Seguiment de les obres de la L9
Re: Seguiment de les obres de la L9
Si us plau que al moment d'arrencar la tuneladora no l'hagin de parar després de foradar un centímetre perquè cal replantejar-se l'estudi del sòl.
Una pregunta. Si una tuneladora esta estava entre Manuel Girona y Mandri i l'altre passa't Lesseps. Quin era era el cost de acabar el túnel comparat en tenir 10 anys parats la tuneladora?
No és un tema de cost, sino de liquiditat.
El cost de aturar-ho és evidentment més car, perquè pagues l'aturada, el manteniment i després has de tunelar-ho igual més tard.
Però quan no hi ha un ral i no pots pagar... has d'esperar a tenir-ne. No estic defensant el que es va fer, sinó explicant que no és un tema de cost.
El cost de aturar-ho és evidentment més car, perquè pagues l'aturada, el manteniment i després has de tunelar-ho igual més tard.
Però quan no hi ha un ral i no pots pagar... has d'esperar a tenir-ne. No estic defensant el que es va fer, sinó explicant que no és un tema de cost.
Aturar la tuneladora ha estat un error garrafal. Tot i que es pot entendre la decisió al 2011 per falta de liquiditat, s'hauria d'haver pensat que l'aturada no seria precisament temporal (de pocs anys) sinó que en els pitjors dels casos s'allargaria bastant. El fet de que cada mes rebi un manteniment de 30.000€ (dada confirmada per l'exconseller Rull a una entrevista als Matins) dona que durant tots aquests anys s'han gastat més de 3 milions només en manteniment, quan amb aquest cost estic segur que es podria haver avançat o directament acabat el túnel a un ritme més lent. Ara, després de 10 anys i 3 milions d'euros gastats, ningú garanteix que la tuneladora segueixi funcionant quan es torni a engegar. Si no hi havien diners la priorització de recursos hauria d'haver anat a acabar l'excavació del túnel aturant les obres a la resta d'estacions, però el túnel s'hauria d'haver acabat per a treure les tuneladores i acabar així amb un dels majors maldecaps del projecte.
Salut!
#volemL9
#volemL9