Seguiment de les obres de la L9

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon

És encertada la decisió de deixar de fer estacions a causa de la crisi?

Si, si més tard, quan hi hagi prou calers, es fan
68
43%
Si, i com n'hi han moltes i molt juntes, que no les facin, n'hi han de prescindibles
37
24%
M'és indiferent
3
2%
No, s'han de fer totes les estacions planejades!
49
31%
 
Vots totals: 157
Hopobcn
N2
N2
Entrades: 16

Re: Seguiment de les obres de la L9

Entrada Autor: Hopobcn » Dimarts 15/11/2016 11:39

Oriolix ha escrit:Evidentment a aquestes alçades fer canvis en el projecte del tram central provocaria endarrerir-lo encara més. Però vist que no el pensen obrir en breu, una alternativa seria fer-lo més breu fent-lo anar per Travessera de Gràcia i Travessera de Les Corts, des de Lesseps (baixant per Príncep d'Astúries) i fins Collblanc. Més recte, més curt, amb enllaços amb les mateixes línies de metro i FGC, i donant servei a la zona de Francesc Macià, que és un immens buit de metro des de Numància fins Aribau.
l9_travessera.jpg
Perdona però això no te cap sentit. Ja s'han enterrat masses diners en aquest tram com per ara llençar-ho tot a les escombraries (el tram collblanc - campus nord ja està tunelat). A més a més un punt fort del tram central de la L9 són els intercanviadors de Zona universitària i Sarrià.

El que jo faria es no començar la L8 si el tram central no està acabat.



U-bahn de BCN
N5
N5
Entrades: 91

Entrada Autor: U-bahn de BCN » Dimarts 15/11/2016 17:40

Els "Quinze" és el nom popular del lloc fins on el tramvia que circulava pel passeig Maragall valia 10 cts i a partir d'allà fins a Horta en costava 15. Les actuals estacions de Maragall són justament a aquest lloc. Però això dels noms populars a vegades són mal acceptats. Es de suposar que va ser més selecte posar Diagonal -que és una avinguda moooolt llarga- que Cinc d'Oros que era el nom popular del lloc concret. De tota manera hi ha més noms populars que anomenen estacions: Mercat Nou? Tres Torres?

Si el canvi ha de ser posar Passeig Maragall i Maragall o Plaça Maragall no cal que es toqui res, però l'embolic està servit.

En quan a la idea de la drecera Collblanc a Lesseps de la darrera intervenció sols cal dir que és uns solució més lenta ja que no hi ha projecte fet i per la banda prevista si, a més de molta obra avançada. Podria valdre per si un futur sobren calés :) fer-ne una desviació de la línia 9 (o la 10) pel nou camí, però això ja és pura ficció i sobretot convindria analitzar que la rendabilitat fos raonable.



Avatar de l’usuari
Oriolix
N6
N6
Entrades: 307

Entrada Autor: Oriolix » Dimarts 15/11/2016 22:00

Hopobcn ha escrit:Perdona però això no te cap sentit. Ja s'han enterrat masses diners en aquest tram com per ara llençar-ho tot a les escombraries (el tram collblanc - campus nord ja està tunelat). A més a més un punt fort del tram central de la L9 són els intercanviadors de Zona universitària i Sarrià.

El que jo faria es no començar la L8 si el tram central no està acabat.
La veritat és que ja és massa tard, però si han de trigar 20 anys a obrir el central ja no vindrà d'aquí. De totes maneres, els enllaços es podrien fer igual, a Gràcia amb FGC i a Les Corts amb L3. I es cobriria la zona de Francesc Macià, per la qual cosa no caldria fer l'ampliació de FGC des de Pl.Espanya



colomenc
N4
N4
Entrades: 56

Entrada Autor: colomenc » Dimecres 16/11/2016 8:26

Des del punt de vista del transbord amb FFCC Vallés, el fet de que sigui a Sarrià és més pràctic i pot suposar molt més passatge que a Gràcia



xevi
N7
N7
Entrades: 569

Entrada Autor: xevi » Dijous 24/11/2016 21:10

Rubí o St. Cugat a l'Aeroport o Pl. Europa amb FGC+L9 molt més ràpid i eficient fent l'enllaç a Sarrià.



Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1921
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Divendres 25/11/2016 21:41

Coincideixo amb el que han dit els companys, és més fàcil i àgil fent l'enllaç a Sarrià que no pas a Gràcia. Per la gent que ve de St. Cugat/Rubí, és l'accés més directe que es pot tenir per anar a l'Aeroport. A part que el tram central dissenyat i construït fins ara és el més lògic ja que donarà cobertura a una part que no disposa de metro i de fet l'L9 es va dissenyar com una línia que ha de cobrir la zona alta de la ciutat.



jaezcurra
N8
N8
Entrades: 1058
Ubicació: L4 (Selva de Mar, BCN)

Entrada Autor: jaezcurra » Dimecres 30/11/2016 18:45

La Generalitat destinarà 348 milions a la L9 durant el 2017
Es calcula que 48,5 milions del total hauran de servir per pagar les obres i que l'Ajuntament de Barcelona finançarà 2 de les 10 noves estacions
EFE Barcelona Actualitzada el 30/11/2016 18:15
http://www.ara.cat/societat/Generalitat ... 30506.html



Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1600
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Dimecres 30/11/2016 21:01

Ara ha escrit:El govern de la Generalitat destinarà 348 milions d’euros a la L9 durant el 2017.
Ara ha escrit:Es calcula que 239 milions serviran per pagar les concessions del departament (68,7%) [...] dels quals 48,5 (13,9%) haurien d’usar-se per pagar les obres.
Això és per plorar.
Ara ha escrit:En concret, el Govern s’ha proposat continuar fent el tram entre el Gornal i el polígon Pratenc de la Zona Franca de la L9 Sud, i també fer arribar la L10 a la Zona Franca.
I això altre, per riure.



Avatar de l’usuari
davroca5
N7
N7
Entrades: 552
Ubicació: Pròxima estació: Can Boixeres
Contacta:

Entrada Autor: davroca5 » Dimecres 30/11/2016 21:06



Salut!
#volemL9

colomenc
N4
N4
Entrades: 56

Entrada Autor: colomenc » Dimecres 07/12/2016 9:44

¿alguien sabe si hay alguna novedad con respecto a la última estación de la línea 10 (pratenc) ?

He buscado notas de licitación de obras, pero no he encontrado nada. Sin embargo, parece que deben haber expropiado el huerto que había entre ZAL y ZAL2 (o le han retirado el permiso) y han dejado un buen solar en la zona donde debe pasar el metro.



Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1921
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Divendres 09/12/2016 20:38

colomenc ha escrit:¿alguien sabe si hay alguna novedad con respecto a la última estación de la línea 10 (pratenc) ?

He buscado notas de licitación de obras, pero no he encontrado nada. Sin embargo, parece que deben haber expropiado el huerto que había entre ZAL y ZAL2 (o le han retirado el permiso) y han dejado un buen solar en la zona donde debe pasar el metro.
Supongo que deben de haber hecho la reserva del suelo para poder realizar las obras en un futuro. Esto de hecho ya ha sucedido con la LOF (línea orbital ferroviaria), donde en buena parte de su trazado proyectado, el suelo/terreno se encuentra reservado por la Generalitat, sólo faltaría realizarlo, pero el problema es el dinero.



Avatar de l’usuari
Oriolix
N6
N6
Entrades: 307

Entrada Autor: Oriolix » Divendres 09/12/2016 23:11

Ja fa anys que està planificada una nova estació Renfe a la Torrassa que permetria l'enllaç amb metro, tant amb la L1, com amb les noves línies L9 i L10 (aquesta quan arribi). L'actual L9 Sud ja té un enllaç Renfe al Prat, però queda lluny de Barcelona, sobretot si véns del nord (o nord-est, o est). Crec que amb L10 ja serà molt més necessari, perquè aquest ramal no té cap altra connexió amb Renfe. Algú té idea de si Renfe/Adif s'han plantejat ni que sigui obrir una estació temporal?



Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1600
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Dissabte 10/12/2016 2:03

Oriolix ha escrit: Algú té idea de si Renfe/Adif s'han plantejat ni que sigui obrir una estació temporal?
No, que jo sàpiga. A més, per l'ubicació on s'ha de situar, no ho tindrien fàcil (ni barat, per tant).



Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1207
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dissabte 10/12/2016 11:26

Oriolix ha escrit:Ja fa anys que està planificada una nova estació Renfe a la Torrassa que permetria l'enllaç amb metro, tant amb la L1, com amb les noves línies L9 i L10 (aquesta quan arribi). L'actual L9 Sud ja té un enllaç Renfe al Prat, però queda lluny de Barcelona, sobretot si véns del nord (o nord-est, o est). Crec que amb L10 ja serà molt més necessari, perquè aquest ramal no té cap altra connexió amb Renfe. Algú té idea de si Renfe/Adif s'han plantejat ni que sigui obrir una estació temporal?
Renfe o Adif no acaben l'estacio d'enllaç amb FGC a Martorell o l'estació de Sagrera que tambe la podrien fer temporal, com vols que es plantegi fer una estació temporal a la Torrassa.

Si fan alguna cosa a Torrassa sera per fer el salt de motllo per conectar costa/costa interior/interior i de pas com bé dius connectar amb el metro, pero tal i com van les coses tardarem en veure aquestes obres i que crec que si es fan seran per una estació definitiva.
Salutacions.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23397
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 10/12/2016 16:45

Tampoc hi ajuda l'ajuntament de l'Hospitalet, que s'entesta en voler-ho soterrar tot.

I dit això, tornem al tema, que per l'estació aquesta, ja hi ha altres fils.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

U-bahn de BCN
N5
N5
Entrades: 91

Entrada Autor: U-bahn de BCN » Dissabte 10/12/2016 19:23

S'hi segueix treballant en l'obertura de la L10 al seu pas pel Pg de la Zona Franca?

Ho pregunto ja que a nivell de carrer no he vist que s'hi fes res. Igual no ho he sabut veure.

A banda, hi entra el cas de que l'Ajuntament de L'H reclamaven que també s'obrissin les estacions d'aquella ciutat -com Aprestadora-, això si, sense avançar-hi quartos tal com ha fet BCN. No m'estranyaria que aquestes mogudes dels polítics acabessin aturant o al menys enraderint les obres.



colomenc
N4
N4
Entrades: 56

Entrada Autor: colomenc » Diumenge 11/12/2016 16:42

A la zona on ha de passar la via fins a la parada "pratenc" s'ha eliminat un hort que hi havia i s'ha aplanat el terreny



Avatar de l’usuari
uriol108
N8
N8
Entrades: 867
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contacta:

Entrada Autor: uriol108 » Dilluns 12/12/2016 14:32

Es veu moviment d'obres a les estacions del Viaducte de L10 ? han posat escales mecàniques / ascensors ? maquines MAE ?



Miquel
Administrador
Entrades: 4169
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dilluns 12/12/2016 14:36

uriol108 ha escrit:Es veu moviment d'obres a les estacions del Viaducte de L10 ? han posat escales mecàniques / ascensors ? maquines MAE ?
Si no vaig errat, aquestes estacions, per la nostra desgràcia no s'obriran :?


El metro de Barcelona amb motoristes!

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4239
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dilluns 12/12/2016 16:01

És probable que se n'obri una.



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”