Adaptació de la xarxa de metro per a discapacitats

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
sergi
N6
N6
Entrades: 261

Re: La meitat de la xarxa de metro serà apta per a discapaci

Entrada Autor: sergi » Diumenge 03/04/2011 20:08

La fecha del 2014 para que toda la red esté adaptada a PMR tampoco es creíble en absoluto.

Aparte de las estaciones en las que está previsto construir nuevos vestíbulos y que todavía no han iniciado las obras(Virrei Amat, Ciutadella,Vallcarca...) restan hacer intercambiadores tan complejos como Urquinaona,Plaça de Sants,Espanya...que ni siquiera tienen proyectos competados (que yo sepa).

Y los que sí lo tienen como Passeig de Gràcia no tienen previsto inciciar obras hasta el 2013,Si recordamos los años que ha tardado en construírse el intercambiador de Diagonal,está claro que todos estos no van a estar en servicio el 2014 ni aúnque empezaran las obras mañana.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 29/11/2013 10:36

http://www.btv.cat/btvnoticies/2013/11/ ... -ll4/#None

Veïns del Poblenou denuncien la manca d’accessibilitat de dues estacions de l’L4

Actualitzat el 28.11.2013 a les 19:10 Brais Martínez / Javier Arilla

Només dues estacions de la Línia 4 de metro a Sant Martí no disposen d'ascensor per accedir-hi. Es tracta de la del Poblenou i la de la Ciutadella - Vila Olímpica, que, a més, són dues de les parades amb un volum més elevat d'usuaris. Per denunciar aquesta situació l'Associació de Veïns del Poblenou ha iniciat una recollida de signatures per Internet.

Aquesta manca d’accessibilitat s’ha fet encara més evident després de que uns mesos enrere la Generalitat instal·lés ascensors a les estacions de la Llacuna i Bogatell, que també són de la Línia 4 i es troben a Sant Martí.

La Yolanda viu a Diagonal Mar, a només una parada de metro del Poblenou. És en aquest barri on porta els seus fills a l'escola, però cada dia triga prop d'una hora a anar-los a recollir i tornar cap a casa.

YOLANDA CESENA, veïna
"Trigo jo sola 20 minuts, perquè vaig amb la cadira ràpid, però quan vaig amb els nens trigo mitja hora o tres quarts, perquè no puc agafar el metro. I tampoc no hi ha cap línia d'autobús que em pugui portar fins a casa, no hi ha combinacions."

No pot agafar el metro perquè a la parada del Poblenou no té cap ascensor per accedir-hi. Aquesta fet l'afecta a ella, que es desplaça en cadira de rodes, però també molts altres usuaris amb problemes de mobilitat.

JOANA PIÑÓN I ALBERT RIVERA, veïns
"Per nosaltres, molt malament, perquè som grans i tenim problemes de genolls, d'ossos, i ens costa molt pujar les escales."

PILAR GARCÍA, veïna
"Si no portem res, ja ens costa molt de pujar i baixar, i si portem alguna cosa ja és horrorós."

Per denunciar aquesta mancança l'associació de veïns ha organitzat una recollida de signatures a través d'Internet. Demanen que es millori l'accessibilitat de les estacions del Poblenou i també de la Ciutadella - Vila Olímpica.

Els veïns es pregunten per què la Generalitat no ha tirat endavant el projecte de reforma de l'estació del Poblenou que els va presentar fa uns anys i, en canvi, sí que ha remodelat les de la Llacuna i Bogatell.

SILVIA CASORRÁN, AV Poblenou
"El 2009 ens van dir que trigarien uns cinc anys a fer el projecte i les obres. De fet, el 2011 van convocar la licitació de les obres i, a partir de llavors, sembla que tot hagi quedat aturat. Des del districte no ens diuen res, ens diuen que és la Generalitat, que la Generalitat no té diners i que això val molts diners."

El proper pas que té previst l'associació és recollir signatures a la sortida de les dues estacions per lliurar-les a l'Ajuntament i a la Generalitat.

http://www.btv.cat/btvnoticies/2013/11/ ... barcelona/

El metro té 20 estacions no adaptades per a persones amb mobilitat reduïda

Actualitzat el 28.11.2013 a les 19:26 E. Botella / J. Andrés

El metro de Barcelona té encara 20 estacions on les persones que es mouen amb cadira de rodes o que tenen problemes motrius no poden ni entrar ni baixar per sortir. Tot i que representen només el 15% del total de parades, les estacions sense adaptar suposen un problema per a les persones amb mobilitat reduïda, sobretot tenint en compte que s'han de desplaçar a parades més llunyanes per poder fer servir el metro.

Les estacions del metro sense adaptar es concentren a les línies 1, 3, 4 i 5, les més antigues. Actualment el metro té 139 estacions en funcionament, de les quals 20 —el 14,4%— són inaccessibles per a les persones amb dificultats motrius, generalment per la manca d’ascensors. La Línia 2, que va estrenar el primer tram l’any 1995, va ser la primera a tenir equipats ascensors hidràulics a totes les estacions. Les línies més noves —9, 10 i 11— també estan completament adaptades.

En el cas de la Línia 1, hi ha cinc estacions sense adaptar, quatre de les quals tenen enllaços importants amb altres línies o transports. La parada del Clot enllaça amb l’estació del Clot-Aragó de Renfe, per on passen els trens de les línies R1, R2 Nord i R2 Sud. L’única manera d’accedir-hi amb metro és utilitzant la Línia 2, que també hi fa parada. L’estació d’Urquinaona és una de les més transitades, sobretot perquè fa d’enllaç amb l’estació de la Línia 4, que tampoc no està adaptada. Espanya enllaça amb les línies Llobregat-Anoia dels Ferrocarrils de la Generalitat i amb la parada de la Línia 3, que tampoc no és accessible per a persones amb problemes motrius. L’estació de Plaça de Sants també rep un volum important de passatgers que hi fan transbord cap a la Línia 5 per dirigir-se a l’Estació de Sants, que es troba a només una parada. Tot i això, ni l’estació de Plaça de Sants de la Línia 1 ni de la Línia 5 no estan adaptades. L’única estació que està previst que es remodeli és la de Rambla Just Oliveras, situada a tocar de l’estació de Rodalies de l’Hospitalet. Les obres començaran el primer trimestre de 2014.

De les cinc estacions que la Línia 3 té sense adaptar, es van començar a adaptar Zona Universitària i Passeig de Gràcia. Les obres de l’estació de Zona Universitària estan vinculades a les de la Línia 9, que es troben aturades sense data de finalització. En el cas de Passeig de Gràcia, les obres es fan conjuntament amb ADIF i tampoc no es coneix quan s’acabaran, tot i que el Departament de Territori confia que serà al llarg de 2014. De les altres tres estacions sense adaptar destaquen Espanya i Vallcarca, situada en una zona especialment dificultosa per a les persones amb mobilitat reduïda a causa del desnivell d’alguns carrers. L’estació del Poble-sec tampoc no està adequada a les persones amb dificultats motrius.

La Línia 4 és la línia amb més estacions sense adaptar, tot i la recent remodelació de les de Bogatell i Llacuna. De les sis parades, dues enllacen amb estacions de la Línia 5 que tampoc no estan adaptades, com és el cas de Maragall i Verdaguer. A més, l’estació de Ciutadella – Vila Olímpica és una de les més transitades de tota la xarxa de metro durant la temporada d’estiu. Les parades de Jaume I i Urquinaona, correlatives i situades just al centre de la ciutat, tampoc no estan adaptades.

La Línia 5 és la línia amb menys estacions sense adaptar, amb quatre. El març passat es va inaugurar la remodelació de Virrei Amat, tot i que al principi van sorgir problemes amb l’altura a la qual quedaven els trens, massa elevats perquè hi accedís una cadira de rodes. De les estacions que resten, Maragall, Verdaguer i Plaça de Sants enllacen amb estacions d’altres línies que tampoc no estan adaptades. En el cas de Collblanc, és una de les estacions que absorbeix més passatge quan hi ha partits al Camp Nou. Com en el cas de Zona Universitària, les obres d’adaptació de Collblanc estaven vinculades a les de la Línia 9 i no hi ha data prevista de finalització.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 29/11/2013 11:02

El que tothom continua ignorant, i és una qüestió en què em faré pesat una vegada i una altra, és la connexió L1-L3 a Catalunya. Per a una PMR, és com si el passadís de connexió no existís.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

sergi
N6
N6
Entrades: 261

Entrada Autor: sergi » Divendres 29/11/2013 18:53

No entiendo eso de que las obras de adaptación de Zona Universitària y Collblanc tengan que estar "vinculadas" a las de la L-9.
La adaptación a PMR de Torrassa,por ejemplo,se puso en servicio hace años,sin que se haya tenido que esperar a que se inaugure el metrofiasco más grande de Europa...

! Por suerte para los usuarios de Torrassa !



Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Divendres 29/11/2013 20:25

sergi ha escrit:No entiendo eso de que las obras de adaptación de Zona Universitària y Collblanc tengan que estar "vinculadas" a las de la L-9.
La adaptación a PMR de Torrassa,por ejemplo,se puso en servicio hace años,sin que se haya tenido que esperar a que se inaugure el metrofiasco más grande de Europa...

! Por suerte para los usuarios de Torrassa !
En el Metro llevan 10 años con situaciones provisionales esperando la L9, igual que en Rodalies estabamos primero esperando la entrada del AVE (para que finalmente las vías convencionales igualmente no se soterraran y se hiciera esa chapuza del cajón) y ahora la macroestación La Sagrera (y que igualmente no será capaz de cumplir con las necesidades y ya se estaba preparando la chapuza de las terminales para regional.
Si no vivieramos en sueños constantemente podríamos al menos tener funcionando bien aquello que tenemos.



sagrering
N6
N6
Entrades: 273

Entrada Autor: sagrering » Dissabte 30/11/2013 14:14

3000 por ciento de acuerdo contigo Alf. :plas :plas :plas No es mas inteligente el que hace, si no el que sabe lo que hace ( filosofia de barrio )



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dissabte 30/11/2013 17:43

Guigui ha escrit:El que tothom continua ignorant, i és una qüestió en què em faré pesat una vegada i una altra, és la connexió L1-L3 a Catalunya. Per a una PMR, és com si el passadís de connexió no existís.
Això no és important, l'enllaç es pot fer per l'exterior igual que quan s'enllaça amb algunes estacions de RENFE, lo únic que cal es programar les validadores perque ho acceptin, com fan quan un passadís està tancat per obres.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 30/11/2013 18:12

És a dir, agafar un o dos ascensors des de l'andana de la línia 3 fins al vestíbul (segons d'on es vingui), creuar la rotonda inferior, sortir a l'altra banda de Pelai, creuar quatre semàfors i ficar-se sota terra amb dos ascensors més?

Ser PMR no vol dir tenir tot el temps del món per perdre.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”