Seguiment de les obres de la L9

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon

És encertada la decisió de deixar de fer estacions a causa de la crisi?

Si, si més tard, quan hi hagi prou calers, es fan
70
42%
Si, i com n'hi han moltes i molt juntes, que no les facin, n'hi han de prescindibles
39
23%
M'és indiferent
3
2%
No, s'han de fer totes les estacions planejades!
54
33%
 
Vots totals: 166
Avatar de l’usuari
traveller
N6
N6
Entrades: 255

Reflexió

Entrada Autor: traveller » Divendres 15/07/2011 11:24

Bon dia. Veient el mapa i l'estat realment avançat de les obres al tram de l'aeroport, que s'inauguri el 2014 no sona a retard forçat per certes eleccions al Parlament...? :roll:



davida
N9
N9
Entrades: 1793
Contacta:

Entrada Autor: davida » Divendres 15/07/2011 11:37

Aixó de la L9 es una pressa de pel. No la volen obrir per no gastar. I no hi ha cap motiu mes.
De Fira-2 a l'aeroport ja hi ha via i catenaria, hi han trens parats. ¿Que mes falta?
Es podia fer ja un servei reduit El Prat - Rodalies fins a l'Aeroport T1.
Si el tunel ja esta fet en un 85% perque tardar 3 anys. Es pot tardar 1 anys en posar vies, catenaria, senyalització.
El 2013 hauria de poder funcionar tot el que hi ha de Collblanc/Torrassa/Zona Universitaria cap a l'Aeroport i Zona Franca

El unic retràs que puc entendre es que per ramal de l'Aeroport necesiten les cotxeres de Zona Franca i tots sabem els problemes de la tuneladora de la Zona Franca. Pero queda 1 km i en 1 anys pot estar fet, per molt a poc a poc que vagi. A mes a mes al viaducte ja hi ha vies i s'han fer proves.

Espero que no acabi com la L2. Que el 1975 ja estaven els tunels acabats, i no va entrar en servei fins el 1995.



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Divendres 15/07/2011 11:43

davida ha escrit:Espero que no acabi com la L2. Que el 1975 ja estaven els tunels acabats, i no va entrar en servei fins el 1995.
Això no passarà. Recordo que la concessió està vigent des de principis d'any i la Generalitat ja està pagant a la concessionària per una cosa que no està oberta al públic.



Avatar de l’usuari
traveller
N6
N6
Entrades: 255

Entrada Autor: traveller » Divendres 15/07/2011 11:44

davida ha escrit:Aixó de la L9 es una pressa de pel. No la volen obrir per no gastar. I no hi ha cap motiu mes.
De Fira-2 a l'aeroport ja hi ha via i catenaria, hi han trens parats. ¿Que mes falta?
Es podia fer ja un servei reduit El Prat - Rodalies fins a l'Aeroport T1.
Si el tunel ja esta fet en un 85% perque tardar 3 anys. Es pot tardar 1 anys en posar vies, catenaria, senyalització.
El 2013 hauria de poder funcionar tot el que hi ha de Collblanc/Torrassa/Zona Universitaria cap a l'Aeroport i Zona Franca

El unic retràs que puc entendre es que per ramal de l'Aeroport necesiten les cotxeres de Zona Franca i tots sabem els problemes de la tuneladora de la Zona Franca. Pero queda 1 km i en 1 anys pot estar fet, per molt a poc a poc que vagi. A mes a mes al viaducte ja hi ha vies i s'han fer proves.

Espero que no acabi com la L2. Que el 1975 ja estaven els tunels acabats, i no va entrar en servei fins el 1995.
Obrir el ramal de l'aeroport sense la connexió amb les cotxeres de la zona franca és cert que és una complicació; ara bé, no és una bogeria. A l'aeroport hi ha estacionaments més que suficients per guardar els trens, i es podria habilitar un taller provisional per fer-hi les intervencions necessàries.



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1646
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Divendres 15/07/2011 20:41

A part dels temes estictament econòmics, no hi veig voluntat politica. Una cosa que és podria contemplar és començar l'explotació de la branca cap a l' aeroport en sistema manual i sense mampares, tal com està la infraestructura i superestructura és podria obrir, com a molt d'aquí un any, entre Collblanc i Terminal 1. Quants diners és podrien estalviar, a nivell d'inversió en obra!; i a més TMB podria contractar més motoristes que en temps de crisi, uns quats llocs de treball de més, sempre serien molt benvinguts. Pel tema del manteniment no hi hauria d'haver problema, com molt bé apunteu. Uns petits tallers de manteniment a l' estació de Terminal 1, i llestos. A l'any 1975 per iniciar el servei de la línia III b és van muntar uns tallers provisionals amb, fins i tot fossat, a la cua de maniobres de l' estació de Zona Universitària; i també entre Maragall i Guinardó per la inicial línia IV, a l'any 1974. Per tant un petits tallers de manteniment a la estació de Terminal 1, i llestos. Salut!



U-bahn de BCN
N5
N5
Entrades: 91

Entrada Autor: U-bahn de BCN » Divendres 15/07/2011 21:05

Aquets si que és un fidel reflex de l'estat actual de les obres de la línia 9. De fet la tuneladora de la línia 9 ja arriba a l'alçada del carrer Verdi.
Com sabeu que ja està al carrer Verdi? Us dringuen les copes de la vitrina?

Respecte a obertures parcials ho trobo be com idea però potser les condicions d'explotació ara no poden ser tant patateres com l'any 75 quan el mertro era poc mes que un tramvia gros sota terra. Ara tot és molt sofisticat, en especial els sistemes de seguretat, o es que es vol repetir l'episodi de Jesús, del metro de València que encara no ha estat arreglat?



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Divendres 15/07/2011 23:20

122-042-132 ha escrit:A part dels temes estictament econòmics, no hi veig voluntat politica. Una cosa que és podria contemplar és començar l'explotació de la branca cap a l' aeroport en sistema manual i sense mampares, tal com està la infraestructura i superestructura és podria obrir, com a molt d'aquí un any, entre Collblanc i Terminal 1. Quants diners és podrien estalviar, a nivell d'inversió en obra!; i a més TMB podria contractar més motoristes que en temps de crisi, uns quats llocs de treball de més, sempre serien molt benvinguts. Pel tema del manteniment no hi hauria d'haver problema, com molt bé apunteu. Uns petits tallers de manteniment a l' estació de Terminal 1, i llestos. A l'any 1975 per iniciar el servei de la línia III b és van muntar uns tallers provisionals amb, fins i tot fossat, a la cua de maniobres de l' estació de Zona Universitària; i també entre Maragall i Guinardó per la inicial línia IV, a l'any 1974. Per tant un petits tallers de manteniment a la estació de Terminal 1, i llestos. Salut!
I per què ha de ser en manual i sense mampares? Igual que va dir el conseller Nadal quan va passar la catàstrofe on L9 i L10 van estar dies sense funcionar, pensar en una explotació amb conducció manual significa deixar de creure en l'automatització. A més que seria un dispendi de diners important: dissenya, licita i instal·la un sistema convencional; i després fes el mateix per passar-ho a conducció automàtica, amb les molèsties que aquest canvi suposaria per als viatgers habituals. Rotundament, no.



josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dissabte 16/07/2011 6:26

Trobo increïble que algú consideri de forma mínimament seriosa el que digui el l'ex-conseller Nadal
victorcasta ha escrit: I per què ha de ser en manual i sense mampares? Igual que va dir el conseller Nadal quan va passar la catàstrofe on L9 i L10 van estar dies sense funcionar, pensar en una explotació amb conducció manual significa deixar de creure en l'automatització. A més que seria un dispendi de diners important: dissenya, licita i instal·la un sistema convencional; i després fes el mateix per passar-ho a conducció automàtica, amb les molèsties que aquest canvi suposaria per als viatgers habituals. Rotundament, no.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1646
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dissabte 16/07/2011 12:33

U-bahn de BCN ha escrit:
Aquets si que és un fidel reflex de l'estat actual de les obres de la línia 9. De fet la tuneladora de la línia 9 ja arriba a l'alçada del carrer Verdi.
Com sabeu que ja està al carrer Verdi? Us dringuen les copes de la vitrina?
Precisament perque no dringuen les copes amb el pas de la tuneladora i esperem que no dringuin quant hi passin els trens. A la profunditat que passa, no ho crec pas, de fet jo visc a la Ronda del Guinardó, on han perforat el nou túnel i cap problema, no hi ha hagut cap queixa en tot el barri en aquest sentit. Vaig fent un seguiment d'aquest tram de la línia 9-10, ja que hi passo cada dia dues vegades i ja em conec el personal topogràfic i aquest em van posant al dia de l'ubicació força aproximada de la tuneladora, de fet li falten uns 75 m per arribar a la vertical del carrer Verdi, i uns 270 m per arribar a trobar el pou de Lesseps. Salut!



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dissabte 16/07/2011 13:26

josep_serre ha escrit:Trobo increïble que algú consideri de forma mínimament seriosa el que digui el l'ex-conseller Nadal
Com a comentari anti-polítics està molt bé però és el que hi ha. Si a la mínima que van mal dades amb la conducció automàtica cal tirar de la manual és que no creus en aquest sistema. I això t'ho dirà en Nadal, els enginyers que hi han tingut relació i qualsevol TOLA de la L9.



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1646
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dissabte 16/07/2011 17:15

És una obra de titans, i ens passa pràcticament desapercebuda pels barcelonins. Us recomano aquest video!
Salut!.

Barcelona Metro L9 tunnel digging site
by
1 month ago

Wed, Jun 15, 2011




U-bahn de BCN
N5
N5
Entrades: 91

Entrada Autor: U-bahn de BCN » Dissabte 16/07/2011 22:25

De deparcebuda res. Com un altre company del foro que viu al Guinardó, la tuneladora m'ha passat a 50 m escassos d'on ara estic escribint. Va passar finíssimament. Jo no la vaig sentir. I els veins del davant que ténen el túnel sota si que els dies que ens deien que era per allà els hi dringaven les copes i se sentia un remor molt lleu a la nit. El túnel passa uns 70 m sota! Suposo que semblant al qeu sento jo en l'eestricte silenci de la nit.
Però sobretot no ens passa deseparcebuda per el merder que hi ha des el 2003 a la Ronda del Guinardó a l'altura de Sant Quintí. I pensar que l'actual president quan era conseller en cap deia que el 2004 ja estaria enllestida la línia. Quina inconsciència! Ja veurem si ho veu ell llesta com a president. Al pas que anem...



sergi
N6
N6
Entrades: 261

Entrada Autor: sergi » Dilluns 18/07/2011 8:38

A mí también me parece exagerada la fecha de 2014 para inaugurar los ramales sur de la L-9.

Además de la explicación que apuntaba un forero (retrasarla para que coincida con las elecciones autonómicas) se me ocurre la siguiente:

Dado el lamentable historial de la tuneladora de la Zona franca,han querido "curarse en salud" y darse un añito de margen por si vuelve a tener problemas.
Si todo va bien y llega al pozo de gornal a principios de 2012,como han dicho,aún podrían inaugurarlo todo a finales de ese año o principios de 2013.

Y así podrían decir:" ¿Veis?..!lo hemos inaugurado antes de la previsión!,!somos unos "cracks"!.

De los políticos puede uno esperarse esto y mucho más.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dilluns 18/07/2011 13:27

Es plausible tu hipótesis, aunque... bueno, la hipótesis "no hay un pvto duro" es igual de plausible.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 18/07/2011 13:57

Però si, com sembla, toca pagar la concessió, passi o no cap tren, l'argument de la caixa plena de teranyines no serveix.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
uriol108
N8
N8
Entrades: 919
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contacta:

Entrada Autor: uriol108 » Dilluns 18/07/2011 16:20

Crec que es prioritari que obrin el tram fins a l'Aeroport, després del tram de la zona franca, si acaben el túnel i posen catenària i vies, i així, encara que deixin pendents les estacions els trens podran anar fins a les cotxeres a les nits... encara que fos en via única (el tram de zona franca) sense explotació comercial...

que us sembla ? :nose

OFFTOPIC : i també crec que es prioritari que ADIF es posi les piles per acabar el túnel fins a la terminal 1 de l'Aeroport !! , a Madrid ens prenen el pel ! ens prenen per una província de segona regional ! :cop :emprenyat



jaezcurra
N8
N8
Entrades: 1178
Ubicació: L4 (Selva de Mar, BCN)

Entrada Autor: jaezcurra » Divendres 29/07/2011 6:38

http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... st-1097006
DURANT CINC DIES
Les estacions de Santa Coloma de la línia 9 del metro avançaran l'hora de tancament a l'agost
Els preparatius per a la nova estació de Santa Rosa obliguen a restringir l'horari del transport públic

Dijous, 28 de juliol del 2011 - 17:27h. EL PERIÓDICO (Santa Coloma de Gramenet)
Les obres de la nova estació de Santa Rosa de la L9 del metro de Barcelona obligarà a avançar l'hora del tancament de les parades compreses entre l'estacions de Can Zam i la Sagrera. Així, els dies 16, 17, 23, 24 i 29 d'agost les estacions tancaran a les deu de la nit.

GISA, l'empresa pública de la Generalitat encarregada de les obres aprofitarà el mes d'agost per fer les proves de trens i portes d'andanes. Durant les dues hores que estigui tallat el metro (de 22 a 24 hores) una flota d'autobusos cobrirà el servei, connectant totes les parades de metro.

Santa Rosa serà la pròxima estació de la L9 de metro que entrarà en servei la tardor que ve, completant així tot el traçat de la línia a Santa Coloma. L'obertura de la parada de metro anirà acompanyada per una nova plaça a l'exterior. La posada en marxa de l'estació s'ha vist endarrerida en els últims mesos a causa de la reubicació dels veïns i veïnes que vivien als blocs afectats per les obres.



Avatar de l’usuari
uriol108
N8
N8
Entrades: 919
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contacta:

Entrada Autor: uriol108 » Divendres 29/07/2011 16:51

122-042-132 ha escrit:És una obra de titans, i ens passa pràcticament desapercebuda pels barcelonins. Us recomano aquest video!
Salut!.

Barcelona Metro L9 tunnel digging site
by
1 month ago

Wed, Jun 15, 2011

És curiós que l'ultima dovella que posen per acabar l'anella no és la de dalt de tot... em pregunto com s'aguanta la dovella de dalt de tot mentre no posen l'ultima dovella, només amb el formigó injectat ? No seria més llógic que l'última dovella que posessin fos la de dalt de tot ? :nose però vaja, no sóc enginyer :)

Imatge



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimecres 10/08/2011 7:58

uriol108 ha escrit:És curiós que l'ultima dovella que posen per acabar l'anella no és la de dalt de tot... em pregunto com s'aguanta la dovella de dalt de tot mentre no posen l'ultima dovella, només amb el formigó injectat ? No seria més llógic que l'última dovella que posessin fos la de dalt de tot ? :nose però vaja, no sóc enginyer :)
Les dovelles no només es cargolen entre elles sinó que també a la roca viva del túnel. A més, l'última dovella que es posa de cada anell és la dovella clau.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 25/08/2011 22:29

Diuen a http://twitter.com/#!/territoricat :

@TMB_Barcelona Quan obren la nova estació de Santa rosa de la L9? #metrobcn
@TMB_Barcelona @Alfonsobcn94 S'obrirà a finals de setembre. Gràcies.



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”