Seguiment de les obres de la L9

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon

És encertada la decisió de deixar de fer estacions a causa de la crisi?

Si, si més tard, quan hi hagi prou calers, es fan
70
42%
Si, i com n'hi han moltes i molt juntes, que no les facin, n'hi han de prescindibles
39
23%
M'és indiferent
3
2%
No, s'han de fer totes les estacions planejades!
54
33%
 
Vots totals: 166
davroca5
N7
N7
Entrades: 573
Contacta:

Re: Seguiment de les obres de la L9

Entrada Autor: davroca5 » Diumenge 15/06/2014 19:58

Ahir van fer un reportatge a 8tv sobre la Línia 9, amb declaracions de Joaquim Nadal , l'ex-president de l'ATM, l'alcalde de El Prat (gràcies a ell tenim la ruta turística pel Prat) i del president de la PTP, entre altres.
No us ho perdeu, sobretot la part de La Ribera. :evil:

http://www.8tv.cat/8aldia/equip-reporte ... quin-preu/


Salut!
#volemL9

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4441
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Diumenge 15/06/2014 20:27

L'estació aquesta al bellmig del no res s'hauria de dir "La Ribera Seca", degut a que això sembla un desert rocós. Això és una broma estúpida. A més a més, el tram central de la L9 es convertirà en una claveguera pudent. Ja veurem quan acabarà l'obra... potser en el 9014.

Benvinguts a la L9, el major esperpent ferroviari català que ens costarà tots els òrgans del nostre cos! :twisted:



xevi
N7
N7
Entrades: 606

Entrada Autor: xevi » Dilluns 16/06/2014 10:36

Respecte l'estació de la Ribera, res a dir, allà en un futur hi anirà una ciutat de 10.000 persones, em sembla perfecte que s'hagi fet. Els que critiquen aquesta estació, la criticarien igualment si el dia de la inauguració del nou barri que s'ha de construir, no hi hagués el metro, acusarien l'administració de falta de previsió.



Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dilluns 16/06/2014 12:00

xevi ha escrit:Respecte l'estació de la Ribera, res a dir, allà en un futur hi anirà una ciutat de 10.000 persones, em sembla perfecte que s'hagi fet. Els que critiquen aquesta estació, la criticarien igualment si el dia de la inauguració del nou barri que s'ha de construir, no hi hagués el metro, acusarien l'administració de falta de previsió.
Sería un sinsentido acusar de "falta de previsión" que no haya Metro cuando se desarrolla un nuevo barrio, cuando el sentido común dicta que el Metro tiene que llegar a cada zona en función de que ésta tenga densidad y movimiento suficiente para justificarlo. No entiendo a que clase de mentalidad obedece esto de hacer un Metro "por si hiciera falta" como si de algo tan barato se tratara. Por esa regla de tres podemos llenar todos los descampados de Metro en previsión de que en 2150 vayan a vivir ahí millones de personas. Eso sí, ya me dirás tu como queremos pagar nuestros gastos de ahora si tenemos que hacernos también cargo de los gastos del futuro.



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4441
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dilluns 16/06/2014 14:13

xevi ha escrit:Respecte l'estació de la Ribera, res a dir, allà en un futur hi anirà una ciutat de 10.000 persones, em sembla perfecte que s'hagi fet. Els que critiquen aquesta estació, la criticarien igualment si el dia de la inauguració del nou barri que s'ha de construir, no hi hagués el metro, acusarien l'administració de falta de previsió.
Doncs que ho facin com Santa Rosa, que la van construir després. Ara no toca posar l'estació!

Aquest país no progressa, regressa! :cop :aaa :emprenyat :enfado :wc



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23725
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 16/06/2014 14:20

Com sempre, hi ha moltes maneres de fer les coses. Un bon exemple és la terminal satèl·lit de la T1 del Prat. Actualment, les instal·lacions tenen prou capacitat per a absorbir el trànsit actual, però en el projecte constructiu de la T1 es va preveure una futura ampliació que es podrà activar en el moment que es constati que la terminal actual no doni l'abast.

Tal com està el sector de la construcció, no em crec massa la perspectiva realista de tot un barri nou de trinca en un futur proper. Més aviat, em sona com a excusa barata per a captar vots, generar 3% i perpetuar-se a la poltrona. A sobre, per part d'un personatge (parlo tant de la persona com del càrrec que ocupa, en representació de tots els altres de l'AMB) que té massa a dir en matèria d'infraestructures que no li pertoca, i a qui devem part de l'animalada en què s'ha convertit la L9.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

komatek
N5
N5
Entrades: 86

Entrada Autor: komatek » Dilluns 16/06/2014 16:04

També val a dir que quan es va planificar això les previsions de construcció del barri eren d'altres



davroca5
N7
N7
Entrades: 573
Contacta:

Entrada Autor: davroca5 » Dilluns 16/06/2014 19:01

komatek ha escrit:També val a dir que quan es va planificar això les previsions de construcció del barri eren d'altres
Clar, i quan es va planificar l'aeroport de Castelló també, i les radials de Madrid, i milers d'obres públiques més.
Durant la bombolla totes les previsions son altes, i no es pensa en el dia de demà.


Salut!
#volemL9

Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dimarts 17/06/2014 0:38

xevi ha escrit:Respecte l'estació de la Ribera, res a dir, allà en un futur hi anirà una ciutat de 10.000 persones, em sembla perfecte que s'hagi fet. Els que critiquen aquesta estació, la criticarien igualment si el dia de la inauguració del nou barri que s'ha de construir, no hi hagués el metro, acusarien l'administració de falta de previsió.
En la memoria recent, tenim l'aeri d'Esparraguera que també es va situar a una zona on previsiblement hi hauria una nova zona residencial.

L'aeri es va tancar i no se si actualment funciona.

L9 i L10 les dos no s'han planificat bé ni en el diseny original ni a la practica a l'hora de fer-la realitat, a més en aquest pais per raons Politiques moltes obres (exemple TramBaix) varien el seu rumb i es fan Nyaps en teoria per millorar però que no acaben de funcionar i a més costen molts diners a Tots.

Salutacions.



Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dimarts 17/06/2014 15:10

ortegote ha escrit: L'aeri es va tancar i no se si actualment funciona.
Salutacions.
L'aeri d'Esparreguera continua sense servei i el substitueix un servei d'autobusos em sembla.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimecres 18/06/2014 12:46

ortegote ha escrit:L9 i L10 les dos no s'han planificat bé
Aquesta línia/es és un cúmul de despropòsits:
  • Traçat penós basat en criteris polítics i no tècnics.
  • Sistema constructiu del traçat aberrant, sense tenir en compte el cost.
  • Estacions pèssimament dissenyades, amb espais enormes on no calen i colls d'ampolla incomprensibles.
  • Construcció de tota la línia a la vegada sense saber si hi hauria diners per acabar-la
Desastrós tot plegat, per culpa dels polítics i els "lobbies" de sempre que l'únic que volien era cobrar per fer obres com més cares millor.



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2375
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dimecres 18/06/2014 23:17

Segons el reportatge de 8tv, es van licitar i pagar totes les estacions. Estem parlant de que el tram central està pagat però no hi ha diners per executar-lo?


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dimecres 18/06/2014 23:30

Probablement sigui tal i com ho has dit.



davroca5
N7
N7
Entrades: 573
Contacta:

Entrada Autor: davroca5 » Dimecres 18/06/2014 23:51

Adolescent barceloní ha escrit:Segons el reportatge de 8tv, es van licitar i pagar totes les estacions. Estem parlant de que el tram central està pagat però no hi ha diners per executar-lo?
Ara mateix no sabria respondre't, però el què si se es que el tram central encara no està acabat de perforar, i per acabar aquesta perforació calen uns 800 milions.
I què dir què s'ha de pagar el lloguer i el manteniment de les tuneladores (de fet, el manteniment se li fa només a una pero el lloguer es paguen les dues... :boig )


Salut!
#volemL9

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dijous 19/06/2014 0:26

Adolescent barceloní ha escrit:Segons el reportatge de 8tv, es van licitar i pagar totes les estacions. Estem parlant de que el tram central està pagat però no hi ha diners per executar-lo?
No. Si estigués pagat, no estaria aturat, estaria acabat. De fet, no està pagat ni el tram en servei.

El que diu el reportatge és que les estacions estan acabades perquè les van avançar les constructores, a canvi de la concessió per 30 anys.



epuig29
N6
N6
Entrades: 209
Ubicació: Salt<Girona<Catalunya<Europa

Entrada Autor: epuig29 » Dijous 19/06/2014 10:40

Exacte. Les estacions en sí estan pagades per constructores o altres empreses concessionàries que cobren un cànon cada any a la Generalitat. És un mètode similar al de "peatge a l'ombra" que es va utilitzar a l'Eix Transversal.



sergi
N6
N6
Entrades: 261

Entrada Autor: sergi » Divendres 27/06/2014 20:37

http://www.transportebcn.es/GEN/noticia ... arina.html

Forn cifra en 350 millones la inversión para llevar el metro a la Marina

"El primer teniente de alcalde del Ayuntamiento de Barcelona y presidente de Transports Metropolitans de Barcelona, Joaquim Forn, ha cifrado en 350 millones de euros la inversión necesaria para que el metro llegue hasta el barrio de la Marina, en la Zona Franca.

Forn ha asegurado que el ayuntamiento de Barcelona está haciendo 'todo lo posible para replanificar el calendario' del plan de infraestructuras de la Generalitat, que prevé la puesta en marcha del tramo Can Trias-Gornal de la L10 en 2018.

La comisión de Seguridad y Movilidad del Ayuntamiento de Barcelona ha aprobado hoy por unanimidad cuatro proposiciones, una de cada grupo de la oposición, que instan a la Generalitat a que acabe las obras de la L10 de metro en el tramo de la Marina y la ponga en funcionamiento.

Joaquim Form ha explicado que aunque en el tramo entre las estaciones de Can Trias y Gornal 'el 99 % de la obra está acabada, falta la parte cara', en referencia a las vías, la catenaria, la arquitectura y las instalaciones, que requieren una inversión de 280 millones de euros, 'unos recursos de los que la Generalitat no dispone'.

Forn ha señalado que a esta cifra hay que añadir una inversión adicional de 70 millones para los 8 trenes necesarios para transportar pasajeros en este tramo de metro."


¿ Podría alguien aclararme a qué estación se refieren con "Can Trias "?.De los nombres provisionales que había del tramo no me suena...

Saludos a todos.



nitrasc
N2
N2
Entrades: 15

Entrada Autor: nitrasc » Divendres 27/06/2014 22:12

L'estació que es diu Can Trias és Gornal, en què es bifurquen L9 i L10. En comptes de Gornal, ara es dirà Can Trias | Gornal.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 27/06/2014 22:14

nitrasc ha escrit:L'estació que es diu Can Trias és Gornal, en què es bifurquen L9 i L10. En comptes de Gornal, ara es dirà Can Trias | Gornal.
En honor a l'alcalde? xD



Miquel
Administrador
Entrades: 4422
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Divendres 27/06/2014 22:47

metring ha escrit:
nitrasc ha escrit:L'estació que es diu Can Trias és Gornal, en què es bifurquen L9 i L10. En comptes de Gornal, ara es dirà Can Trias | Gornal.
En honor a l'alcalde? xD
Però l'estació no es deia Provençana?


El metro de Barcelona amb motoristes!

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”