Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon

Hi esteu d'acord en el traçat alternatiu que volen fer?

No, la xarxa s'ha d'unir per la Diagonal, la unió natural
98
74%
No, però tampoc aniria malament per un altre lloc
11
8%
Si, ben pensat, és millor un carrer alternatiu, massa complicat amb tanta circulació de cotxes i altres motius
5
4%
Per mi, que els tramvies es quedin com estan
4
3%
Millor, una línia de metro per unir els dos tramvies
10
8%
Altres (expliqueu)
4
3%
 
Vots totals: 132
Avatar de l’usuari
calisay
N7
N7
Entrades: 321
Ubicació: LLacuna L4

Re: No se'ls acut res millor?

Entrada Autor: calisay » Divendres 24/07/2009 14:19

Guigui ha escrit:Posar en un mateix carril autobús i tramvia, que tenen intervals de parades diferents i, per tant, s'estorbaran brutalment, demostra una monumental ineptitud per part d'una colla d'escalfapoltrones al seu propi servei i de ningú més, incapaços de trobar-hi cap altra solució per salvar els arbres. Això què és, un govern d'esquerres o un govern d'esguerres?

:boig
No estic d'acord...A gran part d'Europa, els Trolleys comparteixen carril, no nomes amb transport públic, també amb vehicles particulars. I no sembla que hi hagin problemes pel tema de les freqüències de pas.

Sobre el arbres, penso que sempre han d'anar en augment, i no en detriment.


El licor Calisay no se bebe, se saborea

Avatar de l’usuari
calisay
N7
N7
Entrades: 321
Ubicació: LLacuna L4

Entrada Autor: calisay » Divendres 24/07/2009 14:27

anarres ha escrit:Com diuen en castella "nuestro gozo, en un pozo" I tot per preservar uns plataners que són alergènics de la ai carai!
No oblidem que els platans (i no plataners) son un dels millors exemples d'arbre mediterrani, donant ombra a l'estiu i facilitant el sol a l'hivern.


El licor Calisay no se bebe, se saborea

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 24/07/2009 14:31

Si, però és cert, quan arriba l'època, jo...aaaaaaaaaaaaaaaaaaaatchíiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiissssssss!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :x



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 24/07/2009 16:08

calisay ha escrit:A gran part d'Europa, els Trolleys comparteixen carril, no nomes amb transport públic, també amb vehicles particulars. I no sembla que hi hagin problemes pel tema de les freqüències de pas.
Per la freqüència de pas, no. Però sí per la velocitat comercial. Per exemple, quan vivia a Viena, vaig conèixer molta gent que preferia agafar el metro o l'S-Bahn en lloc del tramvia malgrat donar una bona volta.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Entrada Autor: BB9200 » Divendres 24/07/2009 18:22

A karlsruhe, comparteixen moltes vegades parada bus i tranvia, tan feliços... És qüestió de costums, i aquí jo no hi entro, però en aquest país no hi estem acostumats, amb això ho dic tot...
No es pot canviar la diagonal a excepció de la eliminació dels carrils laterals per altres usos, ni tampoc per el tranvia. El fet del túnel de l'ADIF per la Gran Via pot facilitar el fet que el tranvia vagi un bon tros soterrat, i no necessàriament fer un canvi brusc i absurd. Tal i com està ara és fantàstic, ja es buscarà un moment per canviar-ho, ara no.
Tenim que aprofitar situacions, i no tot canviar-ho. El cotxe és igual a movilitat, igual que el transport públic. Què fem amb els autobusos que passin per la Diagonal, a la par de que la gent té d'anar a treballar, i comptant que té cotxe, promovem que arribin tard, i sigui tot un caos, tot per una avinguda. I no en tinc cap ganes.
No tinc afàn soterranista, doncs estic en contra del soterrament del sistema ferroviari a totes les ciutats excepte les del Barcelonès i on sigui realment necessari.
Per això mateix: Compartir tram i bus no és apte en aquests moments a Barcelona, ni a Espanya, doncs no estem adaptats.


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 24/07/2009 18:32

Senzillament, Barcelona no es pot comparar amb Karlsruhe. Ni per població ni per densitat demogràfica. Per altra banda, si ens posem amb invents de fer anar el tramvia per la Diagonal compartint plataforma amb autobusos, taxis, bicing o vianants, millor deixar-nos d'històries i posar-hi metro directament. Perquè no passaria d'una versió econòmica del Bus Turístic. La gent que hagi d'arribar a un lloc determinat a una hora determinada, seguiria optant per modes més ràpids.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Entrada Autor: BB9200 » Divendres 24/07/2009 18:36

Per això, la millor forma és de fer-ho soterrat en bona part del camí, tenint les mateixes parades que les que pugui tenir el túnel de rodalies de la Diagonal i alguna més.
Tampoc Viena es pot comparar, però sí que en els 3 casos citats tenen unes costums envers la movilitat que aquí no hi ha, simplement és això. De la mateixa manera que a Cina o al Japó menjen gossos i aquí els tenim com animals de companyia.


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 24/07/2009 18:42

BB9200 ha escrit:Tampoc Viena es pot comparar
Per la mida del nucli més poblat i l'estructura del TP, amb S-Bahn, metro, tramvia i bus, Viena és força més comparable amb Barcelona que no pas Karlsruhe.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Entrada Autor: BB9200 » Divendres 24/07/2009 18:47

En Barcelona-Ciutat, sí, però també estem parlant d'una àrea metropolitana, i aquí entra el tema Karsruhe, sobretot. A més que Karlsruhe utilitza diàriament el fet de compartir autobús i tranvia en una mateixa via-estació.
En la qüestió que tenim, tots els problemes es resoldrien en el túnel de rodalies per la Diagonal, on també en un bon tros hi aniria el tranvia. No necessitem canviar la Diagonal :| , és un malgast de diners enorme.
S'ha de procurar una bona inversió. No soterrem el tren a Balaguer, però sí fem el tranvia.


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1631
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Diumenge 26/07/2009 13:02

M'he llegit la proposta de la PTP sobre el tram central del tramvia i la reforma de la Diagonal. Crec que és un treball força ben documentat i molt positiu, m'agradaria que les administracions públiques, en fessin un de semblant per poder opinar molt millor que aquesta simple enquesta que han publicat i que no et permet cap marge de maniobra ni proposar res de gaire diferent a la que ells volen. També és veritat que han comentat que d'aquí a un any presentaran unes propostes per ésser estudiades per tothom.
Tanmateix cal comentar que, en la majoria de gràfics presentats a l'estudi de la PTP, és deixen només 4 carrils pel cotxe o transport privat, (i crec sincerament que és molt poc), a no ser que canviï molt, en aquests propers anys, el transport públic i la mobilitat del sector central de Barcelona. De fet és el punt més dificil d'arribar a aplicar.
Les propostes d'ampliar la xarxa de tramvies, amb la conversió d'algunes línies de bus a tramvia (cas de la línia 15) ho trobo molt encertat. També la creació dels corredors Metrobus els trobo encertats.
Tot aixó no ens ha de fer oblidar, la possibilitat de construir el túnel de rodalies per l'eix central de la Diagonal, ni la futura perllongació de la L8, cap Francesc Macià, Gràcia i .......
Estem en una fase molt interessant i engrescadora de la renovació i reconstrucció de la nostra estimada Barcelona. Tenim a les nostres mans la decisió d'un futur millor. Fa 150 anys en Cerdà la va encertar, nosaltres hem d'estar amatents per continuar d'una manera positiva la feina començada per ell i els nostres avantpassats. Estem construint el futur dels nostres fills i de les futures generacions de barcelonins, tenim una oportunitat històrica per fer una cosa ben feta i ben pensada, o ens podem hipotecar per segles.
Des d'aqui esperono al Fòrum (tots els foraires hi sou convidats) a aportar idees, preparar un estudi (potser caldria crear un grup de treball), i presentar als ciutadans i a les administracions, els nostres punts de vista, sobre aquesta important reforma de la nostra ciutat.
Salut Companys!.
122-042-132 l’ha editat per darrera vegada el dia: Diumenge 26/07/2009 23:09, en total s’ha editat 1 vegada.



Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Diumenge 26/07/2009 15:29

122-042-132 ha escrit:M'he llegit la proposta de la PTP sobre el tram central del tramvia i la reforma de la Diagonal. Crec que és un treball força ben documentat i molt positiu, m'agradaria que les administracions públiques, en fesin un de semblant per poder opinar molt millor que aquesta simple enquesta que han publicat i que no et permet cap marge de maniobra ni proposta gaire diferent a la que ells volen. També és veritat que han comentat que d'aqui a un any presentaran unes propostes per esser estudiades per tothom.
Tanmateix cal comentar que, en la majoria de gràfics presentats a l'estudi de la PTP, és deixa només 4 carrils pel cotxe ó transport privat, (i crec sincerament que és molt poc), a no ser que canviï molt, en aquests propers anys, el transport públic i la mobilitat del sector central de Barcelona. De fet és el punt més dificil d'arribar a aplicar.
Les propostes d'ampliar la xarxa de tramvies, amb la conversió d'algunes línies de bus a tramvia (cas de la línia 15) ho trobo molt encertat. També la creació dels corredors Metrobus els trobo encertats.
Tot aixó no ens ha de fer oblidar, la possibilitat de construïr el tunel de rodalies per l'eix central de la Diagonal, ni la futura perllongació de la L8, cap Francesc Macià, Gràcia i .......
Estem en una fase molt interessant i engrescadora de la renovació i reconstrucció de la nostra estimada Barcelona. Tenim a les nostres mans la decisió d'un futur millor. Fà 150 anys En Cerdà la va encertar, nosaltres hem d'estar amatents per continuar d'una manera positiva la feina començada per Ell i els nostres avantpassats. Estem construïnt el futur dels nostres fills i de les futures generacions de barcelonins, tenim una oportunitat històrica per fer una cosa ben feta i ben pensada, o ens podem hipotecar per segles.
Des d'aqui esperono al Fòrum (tots els forarires hi sou convidats) a aportar idees, preparar un estudi (potser caldria crear un grup de treball), i presentar als ciutadans i a les administracions, els nostres punts de vista, sobre aquesta important reforma de la nostra ciutat.
Salut Companys!.
:ok


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

Albert
N7
N7
Entrades: 480
Ubicació: Martorell

Entrada Autor: Albert » Diumenge 26/07/2009 18:02

He vist que aquest document, entre moltes altres coses, tracta el tema de la cruïlla Diagonal/Numància. En previsió de la necessitat d'augmentar freqüències i per poder solucionar la reduïda velocitat comercial del tramvia a la Diagonal resoldre el tema d'aquest semàfor és molt important.

En canvi, no he sabut trobar què proposen per solucionar el pas del tramvia per Francesc Macià. No sé si l'absència de cap indicació en concret dóna a entendre que esperen que el tramvia faci la volta a la plaça per la part mar, tallant l'Avinguda Josep Tarradellas, el carrer Urgell i el lateral mar de la pròpia Diagonal dos cops. Aquest pas per la plaça es faria, a més, a baixa velocitat, tal i com passa a Glòries actualment, però amb l'agreujant que a Francesc Macià el trànsit és molt intens tant dins la plaça com d'entrada i sortida de la plaça. A primer cop d'ull, passar la plaça fent-li la volta em sembla que reduiria molt la velocitat del tranvia, a més de ser un coll d'ampolla en quant a la capacitat per augmentar freqüències. En definitiva, seria un altre error com el del carrer Numància.

Al meu entendre, el pas per aquesta plaça tan complexa en quant al trànsit s'hauria de fer de forma soterrada. No crec que el tramvia hagi de circular soterrat en el seu pas per la Diagonal ja que un dels seus avantatges és precisament la seva fàcil accessibilitat. Malgrat això, la singularitat d'aquesta plaça em fan pensar que un pas en superfície, voltant la plaça, suposaria una penalització massa gran pel tramvia.



fran83
N3
N3
Entrades: 25

Entrada Autor: fran83 » Diumenge 26/07/2009 21:39

No acostumo a opinar, pero avui dirè la meva :D .
El primer, soterrar el tranvia o considero un contrasentit. Si es vol soterrar, que es faci metro. El tranvia va en superficie, i aixó influeix en el temps que trigues en arribar a l'andana, l'acessibilitat, veure'l venir.. De vegades espero el tranvia al costat d'una parada de bus i agafo el que ve primer. Si va mig soterrat mig descobert, al final tens els inconvenients de tots dos sistemes, lent perquè part del seu recorregut s'ha de regular amb el tràfic i lent d'accedir a la meitat d'estacions.
Sí que es podria soterrar a alguna cruïlla complicada, com Macià o Numància, d'una manera similar a com es soterra part del tràfic de la gran via a Plaça Espanya.
Igualment, l'altra dia vaig tenir que agafar el cotxe per la diagonal, de Macià a Glòries, i es realment lent. Al ser un carrer en diagonal, es nota que no hi ha 'ona verda'; a cada semàfor teniem que parar. Així, malgrat tots els carrils que té, es una via força lenta pel vehicle privat, al menys al tram central, sobre tot si ho compares amb la gran via i amb aragó. Així que jo el que faria és (sacrilegi!) soterrar el trafic privat, deixant amunt nomès el tranvia, carrils bus i un o com a molt dos carrils pacificats de cotxes per cada sentit, permetent espai per fer girs.
Respecte a tunel de rodalies i/o metro, doncs ja que es fa el de cotxes... :roll:



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 26/07/2009 22:17

Fer un túnel per a trànsit privat no és com fer-lo per a ferrocarril. D'entrada, necessitaria quatre carrils, cosa que suposaria una amplada mínima de 15 metres. Després, les entrades i sortides ocuparien addicionalment dos carrils i tindrien una longitud força considerable, a més d'afectar seriosament la superfície.

Conclusió: donar "facilitats" al transport privat és complicar molt la situació per a la resta de modes de transport. Per tant, cal fer-los atractius per a desincentivar l'ús del cotxe, per exemple, creant connexions en transport públic d'alta capacitat ràpides i competitives.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Entrada Autor: BB9200 » Dilluns 27/07/2009 18:02

122-042-132 ha escrit:M'he llegit la proposta de la PTP sobre el tram central del tramvia i la reforma de la Diagonal. Crec que és un treball força ben documentat i molt positiu, m'agradaria que les administracions públiques, en fessin un de semblant per poder opinar molt millor que aquesta simple enquesta que han publicat i que no et permet cap marge de maniobra ni proposar res de gaire diferent a la que ells volen. També és veritat que han comentat que d'aquí a un any presentaran unes propostes per ésser estudiades per tothom.
Tanmateix cal comentar que, en la majoria de gràfics presentats a l'estudi de la PTP, és deixen només 4 carrils pel cotxe o transport privat, (i crec sincerament que és molt poc), a no ser que canviï molt, en aquests propers anys, el transport públic i la mobilitat del sector central de Barcelona. De fet és el punt més dificil d'arribar a aplicar.
Les propostes d'ampliar la xarxa de tramvies, amb la conversió d'algunes línies de bus a tramvia (cas de la línia 15) ho trobo molt encertat. També la creació dels corredors Metrobus els trobo encertats.
Tot aixó no ens ha de fer oblidar, la possibilitat de construir el túnel de rodalies per l'eix central de la Diagonal, ni la futura perllongació de la L8, cap Francesc Macià, Gràcia i .......
Estem en una fase molt interessant i engrescadora de la renovació i reconstrucció de la nostra estimada Barcelona. Tenim a les nostres mans la decisió d'un futur millor. Fa 150 anys en Cerdà la va encertar, nosaltres hem d'estar amatents per continuar d'una manera positiva la feina començada per ell i els nostres avantpassats. Estem construint el futur dels nostres fills i de les futures generacions de barcelonins, tenim una oportunitat històrica per fer una cosa ben feta i ben pensada, o ens podem hipotecar per segles.
Des d'aqui esperono al Fòrum (tots els foraires hi sou convidats) a aportar idees, preparar un estudi (potser caldria crear un grup de treball), i presentar als ciutadans i a les administracions, els nostres punts de vista, sobre aquesta important reforma de la nostra ciutat.
Salut Companys!.
És una opinió boníssima, que m'agrada molt, dic el mateix que en Santfeliuenc sobre la opinió d'en 122-042-132. Però m'agradaria entrar en alguns detalls:
La Diagonal no cal que la convertim en Las Vegas. Tal i com està està bé, com a màxim necessitem tocar i remodelar mobiliari urbà. En quant al transport públic, el tranvia perfectament pot anar per la Diagonal, eliminant els carrils laterals, examplant passos per vianants i bicicletes i deixar carrils per el transport privat. Tot respectant l'actual ordre i la movilitat, que és el que importa. D'altra banda, tampoc veig tan mala idea que circulin tranvies i autobusos en la mateixa via, mentres es vagi fent bones combinacions...
D'altra banda, cal pensar en què pot ser la branca per el tranvia. Cal fer un servei atractiu. Per exemple, una bona alternativa. Una estació centralitzada en el encreuament entre Passeig de Gràcia i Diagonal per el tranvia és una opció molt atractiva. Mirem les comunicacions en aquest punt...
Penso el mateix que tu sobre la proposta de la PTP i el que diu el FTC, però quantes més discordàncies hi hagi, pitjor anirem. M'agrada que citis l'últim paràgraf, perquè cadascú té un plantejament de com poder aportar idees, és molt interessant, i jo també crido a presentar propostes i idees.
Barcelona està molt malament, i tant. Però no per la arquitectura, etc. No hi ha hagut cap remodelació important des del 1992, però necessitem gent millor i capacitada per viure en aquesta ciutat. I desgraciadament, un grup minoritari de gent ocupa aquest rànking. Això és el que té que canviar Barcelona perquè canvii la resta, sinó és impossible.
Igualment no ens podem oblidar d'un centre neurolàgic molt important de la ciutat: Glòries. Penseu lo prop que queda de Sagrera, i aquí s'uneixen Aragó, la Gran Via, la Diagonal i la Meridiana. Mireu aquest punt de vista des del sistema ferroviari.
Només espero, com en 122-042-132, que la gent aporti idees, que es crei un debat, i tanmateix que millori la situació actual de Barcelona perquè això sigui possible.


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Entrada Autor: BB9200 » Dilluns 27/07/2009 19:48

Arran de tota la planificació de totes les obres previstes per transformar Barcelona i la seva xarxa ferroviària, és interessant que tothom aporti idees. Per això algun dia podem parlar-les i portar-les a qui li interessi i li vagi bé en una espècie de ''taula rodona''.
Què en penseu?


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1631
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dilluns 27/07/2009 22:43

Seguint amb la proposta d'en BB9200 i la sugerida per mí, crec que dins de la segona quinzena de setembre, és podria, per part dels nostres administradors, proposar una trobada, amb taula rodona, per parlar del tema. I començar a aportar idees per poder anar el·laborant en diferents trobades un document per poder presentar a la ciutat i a les administracions.
Salut Companys!



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 27/07/2009 23:01

Doncs jo crec que no cal esperar setembre. Per a coses com aquestes, existeix el Fòrum. Per tant, qui tingui idees, que les exposi en aquest fil.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Entrada Autor: BB9200 » Dimarts 28/07/2009 17:04

És que el millor per aportar idees és la forma parlada.
Qui vulgui exposar un treball aquí és difícil, també de pensar en escriure, pots pensar-ho millor parlat, d'altra banda no és la primera vegada que es fa una taula rodona al fòrum.
Per tal de fer aquesta taula rodona, però, primer potser caldria fer una enquesta per saber si els usuaris esteu disposats a fer-la o no us agrada la idea.


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

Avatar de l’usuari
593Dromedario
N6
N6
Entrades: 225
Ubicació: BCN Sant Andreu

Entrada Autor: 593Dromedario » Dimarts 28/07/2009 17:49

Llegint una mica els últims missatges, hi vec coses força interessants, com la possibilitat d'ajuntar les idees dels foraires en una proposta única. En aquest sentit, us en plantejo una relacionada amb el tramvia que crec que podria ser bona.

La proposta és aprofitar la Rambla Catalunya (actualment transitada per taxis) per construir un ramal per al tramvia, des de la Diagonal fins a Plaça Catalunya. No sé si s'ha plantejat ja, però la considero bona perquè representaria un accés molt bo des de Francesc Macià (i Numància i zones properes), així com també des de St. Joan Despí, fins al centre de la ciutat, que fins i tot podria substituir línies actuals d'autobús (les 67 i 68, per exemple, i altres que discorren per l'Eixample esquerre fins a Pl. Catalunya).

Quant a possibles trams soterrats de la Diagonal, el tram Francesc Macià - Balmes pot ser un bon tram, ja que no hi ha trens ni metros per sota. Però per mi és difícil concretar si només fer-lo per al tramvia (amb alguna parada intermitja subterrània) o prou ample per al trànsit rodat, incloent algunes línies d'autobús que així puguin millorar velocitat comercial [7,33...] i els cotxes que no hagin de sortir de la Diagonal en aquest tram. Però, en qualsevol cas, es tracta d'un túnel llarg i complicat per la situació tan cèntrica (per no parlar dels embussos que generarà ja de per si qualsevol obra que s'hi faci per al Tram).

Per últim, jo tampoc veig clar el tema d'ajuntar el bus i el tramvia en un mateix carril, a menys que es vulgui baixar la velocitat comercial del tramvia a costa de pujar una mica la del bus (entenc que també li toca, però tots van molt plens en aquella zona i seria més inconvenient per al Tram que avantatge per al Bus).

I sí, és cert que això val més parlar-ho físicament, però abans de fer-ho val la pena que expresseu idees com la meva perquè siguin conegudes.



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”