Enllaç Renfe-Plaça Catalunya amb TMB-Universitat

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
França451
N9
N9
Entrades: 2227
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Re: Enllaç Catalunya-Gran Via

Entrada Autor: França451 » Dijous 28/01/2021 10:39

Guigui ha escrit:
Dilluns 25/01/2021 16:59
França451 ha escrit:
Dilluns 25/01/2021 15:56
Una de las cosas, eso sí, que veo con la reapertura de esta salida en Catalunya es el adiós definitivo a conectar el vestíbulo de Catalunya con las estaciones de Gran Vía L2 y L4.
No, perquè els respectius passadissos de connexió sortirien dels extrems oposats del vestíbul. Una altra cosa és que l'enllaç amb l'estació Passeig de Gràcia (antiga Gran Via) s'arribi a fer mai.
A eso me refería, perdón por no haberme expresado bien. Con el nuevo acceso desde Catalunya Renfe accedemos a la línea 2 y esa será la excusa que usará ADIF para no conectar Catalunya con Paseo de Gràcia.

Y la línea de metro que sale ganando es la 2: enlaces con Renfe en Clot, PdG y Universitat, aparte del "enlace de Badalona". Y olvidaba la conexión con FGC aunque ésta es más factible desde Pepsi/Bergara desde la calle.


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dimecres 14/07/2021 15:35

Veient el que han fet a Madrid de connectar Sol i Gran Via se m'ha ocorregut que aqui podriem fer el mateix amb Catalunya i Urquinaona. La veritat es que es ben engorrós fer-ho per l'exterior amb voreres estretes i ben plenes i semàfors que triguen un munt, o agafar la L1 per 1 parada+ l'enllaç gens còmode d'Urquinaona. I potser es podria fer d'una manera fàcil: allargant l'andana de Catalunya Rodalies també per l'altre costat, ni que sigui més estreta i vallada pels 2 costats, fins a topar-se amb les proximitats d'Urquinaona L4 (uns 140m) i d'allà que surti una escala, no se si amunt o avall, que doni al vestibul de L4, o dues escales, una directa a cada andana de L4. Si no hi ha prou amplada, l'escala hauria de ser a on acaba ara l'andana, i el passadís que estigui a un altre nivell.



Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Dijous 15/07/2021 12:09

No hi ha espai entre les vies entre Plaça Catalunya i Urquinaona per una andana/passadís.


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Divendres 16/07/2021 10:38

Ecomobisostrans ha escrit:Veient el que han fet a Madrid de connectar Sol i Gran Via se m'ha ocorregut que aqui podriem fer el mateix amb Catalunya i Urquinaona.
No tindria més lògica fer-ho amb Passeig de Gràcia L2-L4? Dues línies d'una sentada, i la possibilitat d'arribar al baixador de Renfe (i obviament la L3, tot i que no hi aporta res) via el megapassadís de correspondència del metro...


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Divendres 16/07/2021 13:23

Dona la sensació de més senzill amb Urquinaona, i per a la L2 ja hi haurà amb Universitat, però també podria ser Passeig de Gràcia. Igualment pot ser una escala que baixi partint del final de l'andana de rodalies (facilitant al màxim l'enllaç Rodalies-L4, que seria el principal motiu de l'obra), però un cop avall enlloc de seguir recte, girar 90º a l'esquerra i acabar amb dues escales, una a cada andana de L4.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Divendres 16/07/2021 20:42

Com pot ser que una obra tan senzilla costi tant? Quan se suposa que començaran les obres?



Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Divendres 16/07/2021 23:43

Ecomobisostrans ha escrit:
Divendres 16/07/2021 13:23
Dona la sensació de més senzill amb Urquinaona, i per a la L2 ja hi haurà amb Universitat, però també podria ser Passeig de Gràcia. Igualment pot ser una escala que baixi partint del final de l'andana de rodalies (facilitant al màxim l'enllaç Rodalies-L4, que seria el principal motiu de l'obra), però un cop avall enlloc de seguir recte, girar 90º a l'esquerra i acabar amb dues escales, una a cada andana de L4.
Penso que el més pràctic seria Passeig de Gràcia ja que queda més aprop que Urquinaona. (Que recordem que l'andana de L4 és a Via Laietana i no a la plaça com a tal). Caldria veure si sota la Ronda de Sant Pere hi ha prou espai també.

En tot cas, això que proposes no se si es possible, ja que al final de l'andana hi ha el túnel de L3 que passa per sota. I més a la dreta (o més endavant segons com mirem) vas de cara al de la L4, que pugen en paral·lel fins la Gran Via, i el de la L4 a demés fa els canvis de cota.

El més senzill penso que seria obrir una galeria des de el vestíbul actual de Catalunya, just a la sortida de Passeig de Gràcia i anar cap amunt fins al vestíbul costat Llobregat de l'estació de Passeig de Gràcia de L2. Tot recte i amb tapissos rodants, podries fer el canvi d'estació força ràpid i sense sortir pel carrer.

També recordem que quan acabin la reforma, els trens direcció Sants faran la parada al sector Universitat per dir-ho d'alguna manera, i els trens direcció Arc de Triomf ho faran al sector de la Plaça Catalunya com a tal.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”