Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon

Quines estacions renovaries primer?

1) Barcelona-Plaça Catalunya (R1, R3, R4), amb connexió a metro Universitat (L1, L2)
24
18%
2) Ocata (R1), amb ascensors
1
1%
3) Tordera (R1), amb segona via
5
4%
4) Cardedeu (R2), amb noves marquesines
1
1%
5) Llinars del Vallès (R2), amb noves marquesines
1
1%
6) Palautordera (R2), amb noves marquesines
2
2%
7) Barcelona-Sant Andreu Arenal (R3/R4/R7), amb ascensors i andanes altes
20
15%
8) Montcada-Bifurcació (R3/R4/R7)
16
12%
9) Montcada-Ripollet (R3)
1
1%
10) Santa Perpètua de Mogoda (R3), l'actual de La Florida
2
2%
11) Balenyà-Tona-Seva (R3)
0
No hi ha cap vot
12) Sant Vicenç de Castellet (R4)
2
2%
13) Barcelona-Arc de Triomf (R1/R3/R4), perllongament d'andanes
17
13%
14) Centelles (R3)
0
No hi ha cap vot
15) Figaró (R3)
0
No hi ha cap vot
16) Vacarisses-Torreblanca (R3)
3
2%
17) Sant Sadurní d'Anoia (R4)
0
No hi ha cap vot
18) Vilafranca del Penedès (R4), nous accessos amb barreres tarifàries
5
4%
19) La Granada (R4)
0
No hi ha cap vot
20) L'Arboç (R4)
1
1%
21) El Vendrell (R4)
3
2%
22) Molins de Rei (R1/R4)
3
2%
23) Parets del Vallès (R3)
0
No hi ha cap vot
24) Granollers-Canovelles (R3)
0
No hi ha cap vot
25) Les Franqueses del Vallès (R3)
0
No hi ha cap vot
26) La Garriga (R3)
0
No hi ha cap vot
27) Martorell (R4/R8), amb millora del transbordament Rodalies/FGC
18
14%
28) Mollet-Sant Fost (R2/R8)
4
3%
29) Altres (expliqueu)
2
2%
 
Vots totals: 131
Avatar de l’usuari
fgc113
N8
N8
Entrades: 1033
Ubicació: Borriana-les Alqueries (C6)

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Entrada Autor: fgc113 » Divendres 09/09/2016 23:47

Sembla que a Sant Pol van a remodelar l'edifici de viatgers.


Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.

iFercat
N7
N7
Entrades: 387

Entrada Autor: iFercat » Dissabte 10/09/2016 6:14

Com a habitant de Sant Pol, por em fa el que poden fer...



fubang
N5
N5
Entrades: 149
Ubicació: vic

Entrada Autor: fubang » Dissabte 10/09/2016 10:42

Bon dia.

A l'estació de Vic fa un parell de mesos que treballen a la coberta de les andanes, encara que sembla que ho facin de manera discontínua.



mpn90
N5
N5
Entrades: 110

Entrada Autor: mpn90 » Dissabte 10/09/2016 11:37

Renfe445 ha escrit:
437.001 ha escrit:
Renfe445 ha escrit:Como estropeen Sant Pol de Mar... :martell2
La verdad es que no se me ocurre qué podrían hacer en Sant Pol... paso inferior, con vía única, no es necesario.
Y todo lo demás es, o bien innecesario, o bien el ayuntamiento de Sant Pol no lo quiere ni en pintura.
Como no se trate de pavimentos podotáctiles, no se me ocurre qué más pueden hacer ahí, y los pavimentos podotáctiles no valen medio millón...
Y mejorar el acceso de la estación a las personas que van en silla de ruedas?
Home, potser seria una millora, però actualment l'entrada a l'estació ja és en pla si no recordo malament, i el canvi de vies té rampes d'accés. Qualsevol cosa que hi facin sinó és una rehabilitació de l'edifici ja em diràs què hi faran... Accions a les andanes i tal? L'Ajuntament no en vol sentir ni a parlar, i amb raó.



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4440
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dissabte 10/09/2016 14:24

mpn90 ha escrit:Home, potser seria una millora, però actualment l'entrada a l'estació ja és en pla si no recordo malament, i el canvi de vies té rampes d'accés. Qualsevol cosa que hi facin sinó és una rehabilitació de l'edifici ja em diràs què hi faran... Accions a les andanes i tal? L'Ajuntament no en vol sentir ni a parlar, i amb raó.
Es que es una estación muy bonita, ojalá volvieran a ser así muchas estaciones del tramo de la costa, que todos los arreglos que se han hecho han sido para hacer "prisiones"!



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dissabte 10/09/2016 22:55

fgc113 ha escrit:Sembla que a Sant Pol van a remodelar l'edifici de viatgers.
A Sant Pol, una altra possibilitat és rehabilitació de l'edifici + perllongament d'andanes a 200m + nous paviments podotàctils + nous teleindicadors tipus "Sant Joan Despí/Utrera" + alguna altra punyeteta.

Tot això junt, ja sí que s'aproparia al mig milió... :?
Renfe445 ha escrit:
mpn90 ha escrit:Home, potser seria una millora, però actualment l'entrada a l'estació ja és en pla si no recordo malament, i el canvi de vies té rampes d'accés. Qualsevol cosa que hi facin sinó és una rehabilitació de l'edifici ja em diràs què hi faran... Accions a les andanes i tal? L'Ajuntament no en vol sentir ni a parlar, i amb raó.
Es que es una estación muy bonita, ojalá volvieran a ser así muchas estaciones del tramo de la costa, que todos los arreglos que se han hecho han sido para hacer "prisiones"!
Y sin tornos ni cerramientos, ¿qué propondrías para evitar el fraude en las estaciones tan bonitas de la R1, pues?

===================================================================================================

Canviant de tema, la reforma que sí que era mil cops necessària era la de Viladecavalls. Allò és una estació totalment tercermundista, i juntament amb Sant Miquel de Gonteres són les dues estacions més perilloses de Catalunya de carrer.
Espero que la reforma de Sant Miquel de Gonteres, Vacarisses, i Vacarisses-Torreblanca no trigui. Però alguna cosa em diu que per Nadal o inicis de 2017 les tres estaran ja adjudicades...

Després d'aquestes tres, només quedarien Sant Vicenç de Castellet, La Granada i L'Arboç com a estacions a reformar urgentment, amb la qual cosa, ja només faltarien Cerdanyola-Universitat, Montcada-Bifurcació, Bellvitge i les reformes lligades al desdoblament de Parets-La Garriga (Parets, Granollers-Canovelles, Les Franqueses del Vallès, La Garriga), abans de poder-se dedicar a problemàtiques més importants i cares (Santa Perpètua R8, Sant Feliu, Montcada i Reixac, doble via Montcada Bifurcació-Parets -i reformes d'estacions associades a la mateixa-, Sant Andreu Arenal, Sant Andreu Comtal, Arc de Triomf, i altres coses...).

Una cosa que em crida l'atenció és que algunes de les reformes d'estacions han comportat un increment de passatgers a les mateixes, de vegades en combinació amb serveis municipals (bus llançadora), una millora de freqüències de trens, o de vegades per sí mateixes.
Alguns casos que em vénen al cap són El Papiol, Castellbisbal, Sant Andreu de Llavaneres, Montgat Nord, Garraf, Palautordera, estacions on abans de la reforma hi pujava poca gent, i que han tingut un increment de passatgers des que es van reformar... i això també ha passat a altres estacions reformades de fora de Rodalies Barcelona.
437.001 l’ha editat per darrera vegada el dia: Dissabte 10/09/2016 23:20, en total s’ha editat 3 vegades.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Diumenge 11/09/2016 23:41

A Sant Joan Despí (R1/R4):

-teleindicadors en funcionament.
-ascensors instal.lats però encara no funcionen.
-la pantalla del vestíbul avui no funcionava.
-me cago en el mosquit tigre del vestíbul. Set picades, SET, mentre comprava el bitllet, el cabronàs. No l'he pogut matar per un pèl... :emprenyat

A Lavern-Subirats (R4):

-l'andana provisional està iluminada, i el tram estret provisional sobre el pont és una mica més ample del què m'havia fet la impressió.
-parking tancat. S'ha habilitat un parking provisional a l'altre costat de les vies, amb accés per unes escales provisionals des de l'andana direcció Sant Vicenç de Calders. Es troba on abans hi havia una vinya petiteta.
-al final del parking provisional, hi ha obres, són els treballs preparatoris per començar el pas inferior.
-les andanes estan tallades al sud de l'edifici de viatgers i la marquesina.
-han excavat una miqueta la vora de l'andana direcció Barcelona, costat parking, a la zona on hi ha els arbres: serà el pas inferior.
-han iniciat les obres de perllongament de les dues andanes, a l'andana de la via direcció Sant Vicenç de Calders ja es distingeix la vora d'andana, i a l'andana direcció Barcelona es veuen els ferros de l'encofrat de la mateixa. Evidentment, les andanes es perllonguen pel costat La Granada.
-des que van robar la MAE i només en van deixar la carcassa, ja no hi ha MAE. I ara, ja no hi ha ni carcassa. :(
-com a curiositat, i sent un 11-S, l'estació tenia més passatgers que mai! Un dia feiner normal, en té molts menys, de passatgers. Curiosament, a totes les altres estacions era més aviat a l'inrevés, semblava un diumenge qualsevol (tirant a fluixot)...

A Vilafranca del Penedès (R4):

-una de les MAEs està boja. Li demano un Vilafranca-Tarragona tarifa Regional Exprés, i em fa un Vilafranca-Girona tarifa Regional. :evil:
Després ens queixem que hi ha frau... però vaja, a Vilafranca paguen quatre, ja se sap.

Als Monjos (R4):

-ni rastre d'obres.



Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2158

Entrada Autor: albert28 » Dilluns 12/09/2016 9:27

437.001 ha escrit:A Sant Joan Despí (R1/R4):

-teleindicadors en funcionament.
-ascensors instal.lats però encara no funcionen.
-la pantalla del vestíbul avui no funcionava.
-me cago en el mosquit tigre del vestíbul. Set picades, SET, mentre comprava el bitllet, el cabronàs. No l'he pogut matar per un pèl... :emprenyatres.
Doncs la del vestíbul estaria no disponible ja que fa dies si que funcionava. Més ràpid ha anat que la pantalla de les andanes 2-4 d'Hospitalet que segueix posant Adif sense res més



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimarts 13/09/2016 0:09

Adjudicaciones de Adif
Número de Expediente: 3.15/27507.0222

EJECUCION DE LA OBRA CONTENIDA EN LOS PROYECTOS DE: SUSTITUCION DE DESVIOS EN LA LINEA DE REUS A MORA Y FAIO: ASCO; SUSTITUCION DE DESVIOS EN LA LINEA DE REUS A MORA Y FAIO: FLIX, Y SUSTITUCION DE DESVIOS EN LAS CERCANIAS DE BARCELONA: MOLLET SANT FOST, MALGRAT Y CALELLA LINEAS DE BARCELONA A MAÇANET POR MATARO Y RAMAL DE MOLLET SANT FOST.


Plazo ejecución: 6 meses

Importe: € 696.406,00

F.Adjudicacion: 06/09/2016

F.Publicación en Web: 10/09/2016



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Diumenge 18/09/2016 2:48

A Segur de Calafell (R2):

Sembla ser que hi han instal.lat barreres tarifàries de fa mesos, i no me n'havia enterat. Demà confirmo si és cert.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Diumenge 18/09/2016 23:17

437.001 ha escrit:A Segur de Calafell (R2):

Sembla ser que hi han instal.lat barreres tarifàries de fa mesos, i no me n'havia enterat. Demà confirmo si és cert.
Ho confirmo. N'hi ha quatre, i avui no funcionava la validació per sortir.
De tota manera, la gent es segueix colant com vol, passant enganxats als morros de la taquillera...



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimarts 20/09/2016 13:07

A Maçanet-Massanes (R1/R2):

-estan perllongant uns metres l'andana de les vies 1/3 (la general direcció Granollers-Barcelona i la desviada amb la que comparteix andana). El perllongament s'ha fet costat Sils. NO han acabat, falta la zona als voltants d'una senyal lluminosa.
-han reobert la sala d'espera de l'edifici antic.
-apart d'això, no hi ha més obres visibles.

A Sant Celoni (R2):

-perllongades costat Palautordera les andanes de les vies 6/8 i 2/4 (les dues andanes costat riu) fins als 200m. L'andana de la via 3 (costat Montseny) no sé si es pot perllongar costat Palautordera...
-totes dues andanes ja tenen instal.lats els nous paviments podotàctils a la vora de l'andana.
-a l'andana de la via 3, de moment només se n'ha instal.lat a l'extrem costat Palautordera.
-a l'andana de la via 1, de moment només se n'ha instal.lat a la meitat de l'andana costat Gualba.

A Sant Cugat del Vallès (R8):

-obra de les dues andanes finalitzades.
-es treballa ja a les caixes dels dos ascensors. Les rampes estan tallades, suposo que no trigaran a omplir-les de terra per suprimir-les.
-cada cop m'agrada menys com ha quedat l'accés entre l'andana de via 2 i el vestíbul: una senyora xapussa. Has de baixar, per després tornar a pujar: dos graons, quan abans n'hi havia només un, i ara no n'hi hauria d'haver cap! No entenc perquè a Sant Cugat han fet aquesta cutrada, si a Rubí ho han resolt correctament sense cap problema...

A Rubí (R8):

-obra de l'andana de les vies 1/3 (general direcció Castellbisbal i la desviada amb la que comparteix andana) ja quasi finalitzada, hi falten algunes rajoles per instal.lar, costat via 1.
-l'andana de la via 2 (direcció Mollet) ja està finalitzada.
-es treballa ja a les caixes dels dos ascensors. Les rampes estan tallades, suposo que no trigaran a omplir-les de terra per suprimir-les.
-l'accés entre l'andana de via 2 i el vestíbul està ben resolt: abans hi havia un graó, ara no hi ha cap graó. A Rubí ho han fet bé, al contrari que a Sant Cugat. No ho entenc, les dues andanes eren idèntiques...
-els trens R8 direcció Martorell continuen passant per la via 3. Els trens sense parada direcció Martorell/Barcelona, per la via 1.

A Lavern-Subirats (R4):

-han fet el mur exterior (costat "vinya") del perllongament de l'extrem de l'andana direcció Sant Vicenç (pel costat La Granada).
-no he vist res més, era fosc.

Als Monjos (R4):

-ni rastre d'obres.



Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Dimarts 20/09/2016 15:12

Doncs sí que és una xapussa el tema dels graons de l'andana sentit UAB, sí... L'altre dia vaig ser-hi i no sabia si riure o plorar!



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimarts 20/09/2016 22:37

Javi M ha escrit:Doncs sí que és una xapussa el tema dels graons de l'andana sentit UAB, sí... L'altre dia vaig ser-hi i no sabia si riure o plorar!
El que no entenc és per què dimonis han fet aquesta xapussa tant cutre a Sant Cugat, i en canvi a Rubí han fet el què havien de fer sense més problemes.

Pels diners diria que no és, perquè és que fins i tot diria que s'han gastat més pasta a l'andana de Sant Cugat fent el graó dels nassos, que no a la de Rubí, fent les coses bé...

Ho trobo incomprensible. Que vaja, mal menor, l'important era deixar de fer alpinisme per pujar al tren sentit Granollers, i això ja està resolt, però no entenc per què dimonis una de les dues l'han fet bé i l'altra no. :nose



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3153
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Divendres 23/09/2016 11:14

Fa referència a l'estació de renfe de Manresa:
Regió-7, 23 de setembre de 2016 ha escrit: La millora a l'estació de la Renfe anunciada el 2013 i prevista enguany s'ajorna al 2017
L'empresa diu que la licitació de l'actuació anirà tard per incloure-hi una zona d'atenció a l'usuari pionera a tot l'estat
[...]


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Divendres 23/09/2016 15:24

Tot i que entenc que a Manresa això no agradi, crec que és més prioritari reformar les altres estacions de la R4 entre Manresa i Terrassa.
És cert que Manresa no està adaptada a PMR, però les andanes sí que són altes.

En canvi, les andanes de les estacions entre Manresa i Terrassa es troben en un estat absolutament lamentable, indigne d'un servei de rodalies europeu.

O bé són 100% baixes (Sant Vicenç de Castellet), o bé (Sant Miquel de Gonteres, Viladecavalls, Vacarisses-Torreblanca, Vacarisses, Castellbell i el Vilar) només part de les mateixes són altes, i la majoria de l'andana és tant baixa que converteix l'estació en perillosa.

De moment, s'està finalitzant la reforma d'andanes de Castellbell i el Vilar (una autèntica metamorfosi, comparat amb les andanes que hi havia abans), i ja s'ha adjudicat la reforma de Viladecavalls, que inclourà l'adaptació a PMR de la mateixa (i que farà que deixi de ser una de les estacions més perilloses de tota la xarxa d'Adif).



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Divendres 23/09/2016 15:46

Adif (23/09/2016)
Actuaciones de mejora en la red de Cercanías de Barcelona

Adif ejecutará obras de modernización de las instalaciones ferroviarias en la estación de Garraf (Barcelona)

• Los trabajos comprenden la renovación de 7 desvíos o cambios de aguja para optimizar los parámetros geométricos de la vía y aumentar la fiabilidad, seguridad, regularidad y confort para las circulaciones ferroviarias

• Adif ha programado la realización de estas operaciones aprovechando al máximo la franja nocturna para reducir las afectaciones al servicio de viajeros


23/09/2016. Adif ejecutará entre el 26 de septiembre y el 21 de noviembre operaciones de modernización de las instalaciones ferroviarias en la estación de Garraf (Barcelona).

Estos trabajos, que se enmarcan en las actuaciones de mejora que se llevan a cabo en la red de Cercanías de Barcelona, comprenden la renovación de 7 desvíos o cambios de aguja por otros de mayores prestaciones, así como de sus accionamientos eléctricos y otros complementarios.

El objetivo es dotar a la plataforma ferroviaria y a estas instalaciones, esenciales para una correcta explotación del servicio, de mayores niveles de solidez, así como para homogeneizar los aparatos de vía. De este modo, se optimizarán los parámetros geométricos de la vía y se aumentará la fiabilidad, seguridad, regularidad y confort de las circulaciones, además de reducir la probabilidad de incidencias.

Adif ha programado la ejecución de estos trabajos con el objetivo de reducir la afectación a los servicios de viajeros. Por ello, las operaciones se llevarán a cabo aprovechando al máximo la franja nocturna destinada a operaciones de mantenimiento.

De este modo, un máximo de 7 trenes de cercanías, 1 de larga distancia y un tren especial deberán circular por vía única entre Castelldefels y Sitges, lo que producirá demoras que se estiman entre 3 y 5 minutos.

Por otro lado y dada la necesidad de trabajar en el ámbito de la infraestructura y con el objetivo de garantizar la seguridad del tráfico y de las propias operaciones, se establecerá una limitación temporal de velocidad que se suprimirá una vez finalizadas las obras y verificado el óptimo comportamiento de las nuevas instalaciones.

En el marco de las actuaciones de modernización de este tipo de instalaciones ferroviarias en la red de ancho convencional de Cataluña, Adif ha adjudicado un contrato para la renovación de desvíos o cambios de aguja en las estaciones de Mollet-Sant Fost, Malgrat de Mar, Calella, Ascó y Flix, con una inversión superior a 1,6 millones de euros.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Divendres 23/09/2016 23:35

A Viladecans (R2):

No n'estic segur, però m'ha semblat com si estiguin fent un caminet peatonal des d'un dels carrers del nou polígon de l'Outlet fins a l'andana costat mar de l'estació.



Granolleri

Entrada Autor: Granolleri » Dissabte 24/09/2016 2:42

437.001 ha escrit:O bé són 100% baixes (Sant Vicenç de Castellet)
Jo diria que no... :roll:

http://www.trenscat.com/renfe/stvicenccastellet_ct.html



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dissabte 24/09/2016 3:07

Granolleri ha escrit:
437.001 ha escrit:O bé són 100% baixes (Sant Vicenç de Castellet)
Jo diria que no... :roll:

http://www.trenscat.com/renfe/stvicenccastellet_ct.html
:cop Tens raó... ja deia jo que no em quadrava del tot...



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”