Pàgina 3 de 5

Re: La meitat de la xarxa de metro serà apta per a discapacitats

Publicat: Dimecres 20/02/2008 16:52
Autor: Miquel
metring ha escrit: Con la L11, que se inaugurará previsiblemente en 2009, ocurrirá lo mismo.
La L-11 ja està inaugurada desde el 2003, i les estacions estàn adaptades.....
No ho entenc.

I l'enllaç de Catalunya, què?

Publicat: Dimecres 20/02/2008 18:58
Autor: Guigui
Tot se centra en l'accés al metro des del carrer, però encara és hora de sentir res, fins i tot per part dels directament afectats, dels enllaços entre línies. Per exemple, és escandalosa la situació de Catalunya. L1 "adaptada" per sortir al carrer, L3 també, però i la connexió entre ambdues? Escales i més escales.

Un cop més, façana feta per satisfer la vanitat de quatre incomprensius que no saben de què va el tema. Això sí, van passejant pel món el seu orgull de grans benefactors de la humanitat...

Re: La meitat de la xarxa de metro serà apta per a discapacitats

Publicat: Dilluns 15/09/2008 9:04
Autor: metring
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/notic ... mp=2996000

El nou curs escolar comença amb alguns canvis al metro


L'inici de curs coincideix també amb canvis al metro. El nombre d'estacions adaptades per a persones amb mobilitat reduïda continua augmentat, fins a 79, amb l'estrena de les parades de Liceu (línia 3) i Llucmajor i Alfons X (línia 4). D'aquí a un mes, aproximadament, acabaran les obres per adaptar les estacions de Drassanes (línia 3) i la de Pubilla Cases (línia 5).

Continuen les obres a l'intercanviador de la Diagonal i, per tant, el canvi de la línia 3 a la 5 es continua fent per l'exterior com al principi d'aquest estiu. L'estació de Mercat Nou, de la línia 1, continua tancada per les obres de millora que s'hi estan fent i, segons les previsions, no es reobrirà fins al primer semestre de l'any que ve.

L'oferta de la xarxa continua igual que l'any passat. «En hora punta hi haurà 121 vehicles circulant i la resta del dia són 107», recordaven des de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB). Des de principis de setembre, la freqüència de pas ja correspon a la de l'horari d'hivern, però a partir d'avui, reconeixen des de TMB, la xarxa absorbeix un major nombre d'usuaris.

Re: La meitat de la xarxa de metro serà apta per a discapacitats

Publicat: Dilluns 15/09/2008 16:13
Autor: alexbn
Pubilla Cases lleva adaptada no sé cuantos meses. Lo que se acabará de aquí a poco es la reforma, a la que le quedan cuatro detalles. Por cierto, también han elevado los andenes.

Re: La meitat de la xarxa de metro serà apta per a discapacitats

Publicat: Dimecres 17/09/2008 9:31
Autor: Danzig
^^ P.Casas lleva más de un año adaptada.

El redactado es incorrecto, pues se refiere a remodelación (en ambos casos)

Re: La meitat de la xarxa de metro serà apta per a discapacitats

Publicat: Dimecres 17/09/2008 14:35
Autor: sergi
Tengo yo una duda,a ver si alguien me la resuelve..

En el último plano de TMB (en el que ya figura en línea discontinua el tramo Canyelles-T.Nova),aparece un listado de todas las estaciones adaptadas a PMR (con el icono de la silla de ruedas).

Sin embargo,el listado de estaciones de la línea 4 ya adaptadas las ponen "a parte",debajo de un icono en el que además de la silla de ruedas,aparece un "acompañante" detrás.

¿Qué quiere decir esto?

¿Que la adaptación a PMR de las estaciones de la línea 4 es "diferente" al resto de líneas?

Gracias de antemano por vuestra respuesta.

Saludos. :hola

Icones PMR

Publicat: Dimecres 17/09/2008 17:02
Autor: Guigui
Tampoc ho he acabat de dilucidar, però pel que he entès, la icona només amb cadira de rodes significa "plenament adaptada", és a dir, una PMR pot valer-se per ella mateixa; en canvi, la icona amb acompanyant significa "adaptada però amb ajuda", és a dir, cal algú per ajudar a empènyer però no per pujar o baixar graons.

Com que jo ho veig des de la perspectiva d'operador de cotxet de nens o de carret de compres (les úniques vivències personals com a "PMR"), no he vist cap diferència entre estacions senyalitzades de les dues maneres. Però com que una cadira de rodes és molt menys maniobrable, és potser allí on es noti.

Re: La meitat de la xarxa de metro serà apta per a discapacitats

Publicat: Dijous 18/09/2008 18:15
Autor: jlmoreno
Quizá sea por el vacío entre tren y andén.

Me pregunto qué pictorgrama sería adecuado en la estación de Renfe de Cornellá.

Re: La meitat de la xarxa de metro serà apta per a discapacitats

Publicat: Divendres 19/09/2008 8:43
Autor: Platanito
jlmoreno ha escrit: Me pregunto qué pictorgrama sería adecuado en la estación de Renfe de Cornellá.
Imatge

:cop

Re: La meitat de la xarxa de metro serà apta per a discapacitats

Publicat: Divendres 19/09/2008 9:57
Autor: metring
¿¿¿¿???? :x :nose

No es metro, però es sobre la Renfe

Publicat: Dilluns 19/01/2009 20:15
Autor: canalcole
Viajar: la odisea

http://www.lavanguardia.es/lv24h/200901 ... 29870.html

Coger tren o avión puede convertirse en un gran reto o incluso en algo imposible si se es discapacitado.
Un reglamento europeo de accesibilidad en el transporte aéreo para personas con discapacidad del año 2006 permite a las compañías aéreas denegar la venta de billetes a discapacitados que viajen solos. He comprobado que compañías de vuelos de bajo coste como Clickair, siguen esta discriminatoria práctica.

Para viajar en tren, se obliga a los discapacitados que necesitan plaza para silla de ruedas a desplazarse a pie a la estación para reservar, puesto que no se permite hacerlo a través de la página web, que además no puede ser utilizada por los invidentes porque no cumple las normas de accesibilidad. Ello impide acceder a los precios más económicos que RENFE ofrece en Internet.

Además, no todos los trenes disponen de asistencia para discapacitados, lo cual limita los horarios y los tipos de trenes para viajar. ¿Éstos son los derechos por los que velan nuestras instituciones?

S'hi posen a Lesseps?

Publicat: Dimecres 18/02/2009 17:07
Autor: Guigui
Ahir, passant per Lesseps en autobús, vaig veure que just després de Gran de Gràcia, costat Besòs, hi havia una d'aquelles pancartes d'"instal·lació d'ascensors a l'FMB", envoltant el forat del que podria ser ben bé la caixa de l'ascensor. Això sí, em va sobtar que estigués al mig com un dijous, perquè deixava ben poc espai a la vorera.

Suposo que serà per a connectar exclusivament amb l'actual vestíbul de la L3, perquè al mig de la plaça ja hi ha instal·lat l'ascensor de l'encara inexistent vestíbul de la L9 (conjunt amb la L3, potser?).

Re: La meitat de la xarxa de metro serà apta per a discapacitats

Publicat: Divendres 12/06/2009 8:27
Autor: metring
Carta de La Vanguardia:

Metro accessible

RAFAEL OJEDA - Servei d´Atenció al Ciutadà de TMB
En relació amb la carta de Margarita Raich Cunill del dia 5 passat, hem d´aclarir que TMB està fermament compromesa a fer accessibles tots els seus serveis a les persones amb dificultats de mobilitat. Al metro ja s´ha completat l´adaptació del 70% de les estacions, i la resta està en curs o bé en fase de redacció del projecte. A més, aquest programa de supressió de barreres arquitectòniques, que executa la Generalitat, és una referència per a les xarxes de la resta d´Espanya.

Obres a Catalunya L3

Publicat: Divendres 19/06/2009 22:45
Autor: Guigui
Per cert, ja fa dies que els ascensors de Catalunya L3 estan inhabilitats per obres de reforma.

Re: La meitat de la xarxa de metro serà apta per a discapacitats

Publicat: Dissabte 20/06/2009 12:12
Autor: BB9200
I el d'Adif/L1 també (tot i que permanentment està avariat des de fa uns 5 mesos :evil: ).
Ahir (que vaig donar un bon repàs a la L3 des de Pl.Catalunya fins a Vallcarca) vaig veure que en les obres de l'enllaç al vestíbul per la L9 per fora com si estiguessin instal·lant un ascensor. No recordo bé què hi hava a Vallcarca, però diria que alguna cosa d'obres estaven fent. A part de les obres de Diagonal (amb un enllaç de fa temps obert i diria que amb ascensor) i el de PDG.
Sí és cert que la xarxa de metro de BCN, amb les seves ''Peges'' té una xarxa bastant adaptada amb comparació amb Europa. Però tampoc és per anar presumint, perquè les ciutats de París, Viena, Berlín, Lió, i Nuremberg estan més adaptades, o sigui que falta camí per recórrer encara.

París, no

Publicat: Dissabte 20/06/2009 12:18
Autor: Guigui
La xarxa parisenca no està, ni de bon tros, més adaptada que la de Barcelona. En tot cas, ho seran les línies i els trams més recents, però de moment, no hi ha cap pla ambiciós com aquí per a adaptar tota la xarxa a PMR.

Re: La meitat de la xarxa de metro serà apta per a discapacitats

Publicat: Dissabte 20/06/2009 12:21
Autor: BB9200
Poc a poc es va adaptant. És clar que és molt més complex que aquí (allà moltes de les estacions estan en estat semioriginal, amp porticons, pintures de l'època...) i es té d'anar amb compte amb el patrimoni, que aquí per cert s'han carregat. Pla ambiciós és cert que no hi ha, però per si sola una xarxa tan gran com la de París està prou adaptada (més ho estan Viena Berlín i potser Madrid, és clar).

Madrid

Publicat: Dissabte 20/06/2009 12:24
Autor: Guigui
Madrid més que París, segur. Però més que Barcelona, ho dubto molt, moltíssim (almenys per les estacions antigues, que ja sabem que s'hi ha fet molta cosa nova últimament, ja adaptada a PMR d'entrada).

Re: La meitat de la xarxa de metro serà apta per a discapacitats

Publicat: Dissabte 20/06/2009 12:27
Autor: BB9200
Però la xarxa de Barcelona no es pot equiparar ni molt menys amb la de Madrid. Bilbao és clar que té la gran majoria d'estacions de metros adaptades a PMR, però és més petita que Madrid. París passa més o menys el mateix (i ho he dit per ficar un exemple, perquè Berlín i Viena estan molt més adaptades).

Extensió de xarxes

Publicat: Dissabte 20/06/2009 12:46
Autor: Guigui
Doncs sí que es pot. Perquè, ara ho dic de memòria (i no trobo cap font corresponent), però em sembla que l'ordre d'extensió de xarxes de metro (i equivalent, tipus FGC) a Europa és: Londres, París, Moscou, Madrid, St. Petersburg, Estocolm, Barcelona.