L4

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Vox
N8
N8
Entrades: 1255
Ubicació: Badalona

L4

Entrada Autor: Vox » Dimarts 13/06/2006 2:07

Hola,

Fa un parell de dies vaig agafar la L4, desde Urquinaona fins Ciutadella i després desde Ciutadella fins La Pau, i vaig estar reflexionant mentre un guiri davant meu intentava saber si anava bé per anar al Fòrum i escoltava aquella melodia de les 1100.

No creieu que es la més feta pols de TMB? I no només això, es que aquesta línea passa per molts llocs o bé mítics de BCN o turístics. Es més, els enllaça força bé:

De Passeig de Gracia a Urquinaona, a Jaume I (a res del Gòtic), Barceloneta (a res del Born), Ciutadella (Vila Olímpica)i d'allà no se quantes esatcions per sota del futur 22@, i el Fòrum/Diagonal Mar. I dintre de 503 anys enllaçarà amb la Sagrera!

No creieu que necesita una modificació integral?

També voldria saber si a nivell de corves i tal es una línea "dura" perquè definitivament les 1100 semblen més cascades que les 1000, inclús van com poc lleugeres, com si els hi costès.

Pobre L4, amb aquest recorregut, unes 1100 mítiques per nosaltres però que s'emporten ja l'exclusivitat d'allò de "el tren de la bruixa" o "el metro de bcn es una mierda".

Per mi que es quedin les 1100 o que arrivin les 2100, es igual, però la línea en si necesita un maquillatge.

Vox



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 13/06/2006 11:07

Totalment d'acord amb tú, la línia 4 és la ventafocs del metro. Només cal pensar com la van iniciar, partint d'un ramal petitet del Gran Metro i donant-li un recorregut a banda i banda d'allò més enrrevessat.

La reforma hauria de ser profunda, si, i convertir-la en una línia circular, com la Circle de Londres (també groga, per cert!), tindria molt més sentit que no pas ara. El tema dels transbordaments també té tela, el més llarg dels quals és el de Passeig de Gràcia, sense "desmerèixer" els de maragall, Urquinaona, Verdaguer...

Realment, dedueixo que la seva planificació va ser fruit de la improvisació, i una línia de metro no pot partir d'aquesta manera, després es noten els despropòsits.



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dimarts 13/06/2006 11:57

Hola!

En efecte, és la Ventafocs del Metro (on vaig sentir jo això per primera vegada...?)...

Però jo crec que cascada cascada, la sèrie 1100 potser ho està mecànicament pels anys d'ús. Considero que estèticament la sèrie 4000, per exemple, es troba en pitjors condicions (vidres ratllats, graffitis, brutícia, etc.).

Altra cosa és aquesta línia, que no va enlloc. N'haurien de fer una reestructuració. Això que comenteu de fer una línia circul·lar té molt bona pinta. Potser caldria fer una mica de cirurgia i treure-li algún trosset de línia per la banda Trinitat Nova per afegir-li a la L11; això si, caldria reconvertir la L11 en una línia estàndar per donar-li sortida cap al Vallès...

Salut!


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimarts 13/06/2006 12:03

NO creieu que potser quan es van crear les línies 3 i 4 a partir del gran metro es va fer una errada?

No hagués estat més racional de fer una línia 3 Lesseps-Barceloneta i una línia 4 Joanic-Paral.lel?

Així, avui...:

L3
Trinitat Nova
Roquetes
Canyelles
Valldaura
Mundet
Montbau
Vall d´Hebron
Penitents
Vallcarca
Lesseps
Fontana
Diagonal
Passeig de Gràcia
Urquinaona
Jaume I
Barceloneta
Ciutadella-Vil.la Olímpica
Bogatell
Llacuna
Poblenou
Selva de Mar
El Maresme-Fòrum
Besòs Mar
Besòs
La Pau

L4
Trinitat Nova
Via Júlia
Llucmajor
Maragall
GUinardó
Alfons X
Joanic
Verdaguer
Girona
Passeig de Gràcia
Catalunya
Liceu
Drassanes
Paral.lel
Poble Sec
Espanya
Tarragona
Sants Estació
Plaça del Centre
Les Corts
Maria Cristina
Palau Reial
Zona Universitària



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 13/06/2006 12:16

JaMiRo! ha escrit:Hola!

Potser caldria fer una mica de cirurgia i treure-li algún trosset de línia per la banda Trinitat Nova per afegir-li a la L11; això si, caldria reconvertir la L11 en una línia estàndar per donar-li sortida cap al Vallès...

Salut!
Sobre el tema d'unificar les línies 4 i 11, en un altre tema d'aques fòrum vaig llegir que no és possible, ja que al haver molta montanya a Ciutat Meridiana, no es podia perforar com per a que hi capiguessin trens de 5 cotxes i per això es va fer d'aquesta manera, o així ho vaig entendre.



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dimarts 13/06/2006 12:44

Hola!

L'únic problema d'incorporar trens de cinc cotxes és que l'allargament de les estacions faria que se'ns comencessin a sol·lapar. En aquest sentit, tenim dues opcions:

-Tancar-ne alguna: ni parlar-ne; si bé la distància horitzontal és mínima entre estacions, a la zona de la Ciutat Meridiana aquesta distància es converteix en un camí complicat a superfície degut a la dificultosa orografia. Per tant, eliminar una estació vol dir deixar sense servei a molta gent o obligar-los a desplaçar-se excessivament per prendre el ferrocarril metropolità.

-Doblar via: he sentit mil i una vegades que la línia de metro lleuger barcelonina es pot actualitzar a una línia estàndar, és a dir, de doble via. No em pregunteu com perquè sempre que he anat a veure la línia onze no he vist cap evidència que això fos possible. Si això, però, fora possible, seria una bona idea per tal d'unificar-la amb la línia quatre. Ara bé, continuem tenint el problema del sol·lapament entre estacions.

Algú té idea de com solventar el tema del sol·lapament? Es podrien deixar trens de dos cotxes degut a l'escassa ocupació que registren els trens a aquella zona, no? Però potser ens trobariem un problema en fer sortir la línia cap al Vallès...Se m'ocorre que es podria fer un servei de tren de dos cotxes entre Trinitat Nova i Can Cuiàs, i que els trens provinents del Vallès no fessin parada fins a Trinitat Nova, per exemple.

Sí, ho se, és un festival...Però un servei de Metro-Express (o Metro-Wefer :D) no és mala idea...!!!

Salut!


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Dimarts 13/06/2006 13:04

JaMiRo! ha escrit:Hola!

Algú té idea de com solventar el tema del sol·lapament? Es podrien deixar trens de dos cotxes degut a l'escassa ocupació que registren els trens a aquella zona, no? Però potser ens trobariem un problema en fer sortir la línia cap al Vallès...Se m'ocorre que es podria fer un servei de tren de dos cotxes entre Trinitat Nova i Can Cuiàs, i que els trens provinents del Vallès no fessin parada fins a Trinitat Nova, per exemple.
Sí, es pot fer: A Trinitat Nova arriba un 1100 de la L4. Desenganxen els dos primers motors i surt cap a la L11. Un altre semitren de la L11 en sentit contrari arriba a Trinitat Nova i s'acobla de nou formant un altre cop el 1100 de 5 cotxes. :x Toma rotación de material!

A la línia 4 només li veig una gran pega. La volta infernal que dóna per fer correspondència a Passeig de Gràcia.



Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Entrada Autor: Mortadel·lo » Dimarts 13/06/2006 13:29

deixant a part els temes frikis, jo no crec que la L4 estigui tan tan malament com dieu la veritat, jo la veig igual de deixada que la L3 o la L1!


ES PELIGROSO ASOMARSE

Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dimarts 13/06/2006 13:41

Jo diria que la L1 està pitjor...Els 4000s fan fàstic i hi ha moltes estacions amb problemes de brutícia...


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Dimarts 13/06/2006 13:45

Com a curiositat de la L1, a l'estació de Glòries les cancel·ladores són les originals de 1990 :o (no sé si en alguna altra també estaran...)



Avatar de l’usuari
davids_from_liepaja
N4
N4
Entrades: 40
Ubicació: Bellvitge, Catalunya

Entrada Autor: davids_from_liepaja » Dimarts 13/06/2006 13:50

Gairebé tota la xarxa està fatal... la línia 1 i la 4 les que més, les 4000 sembla que hagin passat per un festival de grafiteros, les 1100 per un taller per posar un motor que faci més soroll.. :D

Pel tema de la línia 11.. jo ho deixaria tal i com està... la línia 4 la faria circular unint Sagrera amb Guinardó i de Guinardó a Trinitat nova línia 11, que aniria fins al vallès en un túnel paral·lel al de l'actual línia 11 que passaria a ser línia 11-B, deixem el metro lleuger, el servei com està i a més guanyem rapidesa, oi? :P


Això és un vell letó que va pel carrer i veu a un mort per culpa d'un totxo caigut al cap. Diu, pobre, havent tants pocs letons i n'ha de morir un. Un altre diu, però si aquest era rus! Llavors el vell crida: Maleït! N'hi han tants rusos aquí que no n'hi han suficients totxos per matar-los a tots!
Sóc bo amb els acudits, oi? això és horrible humor letó.

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimarts 13/06/2006 14:12

Realment L1, L3 i L4 es donen la mà. Ara ens sembla pitjor la L4 perquè té els trens més vells, però si els canviéssin sobtadament per 2100, no hi hauria tanta diferència, o fins i tot "remuntaria" una mica la consideració respecte les altres, que passarien a tenir trens més vells...


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Entrada Autor: Mortadel·lo » Dimarts 13/06/2006 14:16

i la L2, tot i ser la "niña de los ojos" de tmb, déu n'hi do com està, i si no mireu les parets de la banda de la via de l'estació d'universitat, com per fer la "prueba del algodón"!!!
si de fet l'única que se salva és la L11 de moment....i resultarà que la L5 és la més superfashion! :D


ES PELIGROSO ASOMARSE

Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dimarts 13/06/2006 20:41

Les línies q tinc + mania són la L3 i la L4.
La L3,la odio,totes les estacions feta pols,i els convoys sempre van plens,per lo manys,quan l'agafo,encara no se pq,peró la L3 es la meva linia de l'odi.I la L4 també cada dia m'agrada menys,estan molt mal fetes les estacions,i no se,la veig vella,crec q necesita una renovació,pero lo mes increible es q aquesta línia pasa per molts llocs importants,realment per mi increible les condicions de la L4



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dimecres 14/06/2006 0:32

Jo odio el trànsit del Carrer Aragó, però cap línia de Metro...!!! :D


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimecres 14/06/2006 0:41

Doncs, a mi, la que normalment em fa més pal agafar és la L1... i ves per on, a partir de dilluns seré usuari d'ella a diari, durant un període indefinit (esperem que llarg)


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
abegot
N8
N8
Entrades: 739
Ubicació: Bcn - Dereta Eixample (08009)

Entrada Autor: abegot » Dimecres 14/06/2006 19:36

JaMiRo! ha escrit:Jo odio el trànsit del Carrer Aragó, però cap línia de Metro...!!! :D
No, no et contesto, ... :D

Algú de vosaltres sap d'on va sortir la L4? M'agradaría saber com va sorgir i a on.

La L3 quan sortia de Passeig de Gracia, un si i un no, anaben cap Urquinaona i làltre cap a Pl.Catalunya, Liceo i Fernando on tenía la final.

El metro de Urquinaona, (encara no enllaçaba en cap altre), la sortida a Bruc servia per el personal que tenía d'anar a Badalona, Sant Adriá, Guinardó, ... puguesin agafar els tranvies, nº 70 (el tanque) amplada de via de 600, construit a Sarria a Ferrocarrils de Catalunya, el nº 4 i el 39, el quatre pujaba per el carrer Lauria, seguia per Roselló, Passeig Maragall fins als "Quince" (final de Verge de Montserrat) on donaba la volta, (donar la volta significaba, cambiar de cabina i el trole de puesto.)I tornaba per L'Hospital de Sant Pau fins a Bailen, Corcega i Bruc fins a Trafalgar. El 39 finalitzaba el seu recorregut a Pl.Sanllehy. (No n'estic gaire segur d'aquest darrer)
Seguim am el METRO a Urquinaona, hi havia "La Caixa" "El Monte de Piedad"(on las persones "grans" emoenyoraben les seves joies, valors, per poder menjar o comprar el que necessitaben i tenía un recorregut de servei, Jaume I (l'Ajuntament) i Correos (Correus, la central).

Quan van tancar Correus i van allargar fins a Barceloneta (Rodalies Est.França) van fer (o tenir) un error al traçat de les vies i aquest pot ser el desgabell dels metros serie !000, ....

Quin rotllo !!



Avatar de l’usuari
Serie-1000-metro
N7
N7
Entrades: 506
Ubicació: Barcelona i Osseja (Cerdanya Francesa)
Contacta:

Entrada Autor: Serie-1000-metro » Divendres 16/06/2006 14:38

Hola!

Avera la Linia 4, es una linia amb moltes pendents molt fortes, i a mes pendents que el mateix moment son corves molt tancades, i aixo u puc dir del cert, perque u e vist, anant a cabian es veu tot, a part te un tram que es el mes llarg del metro entre estacions, cuan van fer les proves amb els 2100 a la Linia 4, el 2100 que van posar va sortir abonyegat per tots costats, perque comque es balanseja mes que els 1100 en algun tram rescaba a les parets dels tunels, sobretot cuan les dos vies van en tunels diferents.

Salut!



Avatar de l’usuari
Serie-1000-metro
N7
N7
Entrades: 506
Ubicació: Barcelona i Osseja (Cerdanya Francesa)
Contacta:

Entrada Autor: Serie-1000-metro » Divendres 16/06/2006 14:45

Hola de nou.

Abegot escrigé:
La L3 quan sortia de Passeig de Gracia, un si i un no, anaben cap Urquinaona i làltre cap a Pl.Catalunya, Liceo i Fernando on tenía la final.

No tenia el final a Urquinaona, el tenia a Correos, (Urquinaona, Jaume I, (BANCO), i Correos.

BANCO, mai va estar oberta al publíc, es va construir pero mai s'ha obert, que magradaria saber si les escales que pujen cap dalt donen a la caixa forta del banc que i a sobre. :D :D :D :tancat

Salut!



Avatar de l’usuari
Serie600
N7
N7
Entrades: 525

Entrada Autor: Serie600 » Divendres 16/06/2006 20:09

Hola:
Serie-1000-metro ha escrit: BANCO, mai va estar oberta al publíc, es va construir pero mai s'ha obert, que magradaria saber si les escales que pujen cap dalt donen a la caixa forta del banc que i a sobre. :D :D :D :tancat
Veuras com el Jamiro es pasa per aqui. Has nomenat un dels "forats" magics del Metro..... ja estic sentint al Jamiro apropar-se xD

Sal.lutacions:

Serie600



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”