Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon

Hi esteu d'acord en el traçat alternatiu que volen fer?

No, la xarxa s'ha d'unir per la Diagonal, la unió natural
98
74%
No, però tampoc aniria malament per un altre lloc
11
8%
Si, ben pensat, és millor un carrer alternatiu, massa complicat amb tanta circulació de cotxes i altres motius
5
4%
Per mi, que els tramvies es quedin com estan
4
3%
Millor, una línia de metro per unir els dos tramvies
10
8%
Altres (expliqueu)
4
3%
 
Vots totals: 132
Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Entrada Autor: BB9200 » Divendres 07/08/2009 19:08

Per això defenso que és el millor exemple, més encara que a Barcelona ja circulen Citadis.
Així, tindríem xarxa APS i xarxa LAP d'Alstom.
No només el tenen a Burdeos. També a Niça em sembla que s'està utilitzant.


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dijous 20/08/2009 8:48

http://img5.imageshack.us/img5/3764/diagonalbcn.png

Feu una ullada a la meva proposta de diagonal ideal... m'he basat en que a internet diuen que fa 50 m d'ample, aleshores, 100pixels=1 metre... m'he estat unes quartes hores fent perquè tot sigui proporcional, els vehicles potser no ho siguin del tot, però els carrils i les vies si.
Els carrils de tràfic rodat fan dos metres d'ample cadascun, se suposa que aixó s'eviten millor els accidents al túnel i als autobusos els agilitza molt. Dos carrils bus-taxi per poder-se avançar entre ells. Se sobreentén que un carril bici aniria junt a la vorera dels laterals.

Per fer-se una idea, imagineu, un gran passeig, molt obert, els arbres no tapen façanes ni la llum del sol, amb una fila de xiprers, fins on la vista arriba, tot envoltat de gespa i uns tarongers. Un paisatge tant maco a l'hivern com a l'etiu, ja que els arbres són de fulla perenne, i no creen reaccions als que són alèrgics, com passa sovint amb els plataners.

Apa, jo aposto per una diagonal neta, solejada, i amb una aparença molt mediterrània i molt turística.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 20/08/2009 10:59

Hi ha una cosa que em crida l'atenció: la idea d'alguns de fer la Diagonal turística. En la meva modestíssima opinió, no tenim ja per això la Rambla, que cada cop està més degradada? No seria millor unificar els esforços per fer que aquesta millori, i la Diagonal, d'acord que sigui més humanitzada, però no crec que calgui que sigui un altre passeig turístic, però insisteixo que això només és una opinió.



Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dijous 20/08/2009 11:26

metring ha escrit:Hi ha una cosa que em crida l'atenció: la idea d'alguns de fer la Diagonal turística. En la meva modestíssima opinió, no tenim ja per això la Rambla, que cada cop està més degradada? No seria millor unificar els esforços per fer que aquesta millori, i la Diagonal, d'acord que sigui més humanitzada, però no crec que calgui que sigui un altre passeig turístic, però insisteixo que això només és una opinió.
Una opinió molt encertada. Si hem de convertir una via d'ampla capacitat que creua la ciutat de punta a punta, eix vertebrador i distribuïdor del trànsit, en un simple bulevar que ningú no recorrerà (és el que tenen els camins que no porten enlloc, a diferència de la Rambla), més val que ens ho fem mirar. Més que res perquè tard o d'hora li tocarà el torn a la Gran Via i al carrer Aragó, i si en aquell moment no hem prohibit el trànsit de vehicles privats per l'interior de la ciutat tindrem un problema molt gran.


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dijous 20/08/2009 16:07

No podem negar que el turisme és un 15% del PIB català, i què tenim sobreexplotada les rambles. En altres països tenen carrers amb botigues de luxe, els camps elissis es són el màxim exponent, i a barcelona només li falta fer això a la diagonal, perquè les botigues ja hi són.
Ningú ha dit que perdi la funcionalitat per ser turística, i és que per a mi, en la meva proposta, la funcionalitat es troba al transport.
és un model perfectament adaptable a la Gran Via i al carrer Aragó, potser aquests no necessiten tant com la diagonal, però si una reforma futura, i podem crear un standard.
Amés, fer més bonic un lloc no és per atraure als turistes només, sinó millorar la qualitat de vida. El turisme és una conseqüència de la qualitat de vida.
Barcelona ha de repartir el turisme, i si augmenta millor, ja que és una de les principals entrades de diners al país, perquè tenim el casc antic, passeig de gràcia i la Sagrada Família saturats, i fa dècades que estan igual i apenes pateixen reparacions als carrers dels voltants, què tenim por dels canvis? que no volem innovar?
Potenciar el turisme a la diagonal també és potenciar la zona, i sempre és bó tirar endavant sigui quin sigui el lloc, i sense perdre la funcionalitat que el caracteritza.

Des del 92, no hi ha cap zona turística nova, des del 92 no s'han fet gaires canvis a barcelona, al marge del "fòrrum"


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 20/08/2009 16:27

Lluita1714 ha escrit:Des del 92, no hi ha cap zona turística nova, des del 92 no s'han fet gaires canvis a barcelona, al marge del "fòrrum"
No hi ha cap ciutat del món que es dediqui a crear zones turístiques noves cada dos per tres sense estrellar-se en l'intent.

La Diagonal, que la facin per a qui toqui: els barcelonins (inclosa la gent que hi va a treballar regularment sense viure-hi). Si després hi ha una manera per a treure'n profit per a altres usos (turisme i altres) sense desvirtuar la seva funció principal, benvinguda sigui.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 20/08/2009 16:27

Je, je, tú també vas veure la pintada del "fòrrum"? :riure
Ara bé, si fan més coses noves per atraure turisme, i surten com allò...



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 20/08/2009 16:28

metring ha escrit:Je, je, tú també vas veure la pintada del "fòrrum"? :riure
Pel que em va explicar una vegada un gitano de La Mina, és la denominació habitual que corre pel barri.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dijous 20/08/2009 23:39

BB9200 ha escrit:També a Niça em sembla que s'està utilitzant.
Com vaig poder comporvar personalment fa un any, a Niça no hi ha l'invent aquest del tercer carril al terra sinó que els tramvies tenen unes bateries que van carregant durant el trajecte, i el tramvia agafa l'energia en els trams sense catenària. Aquests trams són molt curts i es fan en dues places molt importants a la ciutat per impedir l'impacte paisagístic de la catenària, en paraules dels polítics que ens manen.

Poso unes fotos que vaig fer en aquella ocasió:

Imatge
Vista de la Plaça Mássena. Com podeu veure, el tramvia atravessa tota la Plaça per enmig sense catenària ni tercer carril al terra.

Imatge
Tramvia destinació Las Planas (sí, tal i com ho llegiu) entra a la Plaça, ja amb el pantògraf baixat i movent-se gràcies a les bateries que té.

Imatge
El mateix tramvia travessant la Plaça Mássena

Imatge
Parada de Opéra-Vielle Ville, molt a prop de la Plaça Mássena. Es pot veure que la catenària acaba a la mateixa parada.



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Divendres 21/08/2009 9:41

Guigui ha escrit:
Lluita1714 ha escrit:Des del 92, no hi ha cap zona turística nova, des del 92 no s'han fet gaires canvis a barcelona, al marge del "fòrrum"
No hi ha cap ciutat del món que es dediqui a crear zones turístiques noves cada dos per tres sense estrellar-se en l'intent.

La Diagonal, que la facin per a qui toqui: els barcelonins (inclosa la gent que hi va a treballar regularment sense viure-hi). Si després hi ha una manera per a treure'n profit per a altres usos (turisme i altres) sense desvirtuar la seva funció principal, benvinguda sigui.
Home, es lògic que s'estavelli, però no per això hem de deixar d'intentar-ho. Amés, fer la diagonal, turística, no és un gast directe en turisme, la reforma és necessària, només s'aprofita l'avinentesa, i si el turisme no hi va, no importa perquè és un nou espai també per als barcelonins i era necessari fer-ho, amés, és una zona, no un esdeveniment, per tant, se sap que no fracassarà amb el senzill gest de posar-ho a les guies turístiques, i les ganàncies no van directament a l'ajuntament, sinó que passen per les botigues i el sector serveis.

El sistema de Niça no m'agrada gaire, prefereixo això que diuen d'estudiar un nou sistema, ja que pràcticament el nostre tramvia no passa per cap lloc emblemàtic, només per grans avingudes. Potser ens hem de treure la por a canviar els nostres nuclis turístics.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 21/08/2009 11:09

Jo no veig el problema de posar catenària a la Diagonal. No es tracta d'un espai tan obert, considerant les línies arbrades que, d'alguna manera o altra, hi seran. Això sí, que facin coincidir els pals de la catenària amb semàfors, fanals, etc. per a reduir l'impacte a terra (que, en tot aquest debat fútil, amb prou feines ha sortit).


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Divendres 21/08/2009 11:21

Guigui ha escrit:Jo no veig el problema de posar catenària a la Diagonal. No es tracta d'un espai tan obert, considerant les línies arbrades que, d'alguna manera o altra, hi seran. Això sí, que facin coincidir els pals de la catenària amb semàfors, fanals, etc. per a reduir l'impacte a terra (que, en tot aquest debat fútil, amb prou feines ha sortit).
Hi estic d'acord, però prescindir de la catenària ajudarà per quan en un futur el tramvia passi per llocs més cèntrics, si es que així s'ho proposen. Hem de tenir en compte que no serà exitós a la primera, donarà errors, problemes, igual que a Bourdeaux, i això ens permetrà que si, per exemple, en un futur tindrem tram a Plaça Catalunya, o Passeig de Gràcia, ja tindrem un sistema funcional i sense problemes tècnics.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 21/08/2009 11:32

Amb tots els respectes, però l'argument no em convenç. Per la mateixa regla de tres, haurien pogut posar-s'hi en algun tram inaugurat anteriorment. A més, amb els anys que passaran abans no s'hagin de plantejar el pas del tramvia per un espai obert a l'estil Pl. Catalunya, les tècniques de conducció sense catenària hauran donat un salt important.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Divendres 21/08/2009 11:45

Mai no és tard. és cert que no és estrictament necessari, però sempre es pot fer un espai millor, i una forma també és eliminar l'impacte visual de la catenària, què, per poca que sigui, també hi compta.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 21/08/2009 12:22

Als qui trobeu que una catenària és massa impacte visual, us convido a venir a casa meva, per veure des de la finestra la quantitat de cables de llum i telèfon que hi han allà, penjant i amb el recobriment plàstic caigut (que com passi un camió una mica alt, se'ls emporta!), i veureu que lo de la catenària és pecata minuta, us ho asseguro!



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 21/08/2009 12:25

El problema és que pel teu barri no deuen passar massa yuppies ni pijos ni polítics (que són una barreja dels dos anteriors) a qui pugui molestar aquell plat d'espagueti en suspensió.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 21/08/2009 12:29

Efectivament, a més, és l'únic tram del carrer sense peatonalitzar, i deixat de la mà de Deu, i algun cop hem hagut de trucar al telèfon del Civisme, per a que arreglessin els cables, perquè estaven tant caiguts, que un camió una mica alt, els hagués arrencat.



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Divendres 21/08/2009 13:18

metring ha escrit:Als qui trobeu que una catenària és massa impacte visual, us convido a venir a casa meva, per veure des de la finestra la quantitat de cables de llum i telèfon que hi han allà, penjant i amb el recobriment plàstic caigut (que com passi un camió una mica alt, se'ls emporta!), i veureu que lo de la catenària és pecata minuta, us ho asseguro!
Jo no dic que sigui gaire impacte visual, la catenària, dic que si es pot evitar, millor, i més si suposa invertir en R+D en aquest país.
D'altra banda, el tema dels cables als carrers és quelcom que haurien de solucionar els polítics, que sembla que en aquest país només venen com una telebotiga, i mai no dediquen un mínim esforç al ciutadà.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Entrada Autor: BB9200 » Divendres 21/08/2009 13:22

Lo de la catenària, i més tractant-se d'una via amb la Diagonal amb encreuaments, etc. Tindria que evitar-se.
No sense abans que els Alstom actuals els adaptin al sistema que implanti Barcelona.
Per impacte visual, el que vulguis. A mi tan se me'n dóna, però és qüestió de què parlem sobre la catenària.


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Divendres 21/08/2009 13:23

BB9200 ha escrit:Lo de la catenària, i més tractant-se d'una via amb la Diagonal amb encreuaments, etc. Tindria que evitar-se.
No sense abans que els Alstom actuals els adaptin al sistema que implanti Barcelona.
Per impacte visual, el que vulguis. A mi tan se me'n dóna, però és qüestió de què parlem sobre la catenària.
Però ja vam aclarir abans que cap vehicle no hauria de superar l'alçada de la catenària, ja que, com deia un company, cap vehicle pot superar els 4 metres d'alçada
Cita del que vam comentar:
Guigui ha escrit:
Lluita1714 ha escrit:amés, tancar la diagonal amb una catenària és un obstacle per als camions més alts que la catenària, si és que els hi han (reconec que no en tinc ni idea)
La catenària es troba a una alçada de 5,5 metres, mentre el Codi de Circulació permet una altura màxima dels vehicles de 4 metres. És clar que n'hi ha d'especials que depassen aquestes mides, però són excepcionals i s'han d'adaptar a les limitacions normalitzades que hi ha.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”