulta segueixen penjats als fanals de l’avinguda, i les marquesines mantenen aquells plafons que un ha de llegir des del carril bici. Aquesta constant presència del que podria haver estat i no ha estat anirà desapareixent els pròxims dies, i mentre els operaris de l’ajuntament retiren el que ara ja són esqueles urbanístiques, l’autobús seguirà circulant per un vial que l’obliga a posar dues rodes més enllà de la línia contínua, les motos mantindran la seva afició d’avançar pel sentit contrari o fins i tot per les voreres i els laterals de l’avinguda seguiran embussats pels maleïts girs a la dreta sense prioritat semafòrica.

Les passejades que aquest diari va fer durant la setmana passada per la Diagonal –bus, taxi, bicicleta, moto i a peu– van demostrar que això de millorar l’avinguda no és cap capritx. Molta gent opina que la ciutat té «altres prioritats» i que això és «molt car». Aplaudeixen que hagi guanyat la C, però a l’indagar una mica assenyalen un forat a terra, una vorera molt estreta o un ciclista que els frega amb el timbre del manillar. Reconeixen greus carències, però han optat pel vot de càstig. (Aquesta és la clau: vot de càstig, però no deixar-la sense fer res)

¿Significa això que no volen millorar l’avinguda?
A la cruïlla amb Muntaner, la Montse, la seva parella, el Fèlix, i el seu nebot Germán passegen en màniga curta i sense gaire pressa. La Montse té la cara plena de blaus i el canell trencat i enguixat, però no perd el sentit de l’humor ni les ganes de parlar i quedar-se a gust. «¿Diagonal? L’altre dia, a la sortida del MNAC, a Montjuïc, vaig caure per culpa d’un forat al carrer i em vaig fer tot el que veus. ¡Que l’Hereu comenci per allà!», reclama, mentre el nen es trenca de riure amb cada una de les frases de la seva tia. S’alegren de l’èxit de la C, però el Fèlix aprofita per parlar del trànsit, de les bicis sobre la vorera o de les motos per tot arreu.

Victòria indefinida
La gent de Diagonal per a Tothom no triga a exclamar-se. Ricard Riol, líder no declarat del col·lectiu i president de l’associació Plataforma pel Transport Públic (PTP), es presenta a l’ajuntament per conèixer els resultats. Al confirmar la victòria de la C amb un 80% dels vots, reclama «consens polític» davant una opció «tan indefinida» i planteja la necessitat d’un «tercer projecte». En la seva opinió, la derrota de les opcions A i B no nega la necessitat de millorar l’avinguda ni l’aposta per la mobilitat sostenible «perquè no era el que es preguntava».
La reflexió de Riol sona desesperada, pròpia d’un idealista que no veu que la crisi, les prioritats personals, el Barça i les pugnes polítiques van primer.
Vist el panorama, no se sorprenguin si la Diagonal torna a caure al pou de l’oca.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dilluns 17/05/2010 9:14

metring ha escrit: Al confirmar la victòria de la C amb un 80% dels vots, reclama «consens polític» davant una opció «tan indefinida» i planteja la necessitat d’un «tercer projecte».
És a dir, una opció D.
Aquests dies, no hem parat de sentir que el nostre projecte DiagonalopcioD arribava tard i fora de lloc. Ara resultarà que no únicament no fèiem tard, sinó que ens vam avançar a tots els altres, que al final ens acabaran donant la raó.

Benvinguts siguin tots aquells que creguin que s'ha de reformular la proposta. Però aquesta vegada, ho hem de fer ben fet, comptant amb la ciutadania i sense idees preconcebudes inamovibles. En cas contrari, aquest pot no ser l'últim fracàs.



Avatar de l’usuari
mikado
N9
N9
Entrades: 1844

Entrada Autor: mikado » Dilluns 17/05/2010 10:23

Trias està parlant amb en Basté a RAC1.

Aposta pel túnel de rodalies a la Diagonal (parlant amb Madrid) i la compatibilitat amb la unió de tramvies en superfície que no per força ha de ser contra els cotxes ni per la Diagonal. Però aposta per unir tramvies amb túnel de Rodalies a la Diagonal.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dilluns 17/05/2010 11:06

mikado ha escrit:Trias està parlant amb en Basté a RAC1. Aposta pel túnel de rodalies a la Diagonal (parlant amb Madrid) i la compatibilitat amb la unió de tramvies en superfície que no per força ha de ser contra els cotxes ni per la Diagonal.
Home... si es fa la unió dels tramvies, crec que la via més directa és a través de la Diagonal. El que no entenc és aquesta mania de tots plegats de considerar tramvia/metro/rodalies com opcions excloents. En gairebé qualsevol altra lloc de la ciutat sí ho serien, però amb el trànsit de viatgers que té la Diagonal, es justifiquen de sobres els tres mitjans concurrents, a canvi de disminuir la presència del bus.
Només cal veure l'exemple de la seva avinguda "germana", la Meridiana, amb una línia de metro i dues de rodalies, en paral·lel, i pràcticament col·lapsades en hora punta. I això que la Meridiana no té tot el comerç de la Diagonal. Com és possible que encara algú sigui capaç de dubtar de la necessitat dels tres transports a la Diagonal?

El correcte seria unir els tramvies no només per la Diagonal, ja que el centre de l'Eixample està també tant o més col·lapsat que la Diagonal. Penso en carrers com Mallorca i València, per exemple.
Això, per no parlar de la unió passant per la costa, que també cal.



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”