Seguiment de les obres de la L9

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon

És encertada la decisió de deixar de fer estacions a causa de la crisi?

Si, si més tard, quan hi hagi prou calers, es fan
68
44%
Si, i com n'hi han moltes i molt juntes, que no les facin, n'hi han de prescindibles
37
24%
M'és indiferent
3
2%
No, s'han de fer totes les estacions planejades!
48
31%
 
Vots totals: 156
Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1624
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Re: Seguiment de les obres de la L9

Entrada Autor: Carlos González » Diumenge 22/11/2020 13:08

Una pregunta... Tenint en compte el trajecte de la Sagrera de la L9/L10 és provisional i faran un nou accés en les dues línies per el túnel passant. I aquest túnel provisional de la Sagrera serà per la L4... no sé amb exactitud perquè no té data aquesta obra o aquest projecte de perllongament de la L4 si gairebé està enllestida... No se sap més al respecte?


:music ¡VIVA EL ROCK PROGRESIVO! Álbum: Camel - I Can See Your House From Here

Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 948353&z=8

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4238
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Diumenge 22/11/2020 15:49

Recentment ha sortit a concurs la redacció dels estudis informatiu i ambiental per a la construcció del tram que falta i l’estació de Santander.

https://contractaciopublica.gencat.cat/ ... 2&lawType=



Miquel
Administrador
Entrades: 4148
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Diumenge 22/11/2020 17:13

Carlos González ha escrit:
Diumenge 22/11/2020 13:08
Una pregunta... Tenint en compte el trajecte de la Sagrera de la L9/L10 és provisional i faran un nou accés en les dues línies per el túnel passant. I aquest túnel provisional de la Sagrera serà per la L4... no sé amb exactitud perquè no té data aquesta obra o aquest projecte de perllongament de la L4 si gairebé està enllestida... No se sap més al respecte?
El problema d'entrada és que el túnel que ha de fer servir la L9/10 es feia servir per a l'extracció de terres de la tuneladora que a dia d'avui és morta a Lesseps. Per això de forma provisional es va fer que l'actual L9/10 anés pel de L4. Com que el de L4 era ocupat, doncs tampoc es que tinguessin cap pressa en fer la obra per a l'estació de Santader i accessos al TF (i suposo que tampoc hi havia gaires €). Que com ha posat en victorcasta ara comencen a moure els fils.

Crec recordar que la intenció era també prolongar L9/10 Nord fins a Maragall o Guinardó, ja que la tuneladora de Lesseps serà desumuntada. Però ara parlo de memòria i no se si és alguna cosa que es parlés fa anys i ja hagi quedat obsolet o realment eren intencions verídiques.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 3960
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©

Entrada Autor: Renfe445 » Diumenge 22/11/2020 18:32

Estava mirant el plànol de la licitació per intentar veure quina forma tindrà l'estació de Santander/Ca N'Oliva (com es digui al final). Sembla que serà una normal i corrent, túnel L4 a executar amb pantalles, a cel obert.

El que em resulta curiós és que utilitzin un plànol de desembre del 2007 on es veu el Pont del Treball original i el de Riera d'Horta, i tot estigui "a executar".



Miquel
Administrador
Entrades: 4148
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Diumenge 22/11/2020 19:37

Renfe445 ha escrit:
Diumenge 22/11/2020 18:32
Estava mirant el plànol de la licitació per intentar veure quina forma tindrà l'estació de Santander/Ca N'Oliva (com es digui al final). Sembla que serà una normal i corrent, túnel L4 a executar amb pantalles, a cel obert.
Doncs menys mal, segur que surt més barat que qualsevol de les opcions habituals que gastem avui dia. :)


El metro de Barcelona amb motoristes!

jaezcurra
N8
N8
Entrades: 1042
Ubicació: L4 (Selva de Mar, BCN)

Entrada Autor: jaezcurra » Dimecres 25/11/2020 17:32

L'escàndol de la línia 9: ja acumula 14 anys de retard i 5.000 M€ de sobrecostos
Un nou informe de la Sindicatura de Comptes qüestiona la contractació d'algunes obres
BARCELONA 25/11/2020 13:58 | XAVIER GRAU DEL CERRO
https://www.ara.cat/economia/escandol-L ... 43083.html



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 3960
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©

Entrada Autor: Renfe445 » Dijous 26/11/2020 0:17

jaezcurra ha escrit:
Dimecres 25/11/2020 17:32
L'escàndol de la línia 9: ja acumula 14 anys de retard i 5.000 M€ de sobrecostos
Un nou informe de la Sindicatura de Comptes qüestiona la contractació d'algunes obres
BARCELONA 25/11/2020 13:58 | XAVIER GRAU DEL CERRO
https://www.ara.cat/economia/escandol-L ... 43083.html
Porta 16 anys de retard, perquè les primeres projeccions apuntaven que obria l'any 2004.



França451  
N9
N9
Entrades: 1788
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,15,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Dijous 26/11/2020 19:08

Según vuestras últimas noticias, vamos por partes, dijo Jack el destripador:

1. El tramo central de la L9 está licitado hasta Lesseps incluida, con paradas seguras en Guinardò y Lesseps. Este tramo es independiente de la apertura de Estaciò de La Sagrera.
2. Las paradas de Sanllehy y Pl. Maragall queda dudoso que entren en servicio inicialmente.
3. En el momento de abrir este tramo quedaría libre el túnel desde Santander a La Sagrera, por lo que si hacen el tramo desde La Pau el mismo día podrían abrir la L4 de La Pau a La Sagrera. Este tramo también es independiente de la apertura de la Estaciò de La Sagrera. Pueden abrir la L4 más tarde ya que el proyecto de construcción de Santander es independiente de la L9, por lo que puede pasar que abran primero la L9 y más tarde la L4, pero por razones obvias no pueden hacerlo a la inversa (es decir, que abran primero L4).


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

Sanato  
N5
N5
Entrades: 125

Entrada Autor: Sanato » Dijous 26/11/2020 19:20

Jo amb la L9/L10 em faig una pregunta que he repetit amb altres infrastructures i que segueixo sense trobar resposta. Perdó si ho considereu un off-topic:

- Perquè es comença pels extrems i no pel tram central, que de ben segur serà que farà més servei a la ciutadania?


Cada vez que subes al tren, empieza una nueva aventura...
Renfe: siempre se puede viajar peor

Avatar de l’usuari
ortegote  
N8
N8
Entrades: 1189
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dijous 26/11/2020 19:32

Sanato ha escrit:
Dijous 26/11/2020 19:20
Jo amb la L9/L10 em faig una pregunta que he repetit amb altres infrastructures i que segueixo sense trobar resposta. Perdó si ho considereu un off-topic:

- Perquè es comença pels extrems i no pel tram central, que de ben segur serà que farà més servei a la ciutadania?
Teoria mia, en este caso por los votos del extraradio, Barcelona ciudad esta bien cubierta pero llevarlo a las zonas de las afueras y otros municipios da votos, por que al final todo se hace por eso.
Podras pensar que economicamente llevarlo al Aeropuerto y cobrar un billete con suplemento pueda ser una de las cosas de por que empezar por el extremo, pero vamos les da más redito decir que el Prat del llobregat tiene metro que dar servicio a turistas, por que esta claro que si era por economia y turistas con el tren de Renfe/ADIF tenian de sobras y las famosas obras de llegada a la T1 debieron estar terminadas junto con la terminal, asi que queda claro que por los Turistas y el suplemento no es.

El politico decide donde se invierte el dinero de todos y es por eso que deciden de manera poco logica en la mayoria de ocasiones, el Politico no invierte pensando en todos, invierte pensando en rascar votos que le perpetuen en la silla.



França451  
N9
N9
Entrades: 1788
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,15,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Dijous 26/11/2020 19:33

Sanato ha escrit:
Dijous 26/11/2020 19:20
Jo amb la L9/L10 em faig una pregunta que he repetit amb altres infrastructures i que segueixo sense trobar resposta. Perdó si ho considereu un off-topic:

- Perquè es comença pels extrems i no pel tram central, que de ben segur serà que farà més servei a la ciutadania?
A/ porque ya rulan la L5 y la L1.
B/ porque ya está el H6 desde hace años entre Zona y Onze de Setiembre.
C/ porque ya está desde hace años el H8 entre Collblanc y La Sagrera (y ahora a Bon Pastor)
D/ porque ya tenemos desde hace años el H4 entre Zona y Bon Pastor.

Teniendo alternativas era de cajón hacer primero los extremos, que no cubría ningún servicio directo que el tronco central. Entre Sagrera y Gorg no había nada y las Tusas no hacían mucho. Lo mismo para Can Zam. Respecto a la 10 lo más parecido era el V3 y respecto a la L9 el V1 creado hace apenas dos anos y sólo hasta Fira.


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”