Seguiment de les obres de la L9

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon

És encertada la decisió de deixar de fer estacions a causa de la crisi?

Si, si més tard, quan hi hagi prou calers, es fan
70
42%
Si, i com n'hi han moltes i molt juntes, que no les facin, n'hi han de prescindibles
39
23%
M'és indiferent
3
2%
No, s'han de fer totes les estacions planejades!
54
33%
 
Vots totals: 166
oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Re: Seguiment de les obres de la L9

Entrada Autor: oriolp13 » Dimarts 01/03/2016 17:16

uriol108 ha escrit:Sembla que ja hi ha veïns de la Torrassa que es queixen pel soroll i vibracions provocats pel pas dels tren de la L9 Sud per sota els seus pisos...

http://www.ccma.cat/tv3/alacarta/teleno ... o/5586908/

Segons el reportatge del TN Comarques de moment han decidit reduïr la velocitat dels trens en aquell Tram de 70 a 50 Km/h i estan a l'espera de trobar una solució millor...
És inevitable unes mínimes vibracions si el metro passa per sota....
De moment, més temps de viatge al haver reduït la velocitat...


Salutacions,

Oriol

albe6
N8
N8
Entrades: 1035
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Dimarts 01/03/2016 18:26

Això de les vibracions... la mateixa sol·lució que a la L2?
Queixes de vibracions en línies que usen els 9000... ai ai ai...



campbell
N5
N5
Entrades: 120
Ubicació: Beverly Sants

Entrada Autor: campbell » Dimarts 01/03/2016 19:01

Y a la part de Sagrera - Can Zam - Gorg, desde la seva inauguració hi ha hagut alguna queixa semblant també?



U-bahn de BCN
N5
N5
Entrades: 91

Entrada Autor: U-bahn de BCN » Dijous 03/03/2016 20:33

Sota la Ronda del Guinardó, davant de casa meva, passa la L4 a uns 15 m de profunditat. En aquest tram entre Guinardó i Maragall la via fa curva i una forta baixada. Des fa uns mesos se sent força una vibració sorda quan passen els trens, uns més que altres. Entre els trens que i passen hi ha els 9000's, que diria que són més pesats que els 2100.

Podria coincidir com passa a la L9, que fossin un trens més agressius amb la via. Ara també pot ser simplement una fatiga de l'assentament de la via que és sobre balast i travessa de fusta. En canvi a la L9 és sobre llosa de formigó.



campbell
N5
N5
Entrades: 120
Ubicació: Beverly Sants

Entrada Autor: campbell » Dijous 03/03/2016 20:54

Vist avui al vestíbul de l'estació de Plaça de Sants.

Algú s'ha equivocat al col·locar alguna enganxina :martell1

Imatge



Alr
N2
N2
Entrades: 12

Entrada Autor: Alr » Dissabte 05/03/2016 12:04

Algú sap per què l'estació de Collblanc té 7 trams d'escales mecàniques, en comptes del conjunt d'ascensors com Z. Univ?



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dissabte 05/03/2016 12:42

Alr ha escrit:Algú sap per què l'estació de Collblanc té 7 trams d'escales mecàniques, en comptes del conjunt d'ascensors com Z. Univ?
Jo imagino que serà per temes d'afluència prevista. En una estació amb pics de demanda com pot ser Z.U. aquests poden ser absorbits per els ascensors, però, en canvi, en estacions amb una alta demanda constant com previsiblement pot ser Collblanc (i Torrassa) les escales mecàniques ajuden molt més a absorbir aquesta demanda, ja que no has d'esperar al ascensor, arribes i hi puges (per molt que n'hi hagin 7 d'ascensors a Z.U. sempre s'haurà d'esperar). I per això també entenc que les escales mecàniques siguin dobles i una a cada sortida (2 de pujar i 2 de baixar que van en sentits oposats (és a dir quan pugen dos persones al mateix ritme et creues la mateixa persona cada vegada :x )
És l'única explicació que hi veig


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 07/03/2016 10:40




davroca5
N7
N7
Entrades: 573
Contacta:

Entrada Autor: davroca5 » Dilluns 07/03/2016 10:54

metring ha escrit:Llegiu això i opineu: http://ccaa.elpais.com/ccaa/2016/03/06/ ... 59045.html
Si es confirma, serà una noticia collonuda dintre del que cap.


Salut!
#volemL9

premixero
N8
N8
Entrades: 779

Entrada Autor: premixero » Dilluns 07/03/2016 11:04

Yo siempre he mantenido la idea que la mejor forma de haber hecho la linea era el paso a paso no hacerla toda a la vez asi ahora si se hubiese empezado por el aeropuero por ejemplo (el tramo mas necesario en vez de Sta. Coloma y Badalona, el tramo que da votos) ya tendriamos la linea 9 como minimo hasta lesseps y el ramal de la linea 10 y creo que me quedo corto. El poner en marcha el tramo de sagrera a lesseps como bien se dice seria ir aprovechando lo construido, pero ahora tambien hay que ver que prioridades hay y de cuanto direro se cuenta para no volver a caer pues tambien hay que hacer el ramal de la 10 que a la zona franca le hace bastante falta.
Todo lo que sea hacer esta bien pero eso si con cabeza......



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1640
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dilluns 07/03/2016 12:42

davroca5 ha escrit:
metring ha escrit:Llegiu això i opineu: http://ccaa.elpais.com/ccaa/2016/03/06/ ... 59045.html
Si es confirma, serà una noticia collonuda dintre del que cap.
Molt bona noticia Metring, jo sempre he defensat que la línia L9 estarà totalment en funcionament el 2026; no totes les estacions, però sí tot el recorregut.
O sigui que pel 2017 tindrem les estacions de Foneria i Foc /Cisell del brancal L10, i pel 2018 podríem tindre la línia L9 fins Lesseps amb l'estació de Guinardó/Hospital de Sant Pau. La que no crec que es posi en marxa, crec que està descartada, entre d'altres coses, per proximitat amb Lesseps, és la de Sant Josep de La Muntanya. :plas

Salut!



davroca5
N7
N7
Entrades: 573
Contacta:

Entrada Autor: davroca5 » Dilluns 07/03/2016 16:34

Per rematar el día... Amb tots vostès, la tuneladora de Manuel Girona. En perfecte estat, per sort! :D

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge
^^
Zona Universitària a mig fer.

Imatge
^^
Pou d'extracció de Camp Nou.

Gràcies Trackrunners, sou collonuts. http://www.trackrunners.net/stories/rounded-concrete/


Salut!
#volemL9

jaezcurra
N8
N8
Entrades: 1178
Ubicació: L4 (Selva de Mar, BCN)

Entrada Autor: jaezcurra » Dimecres 09/03/2016 11:23

Vías, estaciones, trenes: los retos inmediatos de la L10
La Generalitat y el Ayuntamiento de Barcelona negocian un protocolo de colaboración económica, por ahora sin fecha
Desde 90 y hasta 240 millones, coste orientativo en función de cuántas estaciones se abran
MERITXELL M. PAUNÉ 08/03/2016 23:00 | Actualizado a 09/03/2016 10:52
http://www.lavanguardia.com/local/barce ... 10-l9.html



Miquel
Administrador
Entrades: 4420
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimecres 16/03/2016 21:27

Europa | Fira, les 21:22. Via 1. Propers trens a Zona Universitària en 13 i 20 minuts.

:emprenyat


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
fgc113
N8
N8
Entrades: 1033
Ubicació: Borriana-les Alqueries (C6)

Entrada Autor: fgc113 » Dimecres 16/03/2016 22:13

Quan es retira un tren de la línia (com haurà passat a l'hora que comentes), l'interval de pas augmenta a 14 minuts per a recuperar-se després.


Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.

Miquel
Administrador
Entrades: 4420
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimecres 16/03/2016 22:55

fgc113 ha escrit:Quan es retira un tren de la línia (com haurà passat a l'hora que comentes), l'interval de pas augmenta a 14 minuts per a recuperar-se després.
No em sembla just, si enretiren un tren per fi de servei, que retardin l'hora de sortida un o dos minuts des de l'Aeroport per a que la freqüència sigui uniforme. Tanta automatizació i punyetes i ni això...


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
fgc113
N8
N8
Entrades: 1033
Ubicació: Borriana-les Alqueries (C6)

Entrada Autor: fgc113 » Dijous 17/03/2016 8:08

Miquel ha escrit:
fgc113 ha escrit:Quan es retira un tren de la línia (com haurà passat a l'hora que comentes), l'interval de pas augmenta a 14 minuts per a recuperar-se després.
No em sembla just, si enretiren un tren per fi de servei, que retardin l'hora de sortida un o dos minuts des de l'Aeroport per a que la freqüència sigui uniforme. Tanta automatizació i punyetes i ni això...
Tens tota la raó, hauria de ser així. Que pugen suns minutsl'interval fins que sobre un tren i llavors el retiren.


Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimecres 06/04/2016 16:13

https://noticies.tmb.cat/sala-de-premsa ... potencials

06.04.2016
Premsa TMB
TMB llança una campanya per popularitzar la línia 9 Sud entre els usuaris potencials
Quatre persones que fan servir el nou metro protagonitzen els anuncis, que el presenten com "el 9 camí" de l'Hospitalet, el Prat, la universitat, la Fira, etc.

Avui han començat a difondre’s els missatges de la campanya de promoció de la línia 9 Sud dissenyada per TMB per augmentar el coneixement i l’ús d’aquesta ampliació de la xarxa de metro, estrenada el 12 de febrer passat, entre els ciutadans de l’àrea de Barcelona.

La campanya, concebuda temps abans de la inauguració, té com a missatge central la presentació de la línia 9 Sud com un transport útil, eficaç, innovador i estretament connectat a la xarxa metropolitana, que potencia l’accessibilitat de les àrees residencials, econòmiques i de coneixement dels barris de l’Hospitalet i el Prat de Llobregat i del sector sud de Barcelona.

El públic destinatari són els residents i treballadors d’aquests llocs i de tota l’àrea metropolitana, ja que a tots els beneficia el creixement del 20% en la xarxa de metro. Per això el lema és L9 Sud. El 9 camí, una idea que es complementa amb els diferents noms de lloc dels àmbits en què es vol incidir: Barcelona, l’Hospitalet, el Prat, la Fira, l’aeroport, el Parc Científic, la universitat, Mercabarna...

Cartells, espots, falques, bàners i fullets seran alguns dels formats clàssics utilitzats, junt amb d’altres d’innovadors, com les estovalles de bars i els envasos de paper en forns i fruiteries. Preferentment seran aprofitats els suports propis de TMB, a més d’altres de cedits per ajuntaments i institucions de l’àmbit d’influència de la L9 Sud. També s’utilitzarà la tècnica de la prova de producte, és a dir, la distribució de bitllets gratuïts de dos viatges, perquè els usuaris potencials facin un tast del nou metro i descobreixin noves combinacions de mobilitat que els resultin convenients.
Quatre usuaris reals

Quatre d’aquests usuaris de la L9 Sud han cedit la seva imatge per aparèixer en cartells i vídeos: són la Maria Àngels, una resident a l’Hospitalet que fa de professora de música a Barcelona; la Cristina, una universitària de 23 anys que viu al Prat; el Joan, arquitecte barceloní que treballa en un projecte a l’entorn de la Fira; i l’Stefano, un ciutadà italià resident a Barcelona que va sovint a l’aeroport per viatjar.

La campanya es desenvoluparà en una primera fase des d’ara fins a finals de maig. TMB preveu llançar-ne una segona onada a partir del setembre.

La línia 9 Sud transcorre entre Aeroport T1 i Zona Universitària. Són 15,6 quilòmetres de metro automàtic, amb 15 estacions —de les quals sis són de connexió amb altres línies de metro, FGC i Rodalies—, totes accessibles i singulars arquitectònicament, situades en els municipis del Prat de Llobregat, l’Hospitalet i Barcelona.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 06/04/2016 18:39

Aquí ve el lingüista a destapar les vergonyes de la barroeria publicitària:
La campanya, concebuda temps abans de la inauguració, té com a missatge central la presentació de la línia 9 Sud com un transport útil, eficaç, innovador i estretament connectat a la xarxa metropolitana, que potencia l’accessibilitat de les àrees residencials, econòmiques i de coneixement dels barris de l’Hospitalet i el Prat de Llobregat i del sector sud de Barcelona.
Anem per parts:
- Útil: per a qui li serveixi sí, com tota cosa
- Eficaç: si és útil, difícilment no ho serà
- Innovador: en què? (resposta lògica, si no és evident: en res)
- Estretament connectat a la xarxa metropolitana: hauria de ser obvi, si es tracta d'una línia de metro que forma part de la xarxa; i tot i així, cal posar això entre pinces, tractant-se d'una de les poques que no connecta amb totes les altres línies

En resum: en màrqueting, TMB ha de millorar tant com en transparència.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
bitxofo
N7
N7
Entrades: 381
Ubicació: BCN
Contacta:

Entrada Autor: bitxofo » Dimecres 13/04/2016 1:50

fgc113 ha escrit:Quan es retira un tren de la línia (com haurà passat a l'hora que comentes), l'interval de pas augmenta a 14 minuts per a recuperar-se després.
^^Correcte!
:ok
A Aeroport T1 retiren un tren del servei cap a les 20:55 i llavors no hi ha cap tren durant 14 minuts aproximadament...
:nose


Visca el metro!!

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”