Seguiment de les obres de la L9

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.

És encertada la decisió de deixar de fer estacions a causa de la crisi?

Si, si més tard, quan hi hagi prou calers, es fan
61
43%
Si, i com n'hi han moltes i molt juntes, que no les facin, n'hi han de prescindibles
35
24%
M'és indiferent
2
1%
No, s'han de fer totes les estacions planejades!
45
31%
 
Vots totals : 143

Re: Seguiment de les obres de la L9

EntradaAutor: metring » Dimarts 10/07/2018 14:29

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
 
Entrades: 22737
Membre des de: Dissabte 04/03/2006 14:28
Ubicació: Fabra i Puig

Re: Seguiment de les obres de la L9

EntradaAutor: 122-042-132 » Dimarts 10/07/2018 14:57

Com a complement a la informació facilitada per Metring i tenint en compte que la edició del Diari Ara es només per subscriptors, faig una transcripció de la presentació del cap del Departament de Territori i Sostenibilitat, l'H. Conseller Sr. Damià Calvet; i transcrita i facilitada per l'ACN (Agència Catalana de Notícies). Salut!

El conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, Damià Calvet, ha afirmat aquest dilluns que el tram central de l'L9 de Metro, el que connecta la Sagrera amb Zona Universitària i que uneix els ramals donant sentit al conjunt de la línia, entrarà en servei de forma progressiva a partir del 2022 amb l'objectiu que estigui finalitzada el 2025.

En comissió parlamentària per presentar les línies d'actuació del seu Departament, Calvet ha explicat que el Govern ja compta amb la "conformitat tècnica" del crèdit de 740 milions d'euros sol·licitat al Banc Europeu d'Inversions (BEI).

El tram central de l'L9 de Metro té un cost total d'obres de 1.127 milions d'euros, dels quals 740 milions es cobririen amb el crèdit del BEI i la resta es finançaria amb dotacions pressupostàries.

Segons ha dit Calvet, que ha sostingut que la L9 és el "principal repte" de la Conselleria, el crèdit del BEI, per al qual s'espera també l'autorització de l'Estat, és a retornar en 30 anys i té una manca de set anys amb un tipus d'interès que no ha indicat.
Avatar de l’usuari
122-042-132
N8
N8
 
Entrades: 1056
Membre des de: Diumenge 05/10/2008 12:30
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Re: Seguiment de les obres de la L9

EntradaAutor: xevi » Dimecres 11/07/2018 17:35

Fonemental i vital, el tram Z.Universitària-Sarrià-Lesseps, així com obrir l'intercanviador de la Torrassa/Rodalies.
xevi
N7
N7
 
Entrades: 571
Membre des de: Dimecres 05/10/2005 18:43

Anterior

Torna a: Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants