Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon

Quines estacions renovaries primer?

1) Barcelona-Plaça Catalunya (R1, R3, R4), amb connexió a metro Universitat (L1, L2)
24
18%
2) Ocata (R1), amb ascensors
1
1%
3) Tordera (R1), amb segona via
5
4%
4) Cardedeu (R2), amb noves marquesines
1
1%
5) Llinars del Vallès (R2), amb noves marquesines
1
1%
6) Palautordera (R2), amb noves marquesines
2
2%
7) Barcelona-Sant Andreu Arenal (R3/R4/R7), amb ascensors i andanes altes
20
15%
8) Montcada-Bifurcació (R3/R4/R7)
16
12%
9) Montcada-Ripollet (R3)
1
1%
10) Santa Perpètua de Mogoda (R3), l'actual de La Florida
2
2%
11) Balenyà-Tona-Seva (R3)
0
No hi ha cap vot
12) Sant Vicenç de Castellet (R4)
2
2%
13) Barcelona-Arc de Triomf (R1/R3/R4), perllongament d'andanes
17
13%
14) Centelles (R3)
0
No hi ha cap vot
15) Figaró (R3)
0
No hi ha cap vot
16) Vacarisses-Torreblanca (R3)
3
2%
17) Sant Sadurní d'Anoia (R4)
0
No hi ha cap vot
18) Vilafranca del Penedès (R4), nous accessos amb barreres tarifàries
5
4%
19) La Granada (R4)
0
No hi ha cap vot
20) L'Arboç (R4)
1
1%
21) El Vendrell (R4)
3
2%
22) Molins de Rei (R1/R4)
3
2%
23) Parets del Vallès (R3)
0
No hi ha cap vot
24) Granollers-Canovelles (R3)
0
No hi ha cap vot
25) Les Franqueses del Vallès (R3)
0
No hi ha cap vot
26) La Garriga (R3)
0
No hi ha cap vot
27) Martorell (R4/R8), amb millora del transbordament Rodalies/FGC
18
14%
28) Mollet-Sant Fost (R2/R8)
4
3%
29) Altres (expliqueu)
2
2%
 
Vots totals: 131
metrobaix
N6
N6
Entrades: 185

Re: Notícies de la línia Barcelona-Maçanet Massanes

Entrada Autor: metrobaix » Dissabte 18/09/2010 17:06

Una pregunta aprofitant aquest tema... Seria possible fer circular trens d'ample UIC a les linies de rodalies actuals (disposant tercer carril clar esta), sense fer obres d'adaptació a les estacions? tema andanes i demés...?



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dissabte 18/09/2010 17:09

metrobaix ha escrit:Una pregunta aprofitant aquest tema... Seria possible fer circular trens d'ample UIC a les linies de rodalies actuals (disposant tercer carril clar esta), sense fer obres d'adaptació a les estacions? tema andanes i demés...?
Ho dius pel gàlib?



metrobaix
N6
N6
Entrades: 185

Entrada Autor: metrobaix » Diumenge 19/09/2010 1:03

si.... avera si aconsegueixo explicar-me (amb un petit planol seria molt facil). Si la via esta disposada de tal manera, que el tren d'ample UIC queda mes proper a l'andana, seria possible utilitzar les andanes existents amb trens d'ample UIC (amb el seu gàlib corresponent, entenent que son mes estrets que els trens d'ample iberic)?

l'esquema seria el següenT (penseu en la planta andana-via):

VORAL DE L'ANDANA - CARRIL 1 - CARRIL AMPLE UIC - CARRIL 2, (entenent que entre el carril 1 i 2 l'ample es l'iberic, i entre el carril 1 i UIC es l'internacional). Tot aixo sense modificar la posicio de les vies respecte l'andana, clar esta.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 19/09/2010 13:36

La pràctica totalitat de la flota actual de Renfe en ample ibèric té gàlib UIC. Per tant, desplaçar l'eix de la via (única opció possible amb vies de doble ample UIC/ibèric) en trens d'ample UIC significa que el costat del material rodant del rail compartit ressortiria uns 12 centímetres en relació amb material d'ample ibèric. Tinc els meus dubtes que això entri dins el marge de tolerància respecte a elements fixos com andanes.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

470
N7
N7
Entrades: 327

Entrada Autor: 470 » Diumenge 19/09/2010 23:36

Guigui ha escrit:La pràctica totalitat de la flota actual de Renfe en ample ibèric té gàlib UIC. Per tant, desplaçar l'eix de la via (única opció possible amb vies de doble ample UIC/ibèric) en trens d'ample UIC significa que el costat del material rodant del rail compartit ressortiria uns 12 centímetres en relació amb material d'ample ibèric. Tinc els meus dubtes que això entri dins el marge de tolerància respecte a elements fixos com andanes.
Creo recordar aunque no estoy seguro que los civias y los 449 los bogies estan preparados para pasar al ancho UIC.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 19/09/2010 23:41

Però no estem parlant de canviar els bogies als trens, sinó de com quedarien en relació amb les andanes els trens que circulin en una hipotètica via de doble ample.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

470
N7
N7
Entrades: 327

Entrada Autor: 470 » Dilluns 20/09/2010 0:11

Guigui ha escrit:Però no estem parlant de canviar els bogies als trens, sinó de com quedarien en relació amb les andanes els trens que circulin en una hipotètica via de doble ample.
Vale, bueno como experiencia practica se podria nombrar el tamo de tres carriles entre Tardienta y Huesca que es el único comercial que esta en servicio y por lo que parece la experiencia no resulto muy buena.



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dilluns 20/09/2010 0:13

470 ha escrit:Vale, bueno como experiencia practica se podria nombrar el tamo de tres carriles entre Tardienta y Huesca que es el único comercial que esta en servicio y por lo que parece la experiencia no resulto muy buena.
Ni por esas, dado que ni en Tardienta ni en Huesca existen vías de tres carriles. Tardienta dispone de dos vías de ancho internacional con andén y una de ancho ibérico con andén (y creo recordar dos más sin andén), en el caso de Huesca existen dos vías en ancho internacional con andén y otra en ancho ibérico con andén, además de otra de ancho ibérico sin andén.



470
N7
N7
Entrades: 327

Entrada Autor: 470 » Dilluns 20/09/2010 1:23

UT596001 ha escrit:
470 ha escrit:Vale, bueno como experiencia practica se podria nombrar el tamo de tres carriles entre Tardienta y Huesca que es el único comercial que esta en servicio y por lo que parece la experiencia no resulto muy buena.
Ni por esas, dado que ni en Tardienta ni en Huesca existen vías de tres carriles. Tardienta dispone de dos vías de ancho internacional con andén y una de ancho ibérico con andén (y creo recordar dos más sin andén), en el caso de Huesca existen dos vías en ancho internacional con andén y otra en ancho ibérico con andén, además de otra de ancho ibérico sin andén.
En las estaciones no pero en el resto de la línea si con unos cambiadores de carril que se adaptan al tipo de tren y una catenaria polivalente para 3000V y 25000V.



Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Entrada Autor: Vilarrubla » Dilluns 20/09/2010 8:21

Això vol dir que hauriem de renovar totes les andanes? I que no podrien conviure trens d'ample ibèric i estàndar, excepte que sigui, uns per una andana i uns per una altra?


El que trobo dolç a tu t'amargue.

metrobaix
N6
N6
Entrades: 185

Entrada Autor: metrobaix » Dilluns 20/09/2010 15:47

ufff.. no pensaba q tot fos tan complicat. Veig q es bastant utopic tot el q he plantejat. Gracies de totes formes.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 20/09/2010 21:53

Ja fa uns dies que a Sitges van tancar una part de l'andana de la via 2, i avui he vist que ja han fet el forat per al nou accés subterrani.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimarts 21/09/2010 0:35

Han començat les obres de les andanes a GARRAF!
Res en contra, però... era prioritària Garraf sobre, diguem... L´Arboç, Viladecavalls, Cerdanyola Universitat o Sant Cugat?



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dimarts 21/09/2010 0:38

437.001 ha escrit:Han començat les obres de les andanes a GARRAF!
Res en contra, però... era prioritària Garraf sobre, diguem... L´Arboç, Viladecavalls, Cerdanyola Universitat o Sant Cugat?
Prioritària en nombre de viatgers, gens ni mica, el que passa, com a la R2 Sud han començat a introduïr els 465+465, i l'estació no tenia les andanes suficientment altes hauràn preferit primer tenir les de la línia on hi parin les unitats arreglades per evitar merder.


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
mikado
N9
N9
Entrades: 1844

Entrada Autor: mikado » Dilluns 27/09/2010 22:19

A L'Hospitalet de Ll, l'andana de la via directa a Bcn (costat guixetes) , està mig tancada i han avançat el punt de parada de trens, quedant la cua a uns 20m de la marquesina i el cap bastant llunyà direcció BCN. Estan realçant les andanes.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 02/10/2010 10:15

Detalls de les obres a Gavà:

http://www.lamalla.cat/infolocal/area_b ... ?id=408784

La reforma de l'estació de Gavà altera el servei de l'R2

Durant tres caps de setmana d'octubre hi haurà només dos trens per hora i sentit entre Barcelona i Vilanova

LAMALLA.CAT / AGÈNCIES

Les obres de remodelació de l'estació de Renfe a Gavà (Baix Llobregat) comencen aquest dissabte amb la construcció de dos nous passos soterrats, que obligaran a modificar el servei de la línia R2 sud de Rodalies. En el trajecte entre Barcelona i Vilanova i la Geltrú es redueix la circulació ferroviària a dos trens per hora i sentit. La resta dels serveis de Rodalies de Catalunya, mantenen les seves circulacions habituals.

Les obres tindran lloc durant tres caps de setmana del mes d'octubre. Concretament aquest cap de setmana, i els del 16 i 23 d'octubre, des de les 0h de dissabte fins les 5h de dilluns. Per la complexitat de les obres, els tres propers caps de setmana, es modifica l'oferta de serveis en la línia R2 sud de Rodalies de Catalunya, que uneix Barcelona amb Sant Vicenç de Calders i Vilanova i la Geltrú. L'execució de les obres es realitzarà majoritàriament en horari nocturn i es portaran a terme a cel obert.

Nou paisatge a Gavà

L'Ajuntament preveu crear una plaça en pendent per permetre l'accés a peu pla a l'estació, sense haver de baixar i pujar escales. A més, per facilitar l'accés als trens, les tres andanes de l'estació s'apujaran uns quants centímetres i, a sobre, s'hi construiran noves cobertes. La reforma de l'estació de Gavà preveu també la construcció d'un nou pas inferior. L'Ajuntament, per la seva banda, s'encarregarà de l'adaptació del pas inferior actual per al seu futur ús com a travessia urbana. Les obres, a més, requeriran del treball de maquinària pesant, la qual cosa generarà molèsties als veïns de l'entorn de l'estació. El Consistori gavanenc ja ha posat en marxa una campanya informativa entre els veïns de la zona per explicar les possibles molèsties i alteracions que es produiran durant les obres.



Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Entrada Autor: Vilarrubla » Dissabte 02/10/2010 14:00

No entenc lo del penden de la plaça... la plaça de l'Estació ja és a peu pla ara. O vol dir al costat sud?


El que trobo dolç a tu t'amargue.

Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dissabte 02/10/2010 23:48

Vilarrubla ha escrit:No entenc lo del penden de la plaça... la plaça de l'Estació ja és a peu pla ara. O vol dir al costat sud?
Potser li volen donar pendent per anivellar-la amb el pas inferior, de tal manera que en comptes de baixar i pujar escales, només calgui pujar-les una vegada per agafar el tren. Així, s'estalvien la instal·lació d'ascensors i escales mecàniques al costat de l'edifici de l'estació, i només les han d'instal·lar a l'andana on paren els trens.



Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Entrada Autor: Vilarrubla » Diumenge 03/10/2010 14:43

Si també havia pensat això, però llavors s'ha de fer un nou vestíbul també, no? Al no dir res d'això, no sabia com entendre la notícia xd


El que trobo dolç a tu t'amargue.

fcuevas27

Entrada Autor: fcuevas27 » Dimecres 13/10/2010 18:42

N'hi ha de rebombori a la estacio de cerdanyola, estan posant els bancs nous, pero a l'altre costat que dimonis estan fent? I a montcada bifurcacio, tocant gairebe al primer minitunel que hi passes si vas cap a torrebaro...



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”