Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon

Quines estacions renovaries primer?

1) Barcelona-Plaça Catalunya (R1, R3, R4), amb connexió a metro Universitat (L1, L2)
24
18%
2) Ocata (R1), amb ascensors
1
1%
3) Tordera (R1), amb segona via
5
4%
4) Cardedeu (R2), amb noves marquesines
1
1%
5) Llinars del Vallès (R2), amb noves marquesines
1
1%
6) Palautordera (R2), amb noves marquesines
2
2%
7) Barcelona-Sant Andreu Arenal (R3/R4/R7), amb ascensors i andanes altes
20
15%
8) Montcada-Bifurcació (R3/R4/R7)
16
12%
9) Montcada-Ripollet (R3)
1
1%
10) Santa Perpètua de Mogoda (R3), l'actual de La Florida
2
2%
11) Balenyà-Tona-Seva (R3)
0
No hi ha cap vot
12) Sant Vicenç de Castellet (R4)
2
2%
13) Barcelona-Arc de Triomf (R1/R3/R4), perllongament d'andanes
17
13%
14) Centelles (R3)
0
No hi ha cap vot
15) Figaró (R3)
0
No hi ha cap vot
16) Vacarisses-Torreblanca (R3)
3
2%
17) Sant Sadurní d'Anoia (R4)
0
No hi ha cap vot
18) Vilafranca del Penedès (R4), nous accessos amb barreres tarifàries
5
4%
19) La Granada (R4)
0
No hi ha cap vot
20) L'Arboç (R4)
1
1%
21) El Vendrell (R4)
3
2%
22) Molins de Rei (R1/R4)
3
2%
23) Parets del Vallès (R3)
0
No hi ha cap vot
24) Granollers-Canovelles (R3)
0
No hi ha cap vot
25) Les Franqueses del Vallès (R3)
0
No hi ha cap vot
26) La Garriga (R3)
0
No hi ha cap vot
27) Martorell (R4/R8), amb millora del transbordament Rodalies/FGC
18
14%
28) Mollet-Sant Fost (R2/R8)
4
3%
29) Altres (expliqueu)
2
2%
 
Vots totals: 131
Avatar de l’usuari
canalcole
N9
N9
Entrades: 2074
Facebook: XavierMartinezVidal
Ubicació: PENEDÈS
Contacta:

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Entrada Autor: canalcole » Dimecres 23/03/2011 14:16

Aquesta nit s'ha ficat una limitació a 30km/h a l'entrada/sortida de l'estació de Segur de Calafell. ;)



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 23/03/2011 19:29

http://www.lamalla.cat/infolocal/notici ... ?id=448702

Les obres a l'estació de Renfe de Badalona estaran enllestides a finals d'abril

Adif i el delegat del govern a Catalunya han visitat les obres

Emma Teixidó (corresponsal Barcelonès Nord)

Les obres de millora de l’accessibilitat a l’estació de Renfe de Badalona van al ritme previst i per tant a final del mes que ve estaran enllestides. La confirmació del calendari de treballs l’ha fet el president d’Adif, Antonio González Marín, qui ha visitat l’espai en plena transformació. Uns treballs de millora que convertiran l’estació badalonina en un recinte totalment accessible per les persones amb problemes de mobilitat. Els usuaris de la Línia 1 de rodalies es beneficiaran d’aquestes millores que s’afegeixen a les aconseguides amb les obres que també han permès adequar l’estació de tren de Montgat.

Les actuacions compten amb un pressupost de més de 4,5 milions d’euros. A la visita han assistit el delegat del Govern a Catalunya, Joan Rangel, el president d’Adif, Antonio González, l’alcalde de Badalona, Jordi Serra i el director general de la SEITT, José Damián Santiago.

Els operaris que treballen a l’estació de Renfe de Badalona s’ocupen en aquesta recta final de les obres d’acabar els passos inferiors on encara s’hi ha d’instal•lar les escales mecàniques i els ascensors. Pel President d’Adif, Antonio González Marín, el pas inferior serà força ample i perfectament il•luminat. "Una estació adequada a les necessitats d’una gran ciutat com Badalona", ha conclòs González Marín. El projecte de remodelació de l’estació convertirà l’edifici de serveis accessible per tothom, per aquells que tenen dificultats de mobilitat però també per als invidents, motiu pel qual les andanes estaran a la mateixa alçada que els combois.

Els usuaris de l’estació que utilitzen l’aparcament que hi havia a l’altra banda de la via, i que s’ha tancat per les obres del Passeig Marítim, havien demanat la possibilitat habilitar un accés directe entre l’estació i aquesta zona d’aparcaments. Definitivament aquesta petició no es podrà fer realitat, tot i que l’alcalde de Badalona, Jordi Serra, ha explicat que un cop acabades les obres es valorarà si aquesta entrada és possible. Una zona de pàrquing, actualment fora d’ús pels treballs de creació del Passeig Marítim entre el carrer de Mar i el Port, que reduirà la seva capacitat i que un cop acabada la remodelació comptarà amb 200 places.

Amb el final de les obres acabaran també els problemes de sorolls nocturns que han patit els veïns de l’entorn més immediat de l’estació. Unes molèsties que han resultat necessàries però que tindran la seva compensació un cop acabats aquests treballs i els del Passeig Marítim, ha explicat el delegat del govern a Catalunya, Joan Rangel, present també en aquesta visita. I és que ambdós projectes formen part del grup d’inversions que l’estat ha efectuat a Badalona, com també ho són aquelles que han format part del primer i segon Fons Estatal d’Inversió Local.

Publicat 23/03/2011 06:00h



MZA_1600
N7
N7
Entrades: 500

Entrada Autor: MZA_1600 » Dimecres 23/03/2011 20:48

Doncs una llàstima lo del accés marítim ja que per construir el pas inferior el calaix de formigor es va fer en el mateix pàrquin i es va entrar per allà, així que el forat ja estava fet, jo pensava que finalment si que l'obririen.



Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dijous 24/03/2011 20:31

Avui he estat a Gavà i en general ha quedat prou bé, només he trobat a faltar els teleindicadors a les andanes que indiquin les arribades i sortides dels trens. Les obres encara continuen, per condicionar l'antic pas inferior com a travessia urbana.

El que m'ha cridat l'atenció, és que la senyalització inclou les línies R13 i R14, quan tan sols s'hi atura un regional de cada línia en un dels dos sentits (R13 sentit Lleida i R14 sentit Barcelona, tots dos al matí).



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dijous 24/03/2011 21:49

Sagrerenc ha escrit:
El que m'ha cridat l'atenció, és que la senyalització inclou les línies R13 i R14, quan tan sols s'hi atura un regional de cada línia en un dels dos sentits (R13 sentit Lleida i R14 sentit Barcelona, tots dos al matí).
El dia que posin la cartelleria de Rodalies Catalunya a Viladecans,El Prat de Llobregat o Bellvitge,on segons horaris i plànols fa parada l'R15,ja riurem,ja que en sentit Barcelona hi paren dos trens al dia en aquestes estacions(a Bellvitge nomès un),peró direcció Riba-Roja no en para cap R15.



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dijous 24/03/2011 23:21

Montmeló recuperarà en un mes la connexió viària tallada per les obres del soterrament
Aquests dies s’està fent la cobertura del tram de Pompeu Fabra

última actualització: 19-03-2011 (7:00)
L’Administrador d’Infraestructures Ferroviàries (l’Adif) ha iniciat els treballs de cobertura del tram central del segon túnel ferroviari que està construint al nucli urbà de Montmeló.
En aquest punt, la construcció de la pantalla ja està enllestida i ara es col·loquen les bigues travesseres que permetran fer la cobertura d’aquest sector.

Això permetrà reobrir el pas de vehicles pel carrer Pompeu Fabra a partir del 15 d’abril. “L’obra avança segons el calendari marcat”, assegura l’alcalde Antoni Guil (PSC). Aquesta connexió va quedar tallada el juliol de 2008 quan es va enderrocar el vell pont ferroviari que connectava des de feia més d’un segle les dues meitats del nucli urbà: la de l’església i la de l’ajuntament. El nou pas per a vehicles tindrà un carril de 3,5 metres d’amplada per sentit.

Una setmana abans –el dia 7 d’abril– està previst que ja s’obri el pas de vianants per sobre dels dos túnels i es tanqui la passera provisional que durant aquests gairebé tres anys ha estat l’única manera de creuar les vies per a vianants i ciclistes. Mentrestant, aquests dies també es treballa en el desviament de serveis com la xarxa elèctrica que, fins ara, passaven per la passera provisional.

Per l’alcalde, aquest és un pas cap a la normalitat tot i que la mobilitat no millorarà del tot fins que no s’acabin les obres a finals de l’any vinent i es pugui obrir el vial de ronda i enllaçar els carrers que històricament havien quedat tallats per les vies del tren. Des del 2008, els vehicles han d’anar a voltar pel polígon de Montornès, tot i que durant algun temps, per anar d’una banda a l’altra del poble, es va poder fer servir un pas provisional per la llera del riu Congost.

El 9 nou


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Divendres 25/03/2011 0:26

Bé, el que s'està fent a Montmeló és fer la cobertura del futur túnel per als trens d'ample ibèric només en el tram on estava l'antic pont. El cap de setmana del 12-13 de març vaig veure que van col·locar les vigues travesseres entre els dos murs pantalla, amb l'emparrillat metàl·lic ja a sobre. El cap de setmana passat ja es va formigonar a sobre i ja estava pràctiament llest per poder urbanitzar a sobre. Suposo que el proper pas abans d'acondicionar el pas de cotxes és modificar l'actual passera apuntalada que travessa la zona d'obres i que serveix tant de travessia peatonal entre les dues bandes del poble així com el propi accés a l'estació de tren.



Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Divendres 25/03/2011 0:39

Mako448 ha escrit:El dia que posin la cartelleria de Rodalies Catalunya a Viladecans,El Prat de Llobregat o Bellvitge,on segons horaris i plànols fa parada l'R15,ja riurem,ja que en sentit Barcelona hi paren dos trens al dia en aquestes estacions(a Bellvitge nomès un),peró direcció Riba-Roja no en para cap R15.
Doncs ara que ho dius, aquests dos trens també paren a Gavà (jo mateix he agafat un munt de vegades el R15 de la nit), i no he vist que s'hi indiqui la R15 a la cartelleria, ni tampoc apareix la parada als horaris oficials de "Rodalies de Catalunya-Serveis Regionals". Per cert, els dos trens procedeixen de Reus.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimecres 30/03/2011 23:02

Ara mateix, a la R2 sud (a la nord també?), i a la R1 hi ha un bon nombre d´estacions en obres!



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Divendres 08/04/2011 9:46

Crec que la setmana que ve o fins i tot aquest mateix diumnege entra en funcionament el nou vestíbul de Sabadell Nord.



Altaria_Trianilla
N7
N7
Entrades: 454
Ubicació: Sabadell ( Barcelona )
Contacta:

Entrada Autor: Altaria_Trianilla » Divendres 08/04/2011 20:22

Mako448 ha escrit:Crec que la setmana que ve o fins i tot aquest mateix diumnege entra en funcionament el nou vestíbul de Sabadell Nord.
A partir del dia 10 d'abril es posa en funcionament el nou vestíbul.

Algu sap què faran amb l'actual?


Imatge

Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Divendres 08/04/2011 21:13

Jo tinc entès que l'actual vestíbul de Sabadell Nord passarà a ser una sortida d'emergència.



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Diumenge 10/04/2011 12:58

En efecte, el nou vestíbul està obert i l'antic, tancat amb una tanca d'obra.



Avatar de l’usuari
jordij
N3
N3
Entrades: 24
Ubicació: R4 Sud

Entrada Autor: jordij » Dilluns 11/04/2011 23:16

Amb la reforma de les andanes de Pl. Catalunya també s'ha posat una tira lluminosa incrustada al llarg de l'andana que s'encén quan un tren arriba. Avui l'he vist funcionar per primer cop.

Per cert, que amb això que han fet ara d'allargar les andanes, els 447 en simple direcció Sants acaben més lluny que l'escala on hi ha el rellotge... Si abans ja era típic veure carreres per l'estació, imagineu-vos ara... Si algú baixa per les altres escales, casi que ja es pot oblidar d'agafar el tren, perquè haurà de travessar tota l'estació.

Potser voldran aprofitar la tira de llums per marcar la llargada del tren abans que arribi? :D



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dimarts 12/04/2011 1:25

Avui he estrenat el nou vestíbul de Sabadell Nord. Els viatgers anaven bastant perduts ja que molts viatgers (sobretot els que anaven a cap) encara buscaven sortir per l'accés antic. El vestíbul en sí no és gaire gran, tot i que res a veure amb la vergonya que era l'antic vestíbul (si podia tenir categoria de vestíbul). Han posat cancel·ladores noves, i com a novetat dir que han posat validació de sortida. La taquilla està al costat de la línia de validació, a l'altre costat han posat dos màquines autovenda noves de trinca (a l'antic vestíbul n'hi havien tres). Davant de les validadores hi ha espai per a dos locals comercials, que estan buits però diria que un és per al bar de l'estació ja que al cartell blanc de l'entrada als serveis de l'estació apareix la clàssica tassa de cafè usada com a símbol de cafeteria. Al costat d'aquests s'intueix el passadís que ha de conduir a la futura estació de FGC.

El que no m'ha agradat és el tema de la sortida al carrer de la propia estació. Realment només n'hi ha una, encara que des del vestíbul n'hi han dos vies per sortir: a mà dreta, via rampa per a PMR, i a mà esquerra via escales fixes (d'ascensor no en recordo), les quals van a parar al mateix lloc, a un pas de vianants situat al costat de la parada de les línies 1 (sentit Estació Sud), 8 (sentit Zona Industrial), 9 (sentit Estació Centre), 23 (sentit Can Roqueta) i A1 (sentit Barcelona), cosa que per fer transbord, per exemple, amb les línies de La Vallesana o la línia 7 de la TUS obliga a travessar dos semàfors més per arribar a la parada, fent que el transbord sigui més llarg i feixuc (de fet, m'ha tocat córrer per no perdre la Vallesana).

Afegir que tant a la cartelleria com a la banderola d'entrada i el cartell d'entrada a l'estació es senyalitzen les línies R4 i R12.

I això és el que he vist.



Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dimarts 12/04/2011 8:24

I aquí una foto del nou vestíbul de Sabadell Nord: http://trenscatbloc.blogspot.com/2011/0 ... -nord.html



Avatar de l’usuari
canalcole
N9
N9
Entrades: 2074
Facebook: XavierMartinezVidal
Ubicació: PENEDÈS
Contacta:

Entrada Autor: canalcole » Dimecres 20/04/2011 21:36

Aquesta tarda, estaven instal·lant tanques que ''rodegen'' l'estació de Segur, com les que es van aplicar a l'estació de Calafell. ;)



Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dimecres 27/04/2011 10:49

Als que han fet la remodelació de Gavà no se'ls hi ha acudit de posar indicadors electrònics i panells amb els horaris a les andanes?



Avatar de l’usuari
Nozomi
N8
N8
Entrades: 687

Entrada Autor: Nozomi » Dissabte 07/05/2011 9:19

En sí lo de Sabadell Nord es un nuevo vestíbulo o mejora de lo que había y unas escaleras más anchas. A nivel de andén me pareció una vergüenza ver la poca iluminación en los andenes, que la bóveda siguiera con la ristra del humo que dejaban las locomotoras a vapor, que los bancos sigan siendo los mismos que la etapa "Rodalies Renfe" pero con una mano de pintura gris, encima mal pintados, que los relojes no funcionen, que no haya megafonía, que no haya ni un teleindicativo. El andén como tal sigue igual, sólo la parte por la que te prohiben el paso es nuevo con suelo liso, el resto sigue siendo rugoso.



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3158
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dilluns 09/05/2011 14:28

Crec que poques locomotores de vapor han "fumat" la volta del túnel de Sabadell, donat que el soterrament és del 1973, molt després que a la línia els serveis habituals es fessin amb locomotora elèctrica (Alsthom 7600) o unitats de tren (Suïsses 600/700/800). La línia està electrificada des del 1928 a 1500 Vcc i des del 1965 a 3000 Vcc.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”