Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon

Hi esteu d'acord en el traçat alternatiu que volen fer?

No, la xarxa s'ha d'unir per la Diagonal, la unió natural
98
74%
No, però tampoc aniria malament per un altre lloc
11
8%
Si, ben pensat, és millor un carrer alternatiu, massa complicat amb tanta circulació de cotxes i altres motius
5
4%
Per mi, que els tramvies es quedin com estan
4
3%
Millor, una línia de metro per unir els dos tramvies
10
8%
Altres (expliqueu)
4
3%
 
Vots totals: 132
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Entrada Autor: metring » Dissabte 16/04/2016 12:15

oriolp13 ha escrit:
uriol108 ha escrit:Això no ho crec que ho permetin els arquitectes de la Sagrada Família, encara més vibracions a tocar del temple ? a més del Túnel de l'Ave, ara un Tramvia a tocar del Temple ?

A més estan previstes, la Façana de la Glòria a tocar just a sobre el carrer Provença i una escala que arribarà al bloc de Pisos que hi ha actualment davant la Sagrada Família...
Deixant de banda que no crec que un tramvia generi tantes vibracions, això que comentes de la Façana de la Glòria és al carrer Mallorca, doncs la part del carrer Provença serà la part posterior de la basílica. L'edifici que ha d'anar a terra es tota la illa compresa entre Mallorca/Marina/València/Sardenya ;)
I jo diria que el darrere també, si no m'equivoco.



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2374
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dissabte 16/04/2016 12:16

Una pregunta: si el carrer Mallorca ha de quedar "tallat" per la Façana, què passarà amb el trànsit? Se'l desviarà per algun altre carrer, o s'hi farà un túnel? Mateixa pregunta pel carrer Provença.


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Dissabte 16/04/2016 12:32

437.001 ha escrit:
bitxofo ha escrit:DiagoTRAM ja!
:D
Que es desvïin els "cotxos"!
:ok
No és que no entengui el punt de vista, però... em sembla un nyap fer-lo pels nassos.

Segueixo pensant que l'alternativa per Av.Sarrià-Urgell-Aragó és millor i es guanyen tants o més passatgers sense desmuntar el trànsit de tot un districte.

Quant a que Aragó tingués un tramvia en sentit contrari al trànsit, això és irrellevant si el projecte es fa bé (és a dir, per un lateral del carrer, en comptes de fer-lo pel centre sobre les vies de Rodalies).
No vols el tram per la Diagonal per no afectar el trànsit, i el vols ficar a Aragó on et carregues encara més el trànsit. Genial :x


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1640
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dissabte 16/04/2016 14:45

uriol108 ha escrit:Això no ho crec que ho permetin els arquitectes de la Sagrada Família, encara més vibracions a tocar del temple ? a més del Túnel de l'Ave, ara un Tramvia a tocar del Temple ?

A més estan previstes, la Façana de la Glòria a tocar just a sobre el carrer Provença i una escala que arribarà al bloc de Pisos que hi ha actualment davant la Sagrada Família...
T'has confós de façana, no parlo del carrer Mallorca, parlo de Provença, i les vibracions del tramvia son pessigolles. A sota de Provença ja fa prop de 46 anys que hi passa la línia 5, i cap problema. salut!



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1640
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dissabte 16/04/2016 14:54

Adolescent barceloní ha escrit:Una pregunta: si el carrer Mallorca ha de quedar "tallat" per la Façana, què passarà amb el trànsit? Se'l desviarà per algun altre carrer, o s'hi farà un túnel? Mateixa pregunta pel carrer Provença.
El carrer Mallorca no queda tallat. La gran Façana de la Glòria, de la Sagrada Família queda elevada i formarà una plaça amb una gran escalinata i aquesta queda per sobre del carrer (pas elevat), i baixarà cap a la gran plaça que hi haurà entre Mallorca i València.

Adjunto dos renders, molt ben fets, on s'aprecia el tractament de la Façana de la Glòria

https://www.youtube.com/watch?v=WulDhJAfE0k

https://www.youtube.com/watch?v=UJ8NcKNlZzg

Salut



Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Dissabte 16/04/2016 15:24

Ojalá que se lleguen a tirar las dos manzanas enteras que hay entre el templo y Aragó. Sería genial poder ver la Sagrada Familia desde el tranvía en la Diagonal.


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

Avatar de l’usuari
bitxofo
N7
N7
Entrades: 381
Ubicació: BCN
Contacta:

Entrada Autor: bitxofo » Dissabte 16/04/2016 23:33

^^A los vecinos actuales no les hace mucha gracia esa propuesta, y Ada Colau está con ellos.
Esta mujer tiene cosas que me molan pero otras no. Veremos qué pasa...
:roll:


Visca el metro!!

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Diumenge 17/04/2016 2:30

122-042-132 ha escrit:No pots suprimir dos carrils de cop a Aragó, has vist com va a certes hores del dia?, amb la darrera remodelació Aragó ja va perdre un carril. Salut!
I tant que pots. Quan van remodelar la Meridiana fa uns anys se'n van carregar 4 de cop, i és una via encara més essencial que Aragó. I mira, ara cap problema.
oriolp13 ha escrit:L'edifici que ha d'anar a terra es tota la illa compresa entre Mallorca/Marina/València/Sardenya ;)
No tota. L'àrea afectada s'ha anat reduïnt amb els anys degut a la dificultat d'expropiar una zona tant densament poblada. L'únic que va a terra són els edificis de l'illa que tu dius però que donen a Mallorca o València. Els que donen a Marina o Sardenya queden igual. VaAja, és com fer l'interior d'illa i tirara a terra els edificis de dos dels costats.
De fet, l'edifici més gran i problemàtic és el que hi ha just davant de la futura façana, edifici fet a les darreries del franquisme a cop de maletí pel Sr. Núñez en terrenys que ja estaven afectats (amb una gran polèmica) i que no van deixar d'estar-ho en cap moment.
metring ha escrit:I jo diria que el darrere també, si no m'equivoco.
No, ens els últims planejaments la zona de Provença es va desafectar i de fet bona part dels edificis construïts són relativament recents. El que sí va a terra és la part central de l'illa inferior, és a dir, la de València/Marina/Aragó/Sardenya, de manera que la façana serà accessible des de la Diagonal.
Ho podeu veure al plànol del PIC de l'ajuntament. LA zona marcada com 17/6 és "zona de renovació urbana en transformació d’ús, que compren sòls amb usos inadequats, amb edificacions que es poden mantenir fins que no se’n produeixi la transformació.":
http://www.bcn.cat/cgi-guia/picclient?S ... &filename=
Des dels primers projectes que preveien una espècie de Central Park enorme en forma d'estrella al voltant de l'església fins a l'actual planejament que només preveu aquesta franja des de la façana fins a la Diagonal (més les dues places laterals actuals) ha plogut molt.
122-042-132 ha escrit:A sota de Provença ja fa prop de 46 anys que hi passa la línia 5, i cap problema. salut!
Per Provença la L5, per Marina la L2 i per Mallorca la LAV. Dels quatre costats de la Sagrada Família només queda lliure el c/ Sardenya. I de casualitat, perquè fa uns anys hi volien fer un aparcament soterrat d'autobusos :)
bitxofo ha escrit:^^A los vecinos actuales no les hace mucha gracia esa propuesta, y Ada Colau está con ellos.
Això no és així.
Et parlo com exveí: són només alguns veïns, una minoria, molts dels quals es van comprar pisos a baix preu en zones que sabien perfectament que estaven afectades (coi, per això eren pisos barats!) i ara volen que els desafectin per poder fer el "pelotazo" perfecte.
Si la Colau ara es dedica a defensar a especuladors i aprofitats... aleshores ja al·lucino en colors. Qui la vist i qui la veu!!



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 18/04/2016 14:33

Al diari Ara anuncien que Colau ha fitxat a Pere Macias per dur a terme la unió dels tramvies, bona iniciativa!



premixero
N8
N8
Entrades: 779

Entrada Autor: premixero » Dilluns 18/04/2016 15:16

si, tambien han hecho un reportaje en el TNmigdia a TV3



Avatar de l’usuari
uriol108
N8
N8
Entrades: 919
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contacta:

Entrada Autor: uriol108 » Dilluns 18/04/2016 15:27

Infografia del Diari ARA sobre els Costos/Beneficis de cadascuna de les opcions de la Unió dels TRAM :

Imatge

http://images.ara.cat/2016/04/18/societ ... 00x817.jpg



Avatar de l’usuari
bitxofo
N7
N7
Entrades: 381
Ubicació: BCN
Contacta:

Entrada Autor: bitxofo » Dimarts 19/04/2016 3:24

^^Quina parida "LU" del bus elèctric...
:boig :boig


Visca el metro!!

Avatar de l’usuari
uriol108
N8
N8
Entrades: 919
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contacta:

Entrada Autor: uriol108 » Dijous 21/04/2016 16:48

Declaracions a Catalunya Radio de Pere Macias sobre la Unió dels Tramvies :

http://www.ccma.cat/tv3/alacarta/teleno ... o/5596379/



Lluis
N6
N6
Entrades: 215
Ubicació: Sants Estació

Entrada Autor: Lluis » Divendres 22/04/2016 20:21

No llegir sense supervisió d'un adult:

http://www.lavanguardia.com/opinion/201 ... gn=opinion

:vomit


"Les vaques volen? Si ho diu La Retaguadia. Creu-t'ho."... I així tot.

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Divendres 22/04/2016 23:08

Lluis ha escrit:No llegir sense supervisió d'un adult:
http://www.lavanguardia.com/opinion/201 ... gn=opinion
:vomit
Us heu fixat en aquest escrit? Va donant, un per un, els mateixos arguments de sempre dels talibans antitramvia, ja àmpliament contestats i desmentits amb arguments tècnics des de fa temps. L'escrit del Monzó, però és com una espècie de "dia de la marmota", un refregit de bajanades que no per repetir-les mil i una vegada es convertiran en certes, ni tan sols en creïbles, com a mínim per a la gent informada.
És preocupant la sistematització dels punts que expressa, un rere l'altra, com si s'hagués fet amb un llistat al costat, un llistat proporcionat per algú altra, vés a saber amb quins interessos. Algú altra que li paga perquè escrigui això? Ai Monzó, Monzó... que se't veu el llautó! Qui t'ha vist i qui et veu! :)



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Divendres 22/04/2016 23:41

uriol108 ha escrit:Infografia del Diari ARA sobre els Costos/Beneficis de cadascuna de les opcions de la Unió dels TRAM :

Imatge

http://images.ara.cat/2016/04/18/societ ... 00x817.jpg
No em crec que l'alternativa per Urgell-Provença mogui menys passatgers que la de Diagonal.
Encara m'ho crec menys quan penso que ningú està mencionant l'alternativa per Urgell-Aragó, que a més vindria a donar servei a la zona equidistant entre L5 i L1-L2.

Qualsevol alternativa que s'apropi a Passeig de Gràcia (l'estació) i passi per Hospital Clínic mourà passatgers a paletades.

Per altra banda, sí que coincideixo en una cosa (de fet, dues) amb el que diu Quim Monzó:

1) que no està clar quines seran les afectacions al tràfic de Diagonal, i que ignorar això pot portar el tramvia al desastre. Al tanto amb els populistes, que poden crear populisme de sentit contrari (i això és més perillós, en aquest cas pel tramvia).

2) que el tramvia no és l'alternativa més adient per anar de punta a punta de la ciutat, sinó per recorreguts parcials o en combinació amb bus, metro o rodalies/FGC.



Avatar de l’usuari
Oriolix
N6
N6
Entrades: 307

Entrada Autor: Oriolix » Dissabte 23/04/2016 2:37

El gràfic de l'Ara, com el de tots els diaris, parteix del gràfic trampós del dossier de l'Ajuntament, on es comparen els totals de passatgers per a les diferents opcions de tramvia, amb el guany de viatgers que suposa el bus. És a dir, per al tramvia en superfície es diuen "222.000 passatgers" sense tenir en compte que "104.000" ja són els del tramvia actual. En canvi, quan parla del bus es diuen "49.000 passatgers", però enlloc es recorda que els "104.000" passatgers del tramvia actual continuen agafant-lo.

Sense entrar a jutjar què és millor (Mr.Ramon me'n guard), ofereixo una taula que compara els guanys de passatgers en cada solució, i m'atreveixo a afegir una columna amb el cost en euros per passatger guanyat. Aquests són els fets, i ara cadascú que pensi el que vulgui.
Fitxers adjunts
tramvia_bcn.gif
tramvia_bcn.gif (9.39 KiB) Visualitzat 7156 cops



premixero
N8
N8
Entrades: 779

Entrada Autor: premixero » Dissabte 23/04/2016 8:10

Si y ademas de esa ganancia cuanto corresponde al traspaso de pasajeros de las lineas actuales a la nueva?? o son estimaciones de pasajeros a mas a mas de los actuales?



Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Dissabte 23/04/2016 14:43

Oriolix ha escrit:El gràfic de l'Ara, com el de tots els diaris, parteix del gràfic trampós del dossier de l'Ajuntament, on es comparen els totals de passatgers per a les diferents opcions de tramvia, amb el guany de viatgers que suposa el bus. És a dir, per al tramvia en superfície es diuen "222.000 passatgers" sense tenir en compte que "104.000" ja són els del tramvia actual. En canvi, quan parla del bus es diuen "49.000 passatgers", però enlloc es recorda que els "104.000" passatgers del tramvia actual continuen agafant-lo.
Lo tramposo sería hacer lo que tu dices. Hacer una línea de bus supone hacer una línea nueva de bus, mientras que hacer la línea de tranvía no significa hacer una nueva línea, sino ampliar las existentes. Por qué vamos a sumar al bus los viajeros del tranvía, cuando al tranvía no se les suman los viajeros de ningún bus?

Luego, lo de las tablas estas tuyas sí, es correcto, pero pasa una cosa que es que a más capacidad ganada en un derrotero el coste sube exponencialmente. Hacer una línea de Metro sale aún más caro por cada viajero ganado. Si a la L9 le calculamos un coste de 8.000 millones (¡la mitad! de los 16.000 que se le estiman, por asumir que si se hacen bien las cosas no hay tal cagada con la financiación) y 100 millones de viajeros al año, que son 380.000 en día hábil (no he dividido por 365 sino por la misma proporción por la que en el cálculo del tranvía pasamos de los 26 millones anuales del tranvía a los 110k diarios que asumo que corresponden a día hábil, cuando la demanda es mayor que en fin de semana), eso sale a unos 21.000 por cada viajero. Y dirás, claro, aquí estamos calculando toda la línea y en el tranvía solo una parte. Pues calculemos sobre el total del tranvía: 560 millones invertidos, más 175 de la unión son 735m, dividido entre el total de los 220k viajeros diarios sale a exactamente 3340 por viajero. Sigue siendo 6 veces menos que los 21.000 del Metro.
De hecho, tu misma tabla lo demuestra: La opción subterránea gana aún más viajeros, pero a más del doble del coste por viajero que la opción en superficie. Y estarás de acuerdo que la opción de hacer una línea de Metro comprendida únicamente de los 3,5km entre F. Macià y Glòries sería peor opción que hacer el tranvía subterráneo.

Si sólamente nos regimos por este coste como tu planteas, es verdad que el bus es la mejor opción, pero es que la será SIEMPRE, y no por eso significa que es la opción más acertada, pues estarás de acuerdo conmigo que el tramo central de la L9 también es muy necesario, pese a que cuesta muchas veces más por viajero ganado que cualquier bus que podríamos hacer. La cuestión se reduce entonces principalmente al nivel de demanda que hay, y está claro que todo el centro de Barcelona está a tope, buses como Metro como Ferrocarrils (estos van a tope hasta Sant Cugat). El tranvía es un elemento para dar remedio, no uno definitivo (pues para esos nos hemos quedado sin dinero) pero que hace lo suyo, y a más lo hace en el corto plazo.

Si necesitamos mover a esas 100k personas, por mucho que el bus que te mueve 50 sea más barato, no da abasto, ¿no? Igual que el H6 no da abasto y hace falta la L9. Hace falta algo que dé más capacidad en un mismo derrotero o itinerario, aunque salga más caro por viajero. Esto es de una lógica aplastante, y lo ha sido desde hace siglos. No entiendo por qué para ir contra el tranvía se ponen en cuestión tan gratuitamente cosas que son evidentes desde hace tiempo.
Don Ramón l’ha editat per darrera vegada el dia: Dissabte 23/04/2016 16:48, en total s’ha editat 1 vegada.


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dissabte 23/04/2016 16:46

No entenc perquè n'hi ha discussió sobre que té que haver-hi un bus o un tram allà a la Diagonal, quan l'alcadessa i el president ja es van reunir per parlar i tirar cap endavant el projecte de la unió de les dues xarxes, o a lo millor m'estic confonent, lo que vull dir és que ja han fet molts estudis que inclouen que la Diagonal és el millor traçat. Veig més lògic el tramvia ja que per descomptat dóna connexió al TRAMBesòs donaria també connexions a les parades de metro que n'hi ha per la Diagonal, Tal com Diagonal, Verdaguer, Monumental.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”