Seguiment de les obres de la L9

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon

És encertada la decisió de deixar de fer estacions a causa de la crisi?

Si, si més tard, quan hi hagi prou calers, es fan
70
42%
Si, i com n'hi han moltes i molt juntes, que no les facin, n'hi han de prescindibles
39
23%
M'és indiferent
3
2%
No, s'han de fer totes les estacions planejades!
54
33%
 
Vots totals: 166
jaezcurra
N8
N8
Entrades: 1176
Ubicació: L4 (Selva de Mar, BCN)

Re: Seguiment de les obres de la L9

Entrada Autor: jaezcurra » Dimarts 27/09/2016 8:05

El Govern desbloqueja 38 milions per al metro de la Zona Franca
Es manté el compromís d’obrir el 2017 tot i que encara no hi ha acord amb l’Ajuntament
RAMON SUÑÉ, Barcelona 27/09/2016 02:11
http://www.lavanguardia.com/encatala/20 ... ranca.html



Avatar de l’usuari
uriol108
N8
N8
Entrades: 919
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contacta:

Entrada Autor: uriol108 » Dissabte 01/10/2016 12:35

Marín no acceptarà l’obertura d’estacions de l’L10 per fases

La Generalitat ha aprovat aquest mes un pla econòmic per concloure aquesta infraestructura que hauria d'obrir l'any vinent

L’alcaldessa de l’Hospitalet, Núria Marín, considera “positiu que els treballs de l’obra civil de l’L10 Sud avancin i que es dotin econòmicament”. No obstant això, ha afegit que “l'Hospitalet no acceptarà mai l’obertura parcial de la línia", i que "la ciutat no renunciarà a les estacions de Provençana i Ildelfons Cerdà” pervistes al terme municipi. En aquest sentit, Marín ha dit que “l’obertura integral de la nova línia és la única opció", ja que "l'L10 Sud va mes enllà d’un municipi, és una línia que donarà servei a la gran Barcelona”.

Marín ha fet aquestes declaracions després que la Generalitat hagi aprovat aquest mes un pla econòmic per concloure aquesta infraestructura amb una reserva de 38 milions d'euros, mantenint el compromís d'obrir la línia el 2017 i a l'espera d'un acord amb l'Ajuntament de Barcelona, que ha mostrat la seva voluntat de cofinançar el projecte.

L’alcaldessa ha manifestat en reiterades ocasions que la ciutat no renunciarà a les dues estacions que aquesta línia ha de tenir a l’Hospitalet, després que el Govern no hagi garantitzat que entrin en funcionament al mateix temps que la resta d'estacions de Barcelona.

Precisament, l’L10 del metro és un dels temes que són sobre de la taula de la Comissió Mixta Ajuntament de L’Hospitalet-Generalitat de Catalunya. En la passada reunió del mes de juliol, es va acordar tractar del calendari així com de les condicions de posada en funcionament de l’L10 a la ciutat en la comissió de seguiment que tindrà lloc el mes de novembre.

La posada en marxa de l’L10 Sud permetrà que el flux de treballadors de la ciutat que diàriament es desplacen a la Zona Franca i la seva zona logística en vehicle particular ho facin en transport públic. Les dues estacions a L’Hospitalet —situades en llocs amb molt de trànsit— permetran la millora de la mobilitat a la ciutat i l’accés al nus d’Ildefons Cerdà i a equipaments com ara la Ciutat de la Justícia, disminuint el trànsit a l’avinguda de la Granvia.
http://elfar.cat/not/16272/marin-no-acc ... per-fases/



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 01/10/2016 15:52

Aleshores, prefereix tenir la línia empantanegada indefinidament? Hi ha polítics que viuen a la lluna...


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dilluns 03/10/2016 23:45

Guigui ha escrit:Aleshores, prefereix tenir la línia empantanegada indefinidament? Hi ha polítics que viuen a la lluna...
Deu dir això perquè no li devien enviar cap pizza ni cap Fanta des de Ferraz... i això que diuen que els en sobren, darrerament... :D :)



Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Entrada Autor: Mortadel·lo » Dimarts 04/10/2016 13:56

y mentrestant "ningú" protesta per la desaparició de la parada de Muntanya

:blah


ES PELIGROSO ASOMARSE

Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1631
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dimarts 04/10/2016 14:36

Cal comentar que amb la obertura de la nova línia L9 Sud, el Departament de Territori i Sostenibilitat va proposar de continuar amb les obres de la L10 Sud, i va convidar a que els dos ajuntaments (Barcelona i l' Hospitalet) s'impliquessin en les obres, amb aportacions econòmiques. Ja en temps de l'alcalde Trias i va haver un oferiment de Barcelona per contribuir amb fins a 90 milions per l'obertura de la línia cap a la Zona Franca. El nou consistori amb Ada Colau, també va veure positiu l'ajuda que podia fer l' Ajuntament de Barcelona per donar una empenta a les obres; tanmateix la Núria Marín, en el seu moment va dir que no contribuiria a les obres. Ara no es pot queixar i menys impedir l'obertura de la ZF. Cal comentar que en principi son obres que paga directament la Generalitat, però en moment delicats econòmicament parlant, una ajuda municipal sempre es ben rebuda. A més també va quedar clar que son diners deixats, i que la Generalitat tornarà en forma de noves inversions en el municipis afectats, s'estudien diverses formules. Salut!



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1631
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dimarts 04/10/2016 14:43

Mortadel·lo ha escrit:y mentrestant "ningú" protesta per la desaparició de la parada de Muntanya

:blah
No, no hi ha hagut queixes; per una banda el tema està en aquests moments en prioritzar inversions en d'altres trams, per exemple Zona Franca. Un cop acabat aquest tram segurament el següent serà Sagrera-Guinardó (sense Plaça Maragall), i el següent de Guinardó fins Lesseps, amb l'estació de Sanllehy. Cal comentar que Muntanya està molt a prop de Lesseps, i t'ho diu un que treballa molt a prop, entre les dues estacions, i que hi passa cada dia. Tanmateix potser un cop obert tot el tram central, passat el 2026, es pot plantejar l'obertura de les estacions que en aquesta fase no s'hagin construït. Salut!



Avatar de l’usuari
uriol108
N8
N8
Entrades: 919
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contacta:

Entrada Autor: uriol108 » Dimarts 04/10/2016 20:07

I amb quina tuneladora farien el tram Sagrera - Guinardó ? :nose



Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimarts 04/10/2016 20:09

uriol108 ha escrit:I amb quina tuneladora farien el tram Sagrera - Guinardó ? :nose
Aquest tram ja està excavat. Sols que s'usa (o usava) com a extracció de terres de la tuneladora que hi ha aturada a Lesseps.


El metro de Barcelona amb motoristes!

U-bahn de BCN
N5
N5
Entrades: 91

Entrada Autor: U-bahn de BCN » Dimecres 19/10/2016 18:25

Era d'esperar. Bronca (mani) a l'Hospitalet per que la línia 10 els passa per sota però no s'hi obren ara les estacions de Provençana i Ciudad de la Justícia. L'ajuntament diu que no té $$$$ per ajudar a fer la obra tal com passa a BCN. Pot ser un verkami... :twisted:



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 28/10/2016 12:14

http://www.btv.cat/btvnoticies/2016/10/ ... lies-adif/

Josep Rull: “L’L9 és una tirallonga de despropòsits i desencerts”

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, ha criticat al 'Bàsics BTV' la gestió que s'ha fet de tot el projecte de construcció la Línia 9 del metro. Pel que fa a la posada en funcionament del ramal de la Zona Franca, el de la Línia 10, ha assegurat que la Generalitat està treballant amb l'Ajuntament per abordar el finançament de la infraestructura.

La Línia 9 del metro ha estat l’exemple paradigmàtic que ha posat el conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, del que no s’hauria de fer en la gestió de l’obra pública. Ha assegurat que si s’hagués de tornar fer en canviaria moltes coses. Rull n’ha criticat el plantejament, la concepció, el finançament i l’execució d’una línia que no estava pensada per connectar amb l’aeroport.

El conseller ha lamentat que l’obra s’ataqués pel mig i no pels extrems, que s’hi fessin tantes estacions en el trajecte cap a l’aeroport, que no es licitessin concessions de les estacions i que la manera amb la qual s’ha finançat hagi hipotecat l’obra. En aquest sentit, ha remarcat que la Generalitat està negociant amb les empreses implicades i amb les entitats bancàries una renegociació del deute derivat que puja a 450 milions d’euros, una tercera part del pressupost de la conselleria. L’objectiu de Rull és alliberar uns 200 milions per acabar l’obra i continuar pagant-la un cop estigui finalitzada.

Rull també ha parlat del ramal de la Zona Franca, l’L10, que hauria d’estar enllestit el 2017. El titular de Territori i Sostenibilitat ha assegurat que el departament està conversant amb l’Ajuntament sobre la manera de finançar el cost de les obres. Manca enllestir les estacions que, segons ha explicat Rull, serà el mateix govern municipal qui esculli en quin ordre entraran en funcionament.

A Rodalies, el problema és amb Adif

Pel que fa al servei de Rodalies, el conseller ha insistit en la necessitat que Adif compleixi les inversions pactades per revertir la “desinversió, que fa massa temps que dura”. Segons el conseller el nivell d’incompliment és “sorprenent”. Rull ha expressat que Renfe és un operador “relativament solvent” i ha posat d’exemple la modernitat dels trens.



xevi
N7
N7
Entrades: 603

Entrada Autor: xevi » Divendres 28/10/2016 14:29

Crec que el més urgent és obrir el tram central, o com a mínim, fins a Lesseps.
El volum de passatgers que aportaran Sarrià-FGC i Lesspeps-L3 serà molt important.
Sincerament la L10sud, sense el tram central no el veig tan urgent.



Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Divendres 28/10/2016 22:12

xevi ha escrit:Crec que el més urgent és obrir el tram central, o com a mínim, fins a Lesseps.
El volum de passatgers que aportaran Sarrià-FGC i Lesspeps-L3 serà molt important.
Sincerament la L10sud, sense el tram central no el veig tan urgent.
És el que ja vaig dir fa temps enrere. Obrir el tram central per trams fins enllestir la línia definitivament. Per la part nord, allargar-la fins a Lesseps, amb les parades de Plaça Maragall, Guinardó-Hospital de Sant Pau i Sanllehy, i a la part sud allargar-la fins a Sarrià, amb Mandri, Manuel Girona i Prat de la Riba com a parades intermèdies.

Només fer això es guanyaria moltíssim, sobretot a la prolongació del tram nord, ja que descongestionaria de forma notable l'H6 i l'L5 que en dies laborables va carregadíssima.

De la mateixa manera que s'està fent amb l'L10 Sud, l'Ajuntament podria finançar el cost de les obres. Recordem que l'Ajuntament de BCN disposa d'€ suficients per realitzar-ho.



Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Divendres 28/10/2016 22:28

Renfe451 ha escrit:
xevi ha escrit:Crec que el més urgent és obrir el tram central, o com a mínim, fins a Lesseps.
El volum de passatgers que aportaran Sarrià-FGC i Lesspeps-L3 serà molt important.
Sincerament la L10sud, sense el tram central no el veig tan urgent.
És el que ja vaig dir fa temps enrere. Obrir el tram central per trams fins enllestir la línia definitivament. Per la part nord, allargar-la fins a Lesseps, amb les parades de Plaça Maragall, Guinardó-Hospital de Sant Pau i Sanllehy, i a la part sud allargar-la fins a Sarrià, amb Mandri, Manuel Girona i Prat de la Riba com a parades intermèdies.

Només fer això es guanyaria moltíssim, sobretot a la prolongació del tram nord, ja que descongestionaria de forma notable l'H6 i l'L5 que en dies laborables va carregadíssima.

De la mateixa manera que s'està fent amb l'L10 Sud, l'Ajuntament podria finançar el cost de les obres. Recordem que l'Ajuntament de BCN disposa d'€ suficients per realitzar-ho.
El problema es que no hi ha prou trens. Coses d'haver trinxat els 1100 abans d'hora. Per aquest motiu el tram central se'l miren amb calma, ja que de fer-lo, han de treure més diners per, o bé demanar a Alstom nous trens de la sèrie 9000, o fer una nova sèrie per L2 que permeti portar als 9000 al seu lloc d'origen.

Enguany els 3000 fan 30 anys, ja sabem que a partir d'aquí comença a haver el rum rum de "lo viejo es feo" i en teoria tenen per 5 anys més. No m'estranyaria que s'ho prenguessin amb la calma i fer coincidir la comanda nova per quadrar tot el material a la xarxa normal, i als nous trams de L9 i L10 Sud sencera.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Sanato
N6
N6
Entrades: 181

Entrada Autor: Sanato » Dimarts 01/11/2016 12:02

metring ha escrit:http://www.btv.cat/btvnoticies/2016/10/ ... lies-adif/

Josep Rull: “L’L9 és una tirallonga de despropòsits i desencerts”
Ja era hora que algun responsable ho digués alt i clar...
Tot i que no ho acaba de dir pel seu nom català i/o castellà: una cag.. :wc ...da

Però hi ha una cosa que no veig del tot clara:
metring ha escrit:El conseller ha lamentat que l’obra s’ataqués pel mig i no pels extrems,
No ha estat justament al revés??? :roll: :roll: :roll:

Perquè si no, ara no estaríem parlant de...
xevi ha escrit:Crec que el més urgent és obrir el tram central, o com a mínim, fins a Lesseps.
El volum de passatgers que aportaran Sarrià-FGC i Lesspeps-L3 serà molt important.
Sincerament la L10sud, sense el tram central no el veig tan urgent.
Estic totalment d'acord, però el tram sud de la L10 ja està fet i només queden les estacions, mentre que el tram central encara queda bona part dels túnels per excavar


Cada vez que subes al tren, empieza una nueva aventura...
Renfe: siempre se puede viajar peor

U-bahn de BCN
N5
N5
Entrades: 91

Entrada Autor: U-bahn de BCN » Dilluns 14/11/2016 19:12

Del tram central de la línia 9 que queda per obrir plantejo:

Si ja tenim una estació 'Maragall' a la L4 i a la L5, com s'hauria de dir la que hi ha d'haver prevista sota la plaça Maragall? Amb el mateix nom segur que no.

Si es diu 'Plaça Maragall' no deixa de tenir molta coincidència amb les ara en servei. Això seria motiu de confusions sobre tot amb la gent forània. Si queda com a 'Maragall' al estar sota la plaça que a més coincideix allà on també hi ha el Passeig, llavors cal canviar el nom de les altres, cosa polèmica ja que són noms molt assentats. En tot cas com s'haurien d'anomenar: 'Els Quinze', 'Montserrat', 'Borbò', 'Torre Lloveta'?

Encara és aviat però algun dia s'haurà de resoldre. Se n'ha parlat d'això a algun lloc?



Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Dilluns 14/11/2016 21:50

Sí que se n'ha parlat. Em sembla que la previsió oficial de l'ATM era anomenar "Plaça Maragall" a la de la L9, i canviar-li el nom a la actual "Maragall" per un altre que ara no recordo.



adriaesc
N7
N7
Entrades: 489
Ubicació: Llucmajor (L4)

Entrada Autor: adriaesc » Dilluns 14/11/2016 22:25

Javi M ha escrit:Sí que se n'ha parlat. Em sembla que la previsió oficial de l'ATM era anomenar "Plaça Maragall" a la de la L9, i canviar-li el nom a la actual "Maragall" per un altre que ara no recordo.
Els Quinze?



Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Dilluns 14/11/2016 22:58

Ho he estat buscant però no ho he trobat. No recordo com era, però "Els Quinze" segur que no.

Ara m'ha vingut el difús record d'haver llegit que seria "Maragall" a la L9 i "Passeig Maragall" les altres... No n'estic segur.



Avatar de l’usuari
Oriolix
N6
N6
Entrades: 307

Entrada Autor: Oriolix » Dimarts 15/11/2016 0:25

Evidentment a aquestes alçades fer canvis en el projecte del tram central provocaria endarrerir-lo encara més. Però vist que no el pensen obrir en breu, una alternativa seria fer-lo més breu fent-lo anar per Travessera de Gràcia i Travessera de Les Corts, des de Lesseps (baixant per Príncep d'Astúries) i fins Collblanc. Més recte, més curt, amb enllaços amb les mateixes línies de metro i FGC, i donant servei a la zona de Francesc Macià, que és un immens buit de metro des de Numància fins Aribau.
l9_travessera.jpg
l9_travessera.jpg (84.63 KiB) Visualitzat 6704 cops



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”